Waarom kopen jullie een kerstboom?

18-10-2017 19:40 85 berichten
Naar aanleiding van dat ander topic ...

Ik wil die rot-boom eruit.
Maar krijg dat niet verkocht aan mijn man.

Vindt het zonde van het kopen.
Eerst kopen, helemaal optuigen, ...
En een 2 à 3 weken tot maximum maand later smijt je hem op straat.

Tenzij er familie komt feesten met Kerst zie ik er ook al jaren het nut niet van in.
Het ding staat in de weg, ik kan elk jaar half mijn living verbouwen, de katten hangen erin, heel de vloer ligt onder de naalden, heel het huis ook na 2 x de doortocht (binnen slepen, buiten slepen), ...

(Een nepperd is onbespreekbaar voor mister Torna en vind ik zelf ook niets.)

Ik vind het dus niets.

Maar waarom kopen jullie dat onding wél?
Wat zijn de voordelen?
Waarom moet 80 % van Nederland zo'n groen spul in zijn living of keuken hebben staan?
Al dan niet echt.
Terwijl een heel deel niet katholiek is.
Gezelligheid en traditie!
Gezelligheid, staat leuk en traditie/jaarlijks uitje.
Alle reacties Link kopieren
Gezelligheid. Maar wel met een neppe. Kan niet tegen de naalden.

Maar who cars.
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Omdat het zo lelijk en sta in de weg is.
Onee ik ben geen masochist :D
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het super gezellig, zo'n versierde boom met heel veel lichtjes. Hier overigens een hele mooie hoge volle kunstboom, ooit gekocht bij het tuincentrum voor 20 euro. Nu al elf jaar plezier van. Wel kunststof ballen tegenwoordig vanwege de kat. Kerstboom wordt opgezet na Sinterklaas en verdwijnt weer met Driekoningen.

Mij gaat het echt om de lichtjes en de sfeer.
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn man zou het ook niet hoeven, maar wij (kinderen en ik) vinden het gezellig. Bovendien moeten de cadeautjes ergens onder liggen :P Wel een neppe trouwens, want man is allergisch.

Maar, is een kerstboom een katholieke traditie? Nee toch? Juist zo heidens als wat lijkt me eerder...
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Omdat we een zoonje van acht hebben die het helemaal geweldig vindt. Hoe meer kerstmeuk hoe beter. Voordat hij er was maakte ik een soort van kerststukje voor op tafel en dat was het dan.

Hij mag elk jaar een kerstbal voor in de boom uitzoeken bij Intratuin. Er hangt vanalles in. Twee weken voor kerst zetten we hem op (compleet met lekkers, kerstliedjes en kaarslicht) en op 1 januari gaat alle zooi weer naar zolder. Voor dat verrukte smoeltje doen we het weer elk jaar :flirting:
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Gezellig, kerstsfeer, kinderen vinden het leuk. Het hoort er voor mij toch een beetje bij.
Alle reacties Link kopieren
Kerststukjes vind ik ook geweldig, maar toch is het voor mij niet compleet zonder de boom.

Mijn moeder had vroeger met kerst plakruiten en sneeuwspray op de ramen :heart:
Een kerstboom heeft van origine niets met religie te maken, het is juist zo heidens als de pest.

Laat je man dat ding kopen en optuigen en gun hem die paar weken lol van dat ding.
Hier hebben wij een kleintje, zo'n groot lel staat me in de weg. Ik vind het wel gezellig, kind vindt het ook heel erg gezellig dus dat telt ook mee.
Alle reacties Link kopieren
O en ik vind niets gezelliger dan met kerst samen met vriend in joggingbroek te gourmetten bij de kerstboomverlichting en kaarslicht!
Alle reacties Link kopieren
Voor de sfeer natuurlijk. Wie ben je, de Grinch? :lol:
Ik ben ermee gestopt sinds ik katten heb. Wel heb ik nog een piepklein boompje dat kant en klaar met ballen naar zolder kan. Ook die weet mijn kat te mollen, net als eventuele andere versiering die ik neerzet. Wel lekker makkelijk. Ik vond het altijd wel leuk om te versieren, maar je hebt er ook een hoop gedoe van.
RockOla schreef:
18-10-2017 19:52
Voor de sfeer natuurlijk. Wie ben je, de Grinch? :lol:
Jep.

Ik heb weinig tot niets met Kerst.
En al helemaal niet met al die overdreven versieringen en bomen.

Geen kinderen hier.
Alle reacties Link kopieren
Nooit zo over nagedacht.
The attitude of others towards you is the reflection of their state of mind.
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
18-10-2017 19:56
Jep.

Ik heb weinig tot niets met Kerst.
En al helemaal niet met al die overdreven versieringen en bomen.

Geen kinderen hier.
Je lijkt mijn man wel. Hij heeft ook Grinch neigingen. Alleen de drank en het eten kan ie wel waarderen...
Ik moet hem altijd dwingen leuk mee te doen. Partypooper..
Alle reacties Link kopieren
Hier niets hoor. Nooit gedaan, ik heb geen boom met lichtjes nodig voor sfeer in mijn huis.

Heb ooit eens een artikel gelezen over die WERELDWIJDE houtkap voor die kerstbomen. Was gewoon triest....
Heel der vlaktes, dieren op de vlucht en alles verstoord....
Reden genoeg om niet daaraan mee te doen. Hooguit een neppert dan, ook al is plastic ook niet echt ecologisch...
Reden genoeg voor je man, zuinig zijn op de leefwereld van je kinderen en ooit kleinkinderen?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij worden die bomen speciaal gekweekt toch? Het is niet zo dat een heel beschermd bos wordt uitgemoordt.
Dan zijn er wel andere dingen die een stuk meer leefwereld verpesten.
Alle reacties Link kopieren
RockOla schreef:
18-10-2017 20:00
Je lijkt mijn man wel. Hij heeft ook Grinch neigingen. Alleen de drank en het eten kan ie wel waarderen...
Ik moet hem altijd dwingen leuk mee te doen. Partypooper..
Ik ben ook een Partypooper. ..bah...snap totaal niet dat mensen Kerstmis leuk vinden.
Mja. .ieder zijn ding.
Kerstboom komt er hier ook niet in...alleen op de vensterbank wat versiering, doe ik voor mijn man.
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
18-10-2017 19:56
Jep.

Ik heb weinig tot niets met Kerst.
En al helemaal niet met al die overdreven versieringen en bomen.

Geen kinderen hier.

:yes: :high5:
Omdat mijn gezin het 'eist'.
Het liefst van 6 december tot 6 januari.
Ik kan het elk jaar nog verkorten van 20 december tot 2 januari
Alle reacties Link kopieren
Het ergste is dat het gewoon aanstekelijk werkt. Door dat gepruil van mijn eigen Scrooge heb ik zelf ook vaak geen zin meer om een boompie neer te zetten.
Maar hij helpt zijn buurman maatje wel om de lampjes in de boom buiten te hangen. De hypocriet.
Zonder boom liggen die ballen en lampjes er ook maar zielig bij in die hoek. Een boom is dan toch best handig
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een neppe, en geen hysterische versiering want daar hou ik niet van.
Ook wel eens geen zin gehad om de hele handel op te zetten en toen de lampjes en 2 slingers in de palm plant gedaan :mrgreen:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven