Ik wil dat huis!!

08-06-2019 08:22 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,
man en ik zijn gisteren naar een huis gaan kijken (terwijl we niet direct de intentie hadden om te verhuizen) en jullie raden het al.. ik wil dat huis hebben :whip:
Het probleem is dat er meer kapers op de kust liggen. De bezichtigen zijn donderdag, maar wij gaan dinsdag op vakantie, dus we mochten eerder gaan kijken. Als we terugkomen van vakantie moeten we de makelaar laten weten of we een bod willen uitbrengen. Iedereen mag één bod uitbrengen en de verkopers kiezen dan met wie ze in zee willen gaan. Hij zei dat andere dingen ook belangrijk zijn zoals oplevering enzo, omdat zij nog hun nieuwe huis moeten opknappen. Daar willen we met liefde rekening mee houden, maar hebben jullie misschien verder nog tips???? Ik dacht als we ons bod op papier uitbrengen dan kunnen we erbij zetten dat we een jong gezin zijn en daar ons gezin willen uitbreiden en onze kinderen in die woning willen laten opgroeien, zoiets en dan hopen dat ze het ons gunnen :hyper:
Of zeg ik dan iets heel geks :biggrin:
Dus dames kom maar op met de tips, behalve heeel hoog bieden :bonk:
Hoe krijgen we die gunfactor :cheer:
Door een goed bod te doen 😆. Denk dat ze het niets kan schelen of je een gezin wil.....ze willen voldoende geld en tijd voor klussen.
Biedt voldoende en biedt aan zonder voorbehoud van financiering te willen kopen als je dat aandurft. Dan heb je een enorme streep voor.
Alle reacties Link kopieren
citroentje1990 schreef:
08-06-2019 08:22
[...] Ik dacht als we ons bod op papier uitbrengen dan kunnen we erbij zetten dat we een jong gezin zijn en daar ons gezin willen uitbreiden en onze kinderen in die woning willen laten opgroeien, zoiets en dan hopen dat ze het ons gunnen :hyper:
Of zeg ik dan iets heel geks :biggrin:
Dus dames kom maar op met de tips, behalve heeel hoog bieden :bonk:
Hoe krijgen we die gunfactor :cheer:
Hiermee zou ik je onderop de stapel leggen. We gaan en zakelijke en niet een persoonlijke overeenkomst aan.

Ik zou de punten erbij zetten als, overdracht in overleg geen probleem met x tijd wachten. En wat de makelaar nog meer benoemd heeft.

Ik zou ook niet heel hoog bieden, bied met je hoofd en niet met je hart...
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Het is geen liefdadigheid dus de gunfactor speelt geen rol. Gewoon een goed bod doen, evt flexibel zijn qua datum van sleuteloverdracht en evt overname van spullen.
Alle reacties Link kopieren
Een gunfactor? Ik zou als verkoper voor het hoogste bod met beste voorwaarden gaan. Niet voor iemand die op mijn emotie probeert in te spelen dus doe dat vooral niet.

Maar je wilde niet verhuizen? Hoezo ga je huizen kijken en wil je het dan nu toch?
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Ik dacht als we ons bod op papier uitbrengen dan kunnen we erbij zetten dat we een jong gezin zijn en daar ons gezin willen uitbreiden en onze kinderen in die woning willen laten opgroeien
Die gaat gelijk de prullenbak in! Zeker als ze een goede band hebben met hun buren.
Alle reacties Link kopieren
Kia•Ora schreef:
08-06-2019 08:30
Hiermee zou ik je onderop de stapel leggen. We gaan en zakelijke en niet een persoonlijke overeenkomst aan.

Ik zou de punten erbij zetten als, overdracht in overleg geen probleem met x tijd wachten. En wat de makelaar nog meer benoemd heeft.

Ik zou ook niet heel hoog bieden, bied met je hoofd en niet met je hart...
Eens
redbulletje schreef:
08-06-2019 08:32
Die gaat gelijk de prullenbak in! Zeker als ze een goede band hebben met hun buren.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Een collega van mij kreeg wel het huis vanwege de gun factor.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
08-06-2019 08:32
Die gaat gelijk de prullenbak in! Zeker als ze een goede band hebben met hun buren.
Och, ze gaan toch verhuizen :P .
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Tip?
Effe chillen.
Alle reacties Link kopieren
Niet mee doen aan deze hysterie.
De prijzen zijn volledig ontspoord.
Wij zijn ermee op gehouden. Met 10 man gaan kijken en dan elkaar overbieden. Nee, ik bedank ervoor.
Gekkenhuis. Alsof je een pakje boter koopt, je hebt niet eens de kans meer om rustig na te kunnen denken.
Laat je, als de noodzaak om te verhuizen er niet is, vooral niet gekmaken en meeslepen zou ik zeggen😉
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
08-06-2019 08:32
Die gaat gelijk de prullenbak in! Zeker als ze een goede band hebben met hun buren.
:HA:
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel een voorkeur hebben voor een koper die er zelf gaat wonen ipv aankoopt voor de verhuur (lees dit over Amsterdam). Maar dan moet het bod ook goed genoeg / vergelijkbaar zijn.

Bieden zonder voorbehoud van financiering als je geen substantieel bedrag eigen geld inbrengt is riskant en kan je veel geld gaan kosten als om welke reden dan ook de financiering niet rondkomt. En die redenen kunnen ook buiten jezelf liggen en plotseling zijn.

Denk je ook aan een bouwtechnische keuring of heeft de huidige eigenaar die al laten doen?
Alle reacties Link kopieren
Kijk wat voor hen gunstig is. Volgens onze makelaar is dat;
- een goede prijs
- geen voorbehoud van financiering
- geen bouwkundig onderzoek
- geef hen voldoende tijd om te klussen / verbouwen / verhuizen naar hun nieuwe woning

Het is aan jullie of je het aandurft om een bod te doen onder deze voorwaarden.
Kia•Ora schreef:
08-06-2019 08:30
Hiermee zou ik je onderop de stapel leggen. We gaan en zakelijke en niet een persoonlijke overeenkomst aan.

Ik zou de punten erbij zetten als, overdracht in overleg geen probleem met x tijd wachten. En wat de makelaar nog meer benoemd heeft.

Ik zou ook niet heel hoog bieden, bied met je hoofd en niet met je hart...
Exact.

En daarbij is "gezin willen uitbreiden" nou ook niet echt de meest speciale reden die er is. Waarschijnlijk hebben 8 van de 10 andere kapers dezelfde wens.
Alle reacties Link kopieren
De buurt waar we wonen vinden we heel fijn en ons huis is prima, maar we hebben geen garage en een kleine tuin. Ik mis hier opbergruimte, iets wat dat huis wel heeft.
Dus in die zin hoeven we niet perse te verhuizen, maar dit kwam voorbij en we vinden het allebei heel mooi.
Die gunfactor moet ik dus duidelijk loslaten :bye:
In onze omgeving gaven mensen aan dat het juist vaak wel op de gunfactor aankomt.
Makelaar gaf gisteren meteen aan dat meteen bieden geen zin heeft. Ze geven iedereen de kans om te komen kijken en de geinteresseerden mogen allemaal een bod uitbrengen waarna zij er een uitkiezen.
Alle reacties Link kopieren
gunfactor kan eventueel de doorslag geven.

Maar de verkopende partij kijkt vooral naar de geboden prijs EN de voorwaarden. €10.000 minder maar zonder voorbehoud van financiering is vaak beter dan dat leuke gezin die misschien de financiering niet rond kan krijgen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
We hebben een kletstopic voor om soort frustraties te uiten: thuis/wie-is-ook-op-jacht-naar-een-koop ... ges/442169

Wees welkom :high5:
Nijntje* schreef:
08-06-2019 08:37
Een collega van mij kreeg wel het huis vanwege de gun factor.
Ja dat speelt hier in de buurt ook heel erg hoor. Mensen moeten zich verkopen aan de eigenaar van het huis en die kiest dan degene die hem/haar het meest aanspreekt. Uiteraard werkt dat niet als je te laag bied, maar de gun factor speelt zeker wel een grote rol tegenwoordig.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nu jullie bod bij hun makelaar neerleggen zodat hij deze bij de andere biedingen kan leggen donderdag en lekker op vakantie gaan en van die vakantie genieten. Je hebt een prima huis in een prima buurt en verhuizen is geen noodzaak. Het is een kwestie van ‘may the odds be ever in your favour.’

En inderdaad weg met die gunfactor. Als zoiets bij het hoogste bod zou staan zou ik nog weigeren en een lager bod accepteren. Ik vind het manipulatie en daar houd ik niet zo van.
I told you walking was idiotic.
Toen ik mijn huis verkocht heeft de gun-factor zeker een rol gespeeld, maar het was het totaalplaatje dat de doorslag gaf. Er lag ook nog een hoger bod, maar deze kopers hadden hun zaakjes goed op orde en hadden al een financieel adviseur in de arm i.v.m. de hypotheek. Dat gaf vertrouwen.
citroentje1990 schreef:
08-06-2019 08:45
De buurt waar we wonen vinden we heel fijn en ons huis is prima, maar we hebben geen garage en een kleine tuin. Ik mis hier opbergruimte, iets wat dat huis wel heeft.
Dus in die zin hoeven we niet perse te verhuizen, maar dit kwam voorbij en we vinden het allebei heel mooi.
Die gunfactor moet ik dus duidelijk loslaten :bye:
In onze omgeving gaven mensen aan dat het juist vaak wel op de gunfactor aankomt.
Makelaar gaf gisteren meteen aan dat meteen bieden geen zin heeft. Ze geven iedereen de kans om te komen kijken en de geinteresseerden mogen allemaal een bod uitbrengen waarna zij er een uitkiezen.

Gunfactor zal heus kunnen meespelen. Maar waarom je een gunfactor denkt te hebben met kinderen en wens voor uitbreiding is me echt een raadsel.
erizito schreef:
08-06-2019 08:41
Ik zou wel een voorkeur hebben voor een koper die er zelf gaat wonen ipv aankoopt voor de verhuur (lees dit over Amsterdam). Maar dan moet het bod ook goed genoeg / vergelijkbaar zijn.

Ach dat is leuk idealistisch gedacht.

Als jij 5.000,- meer kan krijgen voor je huis en geen onzekerheid hebt over de financiering en je kan de datum zonder discussie zelf bepalen dan ga je echt niet uit ideële overwegingen aan een leuk gezin verkopen. Zeker niet als je geld en tijd nodig hebt om te verbouwen.

Als mensen zo in elkaar zaten dan was de woningmarkt niet zoals ie nu is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven