Werk & Studie alle pijlers

Kantoor (ergernissen) topic

30-09-2008 11:12 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk op een groot kantoor sinds een half jaar en begin steeds meer in 'het kantoorleven' te komen.

Toch merk ik duidelijk dat ik geen kantoor achtergrond heb en me erger aan veel dingen. Ik zal aftrappen:

- overdreven taalgebruik wat ook best in het Nederlands kan, zoals bilateraaltje, ad hoc enzovoort.

- Dat mensen zo ontzettend verstoffen. 8.30 achter de pc, 12.00 naar de kantine 2 boterhammen met kaas en een glas melk kopen, 12.30 weer achter de pc, 17.00 computer uit en naar huis.

- Vergadering. Wat leg je op tafel. Papieren, pen.

en vervolgens je mobieltje en PDA en daar dan ook heel interessant op gaan zitten tikken. Flikker op, je zit in vergadering!! Weg die zooi!

- Telefoon opnemen tijdens de vergadering. Ja hoi, ik zit in vergadering. ja. ja... ja.. ik bel je zo even terug ok?

Neem gewoon NIET op!!

enzovoorts.. Wie volgt???
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
TO : je werkt er nog maar zo kort en je ergert je nu al!

Wat erg, hoeveel jaar moet je nog?

quote:nostradame schreef op 30 september 2008 @ 14:15:

Collega 2 is aan zijn dagelijkse appel begonnen

En over een uur neemt collega 1 zijn tweede appel Heb je al geprobeerd zelf eens een appel te eten?

Hoewel ik al jaren niet meer op kantoor zit, komen er toch nog allerlei ergernissen naar boven:

De collega die zich vaak maandagmorgen ziek meldde met 'migraine'. Later hoorden we dat ze in het weekend na het sporten teveel zoop. Dus geen migraine, maar káter.

Privé gesprekken op een kamer waar je niet alleen zit.

In de begintijd van de email had het hele secretariaat één adres. Kwamen er mailtjes binnen van de dochter van een collega die uitgebreid haar weekend avontuurtjes meldde aan haar moeder.

Een hoog werktempo hebben (ik dus) met als gevolg dat er steeds méér werk naar je toe geschoven wordt.

Een collega die haar telefoon doorschakelt, omdat ze het té druk heeft. Vervolgens zich laat terugbellen door mensen, die dan op mijn toestel terecht komen.

Mensen die aanvallen op de taart, zonder te informeren of er soms iemand iets te vieren heeft!

Ik ben nog van vóór de 'kantoortuinen' (hoezo tuin?), maar wij zaten wel op een te kleine kamer, ongeveer met de ruggen tegenelkaar aan.....

Gelukkig is dit allemaal voorbij.

Ik ben ruim vier jaar geleden ontsnapt!
quote:Spijker schreef op 01 oktober 2008 @ 07:00:

Laatst begon hij zelfs al mijn naam af te korten en stelde voor dat ik hem bij zijn bijnaam zou noemen net als zijn vrienden doen. Nou, ik dacht het dus even niet. Hallo: geen vrienden! Goed begrepen?!

Heb je ook aangegeven dat je dat niet ziet zitten? Indien ja: wat was zijn reactie?

Wat mij altijd is opgevallen van werken op kantoor, is dat mensen vaak niets zeggen om maar de lieve vrede te bewaren Vandaar dat ik het vraag...
quote:beter laat schreef op 01 oktober 2008 @ 09:21:

Heb je al geprobeerd zelf eens een appel te eten?Ik heb ook zo'n hekel aan dat enthousiaste gekluif aan een appel. Overigens eet ik ze doorgaans zelf niet, maar als ik eens per 3 jaar wel trek heb in een appel (meestal heb ik dan ook koorts), dan maak ik er partjes van. Smaakt 'ie beter, maakt 'ie minder geluid en is bovendien minder belastend voor het tandglazuur boven bij het tandvlees (appels zijn minder goed voor je gebit dan vaak wordt gedacht)
Wat een gezeik om het eten van een appel.

Tolereren we dan helemaal niks meer van elkaar?
quote:Flashy schreef op 01 oktober 2008 @ 12:25:

Tolereren we dan helemaal niks meer van elkaar?Helemaal mee eens. Waar mensen zich al druk om kunnen maken zeg!
quote:Flashy schreef op 01 oktober 2008 @ 12:25:

Tolereren we dan helemaal niks meer van elkaar?

De appel maakt veel los!

Flashy, als je goed hebt gelezen zie je dat ik me alleen maar erger aan het geluid dat het eten van een appel met zich meebrengt. Het is niet dat ik mijn collega's in elkaar ram omdat zij luid smakkend in een stille omgeving dat irritante schraap-knap-geluid produceren. Ze moeten ook vooral hun appeltje eten (maar liever niet smakkend) en ik mag ze er echt niet minder om, maar van het geluid krijg ik rillingen over mijn rug (in welke omgeving dan ook).

En Beter Laat, als jij goed gelezen had, had je in een andere posting van mij kunnen lezen dat ik me ervan bewust ben dat een appel hetzelfde geluid maakt als ik zelf een appel eet (appels die gegeten worden maken nou eenmaal dat geluid).

Maar goed, we gaan verhuizen. En dan zit ik niet meer bij mijn appel smakkende collega's (op de appels na best jammer). Ik kom bij de 2 allerluidruchtigste collega's die er zijn. Op zich kan dat best heel gezellig zijn. En dat wordt het vast ook wel. Maar ze zijn van sales. Zijn het bij jullie ook de commerciële buitendienstmedewerkers met de gladste praatjes, de irritantste uitdrukkingen en de interessantdoenerigste woordkeuze? Nou, die dus. Ook niet alles
quote:orchid schreef op 01 oktober 2008 @ 12:54:

[...]

Helemaal mee eens. Waar mensen zich al druk om kunnen maken zeg!

Wat je zegt Orchid. Waar maak jij je druk om.

Ik maak me hier druk om, maar niet om die appel. Ik erger me slechts aan dat geluid. Dat is alles.
quote:Lizzl schreef op 01 oktober 2008 @ 09:41:

[...]

Heb je ook aangegeven dat je dat niet ziet zitten? Indien ja: wat was zijn reactie?

Wat mij altijd is opgevallen van werken op kantoor, is dat mensen vaak niets zeggen om maar de lieve vrede te bewaren Vandaar dat ik het vraag...

Nou, dan moet je net mij hebben, ik heb inderdaad verteld dat we dat niet gaan doen en iets gezegd als: en dat is nou precies het verschil tussen collega's en vrienden.

Kijk, ik snap enigszins waar het vandaan komt. Een van mijn collega's is wel een goede vriend van mij. Aan hem vraag ik dus wel hoe zijn weekend was. Maar meteen de volgende maandag kom ik binnen, ik heb nog niet eens koffie gehad of de nieuwe collega zegt te luidruchtig en te enthousiast "En?!" Dus ik: 'en wat?' " NOU; hoe was je weekend?!"

Toen was ik een beetje uit het lood geslagen maar ik heb met mijn vriend samen bedacht dat ik voortaan ga antwoorden: "best redelijk, de parenclub had vrijdag fetish-avond dus dat is altijd lachen, paar uurtjes rondgehangen in de darkroom. Zaterdag beetje rustig aan gedaan en gewoon afgesproken met een paar vrienden voor de maandelijkse gangbang bij mij thuis. Zondag eigenlijk niets gegeten omdat ik de twee avonden ervoor way to much drugs had gebruikt dus nu nog een beetje wankel maar niets dat een paar koppen koffie niet kunnen verhelpen. Wel leuk dus maar druk druk druk en niets bijzonders. En jij?"

Gnagnagna ik verheug me op maandag
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:nostradame schreef op 01 oktober 2008 @ 13:07:

[...]

Ik maak me hier druk om, maar niet om die appel. Ik erger me slechts aan dat geluid. Dat is alles. Denk je nou echt dat Flashy en ik ervan uitgaan dat jij je ergert aan een appel op zich??? Tuurlijk gaat het om het geluid dat het eten van een appel voortbrengt!
Bij mijn vorige baan werkte ik alleen met vrouwen. Dat wil ik NOOIT meer. Pff, ben zelf ook vrouw, maar stop er 10 in een hok en je het gegarandeerd iedere dag gekift, geroddel en PMS. Ik heb veel gelachen met ze, maar ik voel me beter thuis in een werkomgeving waar ook mannen werken. Die zeggen tenminste waar het op staat en zijn niet zo gecompliceerd. Nu werk ik op een kantoor met meer mannen dan vrouwen en de stemming is opperbest :-)
.
quote:orchid schreef op 01 oktober 2008 @ 18:38:

[...]

Denk je nou echt dat Flashy en ik ervan uitgaan dat jij je ergert aan een appel op zich??? Tuurlijk gaat het om het geluid dat het eten van een appel voortbrengt!

Wat is dat nou voor achterlijke reactie? Denk jij nou écht dat ik niet snap dat jullie wel snappen dat het om het irritante, in meerdere postings van mij al genoemde vervelende schraap-knap geluid gaat?

Het mocht jullie dan niet duidelijk zijn dat het slechts een onschuldige ergernis aan dat irritante geluid is, ik weet dat mijn postings zó duidelijk ingingen op het GELUID dat zelfs een slecht lezer als jij dat snapt.

Ongelooflijk
Oja het plantenleasebedrijf, die was ik vergeten! Iedere maand kwam er een struise deerne het kantoor binnen in een helgroene overall. Met iedereen die ze tegenkwam besprak ze haar meest recente internetdates - meestal nietsnutten die haar geld aftroggelden en een hekel hadden aan haar vijf mini-schnauzers. Dit was op een stoffig accountantskantoor, het contrast had niet groter kunnen zijn. Het leek wel een aflevering Koot & Bie.

Onder het praten door rommelde ze rustig verder met gieter, sproeier, flessen plantenvoedsel en maar mopperen op iedereen die koffie met melk bij de planten gooide (gewone koffie kan geen kwaad, zei ze, maar met melk gaat het stinken) en ze denderde ook gewoon de vergaderruimtes binnen, maakt niet uit welke bespreking daar aan de gang was, slingerde de tuinslangen over de tafel en klotste zelfs een keer een scheut water BIJNA in de beamer en VOL over alle papieren ernaast.

Die hadden ze in The Office ook best eens op kunnen voeren, ik had altijd het idee dat ik naar een theatervoorstelling zat te kijken.
quote:nostradame schreef op 01 oktober 2008 @ 13:07:

[...]

Ik maak me hier druk om, maar niet om die appel. Ik erger me slechts aan dat geluid. Dat is alles.

Ter verduidelijking (want dat heeft deze posting wel nodig ja, maar de context (bestaande uit mijn andere postings) is óók van belang): met "hier" bedoel ik in deze posting jouw reactie. Ik maak me dus druk om zo'n reactie als die van jou en Flashy. Met "maar niet om die appel" bedoel ik dat ik me dáár niet DRUK om maak. Maar dat ik me slechts ERGER (in stilte) aan die appel. "Die appel" is in dit geval dus slechts een korte verwijzing naar mijn ergernis, die voluit alleen in een lange zin te benoemen is.

Ik moet toch nóg scheutiger zijn met de accents aigu, om de juiste woorden te benadrukken.
quote:Lauralaura schreef op 30 september 2008 @ 22:32:

Ik kan dus absoluut niet werken met muziek aan.Ik kan dus absoluut niet werken met muziek uit
quote:Appelsientje schreef op 01 oktober 2008 @ 20:44:

Oja het plantenleasebedrijf, die was ik vergeten! Iedere maand kwam er een struise deerne het kantoor binnen in een helgroene overall. Met iedereen die ze tegenkwam besprak ze haar meest recente internetdates - meestal nietsnutten die haar geld aftroggelden en een hekel hadden aan haar vijf mini-schnauzers. Dit was op een stoffig accountantskantoor, het contrast had niet groter kunnen zijn. Het leek wel een aflevering Koot & Bie.

Onder het praten door rommelde ze rustig verder met gieter, sproeier, flessen plantenvoedsel en maar mopperen op iedereen die koffie met melk bij de planten gooide (gewone koffie kan geen kwaad, zei ze, maar met melk gaat het stinken) en ze denderde ook gewoon de vergaderruimtes binnen, maakt niet uit welke bespreking daar aan de gang was, slingerde de tuinslangen over de tafel en klotste zelfs een keer een scheut water BIJNA in de beamer en VOL over alle papieren ernaast.

Die hadden ze in The Office ook best eens op kunnen voeren, ik had altijd het idee dat ik naar een theatervoorstelling zat te kijken.Je vertelt dit zo mooi beeldend, dat idee heb ik nu ook
anoniem_656af95ca288e wijzigde dit bericht op 01-10-2008 20:53
Reden: het vetgedrukte deel
% gewijzigd
quote:nostradame schreef op 01 oktober 2008 @ 20:47:

[...]

Ter verduidelijking (want dat heeft deze posting wel nodig ja, maar de context (bestaande uit mijn andere postings) is óók van belang): met "hier" bedoel ik in deze posting jouw reactie. Ik maak me dus druk om zo'n reactie als die van jou en Flashy. Met "maar niet om die appel" bedoel ik dat ik me dáár niet DRUK om maak. Maar dat ik me slechts ERGER (in stilte) aan die appel. "Die appel" is in dit geval dus slechts een korte verwijzing naar mijn ergernis, die voluit alleen in een lange zin te benoemen is.

Ik moet toch nóg scheutiger zijn met de accents aigu, om de juiste woorden te benadrukken.

wat zitten jullie met z'n drieen (tweeen?) tegen elkaar aan te mierenneuken om niks, doe dat lekker op kantoor....

quote:nostradame schreef op 30 september 2008 @ 12:31:

Mijn collega die elke dag 2x een appel eet. Dat geluid is bij iedereen irritant, maar hij eet hem ook nog eens met zijn mond open zodat je dat geknap nog langer hoort.

Het ligt vooral aan mij, want ik kán gewoon níet tegen dat "schraap-knap"geluid dat een appel eten met zich meebrengt.Hahaha... Persoonlijk vind ik banaan nog veel erger hoor. Liever het knap-geluidje van een appel dan het smakgeluid van overvloedige speekseltoevoer bij het eten van zo'n zompige banaan.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
.
Elke ochtend zo vroeg al onuitgeslapen hoofden zien van collega's vind ik al niks
quote:

Lauralaura schreef op 30 september 2008 @ 22:32:

Ik kan dus absoluut niet werken met muziek aan.

quote:barbie schreef op 01 oktober 2008 @ 20:48:

[...]

Ik kan dus absoluut niet werken met muziek uit

En hoe los je zoiets op als je samen op de kamer zit

Beide met headset op of om het uur aan en uit
Of collega's die elk poepje, scheetje en tandje van de baby met je willen delen
ik geef toe.... dat had ik allemaal in 1 berichtje kunnen posten sorry voor het vervuilen
quote:lindy schreef op 01 oktober 2008 @ 23:27:

-Collega's die 2, 3 keer per uur gaan roken en in die tijd dus ook onbereikbaar zijn. Bewaar je verslaving a.u.b. voor de pauze en na werktijd.Haha, nu ik zelf gestopt ben met roken valt het me ook inderdaad op hoeveel mensen roken op het werk (en dat ik daar dus tot 6 weken geleden nog vrolijk aan mee deed)
quote: Pennen, nietmachine, paperclips, perforator met in koeienletters je naam er op want het is van JOU, nee, niet van de baas, maar van JOU!!! en weeeee je gebeente als iemand JOUW nietmachine gebruikt.

Mijn ergernis: Collega's die even een pen/schaar/nietmachien/perforator komen "lenen" en opmerken 'kom je hem zo wel terugbrengen' als je de schaar/nietmachien/perforator komt pakken.

Managers die beloftes niet nakomen of erger veel te laat.

Het verplicht 'sociaal' doen. (als een een bui heb, wil ik dat jullie en mezelf niet aan doen, laat me gewoon werken) En ik heb ook geen behoefte om mijn eigen weekend op tafel te leggen. weekend is privé, werk is werk. Ik kan er niet goed tegen als dit doorelkaar gaat lopen. (ADD??)

Collega's die denken dat ik secetaresse/IT-er/planner iod ben maar ondertussen vergeten wat ik wel doe (zou moeten doen want ik krijg nix)

Vergaderingen in het algemeen, en in het bijzonder vergaderingen met meedere afdelingshoofden e.d. Hoe inefficient die mensen vergaderen is echt voorbij mijn verbeelding.

De blikken die je krijgt als je vroeg weg gaat, terwijl je ook vroeg gekomen bent alleen toen was er nog niemand.

Collega's die je behandelen alsof je net van de kleuterschool af komt. Ik heb ^%&$% gestudeert, behandel me niet zo!

'

Há dat lucht op

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven