Werk & Studie alle pijlers

Rare actie kerstborrel

23-12-2018 18:18 72 berichten
Goed, ik heb mijn kerstborrel van mijn horeca-baan gisteren gehad. Het zou een gezellige borrel worden waarbij we zouden terugblikken op het jaar en gewoon gezellig met elkaar zouden eten en drinken. Ik zie mijn collega's nooit, omdat we alleen werken. Ik keek er dan ook naar uit om gezellig niet-werkgerelateerd met mijn collega's te zitten. Tijdens het terugblikrondje werd de opmerking gemaakt dat we nog wat punten moesten bespreken. Er zouden geen namen genoemd worden, maar sommige dingen moesten beter. Tijdens het bespreken van deze onderwerpen, ben ik als enige persoonlijk aangesproken op dat ik mijn werk niet goed uitvoer, dat er klachten over mij zijn geweest tijdens mijn laatst gedraaide dienst en dat ik minder op mijn telefoon moet zitten, omdat ik klanten zou laten wachten.

Naast het feit dat ik van mening ben dat dit niet klopt, maar even dat terzijde, baal ik enorm van de situatie tijdens de borrel. Al mijn collega's en aanhang waren hierbij aanwezig en als enige word ik persoonlijk aangesproken op mijn functioneren. In het openbaar. Ik voelde het bloed naar mijn hoofd stijgen en ben er niet op ingegaan, omdat ik geen trek had in een discussie in het openbaar. Ik had dit dan ook totaal niet verwacht tijdens zo'n gelegenheid.

Normaal hoor ik nooit klachten n.a.v. van mijn werk en ga ik er vanuit dat als er iets niet goed is aan mijn functioneren, dat ik dit via de eigenaar of leidinggevende persoonlijk hoor. Ik voel me dan ook rot dat iedereen hier van mee heeft kunnen 'genieten'.

Ik voel me er rot door en ben van plan mijn 'baas' hierop aan te spreken en een functioneringsgesprek te houden, maar ik weet niet zo goed hoe ik dit kan aanpakken (ivm aanvallend overkomen). Heeft iemand hier ervaring mee/tips?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het sowieso bizar dat zoiets tijdens een kerstborrel gebeurd en dan al helemaal dat jij persoonlijk bent aangesproken! Ik snap dat je even niet wist wat je moest zeggen hoewel het denk ik wel beter was geweest (in ieder geval dat je dit ongepast vond). Ik denk dat ik zelf meteen zou zijn opgestapt.

Wat voor functie heeft de persoon die jou persoonlijk heeft aangesproken? En zeker dat functioneringsgesprek aanvragen met je leidinggevende!
Functie: lg en baas. En ik ben snel weggegaan, omdat mijn stemming verzuurd was hierna.
‘Hallo baas, Dat tijdens de kerstborrel kon echt niet. Als je zo met elkaar omgaat, werk ik hier liever niet. Hier heb je mijn sloof. Succes met de feestdagen.’ :bye:
Om toestanden te voorkomen alleen in de ikvorm spreken, daarbij voelt de desbetreffende persoon zich niet aangevallen.

Het is bizar en ik ken het. Wij kregen op ons werk allemaal een gedichtje dat we hardop voor moesten lezen en dat gedichtje van mij was om te kotsen. Ik heb er wel een opmerking over gemaakt.
GlitterCupcake schreef:
23-12-2018 18:25
‘Hallo baas, Dat tijdens de kerstborrel kon echt niet. Als je zo met elkaar omgaat, werk ik hier liever niet. Hier heb je mijn sloof. Succes met de feestdagen.’ :bye:
Ik heb dat één keer gedaan bij een andere baan. Toen kwam baaslief rennend achter me aan dat het hem zooooo speet. Heerlijk was dat. :proud: Ik wil alleen liever dit 'baantje' niet kwijt, omdat ik het geld en de bezigheid momenteel goed kan gebruiken. Binnenkort begint mijn opleiding en heb ik minder of zelfs geen tijd, dus een ander baantje is niet echt een optie.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het echt ongepast om dat soort zaken tijdens een borrel te bespreken. Ik had dat ws ook meteen gezegd en was dan weggegaan.
Cum non tum age
Ik kan me voorstellen dat je hier enorm van baalt. Je baas had dit met jou persoonlijk kunnen bespreken, voor je volgende dienst ofzo. Nu ben je te kakken gezet voor al je collega's en aanhang. Zij hebben nooit met jou gewerkt, je hebt dus niet kunnen laten zien hoe jij werkt. Nu hebben zij allemaal een bepaald beeld van jou. Ik zou dit zeker aankaarten bij je baas, gewoon nuchter en zakelijk vertellan wat jou dwars zit en vragen wat baas bezielde om dit tijdens de borrel te bespreken in aanwezigheid van al je collega's.
Wat ontzettend raar om tijdens en kerstborrel werkgerelateerde zaken te bespreken,collega’s aanspreken op fouten en al helemaal waar partners bij zijn. Ik zou hier zeker opterugkomen met baas/leidinggevende. Als hij iets met jou heeft, of ergens niet tevreden over is, moet hij jou daar 1 op1 op aanspreken vindt ik. Hele rare gang van zaken. Iksnap dat je met je mond vol tanden stond en dat wat een leuke kerstborrel moest worden, totaal verpest is zo.
Gesprek aanvragen, want dit is ronduit belachelijk. Als men wat te zeggen heeft, dan graag wanneer je aan het werk bent, of in ieder geval in een formeel gesprek. Dit is totaal ongepast en echt niet leuk. Je kunt ook niets terugzeggen op zo’n moment.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja zeg, ik vind dat echt niet kunnen!
Als hij al klachten over je heeft, dan bespreekt hij die maar privé met je. En hij zou toch geen namen noemen?
Jammer dat je er op dat moment niets van gezegd heb.

Ik zou gewoon binnenkort het gesprek aangaan en aangeven wat ik hierboven schrijf.
Dit is ongelooflijk onprofessioneel gedrag van de leidinggevende. Wat beschamend voor jou, TO. Zelfs al zou het wél waar zijn, zo'n gelegenheid is niet de plek voor dit soort opmerkingen.
Persoonlijk zou ik opstappen als ik jou was. Doe even normaal zeg.
Alle reacties Link kopieren
Wat een bizarre actie!

Als je lid bent van een vakbond zou ik die raadplegen om te kijken wat de handigste manier is om dit op te lossen.
Komt er nog een nieuwjaarsborrel? Dan zou ik het wel weten.
Hoe reageerden andere collega’s? Of kwam het uit hun koker? Want ik zou me daar als toeschouwer ook niet echt prettig bij voelen.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
23-12-2018 18:39
Hoe reageerden andere collega’s? Of kwam het uit hun koker? Want ik zou me daar als toeschouwer ook niet echt prettig bij voelen.
Zat ik net aan te denken. Ik had ook als toeschouwer ws mijn mond niet kunnen houden.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
noa schreef:
23-12-2018 18:42
Zat ik net aan te denken. Ik had ook als toeschouwer ws mijn mond niet kunnen houden.
Bedacht ik me ook net, zou me als collega ook schamen. Maar het is ook een raar verhaal, want er zijn klachten geweest en van wie dan? Want ze werken alleen? Het klopt van geen kanten.
Ambition- schreef:
23-12-2018 18:27
Ik heb dat één keer gedaan bij een andere baan. Toen kwam baaslief rennend achter me aan dat het hem zooooo speet. Heerlijk was dat. :proud: Ik wil alleen liever dit 'baantje' niet kwijt, omdat ik het geld en de bezigheid momenteel goed kan gebruiken. Binnenkort begint mijn opleiding en heb ik minder of zelfs geen tijd, dus een ander baantje is niet echt een optie.

Euhm....maar dit vind ik gek. Er is je al eerder iets overkomen waardoor je zo bent weg gelopen?

Vooropgesteld dat de wijze waarop absoluut niet door de beugel kan. Bizar ook.

Maar dat je dit nu ook schrijft....hoe komt het dat mensen je zo raar behandelen?
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
23-12-2018 18:39
Hoe reageerden andere collega’s? Of kwam het uit hun koker? Want ik zou me daar als toeschouwer ook niet echt prettig bij voelen.
Dit!
Of ik zou het bij de nieuwjaarsreceptie nog ff vragen, waar al je collega's bijzijn of er nog punten over jou zijn die besproken moeten worden.
Echt ik zou daar niet willen blijven werken.
Kijk als je je werk niet goed doet mag dat best besproken worden maar niet met al je collega's en hun partners erbij.
Gelukkig, ik stel me dus niet aan! Ik ben van plan om mijn 'baas' te appen om op korte termijn een gesprek te hebben. Ik wil hem inderdaad graag zeggen dat ik het echt niet vind kunnen tijdens de borrel en dat ik het in vervolg graag persoonlijk hoor of het liefst de dag na die dienst al. De klachten van de dienst is inmiddels meer dan een week geleden, dus echt vers is het ook niet. Nu gaan daar de feestdagen overheen en moet ik echt diep gaan terugdenken aan die dienst en hoe alles is gegaan.

Andere collega's reageerden niet. Ik ben ook de enige 'jonge' werknemer (in de 20, rest 50+). Ik voelde me nogal gekleineerd om het maar zo te zeggen.

Ergens heb ik de neiging om een appje te sturen dat ik ermee kap. Het is me die paar euro in het uur op deze manier niet waard...
Maar hoe komen ze aan die klachten dan? Als je alleen werkt ziet toch niemand jouw functioneren?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een andere baan zoeken. Bij ons zijn functionerings- en beoordelingsgesprekken geweest. Wij zitten ook in een alles moet beter fase maar daar is het werkoverleg voor. Kerstborrel was vooral bedankt voor jullie inzet en fijne feestdagen en zo hoort het ook. Er waren zelf gepensioneerde collega's en externen bij, Ik zou een andere baan zoeken.

Je kan het zeggen maar mensen die dit doen hebben geen empathie en geen respect voor jou. Wanneer je het zegt doe het dan vooral voor jezelf en het liefst met de mededeling dat je ergens anders gaat werken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Polsjef schreef:
23-12-2018 18:44
Euhm....maar dit vind ik gek. Er is je al eerder iets overkomen waardoor je zo bent weg gelopen?

Vooropgesteld dat de wijze waarop absoluut niet door de beugel kan. Bizar ook.

Maar dat je dit nu ook schrijft....hoe komt het dat mensen je zo raar behandelen?
Dat baantje toendertijd was horeca. De kroegeigenaar was alcoholist en snauwde het personeel (inclusief de 15jarige meisjes) af vanaf het terras (waar klanten bij zaten) alsof het beesten waren. Niks was goed. 5 whiskeys later begonnen de seksueel getinte opmerkingen. Toen heb ik hier iets van gezegd. De beste man viel tegen me uit dat ik een brutale snotaap was. Toen ben ik weggelopen. Horeca is wel vaker op deze manier. Ik heb eigenlijk nog nooit een baan gehad in de horeca waarbij de zaken wel netjes verliepen.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
23-12-2018 18:34
Komt er nog een nieuwjaarsborrel? Dan zou ik het wel weten.
Speech, speech, speech !!! :cheer2: :cheer2: :cheer2:
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven