Werk & Studie alle pijlers

Rare actie kerstborrel

23-12-2018 18:18 72 berichten
Goed, ik heb mijn kerstborrel van mijn horeca-baan gisteren gehad. Het zou een gezellige borrel worden waarbij we zouden terugblikken op het jaar en gewoon gezellig met elkaar zouden eten en drinken. Ik zie mijn collega's nooit, omdat we alleen werken. Ik keek er dan ook naar uit om gezellig niet-werkgerelateerd met mijn collega's te zitten. Tijdens het terugblikrondje werd de opmerking gemaakt dat we nog wat punten moesten bespreken. Er zouden geen namen genoemd worden, maar sommige dingen moesten beter. Tijdens het bespreken van deze onderwerpen, ben ik als enige persoonlijk aangesproken op dat ik mijn werk niet goed uitvoer, dat er klachten over mij zijn geweest tijdens mijn laatst gedraaide dienst en dat ik minder op mijn telefoon moet zitten, omdat ik klanten zou laten wachten.

Naast het feit dat ik van mening ben dat dit niet klopt, maar even dat terzijde, baal ik enorm van de situatie tijdens de borrel. Al mijn collega's en aanhang waren hierbij aanwezig en als enige word ik persoonlijk aangesproken op mijn functioneren. In het openbaar. Ik voelde het bloed naar mijn hoofd stijgen en ben er niet op ingegaan, omdat ik geen trek had in een discussie in het openbaar. Ik had dit dan ook totaal niet verwacht tijdens zo'n gelegenheid.

Normaal hoor ik nooit klachten n.a.v. van mijn werk en ga ik er vanuit dat als er iets niet goed is aan mijn functioneren, dat ik dit via de eigenaar of leidinggevende persoonlijk hoor. Ik voel me dan ook rot dat iedereen hier van mee heeft kunnen 'genieten'.

Ik voel me er rot door en ben van plan mijn 'baas' hierop aan te spreken en een functioneringsgesprek te houden, maar ik weet niet zo goed hoe ik dit kan aanpakken (ivm aanvallend overkomen). Heeft iemand hier ervaring mee/tips?
Alle reacties Link kopieren
Tijdens een kerstborrel nog wel....
Dit hoef je echt niet te pikken TO.

Volgens mij staan heel veel horecagelegenheden juist te springen om personeel. Waar ik woon zie ik in elk geval bij verschillende restaurants al langere tijd briefjes hangen dat ze dringend mensen nodig hebben.
Voor zo'n baas moet je echt niet willen werken.
Het is erg onbeschoft van je baas!

Toch, als je deze baan nodig hebt, zeg tegen je baas wat je dwars zit, hopelijk klaart het de lucht. En ga (nog) door. Mocht hij raar reageren dan kan je altijd nog weggaan.
Bedankt voor al jullie reacties. Ik kan idd naar korte klussen via het uitzendbureau. Ik ga in ieder geval eerst praten, en wel vandaag. Ik heb een afspraak gemaakt en ik ga zo even opschrijven wat ik allemaal wil zeggen. Ik vind het best spannend om iemand aan te spreken, maar ik wil hierin voor mezelf opkomen. In het ergste geval heb ik straks dit werk niet meer, in het gunstigste geval verbetert de communicatie.
Ambition- schreef:
24-12-2018 09:50
Bedankt voor al jullie reacties. Ik kan idd naar korte klussen via het uitzendbureau. Ik ga in ieder geval eerst praten, en wel vandaag. Ik heb een afspraak gemaakt en ik ga zo even opschrijven wat ik allemaal wil zeggen. Ik vind het best spannend om iemand aan te spreken, maar ik wil hierin voor mezelf opkomen. In het ergste geval heb ik straks dit werk niet meer, in het gunstigste geval verbetert de communicatie.
Goed zo! Heel veel succes! Laat even weten hoe het gegaan is.
Veel succes!
Niemand gaat je aannemen? In de horeca zitten ze te springen om mensen! Ik had de laatste maand tijd en ben dus aan het werk gegaan voor maar 1 maand, en ik kon kiezen. Letterlijk meer werk aangeboden gekregen dan ik aan kan. Ook als zzp'er kan je zo aan de slag.
En al helemaal de komende week kan ik je garanderen dat er zat zaken zijn die momenteel nog met onderbezetting staan.

Dus hoppa, gewoon opstappen als het toch maar een stom baantje is.
Misschien als tip, vragen hoe je baas aan de klachten komt. Als hij dit middels de camera heeft gezien dan zou dit zeer kwalijk zijn. Dat is monitoren van gedrag en absoluut verboden.
Ambition- schreef:
23-12-2018 18:57
Zo werd het wel gebracht: 'ik wil je even persoonlijk aanspreken dat je regelmatig klanten laat wachten omdat je aan het appen bent'. Heel gek, want dat doe ik echt never never nooit. Ik heb op een hele dienst niet eens pauze, dus als ik even snel wat eet check ik wel eens een appje. Meer echt niet... Maar naar mijn kant van het verhaal werd ook niet gevraagd, helaas.

Was het ook zeker weten niet een lomp heel slecht grapje? Zo van, jonge mensen zijn altijd aan het appen en jij als jonge meid huh huh huh
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
Ambition- schreef:
24-12-2018 09:50

Succes en laat je niet op je kop zitten :thumbsup:
Ander werk en beter.

Op elke hoek van de straat is een horeca-tent waar ze bij 't merendeel schreeuwen om mensen en je hebt dan nog es ervaring.

En wie weet krijg je er ook nog es een aantal leuke jongere - dan nu - collega's bij.
Wat rot TO. Ik kan me voorstellen dat je op dat moment echt even met je mond vol tanden stond. Ik zou achteraf echt woest zijn, er zijn weinig dingen waar ik zo slecht tegen kan als publieke vernedering.
Heel goed dat je hem gaat aanspreken, heel veel succes daarmee! Ben benieuwd naar hoe het zal gaan.
Ik zou echt niet meer voor dat bedrijf willen werken. Wat een onbeschoftheid, zeg. Ongekend.
Fuck die spaarrekening, ik stack in schoenendoos
Tijdens de borrel is tot daar aan toe, maar met de aanhang erbij is wel heel erg raar. Ik zou ook not amused zijn. Ook omdat je bij andere 'gezellige' dingen niet weet wat je dan weer te wachten staat.
Je kunt méér.
Hoe is t gegaan?
Dit is niet normaal. Ben benieuwd hoe het gesprek is gegaan.
Ik hoop dat je gesprek is gegaan zoals je wilde.
Wat de uitkomst ook mag zijn, je hoeft je nooit zo te laten behandelen en zo laat je iig aan jezelf en andere zien dat je voor je zelf op kan komen!
Vraag ook om een publieke rechtzetting/excuus voor jou en je collega’s. Al is het via een algemene mail o.i.d. . Daarna zou ik trouwens alsnog een andere baan zoeken.
Sorry voor de late reactie (feestdagen)

Ik heb een gesprek gehad met baas, hij wist direct waar ik voor kwam en bood direct zijn excuses aan. Had al uitgebreid met lg gepraat en gezegd dat ze dit nooit meer op deze manier mag doen. De klachten van die avond kwamen van mensen die altijd als ze komen bij iedereen klachten hebben. Dat is gelukkig opgehelderd. Ik heb ook eerlijk toegegeven dat ik mijn dag niet had.

De rest van de opmerkingen die wel persoonlijk werden gebracht tijdens de borrel, waren voor het algemeen bedoeld (blijkbaar...). Ik had mijn verbazing aangegeven over hoe anderen konden weten dat ik bijv. klanten laat wachten en dat dit dus echt niet waar is. Blijkbaar was dit ook niet alleen naar mij bedoeld. Toch vind ik het heel vreemd dat juist bij deze opmerking mijn naam specifiek is genoemd. Hoe dat precies zit, weet baas niet, maar hij geeft aan vertrouwen in mij te hebben.

Best. Ik ga voor nu gewoon verder (voornamelijk voor het geld) en daarna laat ik het maar achter me. Ik blijf het een rare actie vinden en ben gepikeerd over hoe het is gegaan, maar ik heb een excuses gehad en een blijk van vertrouwen in hoe ik mijn werk uitvoer. Ik hou het nu gewoon zakelijk tot ik ermee kap voor gediplomeerd werk.
Mooi dat dat iig is opgehelderd. Goed gedaan.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
Heel erg goed gedaan en ook dapper. Fijn dat je het ook laat weten. Blijft een stomme actie maar laat het nu rusten.

👍
Goed aangepakt en de best mogelijke uitkomst dus.
Je hebt nu een keer heel goed je grenzen aangegeven. Dit zal je waarschijnlijk niet nog een keer gebeuren. In the pocket dus! :)
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Ambition- schreef:
23-12-2018 18:27
Ik heb dat één keer gedaan bij een andere baan. Toen kwam baaslief rennend achter me aan dat het hem zooooo speet. Heerlijk was dat. :proud: Ik wil alleen liever dit 'baantje' niet kwijt, omdat ik het geld en de bezigheid momenteel goed kan gebruiken. Binnenkort begint mijn opleiding en heb ik minder of zelfs geen tijd, dus een ander baantje is niet echt een optie.

*tot hier gelezen dus misschien mosterd*

Lieve TO,

In de horeca liggen de banen en baantjes voor het oprapen. Het is niet ´voor jou tien anderen die hier willen werken´ maar ´voor mij tien andere bazen waar je ook terecht kunt´.

Ik was tijdens de borrel al weggelopen. Echt, als ze zo ontevreden zijn dat dit zo besproken moet worden, dan hebben ze mij met kerst niet nodig.

*note to myself; volgende keer toch even verder lezen...
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven