Rare actie kerstborrel
zondag 23 december 2018 om 18:18
Goed, ik heb mijn kerstborrel van mijn horeca-baan gisteren gehad. Het zou een gezellige borrel worden waarbij we zouden terugblikken op het jaar en gewoon gezellig met elkaar zouden eten en drinken. Ik zie mijn collega's nooit, omdat we alleen werken. Ik keek er dan ook naar uit om gezellig niet-werkgerelateerd met mijn collega's te zitten. Tijdens het terugblikrondje werd de opmerking gemaakt dat we nog wat punten moesten bespreken. Er zouden geen namen genoemd worden, maar sommige dingen moesten beter. Tijdens het bespreken van deze onderwerpen, ben ik als enige persoonlijk aangesproken op dat ik mijn werk niet goed uitvoer, dat er klachten over mij zijn geweest tijdens mijn laatst gedraaide dienst en dat ik minder op mijn telefoon moet zitten, omdat ik klanten zou laten wachten.
Naast het feit dat ik van mening ben dat dit niet klopt, maar even dat terzijde, baal ik enorm van de situatie tijdens de borrel. Al mijn collega's en aanhang waren hierbij aanwezig en als enige word ik persoonlijk aangesproken op mijn functioneren. In het openbaar. Ik voelde het bloed naar mijn hoofd stijgen en ben er niet op ingegaan, omdat ik geen trek had in een discussie in het openbaar. Ik had dit dan ook totaal niet verwacht tijdens zo'n gelegenheid.
Normaal hoor ik nooit klachten n.a.v. van mijn werk en ga ik er vanuit dat als er iets niet goed is aan mijn functioneren, dat ik dit via de eigenaar of leidinggevende persoonlijk hoor. Ik voel me dan ook rot dat iedereen hier van mee heeft kunnen 'genieten'.
Ik voel me er rot door en ben van plan mijn 'baas' hierop aan te spreken en een functioneringsgesprek te houden, maar ik weet niet zo goed hoe ik dit kan aanpakken (ivm aanvallend overkomen). Heeft iemand hier ervaring mee/tips?
Naast het feit dat ik van mening ben dat dit niet klopt, maar even dat terzijde, baal ik enorm van de situatie tijdens de borrel. Al mijn collega's en aanhang waren hierbij aanwezig en als enige word ik persoonlijk aangesproken op mijn functioneren. In het openbaar. Ik voelde het bloed naar mijn hoofd stijgen en ben er niet op ingegaan, omdat ik geen trek had in een discussie in het openbaar. Ik had dit dan ook totaal niet verwacht tijdens zo'n gelegenheid.
Normaal hoor ik nooit klachten n.a.v. van mijn werk en ga ik er vanuit dat als er iets niet goed is aan mijn functioneren, dat ik dit via de eigenaar of leidinggevende persoonlijk hoor. Ik voel me dan ook rot dat iedereen hier van mee heeft kunnen 'genieten'.
Ik voel me er rot door en ben van plan mijn 'baas' hierop aan te spreken en een functioneringsgesprek te houden, maar ik weet niet zo goed hoe ik dit kan aanpakken (ivm aanvallend overkomen). Heeft iemand hier ervaring mee/tips?
zondag 23 december 2018 om 18:53
Mee eens hoor, als je het kan missen zou ik lekker gaan. Mooiste was geweest ter plekke daar bij die gezellige klote borrel, maar ja.Lady*Voldemort schreef: ↑23-12-2018 18:50Nou doe dat dan. Voor zo'n randdebiel wil je toch niet werken.
zondag 23 december 2018 om 18:54
De meeste Nederlandse horeca “ondernemers” maken er een zoodje van. In geen ander land is de bediening dan ook zo onattent en onprofessioneel. Ondernemers zorgen hier slecht voor hun personeel zodat ze ook geen goed personeel kunnen vasthouden.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
zondag 23 december 2018 om 18:55
zondag 23 december 2018 om 18:56
Dit ligt echt niet aan TO hoor. Het maakt niet uit wat je doet of wie je bent: dit kon écht niet.
En als je dan toch een verklaring zoekt: welkom in de horeca. Daar gaan wel vaker dingen mis op personeelsgebied.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
zondag 23 december 2018 om 18:57
Zo werd het wel gebracht: 'ik wil je even persoonlijk aanspreken dat je regelmatig klanten laat wachten omdat je aan het appen bent'. Heel gek, want dat doe ik echt never never nooit. Ik heb op een hele dienst niet eens pauze, dus als ik even snel wat eet check ik wel eens een appje. Meer echt niet... Maar naar mijn kant van het verhaal werd ook niet gevraagd, helaas.
zondag 23 december 2018 om 18:59
Waar slaat dat nou weer op. Het doet helemaal niet terzake waarom die klanten geklaagd hebben. Als een werknemer niet naar behoren functioneert dient de leidinggevende dat onder vier ogen te bespreken met de werknemer, en niet in het openbaar tijdens een 'gezellige' borrel.
zondag 23 december 2018 om 18:59
Al zal het wel zo zijn dat ik mijn werk niet goed doe. Ik sta 100% open voor feedback en verbeterpunten. Tijdens een eerder verbeterpunt, die ik weken later hoorde (dan wanneer zich de situatie heeft voorgedaan hierover) heb ik dit ook aangegeven. Ik wil graag aangesproken worden op dingen die niet goed gaan en het liefst zo snel mogelijk.
Ik ging er vanuit dat ik die feedback wel zou horen met de tijd, maar ik hoor eigenlijk nooit iets. Geen complimenten en geen klachten. Ik ging er vanuit dat het goed was.
zondag 23 december 2018 om 19:01
Logisch hoor, je verwacht dat toch niet bij zo’n gelegenheid.
Echt ga op zoek naar iets anders. Je hoeft je niet zo te laten behandelen.
Cum non tum age
zondag 23 december 2018 om 19:06
Volkomen terecht.Cateautje schreef: ↑23-12-2018 18:27Om toestanden te voorkomen alleen in de ikvorm spreken, daarbij voelt de desbetreffende persoon zich niet aangevallen.
Het is bizar en ik ken het. Wij kregen op ons werk allemaal een gedichtje dat we hardop voor moesten lezen en dat gedichtje van mij was om te kotsen. Ik heb er wel een opmerking over gemaakt.
TO: ik zou je leidinggevende absoluut aanspreken op deze onbeleefde en ontzettende ontactische actie.
Echt schandalig om je zo voor paal te zetten.
Misschien makkelijk praten, ik weet niet hoe belangrijk deze baan is voor jou maar mijn baas zou behalve een opmerking ook mijn ontslagbrief krijgen want ik vind dit werkelijk schandalig.
Een kerstborrel is hier niet voor bedoelt, dan is het gewoon gezellig en dan heb je het niet over het functioneren van iemand.
Kom op voor jezelf TO want dat je zo voor lul bent gezet op een kerstborrel, dat kan echt niet.
zondag 23 december 2018 om 19:06
Ik zou graag op een plek werken waar er in ieder geval wat beter gecommuniceerd wordt met elkaar. Echter begin ik binnenkort met een voltijd opleiding en wil ik mij eerst even daarop focussen voordat ik erbij gaan werken. Niemand gaat mij dus aannemen voor de komende twee maanden. Stoppen is optioneel, maar niet wenselijk ivm financiele situatie. Ik kan lenen bij DUO, maar eigenlijk wil ik dat niet. Daarom wil ik dit graag oplossen, als dit op te lossen valt.
zondag 23 december 2018 om 19:07
Dit was alleen een antwoord op de vraag die gesteld werd: Maar hoe komen ze aan die klachten dan?Lady*Voldemort schreef: ↑23-12-2018 18:59Waar slaat dat nou weer op. Het doet helemaal niet terzake waarom die klanten geklaagd hebben. Als een werknemer niet naar behoren functioneert dient de leidinggevende dat onder vier ogen te bespreken met de werknemer, en niet in het openbaar tijdens een 'gezellige' borrel.
Ik zeg nergens dat dit normaal of fatsoenlijk is, ik geef alleen aan waar het vandaan kan komen. En volgens TO klopt dat ook.
TO, in jouw geval zou ik zeker een gesprek met je leidinggevende aanvragen. Als ze wat te klagen hebben dan doen ze dat maar recht in je gezicht en niet tijdens een kerstborrel.
anoniem_64a5c5e5cd9c3 wijzigde dit bericht op 23-12-2018 19:12
13.39% gewijzigd
zondag 23 december 2018 om 19:09
Jammer dan van dat lenen. Dit moet je echt niet pikken TO. Dit valt niet meer “op te lossen”. Eerder zei iemand hier dat het mooi zou zijn als je gelijk kon melden dat je een andere baan hebt. Ik zou er juist de nadruk op leggen dat je nog liever zonder baan zit dan daar te blijven werken. Bah.Ambition- schreef: ↑23-12-2018 19:06Ik zou graag op een plek werken waar er in ieder geval wat beter gecommuniceerd wordt met elkaar. Echter begin ik binnenkort met een voltijd opleiding en wil ik mij eerst even daarop focussen voordat ik erbij gaan werken. Niemand gaat mij dus aannemen voor de komende twee maanden. Stoppen is optioneel, maar niet wenselijk ivm financiele situatie. Ik kan lenen bij DUO, maar eigenlijk wil ik dat niet. Daarom wil ik dit graag oplossen, als dit op te lossen valt.
zondag 23 december 2018 om 19:14
Ik gaf ook slecht advies hierboven.Haasjehop schreef: ↑23-12-2018 19:09Jammer dan van dat lenen. Dit moet je echt niet pikken TO. Dit valt niet meer “op te lossen”. Eerder zei iemand hier dat het mooi zou zijn als je gelijk kon melden dat je een andere baan hebt. Ik zou er juist de nadruk op leggen dat je nog liever zonder baan zit dan daar te blijven werken. Bah.
Ik vind het to juist sieren dat ze blijft werken om haar financiële situatie. Het advies om te gaan lenen is wel het slechtste advies.
To het siert je als je blijft om financieel gezond te blijven. Je baas er op aanspreken zou ik zeker doen en je weet nooit welke tijdelijke klussen er allemaal zijn. Ga eens langs bij een uitzendbureau.
zondag 23 december 2018 om 19:22
Natuurlijk is dat wel een optie.Ambition- schreef: ↑23-12-2018 18:27Ik heb dat één keer gedaan bij een andere baan. Toen kwam baaslief rennend achter me aan dat het hem zooooo speet. Heerlijk was dat.Ik wil alleen liever dit 'baantje' niet kwijt, omdat ik het geld en de bezigheid momenteel goed kan gebruiken. Binnenkort begint mijn opleiding en heb ik minder of zelfs geen tijd, dus een ander baantje is niet echt een optie.
zondag 23 december 2018 om 19:22
TO, is er niet een instantie (vakbond werd hier al genoemd) waar je hier melding van kunt maken ? Dit valt namelijk onder pesterijen als ik het zo lees. Wellicht niet zo bedoeld of persoonlijk naar jou toe maar op deze manier onderuit gehaald worden kan echt niet.
Je kunt je baas er op aanspreken maar iemand die zulke dingen bedenkt zou ik qua empathisch gehalte al direct hebben afgeschreven. Een normaal mens doet zoiets al niet.
En stoppen heb je jezelf uiteindelijk vooral mee.
Je kunt je baas er op aanspreken maar iemand die zulke dingen bedenkt zou ik qua empathisch gehalte al direct hebben afgeschreven. Een normaal mens doet zoiets al niet.
En stoppen heb je jezelf uiteindelijk vooral mee.
zondag 23 december 2018 om 19:24
Geen uitzendwerk te vinden?Ambition- schreef: ↑23-12-2018 19:06Ik zou graag op een plek werken waar er in ieder geval wat beter gecommuniceerd wordt met elkaar. Echter begin ik binnenkort met een voltijd opleiding en wil ik mij eerst even daarop focussen voordat ik erbij gaan werken. Niemand gaat mij dus aannemen voor de komende twee maanden. Stoppen is optioneel, maar niet wenselijk ivm financiele situatie. Ik kan lenen bij DUO, maar eigenlijk wil ik dat niet. Daarom wil ik dit graag oplossen, als dit op te lossen valt.
zondag 23 december 2018 om 19:28
Probeer eens een horeca uitzendbureau als Mise en Place. Veel grote catering bedrijven hebben ook mogelijkheden voor studenten en vaak nog op leuke feesten en events.
zondag 23 december 2018 om 19:48
Het rentepercentage bij Duo is 0, dus zelf wanneer je leent en je zet het op een spaarrekening dan houd je er meer aan over dan niet lenen. Lenen is niet altijd slecht. Het is gewoon een middel om iets te bereiken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.