Geen menstruatie na het stoppen met de pil

11-08-2015 12:37 2244 berichten
Alle reacties Link kopieren
Rowiee_17

Leeftijd: 21

Laatste AC: Eind mei

Menstruatie: Eerste menstruatie op 11-09, tweede menstruatie 14-10, derde 17-11

Zwanger: Ja

Bijzonderheden: Cyclus 1: 107 dagen, cyclus 2: 33 dagen, cyclus 3: 35 dagen.

Snowy89

Leeftijd: 26

Laatste AC: 15 april

Menstruatie:

Zwanger: -

Bijzonderheden:

Melli

Leeftijd: ?

Laatste AC: april

Menstruatie: 10-1 derde menstruatie (cyclus 23 dagen)

Bijzonderheden:

ipke

Leeftijd: 27

Laatste AC: 17 juni

Menstruatie: Eerste menstruatie 27-09, tweede menstruatie 12-11.

Zwanger: Ja

Bijzonderheden: eerste cyclus 97 dagen, tweede cyclus 46 dagen.

Michelle 444

Leeftijd: 25

Laatste AC: 29 mei

Menstruatie: Eerste menstruatie 08-07, tweede 09-11

Bijzonderheden: Cyclus 1: 39 dagen, cyclus 2: 124 dagen

Spinnekop

Leeftijd: ?

Laatste AC: ?

Menstruatie: -

Bijzonderheden: -
Oooh spinnekop wat een vervelend bericht!

Ik weet niet precies wat het helemaal inhoud ( maar ik dacht pillen slikken om je eisprong op te wekken), maar dat je zo wie zo de medische molen in moet is niet leuk!

Wanneer hoor je de uitslag?
Bedankt melli. Is idd voor een eisprong, maar ik ben ergens wel blij dat er wat gebeurt ;)

Hoop dat het gelijk aanslaat.

Wat wel gek is; ik heb geen pco maar gyn wist niet echt wat ik dan wel had. Raar hoor
Ah jeetje Spinnekop! Wat naar! Hopelijk gaat het je helpen en hoef je niet verder die medische molen in… Veel succes ermee!

Ik zit hier heel hard te hopen dat ik einde vd week mijn eisprong voel. Dan zou ik een normale cyclus van ongeveer 30 dagen hebben. Ben benieuwd omdat ik natuurlijk nog maar mijn eerste menstruatie gehad heb…
Nou dames ik ben al bij de huisarts geweest. Naar een paar korte vragen of ik nog een bloeding heb gehad enz. Word ik toch echt doorverwezen. Ze vind 6 maanden echt het max om geen menstruatie te krijgen. Kan vanmiddag bellen voor een afspraak en zal binnen 3 weken terecht kunnen waarschijnlijk!

@ rowiee hoe is het nu? Ben benieuwd over 2 weken of de ovulatie echt geweest is!

@ spinnenkop kun je al met clomid beginnen als je geen bloeding hebt? Dacht dat je met die medicijnen moest beginnen tijdens je menstruatie?

@ Melli Hoe gaat het met jou?

@ ipke Merk je nu andere dingen als bij dr 1e lange cyclus?

@ michelle Hoe is het met jou?
@ Snowy: wat fijn dat er actie komt, en dat je al zo snel terecht kan! Laat je weten wanneer je naar de gyn gaat? ben benieuwd! Maar bij de HA checken ze dus aan je lichaam verder niks, alleen vragen?

@Rowieee Spannend dat je dat allemaal voelt, hopelijk klopt het en heb je inderdaad over 2 weken menstruatie (of positieve test;)

@Spinnekop: wow heftig zeg, wel fijn dat er wat gebeurt . met hoeveel dagen ben jij naar de HA gegaan ? jij bent dan wel realtief snel doorverwezen naar de gyn toch?

@Ipke: hopen dat je ovulatie eraan komt! ga je testen of temperaturen?

@Melli hoe is het met jou? geen kwaaltjes meer?

Hier; ik zit op dag 91.. aan mijn temp nog helemaal geen ovulatie te zien helaas. Bij dag 100 ga ik maar de HA bellen, blijf het een raar geval vinden doordat ik wel al een eerste cyclus van 39 dagen heb gehad. pff is zo lastig om er niet aan te denken:(
Michelle de vorige keer heb ik al een inwendig onderzoek gehad om de eierstokken te voelen en te kijken naar de baarmoedermond, dit was toen normaal. Nu wilde ze alleen dan nog een paar dingen weten hoe het de afgelopen weken is gegaan.

Zal dan een vragenlijst thuis krijgen van de gyn en daar waarschijnlijk een inwendige echo en een algemeen gesprek.

Ook vroeg ze of ik niet een paar dagen per maand last van bepaalde kwaaltjes had (ipv menstruatie). Dit is volgens mij niet zo maar dat heb ik niet bijgehouden wanneer ik ergens last van had. Iemand die dit herkent? Ben nu al een tijdje klachten vrij en een tijdje andere afscheiding (vooral wit).

Michelle ik zou gewoon een afspraak proberen te maken en kijken wat ze dan zeggen. Ben blij dat mijn huisarts je bij 6 maand doorstuurt
Inmiddels gebeld en kan volgende week vrijdag al terecht! Spannend. Kijken of ze me menstruatie op gang kunnen brengen.
Ha meiden.

Ik kan op mijn telefoon niet goed terug scrollen en quoten maar probeer t samen te vatten. Ik ben benieuwd wat er bij jullie uitkomt hoor. Maar maak je geen zorgen over de inwendige echo bij de ha of gyn. Je krijgt een soort dildo met glijmiddel naar binnen geschoven. Het is vooral een beetje ongemakkelijk maar stelt weinig voor. Wel interessant om op het scherm te kijken vond ik.

Mijn verhaal hieronder hoop dat jullie er iets aan hebben. Ik heb ms (multiple sclerose) waarvoor ik een paar keer per week medicatie injecteer. Om zwanger te mogen worden moet ik hiermee stoppen maar ik mag niet langer dan nodig zonder. Eerst voor de hand liggende dingen uigesloten zodst we niet een jaar voor nop aan het proberen zouden zijn.

Voor ik dus kon stoppen met prikken heb ik dus al een soort APK gehad bij de gyn. Ik denk hetzelfde onderzoek als degene die voor het eerst naar de gyn ' mogen' (vragenlijst, echo, bloedprikken, kijken en voelen). Was allemaal goed. Toen afgesproken dat ik na ca 5 maanden na de pil en geen menstruatie mocht bellen.

Heb dus de huisarts helemaal overgeslagen.

Gyn zei bij de 2e afspraak dat ik de 1e echo te veel eitjes had dus ze dacht toen aan pco. Nu echter een goed aantal eitjes dus toch geen pco. Heb ook geen overgewicht of andere pco dingen. Bloed geprikt, uitslag volgt nog.

Op de laatste echo was het baarmoederslijmvlies dun dus hoef niet eerst een menstruatie op te wekken wat de ha vaak wel zal doen. Ik mag met de clomid starten als de bloeduitslag goed is. En dan mogen ook eindelijk de ms spuiten de deur uit! Maar zo zit je ineens wel in de medische molen.

ze vertelde dat er vaak geen oorzaak gevonden wordt trouwens

hoop dit weekend dus de clomid te starten dan een paar keer om de dag echo en dan misschien wel raak... nou ja wie weet. Ik ga het zien

sorry voor het lage verhaal. Hoop zo dat jullie niet naar de ha hoeven!
Ik blijf wel graag hier meelezen om te zien hoe het jullie vergaat. Ik voel me hier wel thuis. Is dat ok?
@snowy, heb nog nergens last van en merk wederom helemaal niks... Hopelijk duurt deze cyclus wat korter.

Fijn dat he al zo snel terecht kunt. Hopelijk weet je snel meer... Fijn dat er nu actie wordt ondernomen!

@michelle, ik ga nu niet testen of temperaturen ofzo. Eerst maar eens zo proberen.

Ik zou als ik jou was gewoon nu al een afspraak maken. De huisarts zal nu echt geen andere dingen zeggen of doen als dat je over een dag of 10 gaat.

@spinnekop, zou gezellig zijn als je hier gewoon blijft kletsen! Hopelijk gaat t met jou ook goedkomen! Ben benieuwd, hou ons op de hoogte en veel succes ermee!
Goedemorgen Ladies,

Wat een ontwikkelingen hier ...

Snowy wat fijn dat er nu eindelijk wat actie gaat plaatsvinden. En wat kan je al snel terecht zeg! Ik hoop zo voor je dat je volgende week wat wijzer wordt.

Spannend Ipke. Laat die eitjes maar komen ... Zou super zijn als je een regelmatig cyclus hebt.

Spinnekop wat een verhaal ... Ben wel blij dat je er nu ook echt voor kan gaan. ( we gaan ervan uit dat je bloed ook de oké geeft)

Blijf alsjeblieft ook meeschrijven .. Wil heel graag weten hoe alles verloopt en gaat met je.

Michelle schrijf alles op wat je wilt weten als je naar de ha gaat. Heb ik toen ook gedaan en heeft mij erg geholpen.

Hier weinig actie. Geen klachten, geen ms en geen zwangerschap!
@ spinnekop wat een verhaal, hoop voor je dat het bloed goed is en je dan met de clomid mag starten. En het snel raak is! Moet jij dan om de zoveel dagen een echo maken om te kijken of de eitjes goed rijpen?

En natuurlijk mag je mee blijven schrijven! Ben benieuwd hoe het bij iedereen gaat verlopen.

@ Melli fijn dat jij ook nog steeds klachtvrij bent! Raar hè dat we eerst gek werden van de klachten en het de laatste tijd beter gaat.

Ik hoop volgende week ook wijzer te zijn, ik houd jullie op de hoogte.
quote:Snowy89 schreef op 07 oktober 2015 @ 15:50:

@ Melli fijn dat jij ook nog steeds klachtvrij bent! Raar hè dat we eerst gek werden van de klachten en het de laatste tijd beter gaat.

Nou dat kan je wel zeggen! Snowy ik ben er zo klaar mee.. tuurlijk heb ik af en toe nog een krampje hier en daar en om de zoveel tijd lage rugpijn, maar momenteel ben ik echt een struisvogel. Voel niets, zie niets!

Ben zo klaar met elke weer een teleurstelling te verwerken dat ik nu echt wacht op de grootte veranderingen... Dus deze struisvogel wacht tot eind dit jaar en anders ga ik ook stappen ondernemen.
WoW Melli, waarom ga je niet eerder joh?
Knap van je als je het nog tot 8 maanden vol kunt houden om te wachten. Houd er wel rekening mee dat je misschien niet meteen terecht kunt in het ziekenhuis. Ik had geluk dat de wachttijd hier maar 1 a 2 weken zou zijn. Wat ik ook hoorde aan de tel bij de gyn omdat ik vroeg of mijn vriend mee moest is dat het uitzoeken van de menstruatie een heel ander traject is als het traject voor mensen met een kinderwens waarbij het niet lukt. Dus wie weet ben je als je menstruatie weer op gang is klaar bij de gyn en hoef je niet het volgende traject in!
Dames ik kan jullie alleen maar aanraden niet te lang te wachten hoor. Heb ik ook niet gedaan en... ronde1 is van start.

begonnen met de hormonen tabletjes en vandaag is dag 4 van mijn 'cyclus'. Dag 10 / 12 /14 /16 etc voor echo's naar het ziekenhuis om de eisprong te volgen. Dan zal ik daar mijn nod wel horen

ik duim voor jullie dat het spontaan allemaal lukt
Spannend spinnekop! Eindelijk de 1e ronde

Je bloed uitslag was dus goed?

Hoeveel tabletten moet je slikken? Heb je er bijwerkingen van? Word een drukke tijd als je om de dag naar het ziekenhuis moet! Maar wel voor een goed doel natuurlijk.
Bedankt snowy. Ben jij gister geweest. Of volgende week pas?

mijn bloeduitslagen waren idd goed. Ben eigenlijk vergeten te vragen waarom ik dan niet ongesteld word. Komt volgende keer wel.

moet idd nog bedenken hoe ik dat met mijn werk ga doen al die echos.

5 tabletjes totaal maar alleen na een uur al een bijwerking: al sinds gisteravond een kop als een biet en snikheet. Zie er niet uit, alof ik koorts heb van die blosjes. Ik hoop dat het bijtrekt ;)

ik ga nu heel hard duimen dat er over een week een groeiend ei is!
spinnekop Super hoor dat je ermee kan beginnen. Ben heel erg benieuwd hoe allemaal gaat werken bij je. Je moet wel vaak terug voor een echo. Ga je open kaart spelen op je werk?

Ik kan maandag mijn verwijsbriwfje halen bij de ha om naar de gynaecoloog te gaan 😉
Spinnekop; volgende week hoef ik pas

Misschien kun je de echo's voor of na je werk plannen?

Is het eigenlijk zeker dat er een eitje gaat rijpen met de medicijnen? Of kan er ook niets gebeuren zoals de afgelopen maanden?

Hoop dat je bijwerking snel minder word.

Melli; ben je toch nog bij de HA geweest?
Nee, heb gisteren alleen gebeld dat ik een doorverwijzing wil en die kan ik maandag dus ophalen.
Fijn dat je het zo telefonisch kon krijgen!

Ben je toch van gedachte veranderd om niet te wachten tot het einde van het jaar?

Ben benieuwd wanneer je terecht kunt!
Snowy het kan ook dat er geen eitje is. De dosering kan nog 2x omhoog maar zelfs dan zou het nog kunnen dat het niet lukt. Nog steeds heel spannend dus.

ik kan gelukkig zelf mijn agenda indelen op het werk dus plan maar wat afspraken'buiten de deur' of zo. En ik moet wel vaker naar het ziekenhuis dus dat kan ik ook nog zeggen. Ik ga het in elk geval niet vertellen op het werk. Zo lastig als het niet mocht lukken en men blijft maar vragen

wie weet van jullie waar je mee bezig bent? Hier 1 vriendin en 1 collega. Maar heb al vaak op mn lip moeten bijten

fijn melli! Succes ;)
Spannende tijd spinnenkop! Hopelijk zakken de bijwerkingen snel...

Fijn dat je een verwijsbriefje krijg Melli!

Hier weet alleen mijn beste vriendin dat we bezig zijn. We willen dat ook zo houden... Ze horen het vanzelf wel als het zo ver is! Maar het is natuurlijk wel lastig om er niet over te praten.
Hier wist in eerste instantie ook alleen mijn beste vriendin het die zelf afgelopen jaar bevallen is. Mijn vriend heeft perongeluk wat teveel tegen mijn zusje gezegd dus die weet het ook. Ondertussen ook mijn moeder maar op de hoogte gesteld ivm toch doorverwijzing naar gyn en ik niet meer precies weet hoe mijn cyclus was mochten ze daar vragen over stellen. (Deed de ha wel namelijk)

Ik heb een rot weekend achter de rug veel last van mijn rug, de onderste helft is erg stijf/ pijnlijk. Lijkt vandaag wel wat beter te gaan. En in de ochtenden voel ik me weer niet zo lekker.. Of het nu van het sporten komt of van iets anders geen idee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven