Koffer kwijt Schiphol
maandag 10 juni 2019 om 12:14
Man komt terug van een korte werkvakantie en is zijn koffer kwijt. Hij had een overstap in de VS. Hoe groot is de kans dat de koffer alsnog gevonden wordt? Hij baalt uiteraard want er zaten allemaal cadeautjes in...
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.

maandag 10 juni 2019 om 13:04
Ik gebruik echt heel veel vloeistoffen, van lenzenvloeistof tot heel veel crèmes, shampoos, make-up en deosticks etc. Mijn tasje zit ook echt bomvol (en mijn tasje is stiekem ook wat groter dan een liter), maar het lukt me altijd.
Maar ik vlieg veel, dan ga je gewoon niet steeds meer bij die bagageband staan.
Ik heb ook weleens 2 tasjes gebruikt. Gewoon los in een bak gegooid, ze zien niet soms zo goed bij wie het hoort. Maar goed, da’s een risico.
maandag 10 juni 2019 om 13:12
Ik dacht dat het 100ml was. Dat is een tiende van een liter. Maar als jij vaak vliegt zal jij wel gelijk hebben. Weer iets geleerd.Nitflex schreef: ↑10-06-2019 13:04Ik gebruik echt heel veel vloeistoffen, van lenzenvloeistof tot heel veel crèmes, shampoos, make-up en deosticks etc. Mijn tasje zit ook echt bomvol (en mijn tasje is stiekem ook wat groter dan een liter), maar het lukt me altijd.
Maar ik vlieg veel, dan ga je gewoon niet steeds meer bij die bagageband staan.
Ik heb ook weleens 2 tasjes gebruikt. Gewoon los in een bak gegooid, ze zien niet soms zo goed bij wie het hoort. Maar goed, da’s een risico.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.

maandag 10 juni 2019 om 13:16
Max. 100ml per flesje/tube.
En officieel mag je één zakje pp meenemen maar vaak doen ze niet moeilijk over twee zakjes. Zolang de verpakkingen maar 100ml of minder zijn.
maandag 10 juni 2019 om 13:18
Samenloop van omstandigheden. Enige keer dat we vergeten waren een kortdurende reisverzekering af te sluiten, budget-vliegmaatschappij, en na de reis persoonlijke omstandigheden die maakten dat ik de puf niet had om er nóg meer werk van te maken.MinkeDeWit schreef: ↑10-06-2019 13:01Ik las net dat je bij KLM je schade vergoed krijgt tot 1131 SDR, ongeveer 1392 euro. Ik heb zelf altijd een reisverzekering die de werkelijke (dag-) waarde vergoed.
Waarom kreeg jij zo weinig?
Heb toen wel een heel document gemaakt, met foto's en bonnetjes als bewijs voor alles wat er in de koffer zat. Maar het mocht niet baten, ik kreeg €390 voor een grote koffer met nieuwe zomerkleding, cadeautjes voor familie... alles..

maandag 10 juni 2019 om 13:18
Elk flesje mag maar 100 ml zijn, er is vervolgens geen wet die zegt dat je maar met 1 flesje mag vliegen. 1 zakje dus, maar dan koop je iets binnen schiphol nog een zakje erbij. Andere winkel nog een zakje erbij en zo opeena vlieg je met 4 zakjes.
fietsen varen vrouwelijk doen

maandag 10 juni 2019 om 13:28
Nee, dat zou wel erg weinig zijn! Een mini tandpasta is al 20ml. Totaal max een liter aan vloeistoffen, individuele verpakkingen max 100ml.

maandag 10 juni 2019 om 13:42
Wat is een werkvakantie? Is hij dan op vakantie aan het werk of andersom?
Op de terugweg je koffer kwijt is meestal geen ramp, thuis genoeg spullen. Als ie terecht is komt KLM m brengen thuis met een kortingsvoucher voor de volgende vlucht. Ik woonde op 3 hoog achter en vond het topservice toen ik de volgende ochtend Mn backpack terug kreeg.
Op de terugweg je koffer kwijt is meestal geen ramp, thuis genoeg spullen. Als ie terecht is komt KLM m brengen thuis met een kortingsvoucher voor de volgende vlucht. Ik woonde op 3 hoog achter en vond het topservice toen ik de volgende ochtend Mn backpack terug kreeg.

maandag 10 juni 2019 om 13:46
Als je dat stressvol vindt zou ik gewoon de bagage niet inchecken. Ik neem alleen handbagage mee omdat ik geen zin heb om te wachtenRégineFilange schreef: ↑10-06-2019 13:45Ik kan dit topic beter niet lezen, bij de bagageband heb ik altijd dikke stress of mijn koffer er wel bij zit![]()
Maar dat komt zo te lezen dus nog best vaak voor?

maandag 10 juni 2019 om 13:49
64000 koffers dagelijks schijnbaar maar 99% komt gewoon terecht. Dan toch nog 640 stuks niet en dat zijn heel wat koffers.RégineFilange schreef: ↑10-06-2019 13:45Ik kan dit topic beter niet lezen, bij de bagageband heb ik altijd dikke stress of mijn koffer er wel bij zit![]()
Maar dat komt zo te lezen dus nog best vaak voor?

maandag 10 juni 2019 om 13:52
Maar je moet toch spullen meenemen?

maandag 10 juni 2019 om 13:54
Het heeft in ieder geval geen zin om erover te stressen. Je hebt het zelf niet in de hand. Behalve dan door te zorgen dat je geen rare tas met veel bandjes of uitsteeksels hebt, want die worden nogal eens uitgesorteerd, en zodra je tas buiten normale proces valt is de kans groter dat er iets mis gaat.

maandag 10 juni 2019 om 13:56
Je kunt verrassend veel meenemen in een toegestane handbagagekoffer of -tas. Ik heb altijd een zachte tas, daar zijn ze wat minder streng op het formaat.RégineFilange schreef: ↑10-06-2019 13:52Maar je moet toch spullen meenemen?Ja ik reis niet zo heel vaak dus geen idee.
maandag 10 juni 2019 om 14:09
Die koffer komt wel weer terecht. Ik ben 2x een koffer kwijtgeraakt en in beide gevallen werd het binnen een dag nabezorgd.
Het is alleen idd wel vervelend als je toch wat bederfelijk waar hebt verpakt, of zoals een collega presteerde: natt/klamme handdoeken verpakt (direct vanaf het laatste uurtje strand door naar het vliegtuig). Na een week waren die handdoeken bedorven.
Meestal geldt ook dat je voor koffers die op je thuisvlucht kwijt raken geen vergoeding krijgt, maar wel voor koffers die op de heenvlucht zoekraken en een dag of meer wegblijven. Dan wordt je wel verondersteld geld kwijt te zijn aan een set (zwem)kleding, of artikelen voor persoonlijke hygiene. Wanneer je thuiskomt wordt verwacht dat je dat wel in reserve hebt.
Het is alleen idd wel vervelend als je toch wat bederfelijk waar hebt verpakt, of zoals een collega presteerde: natt/klamme handdoeken verpakt (direct vanaf het laatste uurtje strand door naar het vliegtuig). Na een week waren die handdoeken bedorven.
Meestal geldt ook dat je voor koffers die op je thuisvlucht kwijt raken geen vergoeding krijgt, maar wel voor koffers die op de heenvlucht zoekraken en een dag of meer wegblijven. Dan wordt je wel verondersteld geld kwijt te zijn aan een set (zwem)kleding, of artikelen voor persoonlijke hygiene. Wanneer je thuiskomt wordt verwacht dat je dat wel in reserve hebt.
kastella wijzigde dit bericht op 10-06-2019 14:10
6.67% gewijzigd
maandag 10 juni 2019 om 14:09
Die spullen passen bij trips van minder dan 2 weken prima in je handbagage, tenzij je naar een feest moet waar je 5 verschillende jurken aan moet of je rond de poolcirkel verblijft.RégineFilange schreef: ↑10-06-2019 13:52Maar je moet toch spullen meenemen?Ja ik reis niet zo heel vaak dus geen idee.
Ik sta er toch iedere keer weer van te kijken wat voor zooi mensen meezeulen de wereld over. En dan de helft niet gebruiken en weer terug zeulen.

maandag 10 juni 2019 om 15:08

maandag 10 juni 2019 om 15:27
Met jarenlang 8 à 10 intercontinentale vluchten per jaar + binnenlandse vluchten reis ik idd alleen met handbagage. Voorkomt zoveel gedoe, na de vlucht hup naar 'exit'. Kwestie van handig inpakken, ik rol al m'n kleding op, lichte sandalen erin, 2 zakjes met vloeistof, stroopwafels of paaseitjes. Werkgerelateerde stukken gaan online of op een USB stick. Voor mannelijke collega's idem dito, soms gaat keurig pak mee in een kledingzak, ook handbagage.
TO, als man veel reist is hij vast ook Frequent Flyer lid, met pasje en label voor aan de koffer. Mijn ervaring is dat een verloren koffer (door korte overstap tijd, veranderd vluchtschema) sneller bezorgd wordt in hotel of aan huis. Dan scannen ze gelijk in op FF nr. ipv. vluchtgegevens, boeking enz. Tenzij je in Timboektoe overstapt
TO, als man veel reist is hij vast ook Frequent Flyer lid, met pasje en label voor aan de koffer. Mijn ervaring is dat een verloren koffer (door korte overstap tijd, veranderd vluchtschema) sneller bezorgd wordt in hotel of aan huis. Dan scannen ze gelijk in op FF nr. ipv. vluchtgegevens, boeking enz. Tenzij je in Timboektoe overstapt

Alles sal reg kom

maandag 10 juni 2019 om 17:38
Dat is leuk een FF label. Maar dit jaar alleen al heb ik gevlogen met Finn Air, Turksih Airlines, KLM en Cathay Pacific en ik ga dan echt niet voor al die maatschappijen die ook nog onder een andere combinatie vallen een ander FF labeltje taggen.Sharing schreef: ↑10-06-2019 15:27Met jarenlang 8 à 10 intercontinentale vluchten per jaar + binnenlandse vluchten reis ik idd alleen met handbagage. Voorkomt zoveel gedoe, na de vlucht hup naar 'exit'. Kwestie van handig inpakken, ik rol al m'n kleding op, lichte sandalen erin, 2 zakjes met vloeistof, stroopwafels of paaseitjes. Werkgerelateerde stukken gaan online of op een USB stick. Voor mannelijke collega's idem dito, soms gaat keurig pak mee in een kledingzak, ook handbagage.
TO, als man veel reist is hij vast ook Frequent Flyer lid, met pasje en label voor aan de koffer. Mijn ervaring is dat een verloren koffer (door korte overstap tijd, veranderd vluchtschema) sneller bezorgd wordt in hotel of aan huis. Dan scannen ze gelijk in op FF nr. ipv. vluchtgegevens, boeking enz. Tenzij je in Timboektoe overstapt![]()
Soms heb je gewoon pech.