Geld & Recht alle pijlers

Pakket bezorger vervalst handtekening

07-03-2019 17:18 87 berichten
Gisteren verwachtten wij een pakketje waarvoor getekend moest worden. Aangezien mijn bevalling dinsdagavond begon waren we niet thuis. Omdat er voor getekend moest worden, verwachtte ik de melding in de app dat ze nogmaals terug zouden komen of dat het bij PostNL punt was afgeleverd. Tot mijn verbazing zag ik echter dat pakket bij mijn buren is bezorgd en in de app zie ik een handtekening die op mijne lijkt maar dus niet de mijne is. Mijn buurvrouw kent mijn handtekening niet naar pakketbezorger ziet me wel vaker tekenen.

Man vindt dat we een klacht moeten indienen. Wat zouden jullie doen? Het pakket was niet echt waardevol maar op deze manier zegt het niks dus dat er getekend moet worden voor ontvangst. Man vindt het een principekwestie.
Edit: Man heeft buurvrouw gesproken en die heeft inderdaad niet getekend en zou het pakket niet hebben aangenomen als ze ervoor moest tekenen. Wat wij al dachten.
anoniem_370071 wijzigde dit bericht op 07-03-2019 18:01
10.23% gewijzigd
Ja rapporteren die hap. Dit kan echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Je maakt je hier druk om 2 dagen na je bevalling?
Zou het niet kunnen dat de buurvrouw per ongeluk een krabbel heeft gezet die op de jouwe lijkt? Het is nou niet bepaald heel precies tekenen op die apparaatjes.
Alle reacties Link kopieren
Het is afgegeven bij de buren dus hebben zij er voor getekend? Waarom zou postbezorger tekenen als hij het bij hen heeft afgeleverd?
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
07-03-2019 17:23
Zou het niet kunnen dat de buurvrouw per ongeluk een krabbel heeft gezet die op de jouwe lijkt? Het is nou niet bepaald heel precies tekenen op die apparaatjes.

Huh?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Rapporteren, het is fraude.
RikM schreef:
07-03-2019 17:23
Zou het niet kunnen dat de buurvrouw per ongeluk een krabbel heeft gezet die op de jouwe lijkt? Het is nou niet bepaald heel precies tekenen op die apparaatjes.
Mijn buurvrouw is een complete digibeet van 70 plus dus dan zou ik niks van de handtekening kunnen lezen vermoed ik.
Alle reacties Link kopieren
Eerst checken met de buren lijkt me. Als je buurvrouw niet getekend heeft kun je altijd nog een klacht indienen.
Nouschi schreef:
07-03-2019 17:24
Huh?

Wat snap je er niet aan?
Alle reacties Link kopieren
Het is niet zoals het hoort, maar ik begrijp wel dat bezorgers dit soort dingen gaan doen als de zoveelste deur niet open wordt gedaan.

Wat ik dan niet begrijp is waarom je je hier druk over maakt 2 dagen na je bevalling. Ga lekker genieten van je zoon/dochter!
Wat jij beschrijft vind ik vrij ernstig. Ik heb veel sympathie voor koeriers vanwege hun werkdruk en werkomstandigheden, maar een handtekeningen mag niet vervalst worden.
Ja, klacht indienen.
Alle reacties Link kopieren
Biscotti schreef:
07-03-2019 17:25
Rapporteren, het is fraude.
Dit. Zelfs al heeft je buurvrouw wél getekend, dan nog is de pakketbezorger fout. Die hoort het niet bij de buren aan te bieden als er voor getekend moet worden.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
07-03-2019 17:25
Wat snap je er niet aan?
Per ongeluk snap ik niet. De postbezorger weet toch dat dat TO niet is? Dus waarom haar handtekening nadoen?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Oh, en, ook niet onbelangrijk : je bent bevallen dus? Is alles goed gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst ff met de buurvrouw gaan praten en vragen wat de bezorger gezegd heeft.

(en gefeliciteerd?)
chocolol wijzigde dit bericht op 07-03-2019 17:52
18.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als de buurvrouw het heeft aangenomen, zijn ze niet meer verandwoordelijk voor je pakket.
Dus ook niet voor de handtekening / krabbel.

Ik vind het namelijk vrij vaag dat een postbezorger je handtekening weet te vervalsen.
Precies zo eentje die op die van jou leek. :confused:
En dat alleen al omdat mensen moeten tekenen en niet standaard in het systeem staan. :@@:
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Ik snap je maarre..... denk ook dat je nu wel wat beters te doen hebt als je net bevallen bent?
Maar is dat pakket nou bij de buren?
Alle reacties Link kopieren
Ik zie wel eens in de app dat de postbode een soort van krul heeft gezet als het is afgeleverd.
Bij sommige pakketen staat duidelijk dat er een handtekening nodig is. Die teken ik dan ook persoonlijk of de buren.
Maar bij sommige ziet hij het waarschijnlijk pas later, vandaar de krul.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
1-Aapje schreef:
07-03-2019 17:25
Mijn buurvrouw is een complete digibeet van 70 plus dus dan zou ik niks van de handtekening kunnen lezen vermoed ik.
Zelfs een digibeet kan een handtekening zetten neem ik aan?
Het lijkt me sterk dat de postbezorger jouw handtekening "onthouden" heeft voor situaties als deze.
Wat niet wegneemt dat het pakketje bij jullie bezorgd had moeten worden.
Dames, er staat echt nergens dat het pakket niet bij de buren ligt.
Nouschi schreef:
07-03-2019 17:33
Per ongeluk snap ik niet. De postbezorger weet toch dat dat TO niet is? Dus waarom haar handtekening nadoen?

Ik bedoelde dat de buurvrouw voor ontvangst getekend heeft en toevallig een krabbel heeft die op de hare lijkt. TO gaat ervan uit dat de bezorger iets vervalst heeft maar dat hoeft helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
klagen, iemand anders dan jij of je man heeft getekend dus pakketje mag niet worden bezorgd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven