Gezondheid alle pijlers

Sterilisatie (vrouw)

11-08-2019 21:15 54 berichten
Ik ben 42 en heb geen kinderwens. Ik heb sinds m’n tienerjaren hormonale anticonceptie gebruikt maar ik blijk daar achteraf erg gevoelig voor te zijn.
Het koperspiraal geprobeerd maar die heeft mijn baarmoederwand geperforeerd..

Er zijn niet veel opties meer en denk nu ruim een jaar over steriliseren. Wat me tot nu toe tegen heeft gehouden is de narcose. Het is toch wel een grote ingreep.
Ik heb nu geen vaste relatie en merk dat ik niet echt geniet van sex met alleen een condoom. Voor soa’s prima, maar ben toch bang voor ongewenste zwangerschap.

Ik lees veel positieve verhalen over steriliseren en ik durf het inmiddels aan ;-)
Het enige wat ik niet echt kan vinden is goede recensies van ziekenhuizen en/of klinieken. De recensies zijn vaak algemeen of gaan ook over andere behandelingen.

Heeft er iemand goede (of juist slechte) ervaringen met een bepaald ziekenhuis en/of kliniek? Liefst omgeving Haarlem.
Ik heb ook een voorkeur voor het verwijderen van m’n eileiders, dus geen klemmetjes etc.

Ik hoor graag van jullie :-)
Alice75 schreef:
13-08-2019 13:30
Ik denk ook na over sterilisatie. Ben 38, heb 3 kinderen en wil gewoon echt geen kinderen meer. Heb een cz gezinnenpakket (voor de beugels) en daar zit ook een vergoeding voor sterilisatie van een vrouw bij. Ga na de zomer een afspraak maken bij de huisarts.
Hormonale anticonceptie is geen optie door migraine, een koperspiraal ben ik al een x verloren (zware menstruatie en toen was ie foetsie) dus denk dat sterilisatie de manier is voor mij (ons)
Ik zit ook bij CZ. Hou er rekening mee dat ze max €1250,- vergoeden en dat de sterilisatie vaak duurder is. Tot nu toe kom ik op zo’n €600,- die je zelf moet betalen.
Ligt erg aan je ziekenhuis. Goed rondbellen dus.
Alle reacties Link kopieren
Heel tevreden! Wel andere regio, dus daar heb je niet veel aan. Dacht dat de eileiders doorgeknipt werden, maar kan ook met clips zijn. OK zelf is niet zwaar, narcose is gewoon iha niet fijn. Wondjes heel klein (laparoscopisch). Prima bevallen.
anoniem_363841 wijzigde dit bericht op 17-08-2019 22:03
61.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
gemini39 schreef:
17-08-2019 13:48
Ik zit ook bij CZ. Hou er rekening mee dat ze max €1250,- vergoeden en dat de sterilisatie vaak duurder is. Tot nu toe kom ik op zo’n €600,- die je zelf moet betalen.
Ik heb zorgverzekering aangepast hiervoor. Is duidelijk hoger bedrag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven