Community Manager topic

01-03-2018 13:19 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic zal ik om de week updates geven over bugs en andere zaken.

Groetjes,

Community Manager VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Jullie hebben het even zonder moeten doen, maar vandaag ben ik aan de slag gegaan als Community Manager. Ik heb de afgelopen drie jaar al voor VIVA gewerkt en hoop dat dat me helpt in mijn nieuwe rol als CM.

In dit nieuwe Centraal Community Manager topic zal ik jullie regelmatig updaten over de bugs en updates. Het topic Moderator Meldingen wordt dus niet meer gebruikt.

Als je een bug tegenkomt, laat ons dat dan vooral weten via het bugtopic of via communitymanager@viva.nl. Als het lukt om een screenshot mee te sturen zou dat super zijn, dan kan ik goed aan IT laten zien wat er misgaat.

Groetjes,

Community Manager VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Hierbij weer een nieuwe, twee wekelijkse update!

De Bad Gateway-error waar we een paar weken geleden zoveel last van hadden en waardoor het forum er zelfs tijdelijk uit lag, is opgelost door IT. Hier zouden jullie dus geen last meer van moeten hebben. Mocht dit wel het geval zijn, stuur me dan een mailtje (het liefst incl. screenshot) via communitymanager@viva.nl.

Zoals jullie hebben gemerkt is het spamprobleem nog niet opgelost. De IT werkt er hard aan om de spam buiten de deur te houden, maar dat vergt toch iets meer tijd dan gedacht. We proberen de spam die binnenkomt altijd zo snel mogelijk te verwijderen. Dankzij jullie snelle stafjes lukt dit ook vaak, dus mocht je het tegenkomen: fijn als je dit meldt, dan zien we het nog sneller!

Ook wordt er door IT gewerkt aan het niet terug kunnen plaatsen in favorieten van topics, wanneer je deze (per ongeluk) eruit hebt verwijderd. Die hele functie wordt nog eens goed onder de loep genomen.

Ik hoop dat deze problemen volgende week opgelost zijn.

Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Het is weer tijd voor een nieuwe update van mijn kant.

IT heeft deze week het spamprobleem opgelost, dus daar zouden we geen last meer van moeten hebben. Het is nog even afwachten of de oplossing die we geïmplementeerd hebben alle spam buiten de deur houdt. Mochten jullie dus toch nog spamberichten zien, fijn als je het meldt!

Alvast een heel fijn paasweekend allemaal en ik hoop dat ik snel weer kan melden dat er iets is opgelost.

Groetjes,

Community Manager VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Het is weer tijd voor mijn tweewekelijkse update.

Zoals jullie weten is de bug rondom de functie favorieten en bookmarks onder handen genomen en opgelost. Daardoor waren we helaas voor een korte periode de wijzig-knop bij gereageerde topics kwijt. Gelukkig kon IT dat snel oplossen en is de functie nu weer op desktop en mobiel te gebruiken.

IT gaat nu aan de slag met de bug rondom het versturen en ontvangen van privéberichten. Dit is echter een stuk complexer dan het lijkt omdat er zoveel verschillende problemen zijn, en de problemen zijn ook bij iedereen weer anders. Ik houd jullie hierover op de hoogte.

Fijne dag!

Vriendelijke groet,

Community Manager Viva Forum
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Weer een nieuwe update van mijn kant.

Sinds deze week hebben veel forummers er last van dat ze automatisch worden uitgelogd tijdens het forummen, wat heel vervelend is. Ik heb hier meteen een melding van gemaakt bij IT en gevraagd of ze dit snel kunnen oplossen.

De bug rondom het versturen en ontvangen van privéberichten is helaas nog niet opgelost. Zoals verwacht gaat hier veel tijd inzitten en die tijd heeft IT de laatste tijd ook nodig gehad om te checken of het Viva Forum voldoet aan de regels van de nieuwe privacywet die vanaf eind mei geldt. Zodra er meer duidelijkheid is over en of er iets voor jullie gaat veranderen, laat ik dat op deze plek weten.

Een fijne Koningsdag allemaal!

Vriendelijke groet,
Community Manager Viva Forum
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

I.v.m. Hemelvaartsdag vandaag alvast een update van mijn kant. Of nou ja, update, helaas valt er niet zo heel veel te melden. De issues die van mijn kant de hoogste prioriteit hebben gekregen - zoals het fiksen van het de privéberichten en het steeds opnieuw moeten inloggen - kosten veel tijd voor de IT-afdeling. De problemen zijn complex, kosten veel tijd om te onderzoeken en om op te lossen, waardoor dit dus nog niet gebeurd is.

Ik zit er natuurlijk bovenop en hoop dat het zo snel mogelijk gefikst is.

Vriendelijke groet,
Community Manager Viva Forum
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Omdat er vanaf 25 mei een nieuwe privacywet geldt, hebben wij een aantal wijzigingen door moeten voeren op het Viva Forum betreffende oude en geanonimiseerde accounts.

Accounts die twee jaar niet zijn gebruikt worden vanaf nu automatisch geanonimiseerd. Natuurlijk kan je de moderators ook nog steeds vragen om jouw account te anonimiseren.

Wanneer je je laat anonimiseren, zal je een onherkenbare nickname krijgen en zal je account niet meer te loepen zijn. Net zoals voorheen verwijderen we geen berichten en topics, omdat de discussies daardoor onbegrijpelijk worden – tenzij hier persoonsgegevens in staan.

Verzoeken om je te laten anonimiseren kun je net als voorheen via de mail of via het Centraal Moderatortopic indienen. Persoonlijke vragen en verzoekjes kan je het best mailen naar forum@viva.nl, of naar mij via communitymanager@viva.nl.

Voor de privacyregels van Sanoma kun je hier terecht: https://www.sanoma.nl/privacy-en-cookiebeleid/

Als er vragen zijn, hoor ik dat natuurlijk graag.

Hopende jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,
Community Manager Viva Forum
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 31-05-2018 10:22
Reden: Maatregelen veranderd.
37.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

De blokkeer/negeerfunctie is gefikst. Wanneer je iemand geblokkeerd hebt zie je zijn of haar berichten niet meer terug in een topic, maar krijg je de melding 'Berichten van forummerX toch zien?'. Je kunt er dan voor kiezen om de berichten toch weer te geven.

Ook zou je op tablet geen dubbele zwarte menubalk meer te zien moeten krijgen.

Hopende jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,
Community Manager Viva Forum
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Een ietwat verlate update, excuses daarvoor.

IT is de afgelopen weken druk geweest met onderzoek doen naar verschillende grote bugs; het constant in- en uitgelogd worden en het niet kunnen versturen van privéberichten.

Er is door jullie ook meerdere keren aangegeven dat er een oplossing moet komen voor oude topics die ineens weer omhoog gehaald worden. Daar lijkt nu een oplossing voor te zijn, die IT de komende periode gaat testen.

Ik hoop snel met goed nieuws hierover te kunnen komen.

Fijn weekend!

Vriendelijke groet,

Community Manager Viva Forum
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Weer een nieuwe update. De laatste weken is de IT-afdeling bezig geweest met de advertenties op het forum. Veel van jullie hadden hier erg last van, mede omdat ze ook zo groot waren. Dat zou nu een stuk minder moeten zijn.

Verder doen zij nog steeds onderzoek naar grote bugs zoals het constant uitgelogd worden (nogmaals dank voor al jullie input!) en het versturen van privéberichten. Ook wordt er nog getest met de oplossing waardoor oude topics niet meer zomaar omhoog te halen zijn.

Hopende jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,
Community Manager Viva Forum
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Hierbij weer een tweewekelijkse update van mijn kant, en ik ben blij om te kunnen melden dat IT de afgelopen weken wat problemen heeft op weten te lossen.

Zo zou je, wanneer de eerste post na de 'toon meer'-knop een post is van een forummer die jij negeert, die post niet meer te zien moeten krijgen. Dit was eerder helaas wel het geval.

Daarnaast zou het uitlogprobleem opgelost moeten zijn. Deze week heeft de IT-afdeling meerdere dingen uitgeprobeerd om dit te fiksen. Hierdoor hadden sommigen van jullie wat problemen om überhaupt in te kunnen loggen (excuus daarvoor), maar uiteindelijk hebben zij het probleem gevonden en opgelost.

Volgende week ben ik de hele week niet aanwezig. Voor dringende vragen kun je mailen naar forum@viva.nl, dan pakken de moderators het vanaf daar op. Overige zaken pak ik daarna weer op.

Hopende jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd!

Vriendelijke groet,
Community Manager Viva Forum
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Hoop dat jullie het allemaal nog een beetje uithouden met het warme weer! Bij deze weer een nieuwe update.

Er zijn de afgelopen twee weken geen zichtbare veranderingen gedaan door IT. Dat betekent niet dat er stilgezeten wordt; er wordt onderzoek gedaan naar bepaalde issues en bugs, zoals de functie van de privéberichten, het sneller maken van het forum en het buitenhouden van de spam (die deze week weer erg aanwezig was).

Ook heb ik met de IT-afdeling het issue rondom de paginanummering besproken, waar gister over gepraat werd in het CM.

Ik heb van jullie niets meer vernomen over het uitlogprobleem wat een aantal weken geleden is opgelost door IT. Als iemand hier nog wel problemen van ondervindt, hoor ik dat graag in het Bugtopic of via de mail.

Vriendelijke groet,
Community Manager Viva Forum
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Helaas zijn er voor nu wederom geen zichtbare veranderingen gedaan die ik kan melden. IT blijft bezig met de eerder genoemde bugs.

Zoals jullie vast gemerkt hebben wordt er de laatste dagen weer heel veel buitenlandse spam geplaatst. We doen ons best dit elke keer zo snel mogelijk te verwijderen, maar dat lukt helaas niet altijd. Ik hoop op jullie begrip hiervoor. Met het IT-team ben ik aan het kijken naar een (snelle) oplossing.

Vanaf morgen ben ik twee weken niet aanwezig i.v.m. vakantie, maar natuurlijk zijn de moderators er gewoon. Mijn volgende update kunnen jullie daarom over drie weken weer verwachten.

Fijne zomer!

Vriendelijke groet,
Community Manager Viva Forum
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Nog even een korte update: zojuist is er door IT een nieuwe plug-in ingesteld, om het de buitenlandse spammers een stuk moeilijker te maken om zich te registreren en dus binnen te komen op het forum. We hopen dat dit al veel zal helpen, en houden het natuurlijk in de gaten.

Vriendelijke groet,
Community Manager Viva Forum
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Het is weer tijd voor een nieuwe update na mijn vakantie, waarin er van alles gebeurd is op het forum. De buitenlandse spamberichten bleven maar binnenstromen waardoor er met spoed is gezocht naar een oplossing. Deze hebben we gevonden in het vooraf goedkeuren van berichten van nieuwe gebruikers.

Deze oplossing helpt inderdaad goed tegen het buitenhouden van buitenlandse spam, en ook kunnen wij hierdoor vooraf bijvoorbeeld ook onderzoekjes, berichten van te jonge gebruikers, trollberichten, spam etc. eruit filteren.

De nieuwe regel zorgde er helaas ook voor dat het forummen voor jullie een stuk onplezieriger werd, doordat er van een nieuwe TO eerst een X aantal berichten goedgekeurd moest worden. Hierdoor klopte de volgorde van berichten in een topic soms niet, waardoor het niet fijn werd om zo’n nieuw topic te volgen. Mijn excuses dat dit in sommige gevallen lastig was.

De nieuwe functie weer uitzetten lijkt ons niet verstandig, omdat het forum dan wederom volloopt met buitenlandse spam. Daarom is er woensdag besloten om het aantal berichten dat goedgekeurd moet worden, te verlagen. Zo kunnen we alsnog alle ongewenste berichten buiten houden, en hebben jullie er bij het volgen van een nieuw topic hopelijk zo min mogelijk last van het feit dat wij berichten eerst goedkeuren. Wat de hoeveelheid van de berichten is houden we voor ons, zodat hier geen misbruik van gemaakt kan worden.

Ik hoop dat jullie begrijpen dat deze nieuwe manier van werken voor ons ook een test is. We doen ons best het voor zowel jullie als voor ons zo goed mogelijk werkbaar te maken. Feedback is natuurlijk van harte welkom.

Hopende jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,

Community Manager Viva Forum
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Het is weer tijd voor een update.

De afgelopen weken ben ik samen met IT druk geweest met het finetunen en testen van de functie om berichten goed te keuren. We weten nu precies wat de pijnpunten zijn (bv dat de OP tijdelijk van een andere gebruiker wordt i.p.v. de TO) en die gaan IT de aankomende weken oplossen. Ik hoop dat dit snel lukt, zodat we snel door kunnen met het oplossen van de andere bugs.

Ik lees regelmatig reacties met kritiek over de content van VIVA.nl. Ik geef dit altijd door aan de redactie, maar het is aan hen om te besluiten om dit aan te passen of niet. Jullie kunnen ook zelf mailen naar de redactie, dat kan via redactie@viva.nl.

Ook heb ik gezien dat jullie weer veel last hebben van de reclames die over topics en dergelijke heen vallen. Hier kan meestal snel iets aan gedaan worden, maar eigenlijk alleen wanneer ik ook daadwerkelijk kan laten zien welke reclame het is en waar deze staat. Ik wil jullie daarom vragen om mij een screenshot hiervan te sturen, zodat dit zo snel mogelijk opgepakt kan worden. Weet dat even wat tijd kost, maar anders kan ik er helaas vrij weinig mee. Dank alvast voor jullie medewerking.

Dit was de update voor dit moment.

Vriendelijke groet,

Community Manager Viva Forum
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Het is vandaag weer tijd voor een update, maar helaas heb ik niet zoveel te melden. IT is nog bezig met de functie van het goedkeuren van berichten. Hier moeten nog wat kleine aanpassingen aan gedaan worden, zodat deze optimaal werkt.

Voor de komende tijd staan de bugs rondom de openingspost op iedere pagina en het zien van je eigen topics in de gereageerd lijst in de planning. Helaas kan ik niet aangeven hoe lang het gaat duren voordat deze zijn opgelost.

Houd jullie op de hoogte!

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Zoals jullie hopelijk gemerkt hebben is het goedkeuringsproces van berichten de afgelopen weken geoptimaliseerd. Jullie zouden er nu weinig tot geen last meer van moeten hebben dat het moderatorteam berichten eerst moet goedkeuren.

De laatste tijd zijn er weer wat klachten binnengekomen over banners en reclames waarbij geluid afgespeeld wordt. Ik geef dit altijd door aan de desbetreffende afdeling die dit weer aangeeft bij het advertentienetwerk, maar helaas kunnen zij hier niks mee als ik geen screenshot en/of URL van de campagne aanlever. Als ik dit wel heb is het meestal binnen no time opgelost, dus ik wil jullie bij deze vragen om die altijd mee te sturen zodat dit soort reclames zo snel mogelijk verwijderd of aangepast kunnen worden. Ik begrijp dat dit voor jullie een gedoe is, sorry daarvoor.

Ook heb ik begrepen dat er door veel van jullie geen avatars geüpload kunnen worden. Wellicht dat het helpt om alle cookies te accepteren, maar ik heb vernomen dat dit ook niet altijd werkt. Deze issue ligt bij IT, zij werken hier de komende tijd aan. Ik hoop dus dat ik jullie snel kan laten weten dat dit is opgelost.

Hopende jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en als je vragen hebt, kun je me natuurlijk altijd mailen.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

De moderators en ik hebben geconstateerd dat er de laatste tijd berichten worden geplaatst waarin er wordt gehint/gehunt op de junior moderators. Ook worden er ongepaste en onjuiste berichten over hen geplaatst.

Dit schaadt de privacy van onze juuns en daarnaast vind ik deze berichten onterecht en ongepast. De (junior) moderators werken hard om dit forum in goede banen te leiden. Ik wil jullie daarom ook vragen hiermee op te houden.

Hopende jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Helaas heb ik niet zo veel te melden in mijn update. Wat ik wel kan laten weten is dat het ernaar uitziet dat de bug waardoor er geen avatars geüpload kunnen worden, snel opgelost wordt. Ik hoop dat ik volgende week kan melden dat jullie deze weer kunnen uploaden.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Bij deze wil ik jullie laten weten dat er een beslissing is genomen omtrent ongepaste nicknames. Wij zullen hier strenger tegen gaan optreden.

Kom je een forummer tegen waarvan jij vindt dat de nickname ongepast is? Laat dit het moderatorteam dan weten via een stafje, wij zullen dit dan met elkaar overleggen en eventueel maatregelen nemen.

Wanneer een nieuwe gebruiker zich aanmeldt met een nickname die door de moderators ongepast wordt bevonden, zullen wij zijn/haar berichten logischerwijs afkeuren.

De maatregel zal als volgt zijn: een forummer met een ongepaste nickname ontvangt van ons een officiële waarschuwing en krijgt de mogelijkheid zijn of haar nickname aan te passen.

Excuses dat het zo lang heeft geduurd voordat hier nieuwe richtlijnen voor zijn.

Ik hoop jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

De afgelopen weken heeft IT gelukkig een paar bugs op weten te lossen. Je eigen topics staan vanaf nu weer in je Gereageerd-lijstje. Topics die je verwijderd hebt uit je Gereageerd-lijstje, worden weer teruggezet zodra je erin hebt gereageerd. Ook kun je weer avatars uploaden.

IT doet nu onderzoek naar de mogelijkheden om in je voorkeuren aan te kunnen geven op welke pagina een topic opent, en of je een openingspost op iedere pagina van een topic wilt zien, of alleen op de eerste pagina.

Hopende jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummer,

Bij deze weer een update van mijn kant. De afgelopen weken heeft IT voorbereidingen getroffen voor een aantal zaken. De banners zullen namelijk opnieuw worden ingericht en tevens zal de database worden opgeschoond, wat er hopelijk voor gaat zorgen dat het forum sneller in gebruik wordt. Ik hoop jullie dus snel hierover te kunnen berichten dat dit is gebeurd.

Verder wil ik jullie laten weten dat we al jullie punten rondom het beleid lezen en meenemen. We begrijpen jullie vragen rondom de regels wat betreft het geven en vragen naar medisch advies en zullen hier extra op letten en goed overwegen of en wat voor maatregelen we hiervoor nemen.

Hopende jullie hier mee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Ik hoop dat jullie allemaal een fijne Sinterklaasavond hebben gehad!

Zoals vorige keer aangegeven is IT bezig met de herinrichting van de banners op het forum. Helaas is dit nog niet live gegaan, dat zal de aankomende dagen gebeuren.

Daarna wordt het onderzoek - en hopelijk het oplossen ervan - van de bugs weer opgepakt worden. Bugs waar als eerste naar gekeken zal worden zijn het in je voorkeuren kunnen aangeven of je de OP op iedere pagina wilt zien of niet, en op welke plek in een topic je terecht wilt komen.

Dit was het voor nu. Als je vragen hebt kun je mij altijd mailen via communitymanager@viva.nl.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven