Hoe de kosten verdelen

20-03-2018 13:56 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een dilemma, binnekort zijn mijn ouders 35 jaar getrouwd.
Nu willen wij (ik mijn zus en broertje) een daagje uit met heel de familie en daarna uit eten.

Waar we een daagje heen willen betaal je gewoon per persoon, kinderen zijn net zo duur.
We zullen in totaal met 10 personen gaan, waarvan mijn zus een gezin heeft van 5 personen.
Ik ben met mijn man en mijn broertje heeft geen relatie.

Mijn broertje is student dus die heeft niet veel inkomen dus die houden wij normaal gesproken altijd vrij.
Dus de kosten worden dus verdeeld onder mijn zus en ik.
Vorige keer hebben we ook zoiets gedaan en toen hebben we allebei de helft betaald.

Nu weet ik dat als ik niks zeg hierover dat dit weer zo wordt gedaan, maar eigenlijk komt het er dan op neer dat mijn zus alleen betaald voor haar gezin in ik voor de rest.

Wat vinden jullie, gewoon zoals normaal alles door de helft of de kosten van ouders en broertje verdelen onder ons 2en?

Hoe de kosten verdelen

Totaal aantal stemmen: 69

Alle kosten door de helft (9%)
Alleen kosten ouders en broertje verdelen (91%)
Ik zou niet moeilijk doen en 50/50 de kosten delen. Tenzij je het niet makkelijk kunt missen.
Ik zou je broertje een nominale bijdrage vragen (niet direct gelinkt aan de gemaakte kosten, maar zodat hij ook meedoet) en de rest van de kosten voor ouders en broertje samsam met zus. En vervolgens ieder voor je eigen gezin.
Alle reacties Link kopieren
Oh wacht. Ik heb verkeerd geklikt. Ik zou de kosten voor jullie ouders en broertje halveren. Waarom zou jij indirect moeten betalen voor haar gezin?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er een heel familiedrama van maken en lekker veel stennis schoppen. Ik denk dat je dat wel vooraf al moet doen zodat het dagje weg lekker gezellig zal worden.

Succes en bovenal, veel plezier!
Maakt het uit voor wie je betaalt?
Het komt een beetje op mij over dat je het niet eerlijk vindt, omdat jouw gezin met minder mensen is. Als je dit geen goede of eerlijke verdeling vindt dan kan je ook iets anders verzinnen waarbij de kosten minder hoog zijn voor iedereen?
Alle reacties Link kopieren
dit zou in mijn schoonfamilie kunnen zijn.
Daar heb ik een gezin, schoonzus niet
Ik (wij) betalen voor onze kinderen hoor, laat ik schoonzus niet voor opdraaien
Alle reacties Link kopieren
De kosten voor de mensen die jullie vrijhouden (ouders in ieder geval, en eventueel ook broertje) 50/50 met je zus en daarnaast ieder voor het eigen gezin.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Europe86 schreef:
20-03-2018 14:04
Ik zou er een heel familiedrama van maken en lekker veel stennis schoppen. Ik denk dat je dat wel vooraf al moet doen zodat het dagje weg lekker gezellig zal worden.

Succes en bovenal, veel plezier!

Overdrijven is ook een vak, he?
Lady_Vintage schreef:
20-03-2018 14:00
Ik zou niet moeilijk doen en 50/50 de kosten delen. Tenzij je het niet makkelijk kunt missen.
Ik zou er niet blij van worden. Ouders vrij houden (logisch), arme student vrij houden (dan gaat ie maar een avondje minder stappen) en dan ook nog moeten dokken voor drie kinderen die niet van jezelf zijn.
Alle kosten delen door 8. Gezin betaalt 5/8, jullie 2/8 en de student 1/8.
Lijkt mij het eerlijkste.
SilverShadow schreef:
20-03-2018 14:06
Ik zou er niet blij van worden. Ouders vrij houden (logisch), arme student vrij houden (dan gaat ie maar een avondje minder stappen) en dan ook nog moeten dokken voor drie kinderen die niet van jezelf zijn.
Alle kosten delen door 8. Gezin betaalt 5/8, jullie 2/8 en de student 1/8.
Lijkt mij het eerlijkste.
Heeft broertje uberhaupt een stem gehad in wat er gedaan gaat worden? Als dat zomaar voor hem besloten is kun je niet verwachten dat hij mee gaat betalen.

Misschien kan ik me hier gewoon weinig bij voorstellen omdat we in onze familie absoluut niet moeilijk doen om dit soort dingen. We vinden het prettig om cadeautjes te geven en ik lig persoonlijk geen seconde wakker van de iets scheve verdereling in deze situatie.
Alle reacties Link kopieren
Jij en je partner zijn met 2 en zouden dus moeten betalen voor 5 als je ieders de helft betaald? Dan betaal jij dus in feite alles voor jullie ouders en je broertje en jullie zelf en betaald je zus alleen haar eigen gezin. Zou ik niet blij mee zijn iig.. jullie willen toch juist jullie ouders trakteren? Dat doe jij nu alleen terwijl je zus het doet lijken alsof zij ook mee betaald.
Ik heb geen kinderen en ik ga niet voor andermans gezin betalen. Het hebben van een gezin is een keuze. Ik ga er voor het gemak ook even vanuit dat jullie iets gaan doen dat ook geschikt is voor kinderen. Daar zou je zonder kinderen misschien ook niet heen gaan.

Als er dan gekozen is om broertje vrij te houden (hoewel ik dat eigenlijk ook niet nodig vind), dan dus alleen de kosten van ouders en broertje delen tussen jou en je zus.

MIsschien is er gewoon nog niet eerder over nagedacht, maar als je het ter sprake brengt, zal je zus dit vast begrijpen.
anoniem_350483 wijzigde dit bericht op 20-03-2018 14:16
21.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ieder voor zich en het bedrag voor degene die vrijgehouden worden delen door wie er mee deelt. Dat lijkt me het eerlijkst. Als jullie het er over eens zijn wie er wel en niet vrijgehouden worden dan.
Alle reacties Link kopieren
Btw het is dágje uit geen daagje.
SilverShadow schreef:
20-03-2018 14:06
Ik zou er niet blij van worden. Ouders vrij houden (logisch), arme student vrij houden (dan gaat ie maar een avondje minder stappen) en dan ook nog moeten dokken voor drie kinderen die niet van jezelf zijn.
Alle kosten delen door 8. Gezin betaalt 5/8, jullie 2/8 en de student 1/8.
Lijkt mij het eerlijkste.
Zo zou ik het doen! Top idee! :thumbsup:
anoniem_364573 wijzigde dit bericht op 20-03-2018 14:19
0.81% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Iedereen betaalt gewoon voor zichzelf en de kosten van je ouders worden verdeeld, zo simpel zou ik er over denken.

Als je alles door de helft zou doen zou het geen cadeau van jullie drieën voor je ouders zijn, maar alleen van jou en ook nog een lekker goedkoop dagje uit voor een groot deel van de rest van het gezin, daar zou ik voor passen.
Alle reacties Link kopieren
SilverShadow schreef:
20-03-2018 14:06
Alle kosten delen door 8. Gezin betaalt 5/8, jullie 2/8 en de student 1/8.
Lijkt mij het eerlijkste.
Dit is het eerlijkste.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
dweedledee schreef:
20-03-2018 14:06
Overdrijven is ook een vak, he?

Afbeelding

Klopt! :)
Alle reacties Link kopieren
Hangt ook een beetje van jullie inkomen af. Is dit vergelijkbaar. Dan kies ik ook voor de optie, broer betaald een bedrag wat hij kan missen. De kosten van jullie ouders en broer verdelen tussen jou en je zus.

wil je minder geregel. Dan zus tellen als 4 en jij en je man als 2 personen, kinderen (zeker kleine kinderen) kosten vaak minder bij uitjes en eten. Of te wel zus betaald 2/3 en jij 1/3 van alle kosten.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Je zus moet voor haar eigen gezin betalen, de kosten van je ouders deel je door 2 of 3.
Ik vind die /8 echt een goede keuze. Dan betaalt iedereen mee aan het kado. Zelfs studerende broer. Die kan ook een paar keer de kroeg overslaan. En hij wist dat dit jubileum eraan zat te komen, hij is vast niet vorig jaar pas bij de familie aangehaakt...
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp dit nooit. Mijn gezin bestaat uit 4 personen, die van mijn zus uit twee. Het zou echt nooit in mijn hoofd opkomen om dan een rekening te gaan splitten, ongeacht welke rekening. Natuurlijk betaal ik gewoon meer aangezien mijn gezin uit meer personen bestaat. Mensen die er gemakshalve maar vanuit gaan dat andere mensen gaan meebetalen voor hun grotere gezin vind ik gewoon uitzuigers en sloebers.
Creativity is intelligence having fun
Erizon schreef:
20-03-2018 14:01
Ik zou je broertje een nominale bijdrage vragen (niet direct gelinkt aan de gemaakte kosten, maar zodat hij ook meedoet) en de rest van de kosten voor ouders en broertje samsam met zus. En vervolgens ieder voor je eigen gezin.
Dit
Alle reacties Link kopieren
Gedeeld door 8 en dan broertje 1/8, TO 2/8 en zus 5/8 lijkt me ook een prima plan inderdaad.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven