Nederlandse studente (22) ontdekt zwangerschap pas

02-09-2018 13:09 33 berichten
https://www.viva.nl/lijf-en-psyche/nede ... ens-weeen/

Ik kan scheel zijn hoor maar het is toch een Belg? :-[

En als Liselot wat beter het artikel had overgenomen, had de plaatsnaam ook een hint kunnen wezen dat het om een Belg gaat. Als ze het al niet kon zien aan de namen van de ouders: Lovely Dewolf & Arno De Reycke. Voor zover ik weet schrijven Nederlanders de achternaam niet met het tussenvoegsel er aan vast óf met een hoofdletter..
Alle reacties Link kopieren
Bij deze 1-0 voor de belgen hoor.
Ze mogen haar nationaliteit hebben :cheers:
Kortrijk. Hebben wij België geannexeerd?
Alle reacties Link kopieren
How lovely!
Goed verhaal ook. Sinds wanneer is Student met een hoofdletter?
Leuke naam, maitė
Alle reacties Link kopieren
Misschien gaat de online-redactie nu echt onsamenhangende verhaaltjes schrijven om het niveau lekker laag te houden ?
Een Nederlandse kan natuurlijk wel in België studeren, de collegekosten schijnen in België een stuk lager te zijn, en de universiteiten soms nog beter.
9 maanden niet menstrueren en dan denken aan nierstenen ?
Hopelijk studeert ze geen geneeskunde :facepalm:
nounou
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
02-09-2018 13:27
Misschien gaat de online-redactie nu echt onsamenhangende verhaaltjes schrijven om het niveau lekker laag te houden ?
Een Nederlandse kan natuurlijk wel in België studeren, de collegekosten schijnen in België een stuk lager te zijn, en de universiteiten soms nog beter.
9 maanden niet menstrueren en dan denken aan nierstenen ?
Hopelijk studeert ze geen geneeskunde :facepalm:
Ik geloofde deze verhalen ook nooit, tot ik het in mijn omgeving meemaakte. Iemand die ik goed ken.
Ze kwam met acht maanden achter haar zwangerschap, kon twee weken wennen en toen kwam de bevalling op gang. Al die tijd 'gemenstrueerd' (nou ja met regelmaat bloed verloren) en vrijwel niet aangekomen. Ik zag haar met 7,5 maand nog, en heb het echt niet gezien. Heel bizar, maar het kan dus echt.
lilalinda schreef:
02-09-2018 13:38
Ik geloofde deze verhalen ook nooit, tot ik het in mijn omgeving meemaakte. Iemand die ik goed ken.
Ze kwam met acht maanden achter haar zwangerschap, kon twee weken wennen en toen kwam de bevalling op gang. Al die tijd 'gemenstrueerd' (nou ja met regelmaat bloed verloren) en vrijwel niet aangekomen. Ik zag haar met 7,5 maand nog, en heb het echt niet gezien. Heel bizar, maar het kan dus echt.
Ja, het kan echt. Hier een buurmeisje van 18.
Ze "menstrueerde" gewoon en ze had helemaal geen dikke buik. Ik zag haar regelmatig en heb nooit gemerkt dat ze verdikt was.
Meisje was 7,5 maanden zwanger toen ze voor "buikklachten" naar de HA ging.
Toen werd geconstateerd dat ze zwanger was en 6 weken later is ze bevallen.
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
02-09-2018 13:09
https://www.viva.nl/lijf-en-psyche/nede ... ens-weeen/

Ik kan scheel zijn hoor maar het is toch een Belg? :-[
Ook dat staat er niet. In het oorspronkelijke artikel in het AD gaat het alleen om een studente uit Kortrijk. Maar misschien weet de Viva redactie meer?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
02-09-2018 13:38
Ik geloofde deze verhalen ook nooit, tot ik het in mijn omgeving meemaakte. Iemand die ik goed ken.
Ze kwam met acht maanden achter haar zwangerschap, kon twee weken wennen en toen kwam de bevalling op gang. Al die tijd 'gemenstrueerd' (nou ja met regelmaat bloed verloren) en vrijwel niet aangekomen. Ik zag haar met 7,5 maand nog, en heb het echt niet gezien. Heel bizar, maar het kan dus echt.

Zo zeg, dat wist ik niet. Het lijkt me toch dat je aan zoveel zaken kan merken dat je zwanger bent, maar dat hoeft blijkbaar niet. Een kindje ligt toch ook niet stil ? Bloed verliezen als je zwanger bent @( (maar goed, wat weet ik ervan).
nounou
Sara9876 schreef:
02-09-2018 13:45
Ook dat staat er niet. In het oorspronkelijke artikel in het AD gaat het alleen om een studente uit Kortrijk. Maar misschien weet de Viva redactie meer?


Ze ziet er Belgisch uit, heeft een Belgische naam, haar vriend heeft een Belgische naam, het kind heeft een Belgische naam.

https://www.ad.nl/buitenland/lovely-22- ... a6476db8a/
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
02-09-2018 13:47
Zo zeg, dat wist ik niet. Het lijkt me toch dat je aan zoveel zaken kan merken dat je zwanger bent, maar dat hoeft blijkbaar niet. Een kindje ligt toch ook niet stil ? Bloed verliezen als je zwanger bent @( (maar goed, wat weet ik ervan).
Toen ik net bevallen was, dacht ik soms de baby nog te voelen fantoombaby? :) ) maar dat waren dan gewoon mijn darmen.
Kan prima zijn, dat ze bewegende baby afgedaan heeft als darmgerommel.
Star² schreef:
02-09-2018 13:48
Ze ziet er Belgisch uit, heeft een Belgische naam, haar vriend heeft een Belgische naam, het kind heeft een Belgische naam.

https://www.ad.nl/buitenland/lovely-22- ... a6476db8a/
Ik wilde net al zeggen, het is letterlijk over genomen vanaf AD.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
02-09-2018 13:38
Ik geloofde deze verhalen ook nooit, tot ik het in mijn omgeving meemaakte. Iemand die ik goed ken.
Ze kwam met acht maanden achter haar zwangerschap, kon twee weken wennen en toen kwam de bevalling op gang. Al die tijd 'gemenstrueerd' (nou ja met regelmaat bloed verloren) en vrijwel niet aangekomen. Ik zag haar met 7,5 maand nog, en heb het echt niet gezien. Heel bizar, maar het kan dus echt.
Ik hetzelfde. Ik danste toen nog en ze werd over het geheel wel wat flinker dus wel hier en daar opmerkingen dat ze op haar lijn moest gaan letten. Maar een buik? Nee dus. En idd ook regelmatig bloedverlies. Bij haar kwam het wel als een verrassing Ze woonde nog thuis en riep haar vader omdat ze zo beroerd werd Hij hielp haar de trap op en halverwege brak haar water.
Was ook voor haar vriendje nogal een verrassing.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken inderdaad ook zo'n verhaal over een vage kennis. Ook een studente die flink veel uitging en de vage klachten en het aankomen afdeed aan haar ongezonde levensstijl. Ze slikte de pil altijd door dus het was normaal dat ze niet ongesteld werd. En daarom ook logisch dat je geen zwangerschap verwacht!
Uiteindelijk toch maar langs de huisarts en een week later was er een vroeggeboren kind.
Toen ik het hoorde vond ik het een onwaarschijnlijk horrorverhaal. Heftig om te horen dat dit dus vaker voorkomt :O
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
www.topomania.nl

Voor de blogster.
anoniem_356538 wijzigde dit bericht op 02-09-2018 16:55
2.86% gewijzigd
zazamaenade schreef:
02-09-2018 13:47
Zo zeg, dat wist ik niet. Het lijkt me toch dat je aan zoveel zaken kan merken dat je zwanger bent, maar dat hoeft blijkbaar niet. Een kindje ligt toch ook niet stil ? Bloed verliezen als je zwanger bent @( (maar goed, wat weet ik ervan).
Vrouwen krijgen gewoon maandelijks hun onttrekkingsbloeding als ze de pil blijven slikken, dus op dat front merk je die zwangerschap dus niet. En als ze dan ook niet abnormaal veel aankomen dan ben je zwaar de lul. Heb hier al vaker over gelezen en zelfs reportages van op tv gezien. Was altijd mijn allergrootste nachtmerrie.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
02-09-2018 13:48
Ze ziet er Belgisch uit, heeft een Belgische naam, haar vriend heeft een Belgische naam, het kind heeft een Belgische naam.

https://www.ad.nl/buitenland/lovely-22- ... a6476db8a/

Het bericht is zelfs Belgisch, uit Het Laatste Nieuws https://www.hln.be/regio/kortrijk/-drie ... ~af082624/
Er zal wel een persbureau zijn met dit soort nieuwtjes. Krantvulling.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
02-09-2018 13:48
Ze ziet er Belgisch uit, heeft een Belgische naam, haar vriend heeft een Belgische naam, het kind heeft een Belgische naam.

https://www.ad.nl/buitenland/lovely-22- ... a6476db8a/
Maite is een Spaanse naam..
Ik heb het twee keer in mijn omgeving meegemaakt, dat iemand ofwel tijdens de bevalling erachter kwam dat ze zwanger was, ofwel 2 weken daarvoor. En niet alleen zij, maar ook niemand in hun omgeving had de indruk dat ze zwanger waren.
Alle reacties Link kopieren
Aangezien er zelfs 12-jarigen bevallen op een schoolreisje, zonder te weten dat ze zwanger zijn, kijk ik nergens meer van op...
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
02-09-2018 15:40
Aangezien er zelfs 12-jarigen bevallen op een schoolreisje, zonder te weten dat ze zwanger zijn, kijk ik nergens meer van op...
Dit vind ik wel een heel sneue vergelijking.
Dit betrof een meisje dat door incest zwanger werd, een intens triest verhaal.
Niet te vergelijken met bovenstaande gebeurtenissen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
02-09-2018 14:46
Vrouwen krijgen gewoon maandelijks hun onttrekkingsbloeding als ze de pil blijven slikken, dus op dat front merk je die zwangerschap dus niet. En als ze dan ook niet abnormaal veel aankomen dan ben je zwaar de lul. Heb hier al vaker over gelezen en zelfs reportages van op tv gezien. Was altijd mijn allergrootste nachtmerrie.
Volgens mij kan het voorkomen dat je onregelmatig bloedverlies hebt tijdens een zwangerschap en dat dus voor een menstruatie of ontrekkingsbloeding aanzien. Maar menstruatie of ontrekkingsbloeding is normaliter het verliezen van het opgebouwde baarmoederslijmvlies en dat gebeurt tijdens een zwangerschap niet, ook niet als je de pil doorslikt. Je baarmoedermond hoort ook dicht te zitten, dus bloedverlies, ook tijdens een onopgemerkte zwangerschap, is geen doorgaande ontrekkingsbloeding.
lilalinda schreef:
02-09-2018 13:38
Ik geloofde deze verhalen ook nooit, tot ik het in mijn omgeving meemaakte. Iemand die ik goed ken.
Ze kwam met acht maanden achter haar zwangerschap, kon twee weken wennen en toen kwam de bevalling op gang. Al die tijd 'gemenstrueerd' (nou ja met regelmaat bloed verloren) en vrijwel niet aangekomen. Ik zag haar met 7,5 maand nog, en heb het echt niet gezien. Heel bizar, maar het kan dus echt.
Ik ken ook zo'n verhaal. Broodmager meisje ook nog. Zodra ze het met 8 maanden wist ineens een toeter van een buik nog een maand.
Hele zwangerschap door heftig gesport, uitgeweest, achtbanen gedaan, net eindexamen gedaan etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven