We kunnen het!!
woensdag 8 augustus 2007 om 10:28
Lieve mede-afvallers
laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!
Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.
Dan maar een dag later op streefgewicht
Later is nu
woensdag 6 februari 2008 om 09:26
Meisje, ik eet! Ik eet altijd. Drie maaltijden, twee of drie tussendoortjes. Ik honger niet. Dus nee, daar geloof ik niets van, dat ik nu opeens mijn stofwisseling naar zijn grootje heb gebracht. Ik heb nooit, op een paar weken Sonja Bakker na (maar zelfs toen at ik wat extra) gehongerd of standaard veel te weinig binnen gekregen...
woensdag 6 februari 2008 om 09:33
eens met meave. als er iemand trouw doet aan maaltijden en tussendoortjes is het meave wel. Snap er dan ook niets van. Misschien is het inderdaad wel goed om even langs de huisarts te gaan. Dit is toch raar? je eet niet overmatig, snoept niet overmatig en komt bijna 2 kilo in 1 week aan. Ik vindt het vreemd. Meid, ik denk aan je, weet hoe frustrerend het is!!!
wel lief zoyla, dat je probeert meave zo te steunen.
Vanmorgen 94, dus - 0.5.Ben tevreden.
wel lief zoyla, dat je probeert meave zo te steunen.
Vanmorgen 94, dus - 0.5.Ben tevreden.
woensdag 6 februari 2008 om 11:10
woensdag 6 februari 2008 om 11:51
Hé getver Meave, wat een gekut dan hé! Mss je bloed eens laten checken? Wie weer doet je schildklier wel maf, ja weet jij het? Ik probeer een beetje mee te denken. Vind het zo rot voor je!
Maar ik heb je dus mizzunderstood-) Ken gebeuren.
Nou ja voor wat het waard is: ik vind je nog steeds prachtig. Maar snap je frustratie echt ontzettend goed. Wens je alle sterkte toe!
Ah Dreamer ook ongesteld worden dus? Ik ook. Ben wat aan de late kant. Is weinig regelmaat in te vinden lately. Het irritante is dat ik al een volle week pms heb. Not funny!
XXX
Maar ik heb je dus mizzunderstood-) Ken gebeuren.
Nou ja voor wat het waard is: ik vind je nog steeds prachtig. Maar snap je frustratie echt ontzettend goed. Wens je alle sterkte toe!
Ah Dreamer ook ongesteld worden dus? Ik ook. Ben wat aan de late kant. Is weinig regelmaat in te vinden lately. Het irritante is dat ik al een volle week pms heb. Not funny!
XXX
woensdag 6 februari 2008 om 11:56
Sja, ik moet het vrijdag worden, maar meestal wordt ik het zo'n dag of 2 later. Dan zit ik net gezellig bij m'n zus, dus ik hoop eigenlijk op maandag
O: brinta
T: bak yoghurt
L: heb ik al broccolisoep voor klaar, komt wat mozzerella door en ik heb bij de AH een pakje sushi (wasibi??) gekocht.. was in de aanbieding maar moet wel vandaag op. Hè, wat vervelend
T: appel en mandarijn of een banaan, nouja, in elk geval fruit
A: kerryrijst met pinda's. Errug lekker (zegt Zoy )
Dan nog ergens yoghurt na.
O: brinta
T: bak yoghurt
L: heb ik al broccolisoep voor klaar, komt wat mozzerella door en ik heb bij de AH een pakje sushi (wasibi??) gekocht.. was in de aanbieding maar moet wel vandaag op. Hè, wat vervelend
T: appel en mandarijn of een banaan, nouja, in elk geval fruit
A: kerryrijst met pinda's. Errug lekker (zegt Zoy )
Dan nog ergens yoghurt na.
Later is nu
donderdag 7 februari 2008 om 12:22
Vandaag:
O: 2 br met pindakaas
T: yoghurt en banaan + een opkikkersoepje (zo'n automaatsoepje)
L: 2 br met scharreleisalade
T: heb ik nog 2 mandarijntjes liggen.
A: .. eh.. nog géén idee, eigenlijk.
zou voor het gemak best wel eens patat kunnen worden, aangezien ik een uur langer werk vandaag.
Wat ik trouwens tegenwoordig ook doe:
's avonds voor het slapengaan begin ik met een ontspanningsoefening qua ademhaling dan vervolgens visualiseer ik mezelf slank en aan 't hardlopen.
Ik heb nl. in een paar weken in een tijdschift, in een boek (niet the secret dit keer) én op een internetsite over meditatie gelezen dat je je leven kunt visualiseren. Of dit nou werkt of niet, ik slaap er goed op.
O: 2 br met pindakaas
T: yoghurt en banaan + een opkikkersoepje (zo'n automaatsoepje)
L: 2 br met scharreleisalade
T: heb ik nog 2 mandarijntjes liggen.
A: .. eh.. nog géén idee, eigenlijk.
zou voor het gemak best wel eens patat kunnen worden, aangezien ik een uur langer werk vandaag.
Wat ik trouwens tegenwoordig ook doe:
's avonds voor het slapengaan begin ik met een ontspanningsoefening qua ademhaling dan vervolgens visualiseer ik mezelf slank en aan 't hardlopen.
Ik heb nl. in een paar weken in een tijdschift, in een boek (niet the secret dit keer) én op een internetsite over meditatie gelezen dat je je leven kunt visualiseren. Of dit nou werkt of niet, ik slaap er goed op.
Later is nu
donderdag 7 februari 2008 om 18:37
hier patat als avondeten, mét frikandel, ivm overwerken van mij. Heb er een grote salade bijgemaakt. De kinderen moeten deze week bijhouden wat ze eten en bewegen voor een 'gezondheidsweek' op school, ziet er lekker uit dus, gisteren pannenkoeken en vandaag patat. Heb ze er maar een wortel en komkommer bijgegeven.
Later is nu
vrijdag 8 februari 2008 om 00:30
vrijdag 8 februari 2008 om 11:47
vrijdag 8 februari 2008 om 18:15
O: fruit 'n fibre, melk
T: banaan
L: 3 br met phil light
T: 2 crackers met phil light, zakje snack a jacks, twee handjes chocohagel
Zometeen:
A: rodekoolschotel, yoghurt met honing.
Avondeten staat nu in de oven, Mav heeft avonddienst en ik was een beetje laat thuis. Maar ik wilde geen frietjes, hoewel de kinderen daar wel zin in hebben... Jammerrrr....
Het middagtussendoortje is wat veel, maar als ik die crackers niet had gegeten, dan zou ik wel zijn gaan snaaien denk ik. Dus op die hageltjes na, is het redelijk oké. Snack a jacks vallen wel mee toch?
Hmp. Er was trouwens van de week ook weer een kilo af, dus was er 7 ons bij ipv 1,7. Maar toch nog te veel erbij ipv gelijk of iets er af. Schiet niet op.
Een moeder op school is 50 kilo afgevallen. Een andere moeder en haar man ook zoiets, die man nog iets meer volgens mij. Alledrie met zo'n dieet dat je bloed moet prikken en dat ze wat je mag eten afstemmen op je hormoonhuishouding ofzo. Reteduur, maar blijkbaar werkt het wel...
T: banaan
L: 3 br met phil light
T: 2 crackers met phil light, zakje snack a jacks, twee handjes chocohagel
Zometeen:
A: rodekoolschotel, yoghurt met honing.
Avondeten staat nu in de oven, Mav heeft avonddienst en ik was een beetje laat thuis. Maar ik wilde geen frietjes, hoewel de kinderen daar wel zin in hebben... Jammerrrr....
Het middagtussendoortje is wat veel, maar als ik die crackers niet had gegeten, dan zou ik wel zijn gaan snaaien denk ik. Dus op die hageltjes na, is het redelijk oké. Snack a jacks vallen wel mee toch?
Hmp. Er was trouwens van de week ook weer een kilo af, dus was er 7 ons bij ipv 1,7. Maar toch nog te veel erbij ipv gelijk of iets er af. Schiet niet op.
Een moeder op school is 50 kilo afgevallen. Een andere moeder en haar man ook zoiets, die man nog iets meer volgens mij. Alledrie met zo'n dieet dat je bloed moet prikken en dat ze wat je mag eten afstemmen op je hormoonhuishouding ofzo. Reteduur, maar blijkbaar werkt het wel...
vrijdag 8 februari 2008 om 20:50
Bij mij zou het niet werken, Meave, want op basis van je bloed wordt gekeken welke voedingsstoffen je niet mag. Sommige mensen mogen geen tarwe.. ik kan niet leven zonder tarwe, denk ik.
Raymond van Barneveld was ook veel afgevallen met dat dieet. Hij is ook weer veel aangekomen, als ik 'm zo zie.. geen 500 euro waard!!
Er bestaat geen wondermiddel
En af en toe vraag ik me af of we ons er niet wat minder druk over moeten maken. Maar altijd als ik dat denk, kom ik weer kilo's aan, dus ik blijf er wel mee bezig. Ik maak me er ook niet de hele dag druk om, natuurlijk, en gelukkig wordt m'n leven er niet echt door beïnvloed.
Zoy is ook in (te) korte tijd 50 kg afgevallen, maar dat zou ik nooit kunnen, omdat ik het niet zo belangrijk vind (en omdat ik uiteraard niet zo zwaar ben, dat ik zoveel kwijt kan )
heb ik de tabel niet goed, trouwens? Bedoelde je dat? Of is dat een schommeling die deze week heeft plaatsgevonden?
Vandaag nog snickers en wijn op. Chocolade stond er al he?
Liefs
Raymond van Barneveld was ook veel afgevallen met dat dieet. Hij is ook weer veel aangekomen, als ik 'm zo zie.. geen 500 euro waard!!
Er bestaat geen wondermiddel
En af en toe vraag ik me af of we ons er niet wat minder druk over moeten maken. Maar altijd als ik dat denk, kom ik weer kilo's aan, dus ik blijf er wel mee bezig. Ik maak me er ook niet de hele dag druk om, natuurlijk, en gelukkig wordt m'n leven er niet echt door beïnvloed.
Zoy is ook in (te) korte tijd 50 kg afgevallen, maar dat zou ik nooit kunnen, omdat ik het niet zo belangrijk vind (en omdat ik uiteraard niet zo zwaar ben, dat ik zoveel kwijt kan )
heb ik de tabel niet goed, trouwens? Bedoelde je dat? Of is dat een schommeling die deze week heeft plaatsgevonden?
Vandaag nog snickers en wijn op. Chocolade stond er al he?
Liefs
Later is nu
vrijdag 8 februari 2008 om 21:17
Nee, tabel is prima, is een schommeling bij mij.
Dit dieet kost 700 euro ofzo. Het is niet het bloedgroependieet, maar iets anders. TLC ofzo? Ik denk steeds TVG... :-s Als ik rijk was, zou ik het misschien wel proberen, maar ik vind het zonde zoveel geld uit te geven aan iets wat ik ook zonder dat bloedprikken wel zou moeten kunnen.
Wat mij betreft heb je gelijk wat dat loslaten betreft. Ik heb geen gezond eetpatroon als ik het loslaat en dan weeg ik binnen no time 120 kilo. Zelfs als ik er wel mee bezig ben, eet ik te veel onzin tussendoor...
Als ik 50 kilo af zou vallen, dan blijft er hier ook niet genoeg over, maar 20 kilo zou nog wel kunnen, 30 ook nog volgens de bmi, maar dat lijkt me niet echt gezond eigenlijk... Ik wil er eigenlijk 15 kwijt denk ik. Maar ja, dat wil ik al eh..... heel lang.
Dit dieet kost 700 euro ofzo. Het is niet het bloedgroependieet, maar iets anders. TLC ofzo? Ik denk steeds TVG... :-s Als ik rijk was, zou ik het misschien wel proberen, maar ik vind het zonde zoveel geld uit te geven aan iets wat ik ook zonder dat bloedprikken wel zou moeten kunnen.
Wat mij betreft heb je gelijk wat dat loslaten betreft. Ik heb geen gezond eetpatroon als ik het loslaat en dan weeg ik binnen no time 120 kilo. Zelfs als ik er wel mee bezig ben, eet ik te veel onzin tussendoor...
Als ik 50 kilo af zou vallen, dan blijft er hier ook niet genoeg over, maar 20 kilo zou nog wel kunnen, 30 ook nog volgens de bmi, maar dat lijkt me niet echt gezond eigenlijk... Ik wil er eigenlijk 15 kwijt denk ik. Maar ja, dat wil ik al eh..... heel lang.
vrijdag 8 februari 2008 om 21:24
Ik heb trouwens voor kerst een paar weken South Beach gedaan (had ik dat al verteld?), maar durfde dat hier niet te zeggen. Vond het toch stom dat ik weer iets nieuws ging proberen... Ik heb het niet lang genoeg gedaan om te weten of het echt werkt, het ging me tot kerst wel heel makkelijk af... En het gekke was, ik heb altijd veel buik- en darmklachten en die paar weken had ik echt helemaal nergens last van. Geen geborrel, geen verstopping, geen leeglopen, geen enorme stinkwinden... Echt bizar. Toen ik weer 'normaal' ging eten had ik binnen twee dagen alle klachten weer terug. Twee hoofddingesen van South Beach zijn dus geen koolhydraten en geen suiker. Nou weet ik dus niet of mijn klachten door suiker of door koolhydraten komen. En hoewel het echt een wereld van verschil was, ben ik toch niet gemotiveerd genoeg om nog eens een paar weken te proberen of het nou de suiker is of de koolhydraten. Suf eigenlijk.
vrijdag 8 februari 2008 om 21:47
Ik heb ook ooit South Beach geprobeerd (heb het 'boek' in uitgeprinte versie hier liggen en ook ergens digitaal) maar vond het niet te doen, geen koolhydraten. Voelde me ook niet echt beter én ik wilde het stiekem doen (is me in zoverre gelukt, dat ik het Elvis pas op dag 3 hoefde te vertellen, toen hij lasagna wilde maken ) want ik wil persé niet dat mijn kinderen, en vooral LD, geconfronteerd worden met mijn continue met gewicht bezig zijn. Ik probeer het er ook niet over te hebben, als zij erbij is.
Viel je er ook van af Meave? Want dat deed ik dus totaal niet.
Oh, trouwens lasanga gegeten, vanavond
R. van Barneveld deed ook niet het bloedgroepen dieet maar echt het prikken en bekijken en op basis daarvan dingen laten. Ik heb geloof ik een interview hierover gelezen, toen het nog goed ging hiermee. Uiteindelijk hield hij het dus niet vol.
Viel je er ook van af Meave? Want dat deed ik dus totaal niet.
Oh, trouwens lasanga gegeten, vanavond
R. van Barneveld deed ook niet het bloedgroepen dieet maar echt het prikken en bekijken en op basis daarvan dingen laten. Ik heb geloof ik een interview hierover gelezen, toen het nog goed ging hiermee. Uiteindelijk hield hij het dus niet vol.
Later is nu
zaterdag 9 februari 2008 om 08:46
Ik heb het maar 3,5 week gedaan ofzo uiteindelijk, maar ja, ik viel er wel van af. Niet zo snel en veel als sommige mensen, maar het werkte wel. En ik vond het helemaal niet moeilijk eigenlijk.
Pas wilde Mootje ook gezonder gaan eten. Na flink doorvragen kwam de aap uit de mouw. Hij had zichzelf eens even bekeken en wilde afvallen... Ik probeer het ook niet te benadrukken bij de kinderen, maar ze krijgen er toch meer van mee dan ik zou willen. Toen met dat South Beach heb ik gezegd dat ik veel buikpijn heb (klopt ook) en wilde weten of dat door bepaald eten kwam.
Vanmorgen weer even gewogen, ik wil het echt goed in de gaten houden, en nu weer zwaarder dan in de tabel. Zal wellicht iets hormoontechnisch zijn ofzo, want dit schommelt wel heel erg (85,1 net). Jammer genoeg schommelt het vooral omhoog. Woensdagochtend heb ik een afspraak met de (inval)huisarts.
Pas wilde Mootje ook gezonder gaan eten. Na flink doorvragen kwam de aap uit de mouw. Hij had zichzelf eens even bekeken en wilde afvallen... Ik probeer het ook niet te benadrukken bij de kinderen, maar ze krijgen er toch meer van mee dan ik zou willen. Toen met dat South Beach heb ik gezegd dat ik veel buikpijn heb (klopt ook) en wilde weten of dat door bepaald eten kwam.
Vanmorgen weer even gewogen, ik wil het echt goed in de gaten houden, en nu weer zwaarder dan in de tabel. Zal wellicht iets hormoontechnisch zijn ofzo, want dit schommelt wel heel erg (85,1 net). Jammer genoeg schommelt het vooral omhoog. Woensdagochtend heb ik een afspraak met de (inval)huisarts.