Draadjesvlees
zondag 18 oktober 2009 om 20:19
Elk jaar wanneer het oktober wordt dan krijg ik trek in draadjesvlees. Elk jaar doe ik weer mijn best, maar toch wordt mijn vlees niet als dat van oma. Mijn vlees is na uren nog niet zacht genoeg, de jus blijft te dun en het is ook niet pittig genoeg.
Nu ben ik dus op zoek naar het ultieme recept. Wie o wie heeft er een draadjesvlees recept voor dummies?
Nu ben ik dus op zoek naar het ultieme recept. Wie o wie heeft er een draadjesvlees recept voor dummies?
maandag 19 september 2011 om 12:30
Ik neem juist altijd de runderlappen. Bij sucade zit zoveel vet bij. En ook na uren sudderen is dat niet opgelost. En dat vind ik zo vies tussen het vlees. Ik weet dat mensen sucade dus lekkerder vindt omdat het vetter is. Maar als je runderlappen gewoon lang laat sudderen vind ik het net zo lekker, en het is ook nog goedkoper.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
maandag 19 september 2011 om 12:43
Sucadelappen zijn idd iets vetter en er zit meer van dat geleiachtige spul tussen.
Ze zijn daardoor wel iets malser, maar ik heb een hekel aan vetranden en andere substanties dus ik koop altijd runderlappen.
Ik ga zo denk ik maar eens naar de Turkse slager en dan ga ik vandaag of morgen lekker een stoofpotje maken.
Ze zijn daardoor wel iets malser, maar ik heb een hekel aan vetranden en andere substanties dus ik koop altijd runderlappen.
Ik ga zo denk ik maar eens naar de Turkse slager en dan ga ik vandaag of morgen lekker een stoofpotje maken.
maandag 19 september 2011 om 12:46
quote:Lilith75 schreef op 19 september 2011 @ 12:41:
Ik las iets over insmeren met mosterd wordt het vlees daar zachter van?
Hoe lang laat jij de runderlappen sudderen?
Ik meestal een uur of 4.
Ikke?
Ja zeker 5 uur. Ik vind het lekkerste als ik het met de vork wil opprikken dat het niet lukt, dat het uit elkaar valt. Dat je het met een platte schep eruit vist. Na 4 uur kijk ik even hoe het is, en dan pas ik het nog even aan. Ik weet het niet op de minuut maar ik schat wel 4 a 5 uurtjes.
Ik las iets over insmeren met mosterd wordt het vlees daar zachter van?
Hoe lang laat jij de runderlappen sudderen?
Ik meestal een uur of 4.
Ikke?
Ja zeker 5 uur. Ik vind het lekkerste als ik het met de vork wil opprikken dat het niet lukt, dat het uit elkaar valt. Dat je het met een platte schep eruit vist. Na 4 uur kijk ik even hoe het is, en dan pas ik het nog even aan. Ik weet het niet op de minuut maar ik schat wel 4 a 5 uurtjes.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
maandag 19 september 2011 om 12:47
@ lilith Ik weet niet of insmeren met mosterd zorgt voor malser vlees. Normaal zorgt een zuur als azijn/wijn/tamarinde hier namelijk voor. Maar mosterd is ook wat zurig, dus misschien helpt het wel.
Ik laat mijn runderlappen minimaal 3 uur stoven, maar vind ze nog lekkerder als ze zo'n 5 uur of langer hebben gesudderd.
Ik laat mijn runderlappen minimaal 3 uur stoven, maar vind ze nog lekkerder als ze zo'n 5 uur of langer hebben gesudderd.
maandag 19 september 2011 om 12:54
quote:Lilith75 schreef op 19 september 2011 @ 12:49:
Ja jij hahaha, stiekem lees ik vaak je tips oa het kaasfondue topic heeft mij inspiratie gegeven ...nu ik het zeg het wordt ook weer hoogtijd om aan de kaasfondue te gaan.....Nou mocht je een aparte smaak kaasfondue wilt dan weet je mij te vinden, ik heb een heerlijk kookboek vol met kaasfondue recepten. Ohhhh ik vind het ook zo lekker. Misschien ga ik het maar binnenkort voor mij alleen maken. Doe ik niet zo vaak omdat ik het echt een gerecht vind dat gezellig en lekker is met anderen.
Ja jij hahaha, stiekem lees ik vaak je tips oa het kaasfondue topic heeft mij inspiratie gegeven ...nu ik het zeg het wordt ook weer hoogtijd om aan de kaasfondue te gaan.....Nou mocht je een aparte smaak kaasfondue wilt dan weet je mij te vinden, ik heb een heerlijk kookboek vol met kaasfondue recepten. Ohhhh ik vind het ook zo lekker. Misschien ga ik het maar binnenkort voor mij alleen maken. Doe ik niet zo vaak omdat ik het echt een gerecht vind dat gezellig en lekker is met anderen.
maandag 19 september 2011 om 13:04
vrijdag 26 juni 2015 om 11:40
Boter in de kookpot
Strooi lichtjes bloem over het vlees en laat het bruinen.
Een gesnipperde ajuin erbij voegen.
2 plakken ontbijtkoek, smeer die in met mosterd en leg die over het vlees.
Giet er een donker biertje (trappist) bij tot het vlees tot het vlees onder het bier staat.
Enkele bouillonblokjes, peper en zout.
Deksel erop en laat enkele uren zachtjes pruttelen.
Afwerken met een flink wat stroop of bessenconfituur.
Strooi lichtjes bloem over het vlees en laat het bruinen.
Een gesnipperde ajuin erbij voegen.
2 plakken ontbijtkoek, smeer die in met mosterd en leg die over het vlees.
Giet er een donker biertje (trappist) bij tot het vlees tot het vlees onder het bier staat.
Enkele bouillonblokjes, peper en zout.
Deksel erop en laat enkele uren zachtjes pruttelen.
Afwerken met een flink wat stroop of bessenconfituur.