Draadjesvlees

18-10-2009 20:19 245 berichten
Elk jaar wanneer het oktober wordt dan krijg ik trek in draadjesvlees. Elk jaar doe ik weer mijn best, maar toch wordt mijn vlees niet als dat van oma. Mijn vlees is na uren nog niet zacht genoeg, de jus blijft te dun en het is ook niet pittig genoeg.

Nu ben ik dus op zoek naar het ultieme recept. Wie o wie heeft er een draadjesvlees recept voor dummies?
Wij geven de voorkeur aan sucade lappen, ziit wat meer smaak aan dan (magere) runderlapjes

Probeer het eens met een stoofpotje, lekker makkelijk eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak het meestal met aardappelen en sperziebonen ( zo aten wij het vroeger thuis)

Of met hutspot.

Oké dan ga ik de volgende keer eens sucadelappen nemen.
Wij gebruiken de sucadelapjes nog wel eens met oma's stoofpotje van knorr ( weet niet precies maar een van die zakjes) ze zijn erg lekker .

Bij de ah xl zijn ze momenteel in de reclame.
Ik neem juist altijd de runderlappen. Bij sucade zit zoveel vet bij. En ook na uren sudderen is dat niet opgelost. En dat vind ik zo vies tussen het vlees. Ik weet dat mensen sucade dus lekkerder vindt omdat het vetter is. Maar als je runderlappen gewoon lang laat sudderen vind ik het net zo lekker, en het is ook nog goedkoper.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik las iets over insmeren met mosterd wordt het vlees daar zachter van?

Hoe lang laat jij de runderlappen sudderen?

Ik meestal een uur of 4.
Sucadelappen zijn idd iets vetter en er zit meer van dat geleiachtige spul tussen.

Ze zijn daardoor wel iets malser, maar ik heb een hekel aan vetranden en andere substanties dus ik koop altijd runderlappen.

Ik ga zo denk ik maar eens naar de Turkse slager en dan ga ik vandaag of morgen lekker een stoofpotje maken.
quote:Lilith75 schreef op 19 september 2011 @ 12:41:

Ik las iets over insmeren met mosterd wordt het vlees daar zachter van?

Hoe lang laat jij de runderlappen sudderen?

Ik meestal een uur of 4.

Ikke?

Ja zeker 5 uur. Ik vind het lekkerste als ik het met de vork wil opprikken dat het niet lukt, dat het uit elkaar valt. Dat je het met een platte schep eruit vist. Na 4 uur kijk ik even hoe het is, en dan pas ik het nog even aan. Ik weet het niet op de minuut maar ik schat wel 4 a 5 uurtjes.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
@ lilith Ik weet niet of insmeren met mosterd zorgt voor malser vlees. Normaal zorgt een zuur als azijn/wijn/tamarinde hier namelijk voor. Maar mosterd is ook wat zurig, dus misschien helpt het wel.

Ik laat mijn runderlappen minimaal 3 uur stoven, maar vind ze nog lekkerder als ze zo'n 5 uur of langer hebben gesudderd.
Ja jij hahaha, stiekem lees ik vaak je tips oa het kaasfondue topic heeft mij inspiratie gegeven ...nu ik het zeg het wordt ook weer hoogtijd om aan de kaasfondue te gaan.....
Ik heb even in de koelkast gekeken en in mosterd zit azijn.

Had ik als kookfreak eigenlijk gewoon moeten weten :bloos:
Ik heb inderdaad de "zure/ mosterd"klok horen luiden en dacht "oh mosterd is ook zuur".....

Ben overigens niet blond en ook niet heel erg dom in de keuken.....hoewel ik nu natuurlijk niet heel geloofwaardig over kom....
quote:gemini2011 schreef op 19 september 2011 @ 12:49:

Ik heb even in de koelkast gekeken en in mosterd zit azijn.

Had ik als kookfreak eigenlijk gewoon moeten weten :bloos:Oh gelukkig.....dus die klok en die klepel kloppen toch?
quote:Lilith75 schreef op 19 september 2011 @ 12:49:

Ja jij hahaha, stiekem lees ik vaak je tips oa het kaasfondue topic heeft mij inspiratie gegeven ...nu ik het zeg het wordt ook weer hoogtijd om aan de kaasfondue te gaan.....Nou mocht je een aparte smaak kaasfondue wilt dan weet je mij te vinden, ik heb een heerlijk kookboek vol met kaasfondue recepten. Ohhhh ik vind het ook zo lekker. Misschien ga ik het maar binnenkort voor mij alleen maken. Doe ik niet zo vaak omdat ik het echt een gerecht vind dat gezellig en lekker is met anderen.
Dat aanbod neem ik graag aan...Ik roep gewoon heel hard...als ik enorme kaasfondue trek heb.....

Klopt , maar sowieso is samen eten gezelliger.

Heb gelukkig kinderen die z'n beetje alles lusten / proberen.

Mijn 2 jarige houdt ook van kaas fondue( kaasjjj fonne)
Wilde stoofvlees gaan maken, supermarkt te ver weg en geen kruidnagels in huis.... Help wat nu?

Kan gemalen kruidnagel ook?

Heb wel een emaille braadpan (ja, zo'n oranje van een niet al te duur merk, wel zwaar en van gietijzer met emaille).
Oud topic, maar toch even omhoog halen want er staan nog wat variaties in die ik wil maken (nadat ik het net weer helemaal heb doorgelezen).
Ben gek op stoofvlees!

Door dit topic ga ik het morgen maar weer eens maken..
Lekker! Stoven met veel wijn en ontbijtkoek
Of met goed Belgisch speciaalbier. Of Rendang. En dan uuuuuuuren in de slowcooker.
Boter in de kookpot

Strooi lichtjes bloem over het vlees en laat het bruinen.

Een gesnipperde ajuin erbij voegen.

2 plakken ontbijtkoek, smeer die in met mosterd en leg die over het vlees.

Giet er een donker biertje (trappist) bij tot het vlees tot het vlees onder het bier staat.

Enkele bouillonblokjes, peper en zout.

Deksel erop en laat enkele uren zachtjes pruttelen.

Afwerken met een flink wat stroop of bessenconfituur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven