0804-0904

24-03-2007 13:10 1233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bel snel: tips en trucks voor uw -bijna- schoolgaande kinderen.
Jee, ik zie nu pas dat ik een paar postings achterloop. En dat ik vergeten ben om Biscuit te feliciteren! Dus alsnog, heel laat, een dikke verjaardagskus voor Biscuit. Dat het maar een mooi jaar mag worden voor jou, waarin je lekker slaapt ;).

Koeka, herkenbaar hoor die hysterische jankbuien als iets niet helemaal gaat zoals Koekie het bedacht had. Schorrie heeft dat net zo. Soms is het echt vermoeiend vind ik, je kunt niets meer even snel doen want je moet met alles rekening houden. Als ik per ongeluk het toilet doortrek is het huis te klein, want meneer wilde het doen. Als de limo in een plastich beker zit, is het huis te klein want hij wilde een glas, als ik op de knop van tv druk is het huis te klein, want hij wilde het doen, enz enz enz.

Lekker dat je een weekje vrij bent hoor. Qua biscuit, kan ze niet een nachtje logeren ergens als ze niet meer zo hoest? Dan kunnen jullie bijslapen. Is misschien best eens lekker?

Hier gaat het met zwangere buik goed. Je ziet nog niet echt was, 's avonds wel, dan is mijn buik dik op een plaats waar geen baby zit. Zullen wel ingewanden zijn. Ik pas gelukkig al mijn kleren nog, maar ben dan ook pas 13 weken. Gelukkig weegt onze vk niet, ik weet dus niet wat ik aangekomen ben. Maar de vorige keer was dat denk ik ook maar een kilo of 10 dus ik hoop dat het deze keer niet heel erg veel meer wordt.

Schorrie vraagt aandacht. Ik haak weer even af.
Zat me net te bedenken dat Schorrie ontzettend gegroeid is de laatste anderhalve maand. Vandaag zijn we naar het ziekenhuis geweest voor zijn niertje en hij woog 17,7 kilo en was 101 cm lang. Ik ben op 19 december naar het cb geweest en toen woog hij 16,2 kilo en was hij 98 cm! In anderhalve maand 3 cm erbij en anderhalve kilo. Nou is het andere apparatuur, maar dan nog. Nu snap ik waarom ik ineens veel te kleine kleding voor hem gekocht had van het weekend!
Ben trouwens een paar dagen terug begonnen met het voorlezen van een 'echt' boek met hoofdstukken. Pluk van de Petteflet. Elke dag een hoofdstuk voor het slapen gaan en Schorrie kan het goed hebben. Tot nog toe vond hij het te lang duren, of te weinig plaatjes. Maar hij luistert heel geboeid en het is echt leuk, ook voor mezelf want het is wat afwisselender dan 20 dagen achter elkaar hetzelfde boek lezen.
Leuk he, zo voorlezen, wij hebben 1 of ander peuterboek met veel stoute dinge (zoals bijvoorbeeld 1 april kikker in je bil, zorgt voor enorme hilariteit bij Kiloknaller).

Op onze eigen weegschal is Kiloknalle 19.5 maar zeker ook 1.05 cm, dus dat scheelt ook .
Gelukkig is hij nog steeds een Kiloknaller!

Hoe gaat het eigenlijk met het brilletje Lien?
Brilletje is helemaal des Kiloknallers geworden, hij heeft al echt een bloot gezicht als hij 'm niet opheeft. Blijft wel een crime om 'm niet kromgebogen of vol chocopasta te hebben, maar goed, dat mag de pret niet drukken. Over 2 weken weer terug naar de oogarts, ben benieuwd of alles dan helemaal goed is, ga er wel vanuit trouwens. Hij zite duidelijk meer, achterin de auto benoemt hij echt veel meer dan vroeger, blijkbaar omdat hij het toen niet zag, arme schat.

Hiephiephoera voor Zeefje! Ik hoop dat het een heel leuke dag is geweest.

Wat went dat dan snel zeg. Gelukkig maar! Toch wel fijn voor hem denk ik, om wat meer te zien. En eigenlijk ook wel handig dat jullie het ontdekt hebben voor hij naar school ging. Ik weet nog wel dat je vroeger kinderen in de klas had waar men er na een jaar ineens achter kwam dat ze al die tijd het bord niet goed konden lezen....
Overigens heeft het kleine kreng laatst zijn bril kwijtgemaakt. Hij zei dat hij 'm verstopt had toen hij met oppas boodschappen aan het doen was. Ik dus om 18.30 (!!) terug naar Albert Heijn met de kleine delict pleger. We hadden namelijk gevraagd waar dan en hij moest heel hard nadenken... toen ik vroeg wat hij gekocht had zei hij ontbijtkoek en dat zijn bril bij de koek verstopt was. Appie gebeld, maar die wilden niet gaan zoeken, maar wel bij gevonden voorwerpen kijken. Natuurlijk niets gevonden, dus toch maar daarheen. Niets gevonden en ik werd steeds kriegeliger... Had hele dag gewerkt, nog niet gegeten en liep met een drie jarige door een enorm grote AH waar hij overal iets aanwees, maar niets vond... Bleek achteraf dat bril toch thuis lag (gelukkig hoor, maar was wel kwaad ). Moraal van het verhaal: probeer geen getuigenverhoor met de verkeere verhoor technieken af te nemen bij een drie jarige .
HAhahahaha, ik lig in een deuk!

Volgens mij kan ik beter hier posten dat Schorrie toe is aan de basisschool. Hij verveelt zich volgens de juf op het kinderdagverblijf. Blijft apart dat dat echt zo werkt!
Ja, kan er nu ook om lachen, maar wat was ik chagerijnig. 300 euro gewoon kwijtgemaakt... en woensdag a.s. moet ik bij oogarts zijn met de kleine delictpleger (dit alles was vorige week dinsdag) en dan is de bril ook wel erg handig. Zag al weer helemaal dat we a. veel geld moesten uitgeven b. afspraak moesten verzetten etcetera... Hoe bozer ik werd hoe liever Kiloknaller suggesties ging doen waar de bril nog meer zou kunnen liggen "bloemkool mama, we waren ook bij de bloemkool". Intussen was ik de oppas ook aan het vervloeken dat ze niet wat beter had opgelet... was ook extra onhandig omdat ze had gezegd dat hij op de heenweg in de bus zijn bril weg ophad, maar terug niet meer (ook al geen goede getuigenverklaring blijkt achteraf ).

Kiloknaller is nog niet echt creche ontgroeid volgens mij, voelt zich wel thuis op school. Is verder wel heel vervelend met name 's avonds, volgens mij omdat hij moe is, maar het ontaardt echt in niet willen eten en dan vervolgens dramatisch doen als hij geen toetje krijgt (was ik vroeger niet zo star in, maar paar weken geleden at hij niets, maar wel yoghurt en dat vond ik wat al te gek worden).
Wij eten tegenwoordig weleens met de kookwekker. Dan zet ik hem op 2 minuten en dan maak ik er een wedstrijdje van dat Schorrie in 2 minuten een bepaald aantal hapjes moet hebben genomen. Ineens gaat hij dan supersnel eten, hij trapt er zo in .

De bril tussen de bloemkool, ik kom niet meer bij.

Je had tegen de oppas moeten zeggen dat ze hem van haar eigen geld moest terugbetalen die bril
Ik was de oppas aan het bellen vanuit AH om te vragen waar ze precies was geweest, maar ze nam niet op (nog meer reden om flink chagerijnig te worden ). EN AH knakkers die gingen helpen zoeken, de een wat slimmer dan de ander (er geen er eentje in de bovenste schappen kijken, heel snugger, echt een verstopplek waar een jongetje van krap een meter zijn bril gaat verstoppen, op 2.10 meter hoogte ).

Kookwekker is wel een leuk idee, vrees alleen dat zuslief dat dan weer gaat lopen verstieren, maar misschien toch eens proberen.
Maar ben blij dat ik jou nog een leuke avond bezorg met mijn Kiloknaller leed .
Ja, en dat terwijl ik foto's zou gaan inplakken. Weer niet gelukt!
Pffft, blij dat het vandaag mooi weer is, want Kiloknaller kan echt rete koppig doen. Nu dus in elk geval een deel van de dag in de tuin doorgebracht waar hij zich prima weet te vermaken.

Foto's plakken, wasda ?
Ik wil echt bij zijn voordat Knorrie komt. Alles ligt al weken klaar op de tafel, ik kan zo beginnen....
haha, Morrie, ik ken dat. Hier liggen er 400 foto's klaar om ingeplakt te worden

gaat niet goedkomen denk ik....

Ik wilde ook bij zijn voordat Zeefje kwam.

Is niet gelukt

Sterker, er is van haar nog geen enkele foto in geplakt
Ik vind dat echt irritant. Dat ik het nou niet gewoon op kan brengen om ff dat fotoboek af te maken van Schorrie. Ik begon zo enthousiast. En hier zijn het niet eens 400 foto's, ik denk nog een stuk of 50 a 60. Het probleem is gewoon dat ik er niet zoveel boeiends meer bij kan vertellen omdat het zo lang geleden is. Dat houdt met tegen om te beginnen. Maar echt, voor Knorrie er is, ben ik bij! En Knorrie moet het dan maar met een digitaal album doen ;)
Nou, hier dan de meest luie moeder ooit, ben ik bang, want geen van mijn kinderen heeft nog een echt foto-album .

Ik was vorig jaar al zo tevreden over mezelf dat ik de leukste foto's tenminste had afgedrukt en chronologisch geordend in van die mapjes had gestoken! Daarvoor stond alles alleen maar op de harde schijf..

Maar het is wel een goed voornemen, natuurlijk, ieder kind een echt fotoalbum. Ik zal van de week eens gaan kijken in de stad. Zetten jullie dan ook echt bijschriften bij iedere foto?
Ik heb van dochter foto's van eerste 9 maanden ingeplakt en er niets bijgeschreven, daarna niets nakkes nada meer gedaan met welke foto dan ook .

Vanavond voor het eerst helemaal alleen met Kiloknaller, dochter is logeren en dat zal wel wennen worden. Hij heeft eigenlijk bijna altijd zus om zich heen, of is zelf op de creche. Gek idee eigenlijk.
.
anoniem_7909 wijzigde dit bericht op 29-02-2008 15:27
Reden: laat maar snap er niets van
% gewijzigd
Ik heb van de eerste periode (ziekenhuisperiode van Schorrie) heel veel bijschrift. Ik heb eigenlijk mijn bevalling en zijn ziekenhuisperiode verwerkt via het fotoalbum. In het ziekenhuis schreven ze ook een logboek en dat heb ik helemaal overgeschreven per dag bij de foto's van die dag enzo....

Daarna werd het steeds minder, nu staat er alleen een datum bij de foto's en evt waar of met wie hij op die foto staat. Ik maak dit album vol en dat zullen foto's zijn tot iets na zijn 1e verjaardag. Verder ga ik niet. Ik heb verder de foto's per jaar in een digitaal album afgedrukt maar dat zijn dan niet alleen foto's van Schorrie.

Miss Moneypenny, wat snap je niet?

Schorrie vandaag en vannacht bij opa en oma. Harrie en ik gaan naar het theater vanavond. Jammer genoeg moet Harrie morgen werken dus dan moet de wekker alsnog vroeg.
ZIjn wekker moet vroeg en jij kan je lekker omdraaien. Hier waarschijnlijk ook een vroegertje, want Kiloknaller is in zijn up en dan wil hij vast niet tot 10.00 uur ons laten slapen schat ik zo in....

En Miss Moneypenny? Wat is er zo ingewikkeld?
Ja, alleen is mijn ervaring dat ik dan wakker ben en ineens helemaal niet meer zo lekker lig als dat ik me altijd voorstel als ik niet uit kan slapen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven