0804-0904

24-03-2007 13:10 1233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bel snel: tips en trucks voor uw -bijna- schoolgaande kinderen.
:D
Koeka, redt je het nog een beetje? Wanneer is jouw verlof afgelopen? Eigenlijk niets te melden, alleen even topic uppen.
Ik heb net een uurtje gewandeld met Schorrie. Eendjes voeren, steentjes oprapen, van opstakels afspringen. Dat werk. Eenmaal thuis ging het ventje meteen naar bed. Ik had zijn rolgordijn nog niet dicht gedaan en hij stond in zijn bed naar buiten te kijken. Ineens roept hij: 'Daar heb ik net geloopt!'  Hij herkende het, ik vond het zo grappig dat hij dat ineens door had.

Verder zegt hij steeds vaker dat hij moet plassen. Ook weleens als hij een pamper aan heeft. Heel heel langzaam leert hij zindelijk worden.

Hoe is het met praten bij jullie? Het valt me op dat Schorrie voor de V een S zegt en voor de K een T. Meestal dan want een kraai is ineens wel weer gewoon een kraai. Maar Kim (zijn juf) heet Tim en een varken heet een Sarken (Sarrukun). Het klinkt heel schattig.
Kun je inmiddels geen peuter winnen?:P

Morrie, Mini zegt de k wel, maar de v/f aan het begin van een woord (middenin een woord kan ze het wel)wordt altijd een s of een g. En dan net zo dat flat slet wordt en voorlezen goorlezen;)
Hahaha, ik hoop dat jullie vaak het woord flat moeten zeggen ;).
Nou ja jullie, Mini vooral!
Schorrie begint ook ineens te je-en en te jij-en. Ik vind het toch vaak een beetje onbeschoft klinken, zoals van het weekend bijvoorbeeld tegen opa en oma. Voorheen zei hij altijd: Oma niet. Nu zegt hij: Jij niet. Ik vraag me af of en hoe ik dat moet corrigeren, hoe doen jullie dat?

Verder heb ik vandaag een fietsje voor hem gekocht. De allerkleinste die er is. Helaas komt hij pas volgende week.
Oeps, ik schitter wel in afwezigheid, geloof ik...:$

Het gaat wel goed hoor Lien, de kinderen zijn echt fantastisch, biscuit is supermakkelijk: huilt bijna nooit en slaapt inmiddels van 22u tot 08u door! Ik ben zelf soms gewoon wat zorgelijk, maar dat gaat ook wel weer over, hoop ik..

Ik ben nog steeds erg benieuwd naar Zeefje (foto's, Elyane!), trouwens.

Wilden jullie nu volgende maand weer eens een live ontmoeting plannen? Lijkt me erg leuk!

Moet nu door om koekie plus vriendje op de creche op te halen. Vandaag neemt koek voor de allereerste keer een vriendje mee om bij ons te komen spelen! Hiervoor verliep zijn "visite" altijd via ons (dus kinderen van familie of vrienden van koekpa en mij), maar dit is echt zijn eigen crechevriendje. Best een mijlpaal, eigenlijk!
quote:Nou ja jullie, Mini vooral!Twee keer per week Morrie, als we naar de peuterspeelzaal lopen. Dan komen we langs een paar lage flats en moet ze altijd even 'kijk, een slat' roepen. En ik maar met een verontschuldigende grijns naar alle passerende mevrouwen ' je hebt gelijk, dat is een FFFFFlat' zeggen;)

.

Kiloknaller heeft ook nogal wat moeite en sssssssssslist je tegemoet. En de kom eens hier is standaard "pom eenssssss", terwijl hij wel de kkkk uitkan spreken bij koekje gek genoeg,

Ja, mei-date? Is dat nog wat? Ga over twee weken verhuizen en ben daarna drie weken vrij, moet wel alle opvang (NSO etcetera en 1 creche dag die we nog niet hebben gekregen) gewoon zelf doen, dus of een weekend, of een wo- of vrijdagochtend in de buurt van mijn toekomstig dorp (of bij mij thuis, ook prima uiteraard!) zodat ik dochter om 12,00 van school kan halen.
Spannend Lien, verhuizen!

Ik ben uiteraard erg benieuwd waar je naartoe gaat; zet je je nieuwe adres even op msn?
Wow klink chic, Lien! Ik wist trouwens helemaal niet dat dat een dorp was. Verheug je je op je nieuwe stek en het vertrek uit de "grote stad"? En hebben de kinderen er ook zin in?

Ben erg benieuwd hoe het gaat met Ely's gezin.

En hoe bevalt Morries nieuwe baan?

Ik heb trouwens nieuwe pics op msn gezet en ik wil jullie graag aansporen om hetzelfde te doen. Ik ben erg nieuwsgierig:)!
Koeka, ik ga het vanavond doen. Promise!

Hier gaat het erg goed. Druk, maar goed.

Kinderen zitten lekker in hun velletje, al haalt Zen me regelmatig het bloed onder mijn nagels vandaan. Gisteren stond hij bewust te plassen op de grond. En daarna zeggen,  'ikke niete juistejuh'.  DRAAK!!

Zootje gaat lekker op school en Zeefje is een modelbaby. Ze heeft in de 8 weken dat ze nu op deze aardbol is bij elkaar nog niet eens een uurtje gehuild.

Ideaal dus.
Koeka, práchtige foto's op msn. Je mag trots zijn op je kroost.

Prachtige koekjes heb je gebakken;)
Ely, wat een schatje, dat kleine zeefje van jeO+!!

En wat lijkt ze ontzettend veel op haar broer en - al helemaal- op haar grote zus!!

Biscuit is ook al zo'n engelachtig exemplaar dat doorgaans alleen huilt als ze honger heeft en zichzelf urenlang kan vermaken met rondkijken en wat frutselen met spuugdoekjes en hydrofielluiers:). Koekie was ook zeker geen heel moeilijke baby, maar die had wel regelmatig last van huiluurtjes, darmkrampjes en overprikkeld zijn. Dat alles is biscuitje totaal vreemd! Ze spuugt alleen de hele dag door (van kleine mondjes terug tot krachtige kotsstralen), maar zelfs dat schijnt ze zelf geen enkel probleem te vinden: als je naar haar kijkt begint ze gewoon zoals altijd stralend te lachenO+.

Ze vraagt nauwelijks aandacht, en krijgt daardoor ook veel minder dan koekie vroeger. God, daar zeulden we bijna de hele dag mee rond in lamme armen, draagdoek, kinderwagen en wat er maar nodig was om het ventje blij en tevreden te houden. En Biscuitje ligt bijna de hele dag in box/bed/kinderwagen vredig te slapen of te brabbelen, en geen mens die zich met haar bezig houdt:$. Het arme schaapje:D.

Koekie is een schat maar vraagt momenteel zó veel aandacht (is van 's ochtends tot 's avonds nonstop aan het woord, soms heel druk, en vaak behoorlijk stout) en ik merk dat ik daar op sommige momenten maar heel weinig geduld voor kan opbrengen. Ik ben echt vaak snel geïrriteerd en kortaf tegen koek, en daar baal ik dan weer ontzettend van. Mooi is dat: zo'n leuk kind en dan zo'n chagrijnige zuurpruim als moeder:(.
Niks te melden, maar gewoon even UP voordat topic helemaal in de vergetelheid verdwijnt.

Ben je al enigszins gewend Lien, in je nieuwe stulp?
Hé, wat goed dat je even upt Koeka, ik had jouw vorige verhaal nog helemaal niet gelezen. Maar dat klinkt wel heel goed hoor, zoals Biscuitje het doet. Jammer dat Koekie een beetje stout is, maar ik herken het wel. Vooral de afgelopen twee dagen was Schorrie echt heel stout af en toe. Express zijn yoghurt van tafel gooien, mij duwen en dan afwachten wat er gaat gebeuren, dat soort dingen. Ik probeer hem toch maar steeds op de gang te zetten als hij zulke dingen doet, al begin ik nu te twijfelen dat het hem misschien juist om die aandacht te doen is.
Stulp is fijn, stulp is stoffig en ik ben heel pril zwanger, dat combineert zo nu en dan wonderbaarlijk. Ene moment helemaal blij in de tuin in de zon en volgende moment o help, wanneer is het stof weg en nu krijg ik alsnog geen eigen werkkamer omdat Kiloknaller daar gaat slapen .
quote:

Ely, wat een schatje, dat kleine zeefje van jeO+!!

En wat lijkt ze ontzettend veel op haar broer en - al helemaal- op haar grote zus!!

Biscuit is ook al zo'n engelachtig exemplaar dat doorgaans alleen huilt als ze honger heeft en zichzelf urenlang kan vermaken met rondkijken en wat frutselen met spuugdoekjes en hydrofielluiers:). Koekie was ook zeker geen heel moeilijke baby, maar die had wel regelmatig last van huiluurtjes, darmkrampjes en overprikkeld zijn. Dat alles is biscuitje totaal vreemd! Ze spuugt alleen de hele dag door (van kleine mondjes terug tot krachtige kotsstralen), maar zelfs dat schijnt ze zelf geen enkel probleem te vinden: als je naar haar kijkt begint ze gewoon zoals altijd stralend te lachenO+.

Ze vraagt nauwelijks aandacht, en krijgt daardoor ook veel minder dan koekie vroeger. God, daar zeulden we bijna de hele dag mee rond in lamme armen, draagdoek, kinderwagen en wat er maar nodig was om het ventje blij en tevreden te houden. En Biscuitje ligt bijna de hele dag in box/bed/kinderwagen vredig te slapen of te brabbelen, en geen mens die zich met haar bezig houdt:$. Het arme schaapje:D.

Koekie is een schat maar vraagt momenteel zó veel aandacht (is van 's ochtends tot 's avonds nonstop aan het woord, soms heel druk, en vaak behoorlijk stout) en ik merk dat ik daar op sommige momenten maar heel weinig geduld voor kan opbrengen. Ik ben echt vaak snel geïrriteerd en kortaf tegen koek, en daar baal ik dan weer ontzettend van. Mooi is dat: zo'n leuk kind en dan zo'n chagrijnige zuurpruim als moeder:(. Koeka, zó herkenbaar. Vaak heb ik het gevoel dat ik wel wat met haar moet, dat het anders zielig is dat ze zo alleen ligt te liggen in de wipper of in de box. Maar als ik haar dan op schoot neem, dan lacht ze wel even lief en maakt ze lieve geluidjes, maar daarna gaat ze gewoon lekker de andere kant opkijken en negeert ze me volkomen:)

Blijf maar lekker genieten van mijn makkelijke baby, Wie weet is het over een tijdje weer minder makkelijk.

Zen gaat goed hier. Hij kletst echt enorm veel, heeft een flinke groei gemaakt qua taalontwikkeling.

Vraagt wel veel bevestiging, is wel schattig hoor.

Sinds anderhalve week volgens mij, weet het niet precies draagt hij geen luier meer en op een enkel ongelukje na gaat dat hartstikke goed.

Ook al een ontwikkeling dus.

En hij fietst sinds mijn verjaardag, ook al zo leuk!

Zijn jullie jongens ook zo druk? Ik vind Zen soms echt een stuiterbal, heel anders dan ik van Zootje gewend ben.
Kiloknaller is nog lang niet zindelijk. Hij klimt vrolijk op het trapje van Pebbeltjes, maar zit dan vriendelijk te kijken en doet niets. Hij kletst wel gezellig. Nu vooral dat hij naar andere creche wil "deze isse nie leuk mama, ik Teun toe, ikke dikke vriend toe" . Maar goed, het is ook wel makkelijk dat hij kan zeggen wat er is.

Hij slaapt 's middags ineens weer twee uur, dat is wel lekker. En verder is het een heel sociaal ventje die altijd maar kijkt of iedereen hetzelfde heeft. Als zus en hij een koekje krijgen wil hij er ook altijd eentje voor papa, want anders is het zielig. Zo schattig.
Hee Lien,

Hier ook nog maar eens van harte gefeliciteerd met het heel prille nieuws. Wat leuk, zeg!

Ik was heel verrast door je mededeling; ik dacht eigenlijk altijd dat jij je het bij 2 kinderen zou houden. Geen idee hoe ik daar bij kom, waarschijnlijk -geheel onterecht- zef verzonnen! Maar nu dus toch een derde, leuk hoor!

Wat vervelend dat kk zich nog niet helemaal thuis voelt op zijn nieuwe creche:(. Hoe vaak is hij nu al geweest?

Koek loopt sinds een week of twee in principe thuis (op kdv al wat langer)ook zonder luier en dat gaat eigenlijk doorgaans wel goed. Als we weg gaan, heeft hij nu vaak nog wel een luier om, ook omdat de kans op ongelukjes tijdens lange autoritten of bij spannende zaken zoals dierentuinbezoek, wel erg groot is. Poepen op potje/wc doet hij liefst niet (in luier of broek is kennelijk veel fijner), dus we hebben nog wel regelmatig poepongelukjes. Nu hebben we hem een paar keer een leuke beloning in het vooruitzicht gesteld bij een drol op het potje, en dat heeft wel resultaat:D! Ik heb trouwens ook gebruik gemaakt van Ely's tip over die stickers, en inmiddels zijn we bezig aan de 4e "potjeskalender".

Er wordt boven op steeds dwingender toon geroepen dat meneer wakker is en uit bed wenst te worden gehaald. Ga ik dus maar eens doen. Koek ligt trouwens nog steeds in een ledikant. Zijn jullie allemaal al overgeschakeld op een groot (evt.peuter-)bed?
Net door de babyfoon vanuit bedje boven:

"Papa, je moet NU komen, GODVERDOMME!!!":?:$:?:$
Hé meiden, wat gezellig is het hier.

Schorrie ligt sinds afgelopen zaterdag in een peuterbed. En dat gaat heel goed, hij komt er niet zelf uit 's nachts, 's avonds voor het slapen gaan hoor ik zijn voetstapjes weleens maar als ik ga kijken zit hij altijd braaf op zijn bed :D. Ik vind het er erg schattig uitzien, zo'n kleine vent in een bed onder een dekbedje .

Het zindelijk zijn gaat hier erg goed. Schorrie poept ook op het toilet maar van de week had hij ineens toen we bij Wind waren in zijn broek gepoept. En vandaag had hij volgens mij iets laten lopen bij een scheetje. Wel zegt hij ook vaak dat hij moet poepen en dan is het alleen een scheet. Wel een beetje irritant is dat ;). Koeka, je zou het op lange ritten gewoon eens moeten proberen. Hebben wij ook gedaan bij Schorrie en het bleek gewoon hartstikke goed te gaan. Hij zegt het als hij moet plassen en als we dan nog even moeten rijden om een parkeerplaats te vinden, houdt hij het netjes op. Ik merk dat wij altijd vlug vlug doen als hij zegt dat hij moet plassen, maar dat dat stiekem helemaal niet nodig is.

Ik vind Schorrie niet druk eigenlijk Elyane. Maar hij is nooit een druk kind geweest. Wel is hij zoals ik al schreef soms erg vervelend, én hij heeft een erg sterke eigen wil. Dat mag wel wat minder van mij. Wat ik echt erg vond, is dat hij KW gebeten heeft toen we daar waren van de week. Wind en ik waren in de tuin en de jongens waren binnen aan het spelen. Ineens kwam KW naar buiten met tandafdrukken op zijn arm. Volgens Schorrie had KW 'op hem geduwd'. Jammer genoeg hadden we het niet gezien en kon ik hem daardoor ook niet goed straffen. Ik vind het wel heel raar, hij heeft 1 keer eerder een kindje gebeten op de creche, maar dat is misschien al een jaar geleden.

Lien, wat rottig dat KK naar zijn oude creche wil, dat hij dat zo goed beseft. Maar ik denk dat hij ook wel weer snel op deze nieuwe creche went hoor, die kinderen zijn zo onwijs flexibel. Is dochter al naar de nieuwe school geweest of was het vakantie?
:D

De mijne bijt, maar de jouwe vloekt Koeka! :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven