0804-0904

24-03-2007 13:10 1233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bel snel: tips en trucks voor uw -bijna- schoolgaande kinderen.
Kiloknaller houdt niet op met kletsen. Zeer vermoeiend, erg he, dat ik daar zo kriegel van word... maar hij houdt echt geen seconde zijn snavel. Nog geen brilletje uitgezocht, ontaarde ouders, recept al 1 week in huis.... Zaterdag maar even proberen, want wil wel graag dat vent meegaat, toch een soort "gezinsbesluit" de bril voor een 3-jarige .
Lien, ik herken het helemaal. Sinds koekie een beetje vlot kon praten (en hij was er heel vroeg bij) staat dat mondje dus echt nooit stil. Zelfs op de wc blijft hij doorouwehoeren. En dan heeft hij ook nog eens een keiharde stem, dus een normaal telefoongesprek voeren of even het nieuws volgen, kan ik meestal wel vergeten.

De problemen met biscuit zijn gelukkig grotendeels achter de rug. Ze heeft een aantal weken aanhoudend gemopperd, zowel overdag als 's nachts. Met name op de creche had ze het helemáal niet meer naar haar zin. Erg zielig. Ik heb ook even aan een ooronsteking gedacht, Morrie, maar we zijn 2 keer met haar naar de huisarts geweest om één en ander uit te sluiten, en fysiek leek alles toch echt helemaal in orde te zijn. Ze had ook geen koorts en at, poepte en plaste verder ook normaal. Slapen was wel een ramp: overdag sliep ze helemaal niet of hooguit een half uurtje en 's nachts sliep ze heel onrustig en werd ze minimaal iedere 2 uur wakker. Om dan direct aan de borst te willen, anders gilde ze het hele huis bij elkaar.

Inmiddels is ze gelukkig weer een stuk vrolijker.

Helemaal zeker wat de oorzaak van al het gemopper was, weet ik niet. Ongetwijfeld heeft ze de nodige pijn gehad van doorkomende tanden -5 in 10 dagen!-en is ze behoorlijk gefrusteerd geweest door het feit dat ze heel lang niet zelfstandig kon zitten. Ze wilde al heel veel, maar tuimelde tot haar grote woede iedere keer weer om. Erg sneu. Sinds een paar weken kan ze eindelijk goed zitten, en weet ze zich overdag duidelijk veel beter te vermaken. Slapen is nog steeds moeilijk. "s Nachts wordt ze nog steeds vaak wakker, maar om haar favoriete nieuwe ritme van 3 nachtvoedingen te doorbreken, probeert koekpa haar nu bij het eerste nachtelijk geroep mee naar beneden te nemen, om daar met haar verder te gaan slapen.. De versnipperde nachten zijn dus nog niet voorbij, maar dat komt hopelijk ook weer wel.

Gaat het met zeefje intussen iets beter?

Koekie is verder volledig into sinterklaas. Gisteren is hij met koekpa naar de grote intocht geweest, en dat heeft grote indruk gemaakt. Nu is de bank dus getransformeerd in stoomboot, is zijn favoriete knuffel het paard, en dienen de mindere favoriete knuffels én de rest van de familie als pieten. En alles wat er enigszins gezellig uitziet, verdwijnt als kadootje in een dekbedovertrek. Koek voelt ze erg in zijn element in zijn rol van goedheiligman; voorzien van papieren mijter, -baard en -staf (dank aan creakoekpa) kan hij erg aannemelijk wuiven en wordt iedereen hier op gedragen toon toegesproken. De mildheid en het geduld van de sint lukken helaas iets minder goed, waardoor er hier om de haverklap een rood aangelopen, jankende sint rondstampt.. Ach ja, is weer eens iets anders :-0
Hmmm, dat kletsen dat doet Schorrie niet zo. Hij heeft soms wel ineens van die kletspraatjes, maar hij praat zeker niet de hele dag door. Hij wil juist soms niet praten. Dat heeft hij van zijn vader, die zegt ook niet veel.

Net op het toilet nog (meneer moest weer toen hij net in bed lag eerst plassen en toen hij er goed en wel weer in lag poepen...).

Schorrie: Ik zag een hert bij me thuis..... Woon jij ook hier?

Mama: Ja, ik woon ook hier in huis.

Schorrie: Met ons?

Mama: Ja, met papa en jou.

Schorrie: Woont je broer ook hier in huis?

Mama: Nee, die woont niet hier.

Schorrie: En je zus? Heb jij een zus in je buik?

Mama: Nee, ik heb geen zus in mijn buik.

Schorrie: Ik wel.
Ach gos, die Schorrie, wat schattig

Hier ook niet zo'n kletser hoor. Hij kan wel hele goede zinnen maken, maar zijn uitspraak van sommige woorden is echt belabberd.

Hij kan de j niet zeggen en zegt daar de r voor.

Dan krijg je soms hele rare woorden.

Goed te horen dat het iets beter gaat met Biscuitje. Zó vervelend als je kind niet lekker in haar velletje zit.

Hier is het niet zo extreem als bij Biscuitje, maar Zeefje gaat nog steeds niet lekker.

Vind het zo jammer dat het kind de afgelopen 2,5 maand, nog niet beter is geweest.

Maar gelukkig wordt ze nu goed in de gaten gehouden door de arts
Zieke kindjes is zo vervelend. Je wordt zelf narrig en tevens heb je ook zorgen. Ben blij dat onze kindjes eigenlijk bijna nooit ziek zijn.

Kiloknaller is sinds vandaag brilsmurf en het staat wel heel lief. Echt gek als je naar hem kijkt en hij er ineens zo anders uitziet. Hij is nog niet helemaal overtuigd en zet brilletje regelmatig af, maar we kijken wel even of hij zelf steeds langer het ding ophoudt, of dat we toch een fijne omkoop-kalender in het leven gaan roepen. We zijnde bril al wel kwijt geweest (hij had 'm ergens in een schap in de Hema achter gelaten) en dat wordt dus nog wat. 250 euro.... is toch wel echt geld en geen dagelijkse uitgave, dus ik hoop dat hij voorzichtig gaat worden. Denk niet dat de WA gaat betalen als je zegt dat ie dag 1 kwijtgeraakt is in de Hema....
Had je hier niet ook nog iets leuks te vertellen Lien?
Haha, ja hoor Morrie. Ook hier ben ik zwanger . Eind juni komt nummer drie. Maar dan graag niet zo'n buikenplaatje .
O, jammer, ik had hem alweer opgezocht .

Eind juni dus, dat wilde ik nog vragen. Lekker voor de zomer (al vond ik het altijd verschrikkelijk als mensen zulk soort opmerkingen maakten want wat maakt het nou uit in welk jaargetijde je uitgerekend bent...).
Ik zie Koeka hiernaast in Wie Hier. Koekaaaaaaaaaa....

Moest erg lachen om je sinterklaas verhaal en dan vooral ook dat hij zo nu en dan vooral boos en stamperig is. Hier ook, verkleedkleren bij boos kind zorgen doorgaans voor zwaar vertederend effect.
Ik zie Koeka niet. Ook raar. Voglens mij blijft die Wiehier heel lang op dezelfde 'stand' staan.
Ik vond het ook al gek. Zal Viva gewoon maar wat plaatjes toveren zo nu en dan?
Ik zie mezelf er ook weleens tussen staan. Terwijl er in mijn profiel volgens mij niet aangevinkt staat dat ik wil dat dat zichtbaar is.
Mmm. Dat kunnen we dan echt checken: Koeka, ben jij vandaag (woensdag 21 november) overdag viva-online geweest? Ik vind het al suf dat er iets als "wie hier" bestaat, maar als het dan ook nog eens niet klopt....
Wat een geweldig nieuws, Lien!

GEFELICITEERD!!

(Ik vroeg het me de afgelopen week toevallig al een paar keer af en had een paar dagen geleden ook al even bij vrolijk geneusd om te kijken of er daar intussen misschien verwijzingen naar een evt zwangerschap waren...)

Nu dus een week of 8? Voel je je goed? Oh wat een leuk nieuws, ben er helemaal vrolijk door :-)!

Volgens mij heb ik rond 12u even op het forum gekeken, maar in mijn profiel staat volgens mij toch echt dat ik niet zichtbaar wil zijn

(vind het niet zo'n ramp hoor, maar wel vreemd..)
Thanks Koeka . Je had aan al mijn moemoemoe verwijzingen wel iets kunnen afleiden, want dit is wel de oorzaak voor moeheid, hoewel nieuwe baan en in he begin de idiote files ook niet meewerkten. Nu ik met de trein ga gaat het aanzienlijk beter. Ben "al" 10 weken en dat forum-vinkje werkt dus niet. Ik heb het overigens niet aangevinkt en heb mezelf ook nooit zien staan, misschien is dat de truck?
Truck... truuk? Vrachtwagen .
Ik heb jou wel eens zien staan Lien.
Kiloknaller was vanmiddag ziekjes, wilde zelfs ineens in de buggy zitten toen ik voorstelde om buiten in de plassen te gaan stampen. Heb 'm dus maar meegenomen met buggy en al zodat hij toch even buiten was vandaag. Hij heeft volgens mij al een half jaar niet meer in dat ding gezeten, dus het was maar vreemd. En dat hij plassen stampen aan zich voorbij laat gaan, dat was ook vreemd .

Nu is hij al weer wat actiever, gelukkig maar, want morgen creche. Ik zou het zielig vinden als hij Sinterklaas zou missen (is alleen maar morgen), maar bovendien kon ik heel moeilijk vrij nemen morgen vanwege MT strategie sessie en vent had ook allerlei belangrijke afspraken. Hoop dus dat het een middagje was.
En? Was hij weer beter?

Schorrie is weer helemaal opgeknapt na zijn ab kuurtje. Hij is ook weer wijzer geworden, hij zegt dingen.....

Bij ons komt woensdag de Sint op de creche. Mag ik hem een uurtje brengen daarvoor en heb ik dus een uurtje voor mezelf. Ik denk dat ik naar de zonnebank ga dan!
Oeoeoe, dat klinkt goed, even naar de zonnebank. Wilikook!

Kiloknaller was weer helemaal ok, heeft wel nog even mijn hart gebroken door te vragen waarom ik er niet was, want alle andere moeders waren er ook.... Eeeh... Sja, dat stond niet zo in de brief, denk ook niet dat ALLE moeders er waren, maar in zijn beleving dus wel. Moest wel even slikken toen hij zei dat hij me gemist had omdat hij ook wilde dat ik er was, maar verder gelukkig alleen maar blije Pieten verhalen.
Ach gossie. Maar als ze er niet bijzetten dat de moeders mogen komen, kun je er niets aan doen. Bij ons zetten ze er juist bij dat de ouders weg moeten. Is namelijk niet zo leuk voor de kindjes die morgen gewoon een crechedag hebben dat hún ouders er niet bij kunnen zijn, terwijl de ouders van de kinderen die vrij zijn er wél bij zijn.

Plus dat ze de kinderen altijd veel beter in bedwang hebben als de ouders er niet bij zijn.
Ja, bij vorige creche mochten we er inderdaad ook niet bijzijn. Nu waren het misschien alleen de extra kindjes die met mama's waren (hoop ik maar), maar ik zal het nog eens ter sprake brengen: beter dan gewoon helemaal geen ouders. Ging ook bij de fotos zo op vorige creche: we moesten allemaal in de pauze ruimte tot het klaar was, anders gingen de kindjes zo huilen .

Kiloknaller is echt extreem vervelend. Oostindisch doorf en hondsbrutaal als je eenmaal wel contact hebt. Grmbllllll.
Kiloknaller heeft groeipijn, echt zo zielig. Hij huilt echt nooit, maar afgelopen week een aantal keer 's nachts en grijpt dan echt naar zijn knie. Vanochtend bij dokter geweest, die toch graag in zijn oren keek omdat kinderen pijn weleens verkeerd interpreteren. Nou... niet dus. Oren (met littekens.... eeeh... is dat erg.... vanwege eerdere oorontstekingen) prima in orde, maar verder dus niets te doen aan pijn, behalve paracetamol. Als hij overdag ook echt mank zou gaan lopen wordt hij onderzocht, maar nu dus alleen maar zielig :(.
Had zus overigens ook, nog wel eens, maar niet zo heftig en haar pijngrens ligt heel anders. Zij huilt al snel, maar Kiloknaller echt nooit.
Wat klinkt dat naar Lien. Ik geloof niet dat Schorrie dat heeft. Wel een keer naar de dokter geweest omdat hij ineens zo raar liep. Had iets met het heupje te maken en zou vanzelf weer over gaan. Ik weet niet meer precies wat dat was maar dat was ook best iets vaags. Ik weet wel dat ik vroeger zelf weleens had. Althans, dat mijn vader zei: 'dat is groeipijn' als ik last had van mijn knie.

Schorrie heeft teveel tv gekeken vandaag (zodat ik met vriendin kon bijkletsen...) en was daarna dus vervelend. Ik kan dat zo goed aan hem merken, dat teveel tv op de dag hem geen goed doet. Nu ligt hij lekker in zijn bedje, de schat. Morgen weer lekker naar oma.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven