Egoist

18-09-2011 14:43 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag advies.

Ik ben hoogbegaafd, en kan mezelf prima met manlief 'redden

want ik heb nu eenmaal ideeën die een ander niet heeft.

en bij mij is het glas altijd halfvol en niet halfleeg. Je kan natuurlijk altijd wel wat vinden om over te zeuren, en blijkbaar is dat onder sommige mensen een sport geworden. Kortom ik kan niet tegen gezeur.

Mijn moeder is een alcoholist en heeft altijd wel wat te zeuren.

de schoonzussen 'lopen' bij een psycholoog want ze voelen zich zo leeg... Verder zijn er dan nog twee hele vage kennissen uit de kerk, die hier regelmatig op de stoep verschijnen, omdat ze zich zo vervelen. Want jij bent wel vrolijk.!

Mijn zus noemt me een egoïst omdat ik er geen zin meer in heb, het contact is eenzijdig en ik schiet er niks mee op, ik voel me een namaak hulpverlener. (blijkbaar ben ik 'ergens' niet duidelijk)
Al je hoogbegaafdheid ten spijt kan ik me met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat mensen graag hun hart bij jou uitstorten..
ik ben ook hoogbegaafd en heb een vader die alcoholist is (inmiddels overleden) en net als veel andere normale mensen (ben ik zelf immers ook ,en jij ook) verbind ik acties aan sociale en menselijke zaken waar ik in mijn leven tegenaan loop. Los het op, accepteer het of kap ermee maar blijf vooral niet in de zeurmodus. Ook ik vind dat je hoogbegaafdheid hier niets mee te maken heeft.
Ik had gedacht dat er nog veel meer mensen zouden komen melden dat ze ook hoogbegaafd zijn, maar........

Meestal wordt dat te pas en te onpas gemeld!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven