wat vind jij van een dieet?
woensdag 21 september 2011 om 17:25
woensdag 21 september 2011 om 18:15
woensdag 21 september 2011 om 18:22
woensdag 21 september 2011 om 19:00
woensdag 21 september 2011 om 19:17
Ik vind diëten slechts tijdelijke oplossingen. Ik ben voor een geheel andere levensstijl, niet enkel aanpassing van voeding en beweging. Het zit namelijk dieper, het gaat m.i. om hoe je in het algemeen voor jezelf zorgt, hoeveel waarde je aan jezelf toekent en wat je hieraan wilt doen om gezond in het leven te staan. Zowel lichamelijk en geestelijk als emotioneel.
woensdag 21 september 2011 om 19:18
Inderdaad , gezond eten en regelmatig bewegen is het beste dieet. Ik vind het soms ook lastig dat ' gezond' eten. Bijv een ovenschotel van maggi of knorr pakketen,..ik beschouw dit als redelijk gezond maar weet natuurlijk dat er wel veel zout en shit in zitten.. Ben overigens ook niet echt een culinair hoogstandje
woensdag 21 september 2011 om 20:23
Ik hoop voor mij dat mijn dieet mij leert gezonder te eten. Zo maak ik nu een omelet met champignons met eiwitten. Ik gebruik mijn dieet (ww) vooral om te leren "anders" om te gaan met voedingsmiddelen. Creatiever vooral. Ik heb absoluut niet het gevoel dat ik aan het dieten ben. Ik ben dan ook stomverbaasd dat ik afval. Ik heb weleens heel streng gelijnd en dan viel ik niets of nauwelijks af. Nu eet ik nog steeds lekker, heb geen honger en val af. Lijnen is dit keer geen lijden.
Optimist tot in de kist!
woensdag 21 september 2011 om 20:26
quote:elninjoo schreef op 21 september 2011 @ 18:22:
gezond eten ervaar ik als 'n behoorlijk streng dieet, omdat ik veel liever met grote regelmaat ongezonde dingen eet
sporten is in elk geval altijd goed, ik doe dat ook een aantal keer per week als damage control (want ik heb 't ook weer helemaal gehad met dieeten: lees gezond en gematigd eten)Hoi El, hoe is't alweer gewend aan het NL leventje? Jij bent een echte Bourgondier he? Snap het helemaal, nou ja jouw Corona is bij mij dan een Fanta maar voor de rest is eten ook bij mij echt een groot deel van mijn leefplezier!
gezond eten ervaar ik als 'n behoorlijk streng dieet, omdat ik veel liever met grote regelmaat ongezonde dingen eet
sporten is in elk geval altijd goed, ik doe dat ook een aantal keer per week als damage control (want ik heb 't ook weer helemaal gehad met dieeten: lees gezond en gematigd eten)Hoi El, hoe is't alweer gewend aan het NL leventje? Jij bent een echte Bourgondier he? Snap het helemaal, nou ja jouw Corona is bij mij dan een Fanta maar voor de rest is eten ook bij mij echt een groot deel van mijn leefplezier!
Optimist tot in de kist!
woensdag 21 september 2011 om 20:27
quote:Olifantjeinhetbos schreef op 21 september 2011 @ 20:23:
Ik hoop voor mij dat mijn dieet mij leert gezonder te eten. Zo maak ik nu een omelet met champignons met eiwitten. Ik gebruik mijn dieet (ww) vooral om te leren "anders" om te gaan met voedingsmiddelen. Creatiever vooral. Ik heb absoluut niet het gevoel dat ik aan het dieten ben. Ik ben dan ook stomverbaasd dat ik afval. Ik heb weleens heel streng gelijnd en dan viel ik niets of nauwelijks af. Nu eet ik nog steeds lekker, heb geen honger en val af. Lijnen is dit keer geen lijden.Wat eet je op een dag, en wat eet je juist niet (naast chips, koekjes en chocola)?
Ik hoop voor mij dat mijn dieet mij leert gezonder te eten. Zo maak ik nu een omelet met champignons met eiwitten. Ik gebruik mijn dieet (ww) vooral om te leren "anders" om te gaan met voedingsmiddelen. Creatiever vooral. Ik heb absoluut niet het gevoel dat ik aan het dieten ben. Ik ben dan ook stomverbaasd dat ik afval. Ik heb weleens heel streng gelijnd en dan viel ik niets of nauwelijks af. Nu eet ik nog steeds lekker, heb geen honger en val af. Lijnen is dit keer geen lijden.Wat eet je op een dag, en wat eet je juist niet (naast chips, koekjes en chocola)?
woensdag 21 september 2011 om 21:08
quote:Olifantjeinhetbos schreef op 21 september 2011 @ 20:26:
[...]
Hoi El, hoe is't alweer gewend aan het NL leventje? Jij bent een echte Bourgondier he? Snap het helemaal, nou ja jouw Corona is bij mij dan een Fanta maar voor de rest is eten ook bij mij echt een groot deel van mijn leefplezier!
Hoi Fantje! Ja, ik heb moeite met lijnen vanwege mijn bourgondische levensstijl. Heb al weer heel wat afgeborreld en gegeten met mijn vriendin. (We sporten ook samen, maar zij is slank ondanks wat ze allemaal naar binnen propt en ikke niet... boehoehoe.... )
Ben 't vrije gevoel van de reis al weer grotendeels kwijt helaas, zat echt super lekker in m'n vel gedurende die weken.
Knap dat jij WW zo goed vol kan houden en dat 't ook nog effect heeft! Keep up the good work!
[...]
Hoi El, hoe is't alweer gewend aan het NL leventje? Jij bent een echte Bourgondier he? Snap het helemaal, nou ja jouw Corona is bij mij dan een Fanta maar voor de rest is eten ook bij mij echt een groot deel van mijn leefplezier!
Hoi Fantje! Ja, ik heb moeite met lijnen vanwege mijn bourgondische levensstijl. Heb al weer heel wat afgeborreld en gegeten met mijn vriendin. (We sporten ook samen, maar zij is slank ondanks wat ze allemaal naar binnen propt en ikke niet... boehoehoe.... )
Ben 't vrije gevoel van de reis al weer grotendeels kwijt helaas, zat echt super lekker in m'n vel gedurende die weken.
Knap dat jij WW zo goed vol kan houden en dat 't ook nog effect heeft! Keep up the good work!
woensdag 21 september 2011 om 21:12
Ik eet eigenlijk alles nog. Maar in kleinere porties. Ik denk dat portion controle erg belangrijk is en verder veel fruit/groentes. Ik vul mijn koelkast en fruitschaal met alles wat ik op dat gebied lekker vind zodat het echt een tractatie is.
Doordat je met punten werkt kun je heel goed uitvogelen wat je lekker vind maar weinig punten kost. In het begin ben je daar even druk mee maar na een paar weken weet je precies in welke producten je moet investeren. Zoals olijven (heel vel smaak), nep krab, griekse yogurt voor magere sausjes (bijv met chipotle), garnalen, etc.
Doordat je met punten werkt kun je heel goed uitvogelen wat je lekker vind maar weinig punten kost. In het begin ben je daar even druk mee maar na een paar weken weet je precies in welke producten je moet investeren. Zoals olijven (heel vel smaak), nep krab, griekse yogurt voor magere sausjes (bijv met chipotle), garnalen, etc.
Optimist tot in de kist!
woensdag 21 september 2011 om 21:20
Ik eet ook kh beperkt, ik ben erg gevoelig om aan te komen. Ik 'snack' olijven, zit as we speak aan de wortels en heb altijd kleine tomaatjes in huis.
Ik vermijd suikers en eet rond de 1600-1800kcal per dag en fiets dagelijks 10km op een flink tempo en ga volgende week starten met hardlopen.
Ik ben nu bijna 3 maanden bezig en 8kg kwijt en het kost mij weinig moeite.
In het begin ging het snel nu ong. 3-4 ons per week. Ik ben gestart bij een dietiste en nu alleen verder.
1x per week eet ik 'normaal' dus koolhydraten toevoegen, aardappels of rijst bij avondeten en een broodje bij ontbijt/lunch.
Het feit dat ik een broekmaat kleiner aan kan, motiveert mij enorm.
Ik vermijd suikers en eet rond de 1600-1800kcal per dag en fiets dagelijks 10km op een flink tempo en ga volgende week starten met hardlopen.
Ik ben nu bijna 3 maanden bezig en 8kg kwijt en het kost mij weinig moeite.
In het begin ging het snel nu ong. 3-4 ons per week. Ik ben gestart bij een dietiste en nu alleen verder.
1x per week eet ik 'normaal' dus koolhydraten toevoegen, aardappels of rijst bij avondeten en een broodje bij ontbijt/lunch.
Het feit dat ik een broekmaat kleiner aan kan, motiveert mij enorm.
woensdag 21 september 2011 om 21:23