wat vind jij van een dieet?

21-09-2011 17:25 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iedereen wil wel van die zwembandjes en iets te dikke bovenbenen af..maar wat vind jij de gezondste en beste manier van dieten..?

Ik persoonlijk doe niet aan dieten.. , ik denk dat sporten, yoga en gewoon gezond eten de beste en meest gezonde manier is om af te vallen!
je eetgewoontes aanpassen, voorgoed, dat is t enige wat werkt, even tijdelijk wat minder eten (dus dieten) en dan weer gewoon eten geeft geen blijvend resultaat...
quote:ingemulder schreef op 21 september 2011 @ 17:25:

Ik persoonlijk doe niet aan dieten.. , ik denk dat sporten, yoga en gewoon gezond eten de beste en meest gezonde manier is om af te vallen!Helemaal mee eens!
Volkoren produkten eten, fruit, groente. En als je wat wil snoepen eet er dan 1 en niet de hele zak. Lekker bewegen, sporten, en niets overdrijven.
Maar niet altijd iedereen weet wat gezond eten is. Ik misschien ook niet helemaal maar sommige mensen weten er écht niets van.
Ik doe momenteel een koolhydraatbeperkt dieet. Geen honger en werkt als een tierelier (lees minimaal 1 kilo per week).

Tien weken volhouden en wèg zwembandjes. Ik ben voor!
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Ik doe aan SB en gaat heel goed, val dr mee af en kom en de kilo's komen niet terug...
gezond eten ervaar ik als 'n behoorlijk streng dieet, omdat ik veel liever met grote regelmaat ongezonde dingen eet

sporten is in elk geval altijd goed, ik doe dat ook een aantal keer per week als damage control (want ik heb 't ook weer helemaal gehad met dieeten: lees gezond en gematigd eten)
Géén dieet maar een ander voedingspatroon en beweegpatroon aanleren.
quote:max09 schreef op 21 september 2011 @ 18:26:

Géén dieet maar een ander voedingspatroon en beweegpatroon aanleren.Dit.
Gezond eten, 3 hoofdmaaltijden, weinig tussendoortjes. Veel water drinken, geen vruchtensappen, veel bewegen. Dat werkt.

Maar zoals hierboven gezegd, heel veel mensen denken dat ze heel gezond eten, maar hebbben niet in de gaten dat een kant en klaarmaaltijd niets met gezond eten te maken heeft.
Ik vind diëten slechts tijdelijke oplossingen. Ik ben voor een geheel andere levensstijl, niet enkel aanpassing van voeding en beweging. Het zit namelijk dieper, het gaat m.i. om hoe je in het algemeen voor jezelf zorgt, hoeveel waarde je aan jezelf toekent en wat je hieraan wilt doen om gezond in het leven te staan. Zowel lichamelijk en geestelijk als emotioneel.
Inderdaad , gezond eten en regelmatig bewegen is het beste dieet. Ik vind het soms ook lastig dat ' gezond' eten. Bijv een ovenschotel van maggi of knorr pakketen,..ik beschouw dit als redelijk gezond maar weet natuurlijk dat er wel veel zout en shit in zitten.. Ben overigens ook niet echt een culinair hoogstandje :-)
Nooit aan gedaan. Ik heb een gezonde balans tussen verantwoord en zo nu en dan wat minder verantwoord gevonden.

En voldoende bewegen. Zo belangrijk.
Ik hoop voor mij dat mijn dieet mij leert gezonder te eten. Zo maak ik nu een omelet met champignons met eiwitten. Ik gebruik mijn dieet (ww) vooral om te leren "anders" om te gaan met voedingsmiddelen. Creatiever vooral. Ik heb absoluut niet het gevoel dat ik aan het dieten ben. Ik ben dan ook stomverbaasd dat ik afval. Ik heb weleens heel streng gelijnd en dan viel ik niets of nauwelijks af. Nu eet ik nog steeds lekker, heb geen honger en val af. Lijnen is dit keer geen lijden.
Optimist tot in de kist!
quote:elninjoo schreef op 21 september 2011 @ 18:22:

gezond eten ervaar ik als 'n behoorlijk streng dieet, omdat ik veel liever met grote regelmaat ongezonde dingen eet

sporten is in elk geval altijd goed, ik doe dat ook een aantal keer per week als damage control (want ik heb 't ook weer helemaal gehad met dieeten: lees gezond en gematigd eten)Hoi El, hoe is't alweer gewend aan het NL leventje? Jij bent een echte Bourgondier he? Snap het helemaal, nou ja jouw Corona is bij mij dan een Fanta maar voor de rest is eten ook bij mij echt een groot deel van mijn leefplezier!
Optimist tot in de kist!
quote:Olifantjeinhetbos schreef op 21 september 2011 @ 20:23:

Ik hoop voor mij dat mijn dieet mij leert gezonder te eten. Zo maak ik nu een omelet met champignons met eiwitten. Ik gebruik mijn dieet (ww) vooral om te leren "anders" om te gaan met voedingsmiddelen. Creatiever vooral. Ik heb absoluut niet het gevoel dat ik aan het dieten ben. Ik ben dan ook stomverbaasd dat ik afval. Ik heb weleens heel streng gelijnd en dan viel ik niets of nauwelijks af. Nu eet ik nog steeds lekker, heb geen honger en val af. Lijnen is dit keer geen lijden.Wat eet je op een dag, en wat eet je juist niet (naast chips, koekjes en chocola)?
Ik eet ook kh beperkt, ik wil niet beweren dat dit voor iedereen de beste manier is, maar voor mij wel. Het is meer een leefwijze dan een dieet trouwens.
quote:Olifantjeinhetbos schreef op 21 september 2011 @ 20:26:

[...]

Hoi El, hoe is't alweer gewend aan het NL leventje? Jij bent een echte Bourgondier he? Snap het helemaal, nou ja jouw Corona is bij mij dan een Fanta maar voor de rest is eten ook bij mij echt een groot deel van mijn leefplezier!

Hoi Fantje! Ja, ik heb moeite met lijnen vanwege mijn bourgondische levensstijl. Heb al weer heel wat afgeborreld en gegeten met mijn vriendin. (We sporten ook samen, maar zij is slank ondanks wat ze allemaal naar binnen propt en ikke niet... boehoehoe.... )

Ben 't vrije gevoel van de reis al weer grotendeels kwijt helaas, zat echt super lekker in m'n vel gedurende die weken.

Knap dat jij WW zo goed vol kan houden en dat 't ook nog effect heeft! Keep up the good work!
Ik eet eigenlijk alles nog. Maar in kleinere porties. Ik denk dat portion controle erg belangrijk is en verder veel fruit/groentes. Ik vul mijn koelkast en fruitschaal met alles wat ik op dat gebied lekker vind zodat het echt een tractatie is.

Doordat je met punten werkt kun je heel goed uitvogelen wat je lekker vind maar weinig punten kost. In het begin ben je daar even druk mee maar na een paar weken weet je precies in welke producten je moet investeren. Zoals olijven (heel vel smaak), nep krab, griekse yogurt voor magere sausjes (bijv met chipotle), garnalen, etc.
Optimist tot in de kist!
Ik eet ook kh beperkt, ik ben erg gevoelig om aan te komen. Ik 'snack' olijven, zit as we speak aan de wortels en heb altijd kleine tomaatjes in huis.

Ik vermijd suikers en eet rond de 1600-1800kcal per dag en fiets dagelijks 10km op een flink tempo en ga volgende week starten met hardlopen.

Ik ben nu bijna 3 maanden bezig en 8kg kwijt en het kost mij weinig moeite.

In het begin ging het snel nu ong. 3-4 ons per week. Ik ben gestart bij een dietiste en nu alleen verder.

1x per week eet ik 'normaal' dus koolhydraten toevoegen, aardappels of rijst bij avondeten en een broodje bij ontbijt/lunch.

Het feit dat ik een broekmaat kleiner aan kan, motiveert mij enorm.
Ik doe sinds vandaag aan "Het geheim van slanke mensen".

Ik denk dat dat ook zoiets is als "portion controle" zoals ik hier boven las. Het lijkt me wel wat, alles eten wat je wil, maar niet teveel!

Ik heb verder nooit een dieet gedaan, dus daar weet ik ook niks van.
Oh, als toevoeging op mijn vorige post: als je dan toch per se een dieet wil, dan adviseer ik het Perziken-dieet. Dan mag je ALLES eten, behalve perziken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven