eWeekendje Middelburg

19-09-2011 13:27 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Begin volgend jaar ga ik een weekendje met mijn man naar Middelburg. We willen graag lekker eten, gezellig kroegen, iets van de stad/omgeving zien en naar het Voetbalmuseum..(ok, dat wil hij liever dan ik ;)). Maar het lijkt ons ook fijn om bijv. een middagje naar een soort beauty-dingachtig iets te gaan voor een massage etc. Kortom, ik zoek tips! Voor leuke (eet)cafes, wellnessdingen en anderen leuke dingen om te doen. Kan iemand me helpen?
www.google.nl

middelburg + wellness = http://www.hotelducommerc ... hotel-arrangementen.html?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wellness: Amadore Grand Hotel De Kamperduinen, kun je op amadore punt en el bekijken. Geen ervaring mee, maar lijkt me de beste in Zeeland (je hebt ook nog de parel in domburg, schijnt niet zo goed te wezen).

Swaenenburgh Recreatie zit in Vlissingen, kun je ook diverse arrangementen boeken.

Eten kun je in Middelburg lekker bij café Bommel op de Markt, naast het stadhuis, jazzcafé Desafinado onder de lange jan, eetcafé De Geere (is allemaal niet poepiechique hoor). De griek is ook altijd lekker, het straatje naast de Drvkkery op de markt (ben naam ff kwijt). Ook bij restaurant Deksels kan je lekker eten, tapas.

Kroegen: café Rooie Oortjes, erg gezellig. De Groene Pulk, ook. Schuttershof, kun je leuk dansen. Brooklyn, ook gezellig en later lekker dansen. Café Rock Desert, erg gezellig, niet te groot.

Veel plezier!
Andere leuke dingen om te doen:

High tea bij Honeypie (wel reserveren!), is in Middelburg

Wandelen door de bossen en langs het strand: parkeren bij kasteel Westhove (gratis in de wintermaanden), is tussen Domburg en Oostkapelle in

Veere bekijken, lief oud dorpje

Inspiratie is even op...
quote:mamaria schreef op 19 september 2011 @ 13:38:

Kroegen: café Rooie Oortjes, erg gezellig. De Groene Pulk, ook.What's in a name...
Super, bedankt Mamaria!

Enneh himalaya, die had ik wel gevonden maar dat hotel scoort superslecht op Zoover!
quote:himalaya schreef op 19 september 2011 @ 13:53:

[...]

What's in a name... Ja... Van dezelfde eigenaar als café Rooie Oortjes. En beide toch fatsoenlijke zaken. Gewoon een gezellige kroeg. Maar ja, die naam he..
En drmelfi graag gedaan natuurlijk
Ik woon ook in Zeeland en voor een dagje vind ik Middelburg wel eens gezellig. Beetje shoppen, terrasje, etc. Voor wat meer het gemoedelijke zit ik het liefste in Goes (waar je ook een heerlijk kopje koffie kan drinken bij Kaldi).

Waar het goed eten en drinken is, is volgens velen De Mug, in Middelburg: http://www.demug.nl/

Het is ook een hotel trouwens.

Van het wellness-hotel van Amadore weet ik niet zoveel. Het ziet er mooi uit, wel redelijk aan een grote weg. Van dezelfde 'keten' is er ook Hotel Arion in Vlissingen aan de boulevard en Raymondo in Goes en Stefano's Vlissingen.

In Vlissingen ziet inderdaad ook een sauna-gebeuren, evenals in Domburg (De Parel). Helaas ben ik bij beide nog nooit geweest...ik houd erg van de sauna, maar ik ga altijd verder weg (bijv. Roosendaal of Schiedam).

Uitwaaien op het strand is natuurlijk ook een erg goed idee!
quote:himalaya schreef op 19 september 2011 @ 13:32:

www.google.nl

middelburg + wellness = http://www.hotelducommerc ... hotel-arrangementen.html?

ik wil geen roet in het eten gooien ofzo maar eh... bekijk dit hotel eens op zoover....

(en ja, dat heb ik pas gedaan NAdat ik er heb geslapen en ja, daar had ik spijt van )
quote:tante.Klaas schreef op 19 september 2011 @ 19:37:

[...]

ik wil geen roet in het eten gooien ofzo maar eh... bekijk dit hotel eens op zoover....

(en ja, dat heb ik pas gedaan NAdat ik er heb geslapen en ja, daar had ik spijt van )TO vroeg om een wellness ding in (de buurt van) Middelburg. Dat heb ik voor haar gevonden. Verder hoef ik dan toch niet de recensies op zoover op te zoeken? Wie weet zijn mijn eisen wel veel hoger/lager dan die van TO
Taart eten bij Honeypie

leuk koffie drinken met tosti bij St John

lekkere pizza bij la piccola italia

beetje chic en maar heel lekker eten, de eetkamer

hip en lekker eten bij scherp

uitgaan, de tympaan, seventy seven, rooie oortjes, schuttershof

leuk winkeltje, frederika B
tapas bij deksels is trouwens niet te eten hoor beter de mug of bommel dan of het hof
@Himalaya,: nee joh, het is al service dat je iets googlelt, toch?! Bedoel er niets verkeerds richting jou mee hoor . Ik zag de naam van het hotel en kon het niet laten even mijn eigen ervaringen te spuien, want die zijn niet best. nou ja, ik zal er niet te veel op ingaan want bashen is niet zo mijn stijl. Laat ik het zo zeggen: TO, als je de keuze hebt zou ik de andere optie nemen
De paardentram.. heb ik afgelopen zaterdag gedaan en was héél leuk! Met veel uitleg over de stad en het ontstaan daarvan... echt een aanrader. Dit kun je regelen via het VVV.
quote:princess44 schreef op 20 september 2011 @ 19:05:

tapas bij deksels is trouwens niet te eten hoor beter de mug of bommel dan of het hofOh... Oepsie! Ik ga zelf bijna nooit uit eten, tapas eet ik al helemaal nooit dus het zal mijn gebrek aan ervaring wel zijn. Alles wat ik zelf niet maak is al gauw goed
Hotel Du Commerce ziet er aan de buitenkant misschien mooi uit, maar binnen een oude zooi. Niet doen.

Dit is een leuk hotel, midden in het centrum

http://www.hotelaandedam.nl/nl/over-het-pand

Verder een stadswandeling, of fietsen huren en richting strand en duinen fietsen.

Middelburg heeft net buiten de grote winkelstraten heel veel kleine oude straatjes met veel kleine winkeltjes, ateliers en galleries.

Eten inderdaad bij Bommel, lekker eten in een leuk restaurantje. De Italiaan op de Dam is ook erg goed, wel reserveren.

Lange Jan beklimmen, ook leuk.
http://www.vvvzeeland.nl/nl/c_magisch_middelburg
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
http://www.uitinmiddelburg.nl/praktisch/tourist-shop
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
@ pearle: nou die buitenkant is inmiddels ook niet meer zo als op de foto hoor. Die zonneschermen zijn inmiddels aan flarden gescheurd en lichtroze verkleurd. Zal ik ook nog vertellen over de vliegenplaag, de onduidelijke vlekken op de vloer en in de gordijnen, de kapotte luxaflex in de badkamer (hallo Middelburg, ik ga nu douchen ... ) en de plakkerige meubels in de kamer en de ontbijtzaal? Nee? ok, dan doe ik dat niet.
En als je in Vlissingen geraakt om over de boulevard te "flaneren" kun je achteraf ook heerlijk eten daar. O.a. bij De Gevangentoren, je zit daar achter glas en hebt ook nog een prachtig gezicht op de Westerschelde. In Middelburg kun je lekker en knus eten bij De Vriendschap en Brasserie Panneke. Veel plezier!
Nog een aanrader in Middelburg, vlak bij het station: Eetcafe De Fantast.
daar kom ik net vandaan! het was weer fantastisch in den fantast hihi
ow en restaurant de groene papagaay is ook goed!
B & B Vers 1 en 2

http://www.bedandbreakfast.nl/bed-and-breakfast/4333/

Een heerlijk verwenadres, even buiten het centrum. Je kan er fietsen huren, volgens mij voor ¤ 5,-- per stuk. Voor het ontbijt heb je de keus uit op de kamer, in de serre of in de tuin (in een strandhuisje). Als ik nog eens naar Middelburg ga, hoef ik niet meer na te denken over een slaapplek, die weet ik al!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven