Geld & Recht alle pijlers

telefoon bij arrestatie

24-09-2011 03:44 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zit ik dan. Midden in het centrum. ik zou bij een oud collega slapen maar die zegt nu gearresteerd te zijn wegens rijden onder invloed. Ze ging een andere collega naar het station brengen.

Later smst collega waar ik ging slapen dat ze in de cel zit. Ik geloof er geen hol van. Als je in de bak zit wordt toch alles afgenomen?

Ik kan niet meer rijden.. En dus niet naar huis. Kan wel ergens terecht maar dat maakt nu niet uit.

Iemand die meer duidelijkheid kan geven omtrent eigendommen?? Dit verhaal klopt toch niet?
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Volgens mij niet. Lijkt me wel raar dat je je telefoon daar mag houden.
Lijkt me niet dat je je telefoon mag houden. Of kijk ik gewoon teveel films dat je 1 telefoontje mag plegen?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Volgens mij kan het wel hoor. Voor rijden onder invloed zal ze morgen denk ik wel weer naar huis mogen. En misschien dat ze dan idd haar tel. mag houden.
Raar verhaal.

Maar als collega zou ik toch met een andere smoes aankomen dan zeggen dat ik in de cel zit. Sterker nog, ik zou willen voorkomen dat collega's en zakelijke contacten op de hoogte zijn van mijn aanvaring met de politie.

Daarom zou ik geneigd zijn het te geloven.

Het respect voor de collega zou hoe dan ook flink gedaald zijn. Of ze nou dronken achter het stuur zat of een belachelijke leugen voorschotelde, dat maakt niet uit.
Je mag officieel geen telefoon in je cel hebben. Maar het gebeurt wel eens dat een telefoon mee de cel in gaat (slecht fouilleren, smokkelen). Hoe vaak dit gebeurt weet ik niet, maar het lijkt me ( en ik hoop het ook) een zeldzaamheid.
Dus als het wel waar is, is het ok? Ik zou soïso klaar zijn met die collega.
Ga in therapie!
Wat een tut. Kon je haar sleutels niet ophalen op het bureau?
Na 3 kwartier smste ze dat ze weer thuis was, ze had een taxi genomen???

Ik snap er allemaal geen hol van. En er klopt ook nog eens niks van als je t mij vraagt. Zo krijgt ze nu een boete, maar die wordt naar werkadres gestuurd want de auto staat op naam van de zaak.. Ehh jij reed toch? Dat heeft toch niks met die auto te maken?

Het is overigens mijn oud collega, maar er waren wel nog andere oud collega's van mij bij, dus haar huidige collega's. Wat dat betreft ben ik het idd met jullie eens, het zou wel een hele domme smoes zijn tov haar collega's.

Het is trouwens niet ok hoor als het wel waar is. Met drank op rijden vind ik echt 1 van de foutste dingen die er is!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Rijden onder invloed is een strafbaar feit. Dat heeft niets met de auto te maken. Ze liegt dus.
Ga in therapie!
Mijn broertje is weleens opgepakt wegens rijden onder invloed, hij werd een paar uur later op straat gezet.

Al die tijd heeft hij niet kunnen bellen omdat hij daar de kans niet voor kreeg. Van in een cel zitten is geen sprake geweest, gewoon papieren rompslomp en weer terug op straat.
Mobiel word ingenomen, zelfs je schoenveters!!! Dus het verhaal klopt niet!
Ben je er nu nog naartoe gegaan?
Ga in therapie!
Voor rijden onder invloed word je normaal gesproken niet vastgezet, hooguit krijg je een rijverbod voor een aantal uren (afhankelijk van het gemeten alcoholpromillage) of in een ernstig geval wordt je rijbewijs ingenomen, maar tenzij er bijv. een aanrijding heeft plaatsgevonden sta je later gewoon weer op straat. Hoe lang dat precies duurt hangt af van de drukte. Als ze heeft moeten wachten op de meting kan ze best even in de cel gezet zijn en dan kan ze haar mobiel gewoon houden - ze zal toch vervoer e.d. moeten regelen.
Als je in een cel zit hoef je geen vervoer te regelen
Ga in therapie!
Ik denk dat het wel klopt, anders is het de achterlijkste smoes ever. Waarom zou ze eigenlijk een smoes verzinnen? Is het zo erg als je komt logeren? Wat raar! Hoe is het afgelopen?
quote:biol schreef op 24 september 2011 @ 08:20:Ik snap er allemaal geen hol van. En er klopt ook nog eens niks van als je t mij vraagt. Zo krijgt ze nu een boete, maar die wordt naar werkadres gestuurd want de auto staat op naam van de zaak.. Ehh jij reed toch? Dat heeft toch niks met die auto te maken?Onzin. De tenaamgestelde van het voertuig doet er niet toe.
anoniem_124354 wijzigde dit bericht op 24-09-2011 08:55
Reden: Zat er naast.
% gewijzigd
quote:dubiootje schreef op 24 september 2011 @ 08:42:

Als je in een cel zit hoef je geen vervoer te regelen Je zal met een rijverbod van een paar uur toch naar huis moeten...
Een boete gaat altijd naar 't adres waar de auto geregistreerd is ipv naar de bestuurder.

En voor dronken achter 't stuur wordt je echt niet in de cel gegooid, je mag alleen niet meer rijden, dus wordt je auto in beslag genomen en je moet zelf vervoer naar huis regelen. Dus taxi-verhaal zal ook wel kloppen.

Tja, als je na 3 uur 's nachts nog onderweg bent naar iemand die is gaan stappen, is het risico groot dat die niet meer aanspreekbaar is. Misschien volgende keer 'n hotelkamer boeken als je ergens 'n nacht gaat doorhalen en geen vervoer naar huis hebt?
quote:dubiootje schreef op 24 september 2011 @ 07:35:

Dus als het wel waar is, is het ok? Ik zou soïso klaar zijn met die collega.Ik ook. Gearresteerd worden wegen rijden onder invloed, dan heb je dus écht veel te veel gezopen en je misdragen. En dan rijden, ik vind dat misdadig, serieus.
Ik de CEL mag je geen telefoon hebben als je in het hok zit te wachten als je onder invloed heb gereden oid is dat geen cel en daar mag je gewoon je telefoon houden. Verhaal klopt dus wel degelijk. Heb de politiebuurman op de koffie.
"Een boete gaat altijd naar 't adres waar de auto geregistreerd is ipv naar de bestuurder.

En voor dronken achter 't stuur wordt je echt niet in de cel gegooid, je mag alleen niet meer rijden, dus wordt je auto in beslag genomen en je moet zelf vervoer naar huis regelen. Dus taxi-verhaal zal ook wel kloppen.

Tja, als je na 3 uur 's nachts nog onderweg bent naar iemand die is gaan stappen, is het risico groot dat die niet meer aanspreekbaar is. Misschien volgende keer 'n hotelkamer boeken als je ergens 'n nacht gaat doorhalen en geen vervoer naar huis hebt?"

Ja als je geflitst wordt ja. Maar als ik de auto van bijv mijn moeder leen en ik word aangehouden dan krijg ik de boete op mijn adres.
Common sense is not so common.
Voltaire
quote:Een boete gaat altijd naar 't adres waar de auto geregistreerd is ipv naar de bestuurder.

Is niet helemaal waar. Wanneer je ter plekke wordt aangehouden wordt de boete op naam uitgeschreven ipv op kenteken. In dat geval komt de boete dus gewoon thuis.

Overigens krijgt mevrouw nog geen boete, ze moet namelijk eerst voorkomen.
quote:Oriane schreef op 24 september 2011 @ 08:59:

Ik de CEL mag je geen telefoon hebben als je in het hok zit te wachten als je onder invloed heb gereden oid is dat geen cel en daar mag je gewoon je telefoon houden. Verhaal klopt dus wel degelijk. Heb de politiebuurman op de koffie.

Gaat de boete echt naar het adres waar de auto op geregistreerd staat?

Dat lijkt me heel vreemd. Wil je dat ook nog even aan buurman vragen?

(en anders kijk ik het maandag wel even na haha).
Oke Oriane, das duidelijk thanks!

@ elninjoo, we waren samen op stap. Mijn auto staat bij haar thuis voor de deur. Zij ging alleen ineens weg. Ze zou iemand naar het station brengen maar om de een of andere onduidelijke reden is ze naar haar huis gegaan en heeft ze de auto gepakt om die persoon naar huis te brengen.

En nee, ik ben er niet meer naar toe gegaan. Ik ben uiteindelijk bij een andere oud collega op de bank beland, waar zijn lieve vriendin midden in de nacht nog een bed van heeft gemaakt...

Ik lig nu te wachten tot iemand me bij mijn auto kan brengen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven