Geld & Recht alle pijlers

telefoon bij arrestatie

24-09-2011 03:44 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zit ik dan. Midden in het centrum. ik zou bij een oud collega slapen maar die zegt nu gearresteerd te zijn wegens rijden onder invloed. Ze ging een andere collega naar het station brengen.

Later smst collega waar ik ging slapen dat ze in de cel zit. Ik geloof er geen hol van. Als je in de bak zit wordt toch alles afgenomen?

Ik kan niet meer rijden.. En dus niet naar huis. Kan wel ergens terecht maar dat maakt nu niet uit.

Iemand die meer duidelijkheid kan geven omtrent eigendommen?? Dit verhaal klopt toch niet?
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ik hoop echt dat ze zo'n onwijs hoge boete krijgt! Ik vind het zo stom en onverantwoord!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Hahaha duidelijk Oriane..
Nee hoor, in dit soort gevallen (misdrijf) gaat de boete naar de persoon toe. Niet naar de eigenaar van de auto.
Dat dacht ik ook al Oriane. Lijkt me anders een raar verhaal.
Ik ben ook wel 'ns aangehouden (te hard rijden) terwijl ik in 'n auto reed die op m'n vaders naam stond en die boete ging toen naar m'n ouders adres ipv naar 't mijne. Vond ik helemaal niet leuk uiteraard!
@biol,

Maar waar ben je nou gaan slapen dan?
quote:biol schreef op 24 september 2011 @ 09:08:

Oke Oriane, das duidelijk thanks!

@ elninjoo, we waren samen op stap. Mijn auto staat bij haar thuis voor de deur. Zij ging alleen ineens weg. Ze zou iemand naar het station brengen maar om de een of andere onduidelijke reden is ze naar haar huis gegaan en heeft ze de auto gepakt om die persoon naar huis te brengen.Nou, ik kan er wel iets voor bedenken. De treinen reden niet meer.
quote:elninjoo schreef op 24 september 2011 @ 09:17:

Ik ben ook wel 'ns aangehouden (te hard rijden) terwijl ik in 'n auto reed die op m'n vaders naam stond en die boete ging toen naar m'n ouders adres ipv naar 't mijne. Vond ik helemaal niet leuk uiteraard! Je bent niet aangehouden, maar staandegehouden. Overtredingen (zoals wel te hard rijden, maar niet véél te hard) gaan naar de kentekenhouder. Misdrijven niet. En rijden onder invloed is een misdrijf.
Nee, de treinen reden toen nog wel. 100% zeker.. Grote stad he, nachttrein naar andere grote stad. Iemand anders die ik ken is namelijk wel gewoon met de trein naar huis gegaan!

Ik heb in mijn kleren ( yuk) bij een andere collega op de bank geslapen..zijn vriendin heeft midden in de nacht een bedje voor me op staan maken, de schat!
Overigens ALS het een boete wordt. De kans is aanzienlijk dat ze boven de 570 ugl zat en dan is het gewoon een strafzaak en maoet ze voor de rechter komen die meestal dan en een dikke boete en een onvoorwaardelijk verbod van een half jaar of zal leggen. Daarnaast mag ze nog een cursus volgen bij het cbr van drie dagen die ze zelf moet betalen ad bijna 800 euro... En dat staat los van de rechtbank.
Ah en dat strafblad hou je gewoon 10 jaar en kan problemen geven bij het opvragen van VOG verklaringen ed
quote:Oriane schreef op 24 september 2011 @ 09:34:

Overigens ALS het een boete wordt. De kans is aanzienlijk dat ze boven de 570 ugl zat en dan is het gewoon een strafzaak en maoet ze voor de rechter komen die meestal dan en een dikke boete en een onvoorwaardelijk verbod van een half jaar of zal leggen. Daarnaast mag ze nog een cursus volgen bij het cbr van drie dagen die ze zelf moet betalen ad bijna 800 euro... En dat staat los van de rechtbank.En als je die EMA niet op tijd betaalt of niet (goed) afrondt, dan word je rijbewijs ongeldig verklaard. Alles bij elkaar kan het dus aardig oplopen.
Wow! Das best heftig! En terecht! Wat een domme stomme actie!
ik geloof die smoes wel hoor. Is toch te bizar om te verzinnen. Jij kent je oud-collega natuurlijk het beste (iemand met altijd sterke verhalen?). Maar dit slaat toch alles, dat verzin je niet hoor.
Jep kan lekker oplopen. Aan geld al dik 2000 euro als ze boven die 570 ugl zit (4 a 5 wijntjes bij een vrouw), en daarbij een mogelijk rijverbod....

Plus een fijne emacursus van drie dagen en de eeuwige schaamte.
quote:Oriane schreef op 24 september 2011 @ 09:58:

Jep kan lekker oplopen. Aan geld al dik 2000 euro als ze boven die 570 ugl zit (4 a 5 wijntjes bij een vrouw), en daarbij een mogelijk rijverbod....

Plus een fijne emacursus van drie dagen en de eeuwige schaamte.Ach, altijd nog beter dan iemand doodrijden.
quote:elninjoo schreef op 24 september 2011 @ 08:50:

Een boete gaat altijd naar 't adres waar de auto geregistreerd is ipv naar de bestuurder.

En voor dronken achter 't stuur wordt je echt niet in de cel gegooid, je mag alleen niet meer rijden, dus wordt je auto in beslag genomen en je moet zelf vervoer naar huis regelen. Dus taxi-verhaal zal ook wel kloppen.

Tja, als je na 3 uur 's nachts nog onderweg bent naar iemand die is gaan stappen, is het risico groot dat die niet meer aanspreekbaar is. Misschien volgende keer 'n hotelkamer boeken als je ergens 'n nacht gaat doorhalen en geen vervoer naar huis hebt?Je auto wordt in het algemeen niet in beslag genomen, in ieder geval niet bij rijden onder invloed sec. Tenzij bijzondere omstandigheden daartoe aanleiding geven, volgt er geen inbeslagname.
quote:Liv schreef op 24 september 2011 @ 10:02:

[...]

Ach, altijd nog beter dan iemand doodrijden.Vind het ook meer dan terecht hoor.
Dit topic bevestigt mijn gevoel dat je uit en thuis op je eigen twee benen moet doen en niet afhankelijk kan zijn, dat iemand anders zorgt dat je thuis komt of bij wie je kan slapen.
quote:paloma schreef op 24 september 2011 @ 10:07:

Dit topic bevestigt mijn gevoel dat je uit en thuis op je eigen twee benen moet doen en niet afhankelijk kan zijn, dat iemand anders zorgt dat je thuis komt of bij wie je kan slapen.Nou ja, als je afspreekt met iemand om daar te slapen moet je er toch van uit kunnen gaan dat diegene zich daar gewoon aan houdt?? Je moet alleen wel de juiste inschatting kunnen maken over de betrouwbaarheid van mensen ja.
Ik snap het probleem niet zo.... Is het probleem nou dat collega dronken is gaan rijden ( superstom) of dat to in haar kleren op de bank heeft moeten slapen ergens anders?

To had sleutels op kunnen halen op bureau en alvast naar huis collega kunnen gaan .

TO had taxi naar haar auto kunnen nemen en naar huis kunnen rijden ( als ze niet zelf dronken was)

TO had aan collega waar ze nu is blijven slapen een tshirt kunnen vragen zodat ze niet in haar kleren hoefde te slapen.

En zo nog 10 oplossingen ... Wat is het probleem? De leugen van collega? Lijkt me een kwestie van confronteren...
quote:Liv schreef op 24 september 2011 @ 10:12:

[...]Nou ja, als je afspreekt met iemand om daar te slapen moet je er toch van uit kunnen gaan dat diegene zich daar gewoon aan houdt?? Je moet alleen wel de juiste inschatting kunnen maken over de betrouwbaarheid van mensen ja.Je hebt gelijk. Maar wanneer het misloopt, val je toch weer op jezelf om veilig of comfortabel op plaats van bestemming te komen. Ik heb het ook een paar keer meegemaakt, dat ik dacht op iemand anders te kunnen vertrouwen. Die opmerking was dan ook eigenlijk meer tegen mezelf gericht.
quote:paloma schreef op 24 september 2011 @ 10:43:

[...]

Je hebt gelijk. Maar wanneer het misloopt, val je toch weer op jezelf om veilig of comfortabel op plaats van bestemming te komen. Ik heb het ook een paar keer meegemaakt, dat ik dacht op iemand anders te kunnen vertrouwen. Die opmerking was dan ook eigenlijk meer tegen mezelf gericht.Ah, dan snap ik het wel ja. Helaas is niet iedereen even betrouwbaar inderdaad.
quote:Liv schreef op 24 september 2011 @ 10:12:

[...]

Nou ja, als je afspreekt met iemand om daar te slapen moet je er toch van uit kunnen gaan dat diegene zich daar gewoon aan houdt?? Je moet alleen wel de juiste inschatting kunnen maken over de betrouwbaarheid van mensen ja.mensen die tot diep in de nacht gaan stappen zijn per definitie niet betrouwbaar (op dat moment dus he, want meestal meer drank dan ze kunnen hebben)
@ Nici007

Dat is niet waar. Het ligt er aan hoeveel je hebt gedronken. Als je niet teveel hebt gedronken en je bent geen beginnend bestuurder dan kom je er gewoon met een boete vanaf zonder voor te komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven