Vaak honger

24-09-2011 16:05 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na mijn onserieuze topic over; haat aan de aardappel kom ik nu met iets waar ik graag een normaal antwoord op zou willen hebben

Ik heb na het avondeten vaak weer meteen honger.

Ga dan snoepen en snaaien en dat kan ik niet tegenhouden.

Maar het is toch ook raar dat als je gewoon genoeg eet, soms zelfs iets te vol zit, dat je dan nog honger hebt daarna? Hoe komt dat? En wat zou ik er tegen kunnen doen?
Dat is psychisch, negeren dus.
Sabbelen op een stukje chocolade, minstens 85% puur en je voelt je (ik altijd wel tenminste) behoorlijk verzadigd.
Herkenbaar, ik zit soms ook propvol en heb dan toch nog zin in iets. Denk inderaad dat het een groot deel psychisch is, dat je er bvb. een gewoonte van hebt gemaakt.

Ook kan dat gevoel verschillen door het soort eten. Als ik iets gekruids hebt gegeten (buitenlands gerecht), dan heb ik minder snaaineigingen dan wanneer ik Hollandse pot heb gegeten. Dus waarschijnlijk wil ik dan mijn zouttekort o.i.d. aanvullen. Misschien is dat bij jou ook wel?
JIj hebt geen honger, jij hebt trek, en dat zit tussen je oren
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Hm, volgens mij zit dat helemaal niet tussen de oren. Ik had na het avondeten ook altijd een brullende honger. Volgens mij heeft het iets met een verstoorde bloedsuikerspiegel te maken. Ik at vaak chocola na het avondeten. Sinds ik helemaal gestopt met met het eten van suiker (nu zo'n vier maanden), is het (extreme) hongergevoel na het eten sterk verminderd zo niet weg.
Hoe snel eet je je avondeten? Het duurt ong. 20 minuten voordat je het gevoel krijgt dat je "vol" zit. Rustiger je avondeten eten dus. Enne, aardappelen vullen wel goed ;)
Ik eet altijd een dropje na het eten, heb ik behoefte aan.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
@Nella, daar moet ik je gelijk in geven, in je lichaam vinden er dan allerlei processen plaats. Ik viel echter over het woord "honger". Als je geen eten meer hebt, dan heb je honger. Overigens, ik eet al jaren (bijna) geen suiker meer en ben daardoor niet alleen veel lichter maar ook veel fitter.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Molly daar heb je gelijk in! Als ik nederlands eet dan heb ik sneller honger dan als ik buitenlands eet.

Ik eet ook trouwens wel erg snel, in 5/7 minuten heb ik het wel op.

Heb altijd snel gegeten en kan het niet rustiger.

En dat het psygisch is kan wel, vaak heb ik het gevoel zin te hebben in iets maar het past er niet meer bij in.
quote:itsssme schreef op 24 september 2011 @ 16:29:

Ik eet ook trouwens wel erg snel, in 5/7 minuten heb ik het wel op.

Heb altijd snel gegeten en kan het niet rustiger.

Dat is natuurlijk onzin. Je kúnt het wel, maar wílt het waarschijnlijk niet echt. Rustiger eten is een kwestie van:

- langer kauwen

- kleinere happen

- minder snel happen nemen..
Je hebt dan geen honger. Je hebt gewoon trek. Door die haat aan aardappelen die je hebt ben je gewoon niet tevreden over hetgeen je gegeten hebt.
Voedzamer gaan eten,weg met de aardappel en volkoren pasta en zilvervlies/meergranenrijst gaan eten. En heel veel groente!
quote:Ruza schreef op 24 september 2011 @ 17:08:

Je hebt dan geen honger. Je hebt gewoon trek..precies,kindertjes in arme landen in afrika,die hebben pas honger
Misschien ben je verslaafd aan suiker, dan heb je vaak zin in zoet na het eten.
Ik heb het ook met tijden. Dan heb ik net mijn eten op en pak ik alvast een koekje voor bij de koffie. Als je het een week consequent niet doet, is het over. Kost wel even wat doorzettingsvermogen, maar daarna is het over.
Psygisch? Dat zou best kunnen. Ik wil altijd iets zoets na het eten.
Bazinga!
tandenpoetsen na het eten of een dropje/pepermuntje eten, maar dan heb je kans op dooreten/snaaien
Ik heb nog niks van de reacties gelezen.. maar ik vind je titel van 'honger'' nogal storend.... je weet niet hoe honger voelt... je hebt trek!
Waarom vallen mensen toch altijd zo over het woordje 'honger'?! Honger is niets anders dan een signaal van het lichaam dat er eten nodig is...daar hoef je niet wekenlang voedsel voor te ontberen.. (al zal TO daar na haar eten geen last van hebben door haar hap-slik-weg methode).

En inderdaad: rustiger eten is belangrijk! Verder herken ik het verhaal van nelladella. Na een x aantal dagen geen suiker of hartigheid 's avonds, verdwijnt de behoefte aan suiker als sneeuw voor de zon. Ik weet niet hoe dit precies werkt, maar je lichaam lijkt te wennen aan een bepaald voedingspatroon.
Ik heb geen trek, ik heb gewoon honger. De kindjes in Afrika hebben hongersnood. Ik vind dat zo'n onzin dat wij hier niet zouden mogen zeggen dat je honger hebt, het woord is niet voor niets uitgevonden.
Oh en TO probeer eens om na het eten dan twee glazen water te drinken of een appel te eten. Dat helpt bij mij vaak.
Ik val over het woord honger omdat mijn ouders en hun broers en zussen wisten/weten wat echte honger is. Namelijk helemaal geen eten hebben. En als ouders zien hoe je kind bijna krepeert.

Omdat mijn oma op het laats van de oorlog nog geen 50 kilo meer woog. Omdat ze uit haar eigen mond het eten spaarde zodat haar kinderen soms wel iets, en dan bedoel ik een stuk zompig kartonnen brood ed. ed te eten hadden.

Daarom val ik erom. En daarom waardeer ik het dat ik zo'n goed leven heb en heb ik het nooit over "honger". Want mijn gezin en ik weten godzijdank niet wat dat is.
Even een zijweggetje n.a.v. de woorden 'honger' en 'Afrika'.

Is het niet triest eigenlijk dat onze ouders vroeger (in de jaren '70 en '80 bvb. ) al tegen ons zeiden 'eet je bord leeg, de kindjes in Afrika zouden het wel graag willen', en dat er intussen niets veranderd is?
Honger is niks anders dan de behoefte aan eten. Het gevoel van een lege maag, en dat heb je na een uur of vier al. Je weet dus prima wat dat is. Tenzij jij elk uur van de dag een boterham eet, dan ken je het gevoel waarschijnlijk niet.

Jouw familie zal érge honger hebben gehad. Of vreselijke honger. Hongersnood. Maar als ik hard gesport/gewerkt heb dan heb ik gewone honger hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven