woonkeukenvraag:

24-09-2011 20:39 6 berichten
een vraagje:

Als je een woon-keuken hebt (leefkeuken, whatever), in de zin van dat je eettafel redelijk vlak bij je keukenblad staat, wat is dan de afstand tussen je aanrechtblad en de tafel?

We zitten een beetje te puzzelen, de keuken is in een rechte lijn, en de tafel kot daar parallel aan. Nu zijn we op het punt om de lichtpunten te bepalen die boven de eettafel komen, en dus moeten we de goeie afstand hebben. Alleen is ons huis nog niet zodanig in gebruik dat we een beetje kunnen testen.

Welke afstand zou er idealiter tussen moeten zitten? We zijn er nog niet uit of er aan de kant van de tafel die het meest dichtbij het aanrecht zit een bankje willen (zonder rug) of stoelen..
Alle reacties Link kopieren
Wij zaten met dezelfde vraag en hebben de maat van de tafel uitgeknipt in karton (grote doos van een fiets oid, anders knip- en plakwerk!). En deze op schragen neergelegd (zodat je ook ongeveer de hoogte kunt zien).

Het beste kun je het dan even laten staan, zodat je merkt wat handig is!
Er zit ca 2x een vaatwasserdeur tussen bij ons.
Ja, zeker genoeg ruimte laten voor in-/uitpakken van kastjes/vaatwasser e.d. Je zou ook stoelen om je karton heen kunnen zetten (zie je al 'oefenen' en gezellig borrelen daar...)
Bij ons zit er wel een meter of drie tussen. Het is wel erg prettig als je royaal om de eettafel heen kunt.
Dat zou voor mij ook afhangen van hoe de rest van de kamer eruit ziet. 't Moet in verhouding zijn. Als de kamer groot is, dan de keukentafel ook verder bij 't aanrecht vandaan.

En die tip over 't namaken werkt echt! Heb ik gedaan toen ik een huis had gekocht en niet goed wist hoe groot de bank moest zijn. Heb met karton op ware grootte een vorm gemaakt die ik goed vond. Niet 3D trouwens, gewoon plat. Werkte als een speer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven