Obese RTL4
vrijdag 23 september 2011 om 00:05
De tijd van herhalingen is weer voorbij. Dit keer een programma met Wendy van Dijk, maar wie weet is het te pruimen.
De WHO denkt dat overgewicht in 2015 het grootste gezondheidsprobleem wereldwijd is.
In Nederland lijden 50.000 mensen aan een ernstige vorm van obesitas. Het is bijna onmogelijk hier vanaf te komen. De kans op vroeg overlijden is groot. Zelfs de simpelste handelingen zijn een probleem.
In het nieuwe programma Obese zie je hoe zes mensen met ernstig overgewicht de strijd tegen de kilo's aangaan. Ze krijgen professionele hulp om te proberen van alle overtollige kilo's af te komen.
Obese is vanaf 2 oktober elke zondag om 20:00 uur te zien bij RTL 4.
De WHO denkt dat overgewicht in 2015 het grootste gezondheidsprobleem wereldwijd is.
In Nederland lijden 50.000 mensen aan een ernstige vorm van obesitas. Het is bijna onmogelijk hier vanaf te komen. De kans op vroeg overlijden is groot. Zelfs de simpelste handelingen zijn een probleem.
In het nieuwe programma Obese zie je hoe zes mensen met ernstig overgewicht de strijd tegen de kilo's aangaan. Ze krijgen professionele hulp om te proberen van alle overtollige kilo's af te komen.
Obese is vanaf 2 oktober elke zondag om 20:00 uur te zien bij RTL 4.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
vrijdag 23 september 2011 om 13:39
Chantalo, ik ben het niet met je eens. De kilo's zijn er aangekomen door wat men at en eet. Ze zijn dus dik doordat ze zoveel eten. Je wordt niet dik van de lucht en het water. Echter, voor dat vele eten is vaak een reden. Die reden is voor veel mensen niet zichtbaar. Daarom denk ik ook dat dit programma zo goed is. Omdat ze die reden laten zien en onder de aandacht brengen.
vrijdag 23 september 2011 om 13:44
flowerbombje, dik zijn komt echt niet alleen maar door eten, tuurlijk bij vele zal dit het geval wel zijn maar bij andere ook echt niet.
Mijn vriendin bv is dik door haar medicijnen ( pretnizon ) dit komt absoluut niet door vet eten.
Ik vind het altijd zo jammer dat men gelijk maar denkt dat je je vol vreet en daardoor dik bent.
Mijn vriendin bv is dik door haar medicijnen ( pretnizon ) dit komt absoluut niet door vet eten.
Ik vind het altijd zo jammer dat men gelijk maar denkt dat je je vol vreet en daardoor dik bent.
vrijdag 23 september 2011 om 13:47
vrijdag 23 september 2011 om 13:58
quote:flowerbombje schreef op 23 september 2011 @ 13:56:
Ach, ik wil best alle uitzonderingen, hoe weinig ze ook voorkomen, gaan noemen hoor, als jij daar gelukkig van wordt Chantalo.
Maakt niet of het er maar weinig zijn ( in jou ogen ) het feit blijft dat het echt niet altijd komt door teveel eten..
Maar ik vind je reacties een beetje, weet niet, vreemd.. Erg jammer maar goed.
Ach, ik wil best alle uitzonderingen, hoe weinig ze ook voorkomen, gaan noemen hoor, als jij daar gelukkig van wordt Chantalo.
Maakt niet of het er maar weinig zijn ( in jou ogen ) het feit blijft dat het echt niet altijd komt door teveel eten..
Maar ik vind je reacties een beetje, weet niet, vreemd.. Erg jammer maar goed.
vrijdag 23 september 2011 om 14:14
Ik ben zelf enkele jaren geleden afgevallen door meer te bewegen en gezonder en minder te eten.
Zo simpel was het echt. Was het makkelijk? Nee. Maar het zijn keuzes die ik maakte.
Ik wil nu eenmaal fit en gezond ouder worden.
Van de week zag in het programma "Genante Lijven" een tiener die door middel van een maagband drastisch was afgevallen. Zij had veel last van overtollig vel en kon daar alleen aan geopereerd worden als bepaalde bloedwaarden goed waren. Een van de zaken die haar bloedwaarden negatief beinvloedden was roken. En het roken had en kon ze dus niet opgeven.
En dus kon ze (nog) niet geopereerd worden.
Je moet in je hoofd echt iets om zetten. Ik wil soms ook wel kruipend de BurgerKing in en een Whopper met frietjes en mayo eten. Dat kan ook wel, maar met mate.
In elk geval voel ik me veel fitter en gezonder dan 6 jaar geleden, geen pijn meer aan gewrichten, niet meer buiten adem. Ik was ook bang voor diabetes, en had een torenhoge bloeddruk.
Ik heb een keuze gemaakt en ervoor gegeaan en ben beretrots op mezelf.
Nog even on topic; vallen deze mensen af door ander voedingspatroon en bewegen of krijgen zij ook een maagband? In dat laatste geval vind ik het namelijk symptoombestrijding en wordt de oorzaak niet goed genoeg aangepakt.
Zo simpel was het echt. Was het makkelijk? Nee. Maar het zijn keuzes die ik maakte.
Ik wil nu eenmaal fit en gezond ouder worden.
Van de week zag in het programma "Genante Lijven" een tiener die door middel van een maagband drastisch was afgevallen. Zij had veel last van overtollig vel en kon daar alleen aan geopereerd worden als bepaalde bloedwaarden goed waren. Een van de zaken die haar bloedwaarden negatief beinvloedden was roken. En het roken had en kon ze dus niet opgeven.
En dus kon ze (nog) niet geopereerd worden.
Je moet in je hoofd echt iets om zetten. Ik wil soms ook wel kruipend de BurgerKing in en een Whopper met frietjes en mayo eten. Dat kan ook wel, maar met mate.
In elk geval voel ik me veel fitter en gezonder dan 6 jaar geleden, geen pijn meer aan gewrichten, niet meer buiten adem. Ik was ook bang voor diabetes, en had een torenhoge bloeddruk.
Ik heb een keuze gemaakt en ervoor gegeaan en ben beretrots op mezelf.
Nog even on topic; vallen deze mensen af door ander voedingspatroon en bewegen of krijgen zij ook een maagband? In dat laatste geval vind ik het namelijk symptoombestrijding en wordt de oorzaak niet goed genoeg aangepakt.
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
vrijdag 23 september 2011 om 14:33
Volgens mij gewoon met sporten en voeding Sweetfirefly.
Een maagband is trouwens niet in alle gevallen symptoombestrijding. Als er goede begeleiding bij zit, en je lost ook het probleem achter het eten op, dan is een maagband of aanverwante operatie een goed hulpmiddel. Doe je alleen een maagband en verder niks dan is het inderdaad alleen maar pappen en nathouden.
Een maagband is trouwens niet in alle gevallen symptoombestrijding. Als er goede begeleiding bij zit, en je lost ook het probleem achter het eten op, dan is een maagband of aanverwante operatie een goed hulpmiddel. Doe je alleen een maagband en verder niks dan is het inderdaad alleen maar pappen en nathouden.
zaterdag 24 september 2011 om 00:07
quote:Chantalo1984 schreef op 23 september 2011 @ 13:58:
[...]
Maakt niet of het er maar weinig zijn ( in jou ogen ) het feit blijft dat het echt niet altijd komt door teveel eten..
Maar ik vind je reacties een beetje, weet niet, vreemd.. Erg jammer maar goed.
Niet altijd, maar het meerendeel wel. Een fractie van de mensen die te dik zijn, zijn dit omdat ze medicijnen gebuiken, of een erfelijke aanleg hebben.
KLIK
[...]
Maakt niet of het er maar weinig zijn ( in jou ogen ) het feit blijft dat het echt niet altijd komt door teveel eten..
Maar ik vind je reacties een beetje, weet niet, vreemd.. Erg jammer maar goed.
Niet altijd, maar het meerendeel wel. Een fractie van de mensen die te dik zijn, zijn dit omdat ze medicijnen gebuiken, of een erfelijke aanleg hebben.
KLIK
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zaterdag 24 september 2011 om 20:39
quote:tetterdetet schreef op 24 september 2011 @ 20:28:
Mooi vind ik dat er elke week een compleet verhaal verteld wordt over één deelnemer. Je ziet dus ook het eindresultaat en de weg er naar toe. Ik ga kijken.
Je krijgt dus 1 persoon per aflevering.
Van dik naar dun(ner)?
Dat is wel prettig
Maakt mij eigenlijk niet uit wie het presenteert.
Het gaat om de afvaller en niet om Wendy in dit geval
Ik ga zeker kijken, hopelijk motiveert het mij
Mooi vind ik dat er elke week een compleet verhaal verteld wordt over één deelnemer. Je ziet dus ook het eindresultaat en de weg er naar toe. Ik ga kijken.
Je krijgt dus 1 persoon per aflevering.
Van dik naar dun(ner)?
Dat is wel prettig
Maakt mij eigenlijk niet uit wie het presenteert.
Het gaat om de afvaller en niet om Wendy in dit geval
Ik ga zeker kijken, hopelijk motiveert het mij
Frankly my dear, I don"t give a damn
zaterdag 24 september 2011 om 22:31
Ik ben de enige volwassen vrouw in de familie met maatje 36/38. De rest zitten allemaal ver boven de 40, en waarom? Omdat ze geen problemen hebben met het eten van veel koekjes, chips, chinees, patat, pasta's, veel saus, chocola, taartjes, ballen gehakt, Hema worst etc.
Ik had er vroeger ook geen problemen mee, maar tja, als je dan richting maat 46 gaat.
Dus de chips, sauzen etc. laten staan en gezonder gaan eten, en voila, 30 kilo lichter.
Ik geloof dus zeker niet dat het aan het eten zelf ligt, het ligt aan de persoon die gewoon te veel (en te vet) eet.
Ik had er vroeger ook geen problemen mee, maar tja, als je dan richting maat 46 gaat.
Dus de chips, sauzen etc. laten staan en gezonder gaan eten, en voila, 30 kilo lichter.
Ik geloof dus zeker niet dat het aan het eten zelf ligt, het ligt aan de persoon die gewoon te veel (en te vet) eet.
zondag 25 september 2011 om 23:31
Na dat jaar intensieve begeleiding heb je zoveel handvaten en kennis gekregen dat je het zelf kunt. Bovendien zit er waarschijnlijk nog een terugkomtraject aan vast. Dat je bijvoorbeeld 2, 6 en 12 maanden na het staken van de intensieve begeleiding nog check in gesprekken hebt.
Niet meteens van het slechtste uitgaan joh.
Niet meteens van het slechtste uitgaan joh.
vrijdag 30 september 2011 om 09:30
Ongelooflijk, die Danny was zeker 150 kilo afgevallen.. hij paste met gemak twee keer in zijn oude zelf. (ooit 270..)
Best snel ook, lijkt me, in ca. 10 maanden!!
Hij had elke dag alleen maar gesport, en niet meer veel gegeten. Raar dat je dat dan wél lukt met zo'n programma er bij, en niet al die jaren daarvoor. Terwijl je toch stiekem al heel lang weet hoe het werkt. Dat kon hij zelf ook niet verklaren.
Denk wel dat het inspirerend is als je wilt afvallen, zo'n succes-story.
(Al word je nooit zo dun als Wendy. Ze was vergelijkbaar met de arm van de 270 kilo wegende man)
Best snel ook, lijkt me, in ca. 10 maanden!!
Hij had elke dag alleen maar gesport, en niet meer veel gegeten. Raar dat je dat dan wél lukt met zo'n programma er bij, en niet al die jaren daarvoor. Terwijl je toch stiekem al heel lang weet hoe het werkt. Dat kon hij zelf ook niet verklaren.
Denk wel dat het inspirerend is als je wilt afvallen, zo'n succes-story.
(Al word je nooit zo dun als Wendy. Ze was vergelijkbaar met de arm van de 270 kilo wegende man)
vrijdag 30 september 2011 om 09:42
quote:redband schreef op 25 september 2011 @ 09:28:
Ze krijgen een jaar begeleiding ( heb het niet gezien) na dat jaar mogen ze het weer ouderwets zelf uitzoeken?
Ja hehe. Moeten ze de rest van hun leven aan het handje gehouden worden?
Je snapt toch zelf ook wel hoe het moet, na een jaar tips and tricks?
Ze krijgen een jaar begeleiding ( heb het niet gezien) na dat jaar mogen ze het weer ouderwets zelf uitzoeken?
Ja hehe. Moeten ze de rest van hun leven aan het handje gehouden worden?
Je snapt toch zelf ook wel hoe het moet, na een jaar tips and tricks?
vrijdag 30 september 2011 om 09:44
Ik ga het ook zeker volgen. Het motiveert mij zelf ook altijd weer om wat extra m'n best te doen om de kilo's kwijt te raken.
Ook ik irriteer me aan de opmerkingen dat als je te dik bent, je vast elke dag wel veel koekjes, chips, chinees, patat, pasta's, veel saus, chocola, taartjes, ballen gehakt, Hema worst etc. eet en/of naar de Mac, Burger King, frietzaak gaat.
Dit soort dingen doe ik dus eigenlijk nooit. Ja, in het weekend een bescheiden chipje en dat is het wel van bovenstaande lijst.
Als ik zie wat die mensen in zo'n programma dagelijks naar binnen werken en dat ze dan maar net 15 kilo meer wegen dan ik, daar kan ik best een beetje pissig van worden. Ik eet echt niet veel of vet en frisdrank drink ik ook al niet.
Mijn valkuil zit in de biertjes/wijntjes in het weekend. Dat zet bij mij vreselijk aan. En ja....ik weet echt wel dat als ik meer wil afvallen, ik dat dan moet laten staan. Maar dat vind ik dan weer moeilijk.
Het dik zijn komt dus idd niet altijd van de vele bezoekje aan de Mac !!!
Ook ik irriteer me aan de opmerkingen dat als je te dik bent, je vast elke dag wel veel koekjes, chips, chinees, patat, pasta's, veel saus, chocola, taartjes, ballen gehakt, Hema worst etc. eet en/of naar de Mac, Burger King, frietzaak gaat.
Dit soort dingen doe ik dus eigenlijk nooit. Ja, in het weekend een bescheiden chipje en dat is het wel van bovenstaande lijst.
Als ik zie wat die mensen in zo'n programma dagelijks naar binnen werken en dat ze dan maar net 15 kilo meer wegen dan ik, daar kan ik best een beetje pissig van worden. Ik eet echt niet veel of vet en frisdrank drink ik ook al niet.
Mijn valkuil zit in de biertjes/wijntjes in het weekend. Dat zet bij mij vreselijk aan. En ja....ik weet echt wel dat als ik meer wil afvallen, ik dat dan moet laten staan. Maar dat vind ik dan weer moeilijk.
Het dik zijn komt dus idd niet altijd van de vele bezoekje aan de Mac !!!
vrijdag 30 september 2011 om 09:48
ik heb een stukje van DWDD gezien. Ik vond het bijna ongeloofwaardig. Danny is zoveel afgevallen in zo'n korte tijd. Ik vind het heel knap dat dit gelukt is .
Ik snap wel dat het nu wel lukt en anders niet. Het is de stok achter de deur. Als je hetzelf doet is de neiging om in het oude eetpatroon terug te vallen gewoon groot.
Ik snap wel dat het nu wel lukt en anders niet. Het is de stok achter de deur. Als je hetzelf doet is de neiging om in het oude eetpatroon terug te vallen gewoon groot.