Stokpaardjes!

25-09-2011 20:44 43 berichten
--
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder:

Jij moe? wacht maar tot je moeder bent.

En die van kan niet, kerkhof gebruikte ze ook graag.

En mijn opa (hij was boer) tja achteraf, kijk je de koe in haar kont. Of: ik groei als een koe's haar staart.

En hij had niet eens koeien.
Mijn moeder: hulpverlening is zonde van je tijd (zelf ietswat cynisch geworden na 25 jaar als hulpverlener te hebben gewerkt ).

En mijn vader is een complete manege aan stokpaardjes .
quote:pippa2 schreef op 25 september 2011 @ 22:46:

ooh , en ipv van vocht, wat dacht je van TOCHT, Vroeger woonden we in een huis waar het heel veel tochtte en daar hebben mijn ouders (en secundair ik) een soort tochtfobie aan overgehouden. En tocht bestrijden we natuurlijk met een HEMD (wel instoppen hoor, anders heeft het geen zin

Mijn moeder: " je moet ook rustiger aan doen, je werkt te veel" (toepasbaar op werkelijk alles, van mijn gewicht tot mijn vakantie tot mijn huis tot de boeken die ik lees;-) ).

Wel grappig dat ze voor mijn zusje -die minimaal net zo veel werkt als ik- een andere heeft: "drink je wel genoeg water? Je moet meer drinken...". Ook op alles toepasbaar van gewicht tot werk tot stress;-)
quote:lottekeNL schreef op 25 september 2011 @ 22:46:

[...]

Als in: de bijbel weet raad, of als in: het is de schuld van de bijbel?

Meestal als in: de bijbel daar staat alles in. Antwoord op elke vraag.

De schuld ligt in zijn opinie meestal bij de kerk(elijk leiders) en de politiek.
@iris, je moeders punt kan ik goed begrijpen.

Of zou dat komen omdat ik al 25jr in de zorg/hulpverlening werk?
quote:_Webs_ schreef op 25 september 2011 @ 22:55:

[...]

Mijn moeder: " je moet ook rustiger aan doen, je bent toch veel te druk" (toepasbaar op werkelijk alles, van mijn gewicht tot mijn vakantie tot mijn huis tot de boeken die ik lees;-) ).

Haha ja herkenbaar en ik gebruik hem zelf ook regelmatig tegen mijn zus .
quote:egelviva schreef op 25 september 2011 @ 22:57:

@iris, je moeders punt kan ik goed begrijpen.

Of zou dat komen omdat ik al 25jr in de zorg/hulpverlening werk? Ik snap hem ook hoor, want ik wil nu wat hulp als prille ADHD-er, maar pfffft wat een onzin hoor ik zeg.
Die van mijn moeder; "er is altijd iemand die t erger heeft...."

Vlak na aangereden te zijn door auto, na een operatie, tijdens afstuderen..enfin, vul zelf maar in.
Over mijn epilepsie: je moet je gewoon niet zo druk maken
Ik heb me er zelf ook wel eens schuldig aan gemaakt trouwens (al is het dan niet helemaal zo 'luchtig' als in de OT): ik heb eens tegen een vriendin gezegd, die me bekende dat ze al een tijd bezig was met zwanger worden en dat het niet lukte "misschien moet je er minder mee bezig zijn, ik heb gehoord dat dat juist niet werkt".

Nu kan ik mezelf wel voor mijn kop slaan, echt, wat een dooddoener, maar destijds was ik gewoon helemaal nog niet met kinderen (krijgen) bezig, en dus ook niet met eventuele problemen daaromtrent
Mijn buurvrouw als antwoord op alles (en vooral als het lichamelijke klachten zijn die wel eens erger zouden kunnen zijn dan haar pijntjes) 'ja maar je hebt ook zo veel stress'
Erger u niet, verwonder u slechts!
Mijn vader vind het volgens mij heel erg dat in Rotterdam ben gaan wonen. Met ieder probleem (minuscuul of groot) benadrukt hij keer op keer dat ik altijd weer welkom ben bij hem. Of elders in het slaapdorp.
Mijn moeder gebruikt mijn overgewicht als stokpaardje.

Miskramen? Omdat ik te dik ben. (Dat drie artsen het tegendeel riepen was onzin.)

Huis niet schoon genoeg? Je kan zeker niet overal bij met je postuur.

Nieuwe fiets kopen? Neem wel een stevige, anders zak je er zo door.

Kind is te licht voor haar lengte? Luister maar niet naar de dokter, anders wordt ze net zo dik als jij.

Bij mijn zus gebruikt ze haar ondergewicht en bij mijn broer zijn adhd. Fijn mens, mijn moeder.
quote:helene31 schreef op 26 september 2011 @ 00:26:

Mijn moeder gebruikt mijn overgewicht als stokpaardje.

Miskramen? Omdat ik te dik ben. (Dat drie artsen het tegendeel riepen was onzin.)

Huis niet schoon genoeg? Je kan zeker niet overal bij met je postuur.

Nieuwe fiets kopen? Neem wel een stevige, anders zak je er zo door.

Kind is te licht voor haar lengte? Luister maar niet naar de dokter, anders wordt ze net zo dik als jij.

Bij mijn zus gebruikt ze haar ondergewicht en bij mijn broer zijn adhd. Fijn mens, mijn moeder. knuffel!
Dank je Egelviva voor de knuf. :-)

@Iris: prille ADHD-er? Wil ik best eens met je over kletsen als je dat wilt.

Helene, toen ik je stukje las, waarvoor een op zijn plaats is, dacht ik: komt dat overgewicht niet júist door je moeder? Vreemd misschien dat ik het zeg, maar toch... Het lijkt me een perfectionistisch type wat dit overbrengt op haar kinderen, van kleins af aan, waardoor ieder kind iets is gaan ontwikkelen.

@Vrouwzondernaam: ook herkenbaar, je moet je wél vergelijken met iemand die het erger heeft. Maar zodra je zegt 'die heeft een mooiere fiets dan ik!' (bij wijze van spreken), dan zeggen ze 'je moet niet altijd naar anderen kijken'. Tja...

Pipa zegt ook iets herkenbaars (of eigenlijk allemaal wel, haha): dat hemd hè. Bij een kuchje wordt dat ook altijd tegen mij gezegd 'je draagt ook nooit een hemd', of 'het is daar ook zo bloot', wijzend op mijn decolleté.
quote:molly74 schreef op 26 september 2011 @ 11:52:

@Iris: prille ADHD-er? Wil ik best eens met je over kletsen als je dat wilt.

Ja leuk. Ben jij ook al de klos?

Er is al een ADHD-kletstopic, maar daar kom ik niet zo vaak, maar soms is er wel eens een nieuw ADHD-topic en dan kom ik je daar graag tegen.
Altijd al de klos geweest! Maar toen niet zichtbaar omdat ik heel veel structuur heb gehad, het kwam er destijds nooit echt uit. Maar heb toevallig vorig jaar een test gehad, omdat ik veel raakvlakken vertoonde. Er kwam nu niet duidelijk iets uit, maar dat wijt ik zelf aan het feit dat ik vroeger dus heel veel structuur heb gehad. Anders had ik het vast niet gered, vermoed ik zelf.

Bij dat oude ADHD-topic kom ik nooit, omdat er dus een iets ander verhaaltje zit aan mij. Maar omdat jij jezelf 'pril' noemt, dacht ik iets meer aansluiting bij jou te hebben, vandaar.
Ja dat snap ik, want ik heb het ook mijn hele leven al, maar het toch altijd gered op structuur en intelligentie. Nu weet ik dus dat ik het heb en vallen dingen op hun plaats.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven