Dikkertje Dap

16-05-2011 09:53 2514 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dikkertje Dap klom op de trap

’s morgens vroeg om kwart over zeven

om de giraf een klontje te geven.

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap,

weet je, wat ik heb gekregen?

Rode laarsjes voor de regen!

’t Is toch niet waar, zei de giraf,

Dikkertje, Dikkertje, ik sta paf.

O Giraf, zei Dikkertje Dap,

’k moet je nog veel meer vertellen:

Ik kan al drie letters spellen:

a b c, is dat niet knap?

Ik kan ook al bijna rekenen!

Ik kan mooie poppetjes tekenen!

Lieve deugd, zei de giraf,

kerel, kerel, ik sta paf.

Zeg Giraf, zei Dikkertje Dap,

mag ik niet eens even bij je

stiekem van je nek af glijen?

Zo maar eventjes voor de grap,

denk je dat de grond van Artis

als ik neerkom, heel erg hard is?

Stap maar op, zei de giraf,

stap maar op en glij maar af.

Dikkertje Dap klom van de trap

met een griezelig grote stap.

Op de nek van de giraf

zette Dikkertje Dap zich af,

roetsjj, daar gleed hij met een vaart

tot aan ’t kwastje van de staart.

Boem!

Au!

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap.

Morgen kom ik weer hier met de trap.
Namen met M en D, ze lijken niet heel erg op elkaar...
wat een prachtige dag he?

heb net onze vakantievrienden uitgenodigd voor een nazomeravondje. ga zo lekkere tapas hapjes maken en me verheugen op een gezellig avondje. leuk!

hoop dat jullie ook allemaal genieten!
Net geholpen met een open dag van het kdv en meteen even gekeken bij de BSO. Ze hebben 3 locaties voor verschillende leeftijden, waarvan ik eigenlijk alleen de eerste echt leuk vond, de tweede al iets minder en de derde helemaal niets. Dus als de kinderen 8 zijn, weet ik het zo nog niet. Maar misschien is het tegen die tijd wel anders, of zijn we verhuisd. Vanmiddag komt er een vriendin langs, kunnen we lekker in de tuin zitten. Heerlijk!

Uk slaapt in een peuterbed sinds een maand of 8 en dat gaat prima. En als ik alleen met uk fiets, dan zit ze nog voorop. Zodra ukkie mee kan op de fiets, verhuisd uk uiteraard naar achteren.
Tip van de dag! Tijdje geleden via vakantieveiling punt nl kaartjes gescoord voor "SprookjesDroom" in Studio 21 (hilversum). Vandaag met dochterlief geweest, en was echt een gróót succes! Zal zo wat foto's plaatsen. Echt een aanrader voor elk prinsesje vanaf twee. En voor over een paar weken via diezelfde website 4 kaartjes voor musical van Thomas de Trein, dus dan gaan we een keer met z'n vieren. Wordt voor zoonlief eerste theater, dochterlief heeft er inmiddels al wat verschillende voorstellingen op zitten. Hoort wat ons betreft ook wel bij de 'opvoeding', dus we proberen ook wel van jongs af aan theater, museum, etc. te doen met de kinderen. (tot nu toe zijn ze altijd nog enthousiast, maar ik heb me laten vertellen dat dat hoogstwaarschijnlijk nog wel zal gaan veranderen... )

Verder flinke blaasontsteking, blehg. Heb er veel last van, gewoon veel pijn en honderd keer per dag naar de wc, ook 's nachts dus doodvermoeiend. Het sinds gisterochtend ab-kuurtje maar merk er nog niets van helaas. Dus ik ga zo maar vast beginnen met de eerste uren slaap hoop ik!
Bah Balpen, dat is niet fijn! Hopelijk slaat de AB snel aan!

Zoon en ik gaan ook naar Thomas de Trein in januari. En volgend jaar ook kaarten voor Nijntje de Musical en Piet Piraat.

Zoon is helemaal gek van Thomas en ook van muziek en dansen, denk dus dat dat wel een succes wordt.

Wat een heerlijke dag was het vandaag! Vanmorgen was man met de kinderen naar oma en ben ik een beetje in huis en de tuin aan het rommelen geweest. Vanmiddag toen dochter sliep met zoon naar de speeltuin gefietst, daar koffie gedronken met ouders van vriendje die er tegenover wonen. Even thuis in de zon een boekje gelezen en toen dochter wakker was met zijn allen weer op de fiets gestapt. Eerst naar een andere speeltuin geweest, toen langs een pannekoekrestaurant, bleek gesloten dus door naar een buffetrestaurant, heerlijk gegeten en toen op de fiets weer terug. Echt genoten van de zon allemaal! Kinderen waren uitgeput, dochter viel op de fiets al bijna in slaap, maar wel allemaal lekker voldaan.

CD: wat was er niet leuk dan aan die locaties? Gelukkig heb je dan nog even om iets anders te verzinnen.
Nou jij hebt wel km's gemaakt op de fiets vandaag Pada! Was idd heerlijk weer. Jullie dus ook naar de Thomas musical, leuk. Hier ook al kaartjes voor Jip en Janneke musical, en verder is het plaatselijke theater ook altijd wel druk met theatervoorstellingen voor kinderen, erg gevarieerd met bekende en minder bekende namen, maar wel altijd een succes. En ook niet zo duur, kinderkaartjes 6 euro en ouderkaartjes 7,50 ofzo. En kinderen 'sparen' voor gratis kaartje met stempelkaart, als je bij vier voorstellingen bent geweest, mag de de vijfde keer gratis. Zit geen datum aan, alleen leeftijdsgrens van 2 tot 12, dus we hebben nog even :-) .
Dat is leuk Balpen! Hebben ze hier helaas niet dus we zijn wel wat selectief met kijken waar we heen gaan. Meestal gaan we ook met 1 kind tegelijk, altijd handig om even 1 op 1 aandacht te kunnen geven. Zoon vind het tot nu toe altijd fantastisch, alhoewel sommige voorstellingen nog wel wat lang zijn.

Alweer de zon hier, heerlijk! Iedereen lekker aan het genieten van het mooie weerd at het hier zo rustig is?
Leuk dat jullie met de kids naar theater gaan! Ik wil dat in de toekomst ook gaan doen, maar denk dat uk er voorlopig niet klaar voor is. Ze kan haar aandacht maar kort bij iets houden tot nu toe.

Pada, de 2e locatie zat in een noodgebouw en zag er niet uit en rook ook niet zo fris. Het terrein is wel mooi en groot. Tegen de tijd dat uk er heen gaat, zal het nieuwe gebouw op hetzelfde terrein wel af zijn, dus dat zit wel goed, verwacht ik. De 3e locatie was een heel donker pand, sommige ruimtes zonder ramen en ook sober en somber ingericht. Betonnenmuren die ook echt betonkleur hadden. Wat kleur zou al wat

schelen, denk ik.
Leuk theater! Hier al even niet gedaan,maar zag laatst idd die jip en Janneke musical dus wilde eens kijken wanneer die in de buurt is,. Denk dat zowel g als s dat leuk vinden.

Had lekker dagje, veel zon, veel vriendinnen, helemaal goed. Jammer genoeg alleen al drie dagen veel hoofdpijn, niet zo leuk.. (bijna reden voor nummer 5, toen geen hoofdpijn. Hoe is dat eigenlijk met jou Blog?)
Heerlijke dag vandaag! Helaas nog steeds last van blaas, maar dankzij de pijnstillers kan ik toch redelijk vooruit gelukkig. Vanmorgen rondje dierentuin gedaan met de kinderen, heerlijk rustig op maandagochtend dus alle aandacht van de dieren voor ons, alle speeltoestellen vrij en overal vooraan kunnen staan.

Verder is dochterlief zóóó aan school toe. Met te grote regelmaat stikchagerijnig en erg vervelend, luisteren ho maar, en tot overmaat van ramp ook nog brutaal. Van manlief moet ze al helemaal niets weten momenteel, dus ik ben ik goede en slechte zin de sjaak zeg maar. Nog zes weken.....
Wat een dag weer he? Vriend was gisteren jarig, bezoek kwam in ochtend en avond, dus 's middags nog lekker met viertjes in bos geweest. En vandaag met de dames van de pufclub afgesproken, heerlijk. Wel jammer dat ik nu net weer aan het werk ben, maar heel erg vind ik het niet.

Miss, wat balen van die hoofdpijn. Heeft dat ook met het weer te maken? (ff naam aanpassen in je post)

Balpen, das wel aftellen bij jou dan, sterkte. Hier moet zoon vaak nog steeds niks van mij hebben. Als papa erbij is tenminste, anders heeft hij natuurlijk niks te kiezen.

Oh, vergeet ik bijna het goede nieuws: Pansje heeft al drie nachten op rij doorgeslapen, tot een uurtje of zeven. Opeens, van niet doorslapen naar goed doorslapen. Ze had telkens nog voeding rond vier uur, dus niet eens opgebouwd. Misschien dat ze daarom vorige week zo onrustig was? Ze zit nu opeens ook aan maar vijf voedingen per dag, was vaak nog zeven of acht. Hopelijk houdt ze dit vast. Zoon ook goed bezig, vannacht tot 6.15 uur in zijn eigen bedje.
Ben trouwens wel stiekem aan het spijbelen van de Zumba.... Ben namelijk nogal moe, ondanks het doorslapen. Zal misschien toch die eerste werkweek zijn. Morgenavond ook voor werk de hort op, dus nu maar even rustig aan. Voordeel van avondje werken, is dat ik vandaag niet veel thuis hoefde te doen (werk vier uur per week flexibel en heb ma/do 'vrij')
Ach een keertje spijbelen is niet zo erg, toch? En kan me goed voorstellen dat je best moe bent na zo'n 1e werkweek.

Wel lekker dat Pansje doorslaapt nu, houden zo Pansje!

Miss, balen van die hoofdpijn zeg, maar ja, om nu een 5e te nemen daarom, haha..

Balpen, leuk weekend en maandag hebben jullie gehad. Inderdaad ff doorbijten met dochter dan, ze gaat dus over 6 wkn naar school?

Ik had een heel leuk weekend, vrijdag met een vriendin naar een andere vriendin in A'dam geweest. Haar nieuwe stek daar bekeken wat erg mooi was geworden en gegeten daar en TVOH gekeken.

Zaterdag gaf mijn zus een feestje wat heel erg gezellig was, moest zondag wel een beetje bijkomen. Maar dat kwam ook, omdat ik wat grieperig was en ben.

Net nieuwe bed voor zoon opgehaald via MP, ben er zo blij mee! Hij is echt gaaf, bed komt uit Frankrijk. Foto op FB
Leuk dat je een nieuw bed voor je zoon hebt, Gaudi. Ga zo even spieken.

Wat ik nog vergeet te vragen telkens: op CB zeiden ze dat ik Hansje moet belonen als hij fruit of groente eet (omdat hij dat zo slecht doet). Nu deed ik dat door bijv. hem te zeggen dat hij dan nog meer visstick mocht (want hij krijgt er altijd sowieso twee of drie), maar dan eet hij liever niks meer. Dat vond CB ook juist straffen. Ook mag Hansje alleen een koekje als hij eerst paar hapjes fruit eet. Ook niet goed volgens CB. Maar hoe dan wel? Ze had het over stickers, maar ik vraag met af of zo'n beloningssysteem nu al werkt? Iemand die het al gebruikt?
Euh... als je Hansje een beloning toezegt in de vorm van die extra visstick (hij mag toch wel visstick voor hij groente eet, het gaat dan toch om een extra visstick?), en hij besluit dat hij dan liever helemaal niks meer wil, dan ben je dus aan het straffen? Wat is dat nou voor onzinuitspraak? (tenzij hij überhaupt pas visstick mag als hij groente heeft gegeten, dan snap ik die stelling van het CB wel)

Ik lees belangstellend mee want ik vraag me ook af of beloningsstickers zouden werken. Eerlijk gezegd lijkt zoon me daar nog te jong voor. Maar net als Hansje eet hij liever niks dan dat hij eet wat wij eten.
Inderdaad, Plukkie, hij heeft dan al een paar vissticks op. Hij eet er het liefste een stuk of tien, maar dat sta ik niet toe. Dus na een visstick of drie moet hij eerst groenten eten en mag dan pas weer een visstick. Maar dit is volgens CB dus straffen!? Zo vraagt hij ook altijd 's ochtends om koekje maar wil ik dat hij eerst wat fruit eet.
Zo doen wij het ook hoor LB. De kinderen krijgen hun normale portie en als ze van iets nog meer willen dan mag dat pas nadat ze ook iets van het andere hebben gegeten. Ze hoeven hier geen borden leeg te eten, ze hoeven niet van alles iets te eten, als ze geen groente willen eten eten ze het maar niet, maar als ze nog extra vlees/aardappels/vissticks of wat dan ook willen hebben moeten ze eerst ook iets anders gegeten hebben.
Lb, zal best dat het niet verantwoord is, maar hier krijgen ze ook geen snoep of koek als ik vind dat er eerst fruit gegeten moet worden. En dat werkt best goed.

Verder vraag ik me af of je beloond moet worden voor iets dat gewoon moet? E stickers? Kweenie of dat al interessant genoeg is. Lastig dus...

Gaudi: kan bed ook op Hyves? Ik ben benieuwd! En je weekend klinkt top! (ennee, geen goede reden voor nummer 5 dus gaat niet gebeuren)

Balpen: welke dierentuin was je? Heerlijk weer ervoor!

Dat van het weer had ik nog niet bedacht, maar afgelopen weekend was er ook iemand die dat tegen me zei. Eens opletten of die aanvallen inderdaad samenvallen met weersveranderingen... (weet niet wat ik daar dan weer mee kan hoor, want weer nogal lastg te beïnvloeden)
Yep, speciaal voor Miss op hyves
Wij doen het ook zo, LB. En hier werkt het prima. Bedoelt CB misschien dat je hem moet belonen, door puur het geven van een compliment dan ofzo? Hebben ze andere alternatieven aangedragen?

Gaudi, klinkt goed je weekend!

Miss, lekker weekend ook, maar wel jammer van de hoofdpijn zeg!

Balpen, ook weer lekker weg geweest. Voel je je inmiddels iets beter?
quote:Carpe.Diem schreef op 27 september 2011 @ 09:04:

Wij doen het ook zo, LB. En hier werkt het prima. Bedoelt CB misschien dat je hem moet belonen, door puur het geven van een compliment dan ofzo?

Dan zal hij toch echt eerst een hap groente moeten nemen en volgens mij hebben Hansje en zoon daar hetzelfde probleem: die hap nemen ze niet. Het is echt irritant: als ik voor het eten vraag of zoon hetzelfde gaat eten als papa en mama, of vraag of hij een hapje gaat proeven van weet ik veel wat, dan zegt hij "ja". Maar als het dan eenmaal op zijn bord ligt vertikt hij het gewoon. Echt heel irritant. Ben benieuwd wat ons CB gaat zeggen, als we tenminste ooit nog een uitnodiging krijgen om te verschijnen...
Ik heb jullie allemaal even een reminder gestuurd voor de noordelijke meeting, check evt je spambox, zou leuk zijn als we eerdaags wat kunnen vastzetten...

LB, lekker vaag verhaal over dat belonen en hoe het dan wel of niet mag. Ligt het misschien aan het verschil tussen belonen en omkopen? Dus niet vooraf iets extra's beloven maar alleen iets extra's geven als ie zijn groente/fruit op heeft?

Mooi bed Gaudi!

Balpen, leuke foto's van je prinsesje met haar heldin! Goed idee!!

Tip tegen blaasproblemen: elke dag hoge dosering vit c tablet. Eerste dag 3xdaags en daarna elke dag 1 voor onderhoud. Ik had in mijn zwangerschap een vrij hardnekkige blaasonsteking en dat na verschillende ab-kuurtjes was dit de tip die het verhielp!

Hier ook een heerlijk weekend gehad, dank voor jullie complimenten op hyves/FB! De eerste 15 km gingen vrij gemakkelijk maar daarna werd het parcours zwaarder en kwam de zon erbij dus op de laatste 6 km heb ik veel tijd verloren, heel jammer maar ik heb het wel gehaald gelukkig! (lijkt me zo'n afknapper als je daarvoor lang en veel traint en je moet de laatste kms verplicht op de bezemwagen)
Ik kreeg toevallig gisteren weer uitnodiging voor CB, voor het 2 jr 2 mnd bezoek. Dat was een maand geleden en de afspraak was voor over anderhalve maand, op een dag dat ik niet kon ivm werk. Verzetten was een groot probleem, en zodoende heb ik (haha op eigen verantwoordelijkheid zei die muts er nog bij) een afspraak in december voor zoon. Dat is 'ie welliswaar als 2,5 maar goed.Hij ontwikkelt zich volgens mij heel normaal, ik kon alle vakjes van de vragenlijst met ja aankruisen. Het gaat gewoon goed met 'm nu, wij zijn hier al heel blij met deze gezondheid, en natuurlijk heeft hij tussendoor wel vaak de kinderarts en kno gezien.

Over snoepen en belonen kan ik niet meepraten. Zoonlief is helemaal geen snoeperd, die maak je blijer met een appeltje of een bakje druiven dan met een snoepje denk ik. Zo kan het dus ook.... Tegen de tijd dat ze 18 zijn gaan ze heus wel normaal eten toch, hoewel het natuurlijk heel irritant is, je doet er niets aan vrees ik!
quote:plukkiedewukkie schreef op 27 september 2011 @ 13:22:

[...]

Dan zal hij toch echt eerst een hap groente moeten nemen en volgens mij hebben Hansje en zoon daar hetzelfde probleem: die hap nemen ze niet. Het is echt irritant: als ik voor het eten vraag of zoon hetzelfde gaat eten als papa en mama, of vraag of hij een hapje gaat proeven van weet ik veel wat, dan zegt hij "ja". Maar als het dan eenmaal op zijn bord ligt vertikt hij het gewoon. Echt heel irritant. Ben benieuwd wat ons CB gaat zeggen, als we tenminste ooit nog een uitnodiging krijgen om te verschijnen...

LB, schreef:

op CB zeiden ze dat ik Hansje moet belonen als hij fruit of groente eet (omdat hij dat zo slecht doet).

Hieruit maakte ik op dat hij dat dus af en toe wel doet, maar misschien heb ik niet goed gelezen.
Ik vind het ook echt heel knap van je, Blondie. Ik doe het je niet na. De Noordeljke meeting datumprikker heb ik bijgewerkt, maar ik vrees dat ik niet kan op de datum waarop de meesten wel kunnen, dus komt het een andere keer wel weer.

Balpen, uk is ook erg gek op fruit, vooral druiven en banaan. En vraagt daar ook regelmatig om, terwijl ik haar nog nooit om een snoepje heb horen vragen. Maar koekjes zijn ook wel erg favoriet.

Uk is momenteel helemaal gek van zingen. Dat wil zeggen, als ik liedjes voor haar zing. Poesjemauw, moet ik echt tot in den treure opnieuw zingen. En dan gaat zij erop dansen :-) Ik heb het zelfs opgenomen op een speelgoedding van ukkie. Kan het ze het zelf afspelen, wat ze ook regelmatig doet :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven