Dikkertje Dap
maandag 16 mei 2011 om 09:53
Dikkertje Dap klom op de trap
’s morgens vroeg om kwart over zeven
om de giraf een klontje te geven.
Dag Giraf, zei Dikkertje Dap,
weet je, wat ik heb gekregen?
Rode laarsjes voor de regen!
’t Is toch niet waar, zei de giraf,
Dikkertje, Dikkertje, ik sta paf.
O Giraf, zei Dikkertje Dap,
’k moet je nog veel meer vertellen:
Ik kan al drie letters spellen:
a b c, is dat niet knap?
Ik kan ook al bijna rekenen!
Ik kan mooie poppetjes tekenen!
Lieve deugd, zei de giraf,
kerel, kerel, ik sta paf.
Zeg Giraf, zei Dikkertje Dap,
mag ik niet eens even bij je
stiekem van je nek af glijen?
Zo maar eventjes voor de grap,
denk je dat de grond van Artis
als ik neerkom, heel erg hard is?
Stap maar op, zei de giraf,
stap maar op en glij maar af.
Dikkertje Dap klom van de trap
met een griezelig grote stap.
Op de nek van de giraf
zette Dikkertje Dap zich af,
roetsjj, daar gleed hij met een vaart
tot aan ’t kwastje van de staart.
Boem!
Au!
Dag Giraf, zei Dikkertje Dap.
Morgen kom ik weer hier met de trap.
’s morgens vroeg om kwart over zeven
om de giraf een klontje te geven.
Dag Giraf, zei Dikkertje Dap,
weet je, wat ik heb gekregen?
Rode laarsjes voor de regen!
’t Is toch niet waar, zei de giraf,
Dikkertje, Dikkertje, ik sta paf.
O Giraf, zei Dikkertje Dap,
’k moet je nog veel meer vertellen:
Ik kan al drie letters spellen:
a b c, is dat niet knap?
Ik kan ook al bijna rekenen!
Ik kan mooie poppetjes tekenen!
Lieve deugd, zei de giraf,
kerel, kerel, ik sta paf.
Zeg Giraf, zei Dikkertje Dap,
mag ik niet eens even bij je
stiekem van je nek af glijen?
Zo maar eventjes voor de grap,
denk je dat de grond van Artis
als ik neerkom, heel erg hard is?
Stap maar op, zei de giraf,
stap maar op en glij maar af.
Dikkertje Dap klom van de trap
met een griezelig grote stap.
Op de nek van de giraf
zette Dikkertje Dap zich af,
roetsjj, daar gleed hij met een vaart
tot aan ’t kwastje van de staart.
Boem!
Au!
Dag Giraf, zei Dikkertje Dap.
Morgen kom ik weer hier met de trap.
dinsdag 27 september 2011 om 15:19
quote:Carpe.Diem schreef op 27 september 2011 @ 14:42:
[...]
LB, schreef:
op CB zeiden ze dat ik Hansje moet belonen als hij fruit of groente eet (omdat hij dat zo slecht doet).
Hieruit maakte ik op dat hij dat dus af en toe wel doet, maar misschien heb ik niet goed gelezen.
Oh daar heb je misschien wel gelijk in. Was misschien meer mijn eigen frustratie dat zoon het gewoon echt verdomt om bepaalde zaken te proeven. Dus als het CB dan begint over complimenteren/belonen dan gaat dat 'm echt niet worden vrees ik.
Balpen wat een muts op dat CB! Op je eigen verantwoording? Als je zeker wil weten dat ouders kunnen op een afspraak moet je misschien overleggen of iemand kan ipv te sommeren...
[...]
LB, schreef:
op CB zeiden ze dat ik Hansje moet belonen als hij fruit of groente eet (omdat hij dat zo slecht doet).
Hieruit maakte ik op dat hij dat dus af en toe wel doet, maar misschien heb ik niet goed gelezen.
Oh daar heb je misschien wel gelijk in. Was misschien meer mijn eigen frustratie dat zoon het gewoon echt verdomt om bepaalde zaken te proeven. Dus als het CB dan begint over complimenteren/belonen dan gaat dat 'm echt niet worden vrees ik.
Balpen wat een muts op dat CB! Op je eigen verantwoording? Als je zeker wil weten dat ouders kunnen op een afspraak moet je misschien overleggen of iemand kan ipv te sommeren...
dinsdag 27 september 2011 om 16:35
Ik leef ook nog. Ben zo verschrikkelijk moe, ik zou zo rechtopzittend in slaap kunnen vallen.Maar goed, dat gaat niet, dus ik maak er maar het beste van. Voor het goede doel.
Blondie, echt knap van je. Ik heb zo'n hartgrondige hekel an hardlopen, ik pak zelfs liever de volgende bus dan dat ik een sprintje trek. Bewondering alom dus vanaf hier.
LB, ik denk niet dat je wat aan mijn antwoord hebt, aangezien wij niet straffen en belonen. Dus ook niet bij eten. Zoon eet wel fruit gelukkig, maar geen groente/aardappels/pasta. Af en toe een hapje vlees. Wij laten het zo. (Natuurlijk ben ik ook weleens gefrustreert en probeer ik hem wel te verleiden tot een hapje en juich ik van binnen als hij toch een hapje neemt. Ik merk ook dat zoon goed groeit, zich goed ontwikkeld en nooit ziek is. Tja, blijkbaar gaat het prima zonder groente.)
Ik ben van mening dat als je het eten van bijvoorbeeld groente beloond met iets anders eetbaars (vlees, toetje, ...) je juist doet overkomen dat die groente inderdaad vies is. Waarom zou er anders iets lekkers tegenover staan?
Maare, wel lekker makkelijk gezegd van het CB: zo moet het niet mevrouwtje! Hoe dan wel? En dan krijg je geen antwoord meer.
Wij hebben trouwens ook weer een uitnodiging van het CB, halfweg oktober mogen we weer. De laatste keer was 1 jaar geleden (14 maanden).
Blondie, echt knap van je. Ik heb zo'n hartgrondige hekel an hardlopen, ik pak zelfs liever de volgende bus dan dat ik een sprintje trek. Bewondering alom dus vanaf hier.
LB, ik denk niet dat je wat aan mijn antwoord hebt, aangezien wij niet straffen en belonen. Dus ook niet bij eten. Zoon eet wel fruit gelukkig, maar geen groente/aardappels/pasta. Af en toe een hapje vlees. Wij laten het zo. (Natuurlijk ben ik ook weleens gefrustreert en probeer ik hem wel te verleiden tot een hapje en juich ik van binnen als hij toch een hapje neemt. Ik merk ook dat zoon goed groeit, zich goed ontwikkeld en nooit ziek is. Tja, blijkbaar gaat het prima zonder groente.)
Ik ben van mening dat als je het eten van bijvoorbeeld groente beloond met iets anders eetbaars (vlees, toetje, ...) je juist doet overkomen dat die groente inderdaad vies is. Waarom zou er anders iets lekkers tegenover staan?
Maare, wel lekker makkelijk gezegd van het CB: zo moet het niet mevrouwtje! Hoe dan wel? En dan krijg je geen antwoord meer.
Wij hebben trouwens ook weer een uitnodiging van het CB, halfweg oktober mogen we weer. De laatste keer was 1 jaar geleden (14 maanden).
dinsdag 27 september 2011 om 20:16
Dat ben ik niet helemaal met je eens bms, ik wil graag dat er gevarieerd gegeten wordt en niet eenzijdig en daarom moet er dan soms eerst een hap groenten (of aardappel/rijst oid) gegeten moet worden.
Maar goed, ik maak ook geen grote strijd hoor en vertrouw hierin ook op de kinderen zelf. Ik bied ze veel aan en doe niet moeilijk als ze iets niet willen. Dat geldt voor de kleintjes trouwens, l en j moeten gewoon echt wel wat eten.
Balen dat je zo moe bent. Weten je collega's al waarom?
Ik heb ook nog geen oproep voor cb, ben er eerlijk gezegd ook totaal niet mee bezig. S doet t echt prima en wat ze daar nou wel of niet van vinden op het cb zal me echt een zorg zijn.
Blondies: diep respect! Ben hier vanmorgen een stukje terug gerend om een vergeten gymtas op te halen en was veel te snel buiten adem. Met dus niet denken aan 21 km!
Overigens: heb eindelijk mijn hakken binnen!! Zal morgen nfoto maken, bedankt lieve dames!
Maar goed, ik maak ook geen grote strijd hoor en vertrouw hierin ook op de kinderen zelf. Ik bied ze veel aan en doe niet moeilijk als ze iets niet willen. Dat geldt voor de kleintjes trouwens, l en j moeten gewoon echt wel wat eten.
Balen dat je zo moe bent. Weten je collega's al waarom?
Ik heb ook nog geen oproep voor cb, ben er eerlijk gezegd ook totaal niet mee bezig. S doet t echt prima en wat ze daar nou wel of niet van vinden op het cb zal me echt een zorg zijn.
Blondies: diep respect! Ben hier vanmorgen een stukje terug gerend om een vergeten gymtas op te halen en was veel te snel buiten adem. Met dus niet denken aan 21 km!
Overigens: heb eindelijk mijn hakken binnen!! Zal morgen nfoto maken, bedankt lieve dames!
dinsdag 27 september 2011 om 22:21
Wat een drukte hier.. ff snel, want kom net van avondvergadering van mijn werk.
Plukkie/CD, jullie hebben allebei gelijk Fruit eet Hansje heel soms een heel klein beetje, maar groente en aardappels proeft hij niet eens. Bij het fruit speelt het dus niet zo erg, hoewel ik liever wil dat hij altijd wat eet en liever ook nog wat meer. Maar beter iets dan niets.... En gevarieerd eten vind ik ook belangrijk. Gelukkig eet Hansje wel rijst en pasta en zelfs wraps zijn favoriet. Daar doe ik dan wel iets van groenten doorheen. Maar losse groente, ho maar.
Nerwen, leuk weer van je te horen.
Blondie, superknap van je!
Ik check nog even mail voor noordelijke meeting.
Plukkie/CD, jullie hebben allebei gelijk Fruit eet Hansje heel soms een heel klein beetje, maar groente en aardappels proeft hij niet eens. Bij het fruit speelt het dus niet zo erg, hoewel ik liever wil dat hij altijd wat eet en liever ook nog wat meer. Maar beter iets dan niets.... En gevarieerd eten vind ik ook belangrijk. Gelukkig eet Hansje wel rijst en pasta en zelfs wraps zijn favoriet. Daar doe ik dan wel iets van groenten doorheen. Maar losse groente, ho maar.
Nerwen, leuk weer van je te horen.
Blondie, superknap van je!
Ik check nog even mail voor noordelijke meeting.
woensdag 28 september 2011 om 12:47
ahhhh volg het even niet meer allemaal hier. Twee topics is ineens een beetje veel hahaha en op het nov topic gaan nu dus de eerste kinderen naar school dus dat is echt heel spannend. Balpen wanneer gaat die van jou eigenlijk? Of is ze al geweest? Je mag gerust meeschrijven hoor dat weet je.
Eten gaat hier eigenlijk altijd goed met Muk. Puk is meer het drama, die eet weinig tot geen groente en dus stop ik er af en toe maar weer een vitamine pil in of een zonnatura fruit ding met groente. Verder maak ik me geen zorgen eigenlijk. Ze moeten proeven en dat gebeurd met tegenzin en dat is het. Ik ga alleen niet meer apart voor ze koken, het wordt toch niet opgegeten voor Puk en dus eet ze nu maar lekker mee met de pot, wat ze ook niet eet haha. Stom Cb zeg met dat advies.
Oh ja, de sticker vraag. Grappig ik ben er net mee begonnen voor Puk en dus doet Muk ook mee. En zeker weten dat ze het snapt hoor. Het werkt voor beide dames dus heel goed (nou ja, Puk eet nog muizenhapjes maar ja, beter dan niks). Na 5 keer een sticker (dus een avond goed eten per sticker) een klein kadootje. Gewoon proberen of het werkt en ik ben er best streng mee, ben ik niet tevreden dan krijgen ze echt niet. Muk krijgt er dus vaker eentje dan Puk en dat is natuurlijk niet leuk
Tjee 21 km gerend? Echt petje af hoor, diep respect. Ik ren dus alleen voor openbaar vervoer en aangezien ik daarmee nooit ga, ren ik ook nooit hahaha.
Verder ben ik het allemaal een beetje vergeten, ga weer snel aan het werk nu.
Eten gaat hier eigenlijk altijd goed met Muk. Puk is meer het drama, die eet weinig tot geen groente en dus stop ik er af en toe maar weer een vitamine pil in of een zonnatura fruit ding met groente. Verder maak ik me geen zorgen eigenlijk. Ze moeten proeven en dat gebeurd met tegenzin en dat is het. Ik ga alleen niet meer apart voor ze koken, het wordt toch niet opgegeten voor Puk en dus eet ze nu maar lekker mee met de pot, wat ze ook niet eet haha. Stom Cb zeg met dat advies.
Oh ja, de sticker vraag. Grappig ik ben er net mee begonnen voor Puk en dus doet Muk ook mee. En zeker weten dat ze het snapt hoor. Het werkt voor beide dames dus heel goed (nou ja, Puk eet nog muizenhapjes maar ja, beter dan niks). Na 5 keer een sticker (dus een avond goed eten per sticker) een klein kadootje. Gewoon proberen of het werkt en ik ben er best streng mee, ben ik niet tevreden dan krijgen ze echt niet. Muk krijgt er dus vaker eentje dan Puk en dat is natuurlijk niet leuk
Tjee 21 km gerend? Echt petje af hoor, diep respect. Ik ren dus alleen voor openbaar vervoer en aangezien ik daarmee nooit ga, ren ik ook nooit hahaha.
Verder ben ik het allemaal een beetje vergeten, ga weer snel aan het werk nu.
woensdag 28 september 2011 om 19:46
Samzoen is aan het trainen om volgend jaar met mij mee te gaan lopen met de halve marathon. Wisten jullie dat al?
Noordelijke meeting zal niet heel druk worden zo te zien. Beetje jammer wel, dat sommigen hem laten schieten ivm te ver weg. Het idee was juist dat we zouden afspreken op een plek waarvoor de noordelijk wonende dames geen 3 a 4 uur hoefden reizen om de rest te ontmoeten. Nu zien ze nog maar een klein deel van de groep.
Miss, lopen ze lekker? En kom jij nog op de meeting?
Noordelijke meeting zal niet heel druk worden zo te zien. Beetje jammer wel, dat sommigen hem laten schieten ivm te ver weg. Het idee was juist dat we zouden afspreken op een plek waarvoor de noordelijk wonende dames geen 3 a 4 uur hoefden reizen om de rest te ontmoeten. Nu zien ze nog maar een klein deel van de groep.
Miss, lopen ze lekker? En kom jij nog op de meeting?
woensdag 28 september 2011 om 20:13
Net terug van bezoekje HAP met dochterlief. Wilde haar broertje inhalen op de trap, en crashte daarbij tegen de houten rand van de trap aan, met gat in d'r kop tot gevolg. Net naast haar oog, in haar ooglid eigenlijk. Precies op dezerlfde plek waar ik als 4-jarige ook een snee had en nu een littekentje, wel toevallig. Drupje lijm en mooie pleister en vooral een grote les geleerd: niet klieren op de trap. Kan het honderd keer roepen, maar nu heeft ze wel begrepen waarom.
Verder voel ik me vandaag zelf eindelijk weer iets beter. Kuurtje is ook weer op dus was ook wel de bedoeling dat het beter ging.
Verder voel ik me vandaag zelf eindelijk weer iets beter. Kuurtje is ook weer op dus was ook wel de bedoeling dat het beter ging.
woensdag 28 september 2011 om 21:23
woensdag 28 september 2011 om 21:23
quote:blondieszz schreef op 28 september 2011 @ 19:46:
Ik denk (hoop) dat dit niet voor mij bedoeld is, want het is echt een heel eind vanuit het Zuiden.
Maar als het echt zo'n magere opkomst is, dan wil ik er nog wel eens over denken. Wanneer is het?
Ik denk (hoop) dat dit niet voor mij bedoeld is, want het is echt een heel eind vanuit het Zuiden.
woensdag 28 september 2011 om 21:46
BMS het was niet mijn bedoeling om iemand persoonlijk aan te spreken, ik vind het gewoon jammer dat het niet zo druk lijkt te worden vanwege de lokatie terwijl bijv pada ook 3 uur moest reizen naar de centrale meeting. Kan het niet zo goed uitleggen, voel me (plaatsvervangend?) schuldig ofzo denk ik. Laat ik erover ophouden, afhankelijk van de datum ben ik er zelf misschien ook niet eens!
De meesten kunnen op 15 okt dus misschien die maar vastzetten?
De meesten kunnen op 15 okt dus misschien die maar vastzetten?
donderdag 29 september 2011 om 08:22
Ach Balpen, wat sneu voor je meisje! Het zijn inderdaad wel een stel brokkenpiloten bij jullie he?
Zou me niets verbazen als uk er ook zo een wordt, ik was het zelf namelijk vroeger ook. Op een gegeven moment durfde mijn moeder haast niet meer met me naar het ziekenhuis vanwege het zoveelste gat in mijn hoofd....
Blondies, je loopt wel heel hard van stapel met Samzoen
Misschien moet ze zich eerst maar eens richten op een 5 km of 10 km loop en dat is al een hele prestatie! Ik twijfel ook om weer te beginnen, maar dan moet wel eerst mijn rugblessure over zijn....
Blondies, je loopt wel heel hard van stapel met Samzoen
donderdag 29 september 2011 om 08:36
15 kan ik niet iig, dan ben ik in België met de kinderen.
Balpen: wat sneu voor je meissie! S is laatst ook van de trap gevallen met grote schaafwond op haar voorhoofd als gevolg. Toch is ze gelukkig meestal wel doldriest, maar toch met enig beleid.
Hoe is het eigenlijk met het tandje van je dochter?is dat eruit of toch blijven zitten? Ik inmiddels wel gewend aan het gat in het mondje van g, maar leuk is het niet..
Nou, zo even boodschapjes doen (zucht, toch maar bij plaatselijke super, ben gezwicht voor de gogo mania) en dan even in d stad koffie drinken met vriendin. Heerlijk, dit weer nog even!
Balpen: wat sneu voor je meissie! S is laatst ook van de trap gevallen met grote schaafwond op haar voorhoofd als gevolg. Toch is ze gelukkig meestal wel doldriest, maar toch met enig beleid.
Hoe is het eigenlijk met het tandje van je dochter?is dat eruit of toch blijven zitten? Ik inmiddels wel gewend aan het gat in het mondje van g, maar leuk is het niet..
Nou, zo even boodschapjes doen (zucht, toch maar bij plaatselijke super, ben gezwicht voor de gogo mania) en dan even in d stad koffie drinken met vriendin. Heerlijk, dit weer nog even!