Week tegen eenzaamheid!

27-09-2011 15:35 8 berichten
Misschien voor sommigen nieuw, maar voor anderen bekend. Deze week (22 sept. tot 1 okt. 2011) is de week tegen eenzaamheid. Er zijn diverse websites waarop je informatie vind over de initiatieven die er zijn. Hierbij 2 voorbeelden:

www.eenzaam.nl & www.eenzaam.lotgenootje.nl

Een weet voor iedereen die ermee te maken heeft in vele opzichten.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat hier aandacht aan besteed wordt!

(vond het zo eenzaam zonder reaktie)
Dus een soort week kerstmis, en dan mag je weer met je bord op schoot bij de tv eten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Je sociale convooi?
quote:nlies schreef op 27 september 2011 @ 17:08:

Dus een soort week kerstmis, en dan mag je weer met je bord op schoot bij de tv eten

Wat een negatieve reactie.

Zelfs al is het een week of alleen kerstmis, wat is daar mis mee? Beter iets dan niets zou ik zeggen.
Vreemd genoeg zitten hier altijd rare snuiters! (met negatieve opmerkingen enz.)

Maar volgens mij zitten hier ook genoeg mensen die eenzaam zijn voor die is er misschien wel belangrijke informatie te vinden.

En voor diegene die niet weet wat "Sociale Convooi" is.

Wees blij dat je mensen om je heen hebt, die van je houden, om je geven, met je op pad gaan. Denk maar aan familie, vrienden en kennissen en buren. Je kunt er maar beter goed contact mee hebben, dan langs elkaar heen leven!

Helaas zijn er veel mensen die dit allemaal niet hebben. Sommige daarvan voelen zich en/of zijn eenzaam, anderen gelukkig niet.
Sociaal konvooi, dát vind ik nou een leuk woord.

En ja, ben blij met mijn sociale konvooi en benijd de mensen die dat niet hebben niet. Maar hoe word je zó eenzaam?
Ik denk dat het iedereen kan gebeuren. Ik weet nog dat i dacht dat ik echt goede vrienden had etc, en toen mijn broertje overleed vond men dat te heftig blablabla. Ik heb me nog nooit zo alleen gevoeld als toen, naast mijn familie (die natuurlijk heel erg in het verdriet zaten) had ik niemand meer om mee te praten.

Ik had het toen wel fijn gevonden als iemand een keer een praatje met me was komen maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven