Tja, en dat was het dan....
zondag 11 september 2011 om 20:29
Goedenavond,
Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...
God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...
Allalone....
Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...
God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...
Allalone....
dinsdag 27 september 2011 om 19:38
quote:bosaapje schreef op 27 september 2011 @ 19:16:
Als je kwaad wordt klop je je kleren af en ga je aan de slag. Afkaarten met die boel.
Geweldig dit. Deze mag moet iedereen lezen die in deze situatie zit.
:
Zat dus in hetzelfde schuitje als New Woman en natuurlijk
ben je kwaad maar wat kan je met die woede?
Slaan? Schelden? Boze brief schrijven?
Omdat je nog zoveel praktische zaken moet regelen SAMEN
is woede en uitingen daarvan een complicerende factor.
Uit woede heb ik wel een half jaar nauwelijks contact gehad,
juist om te voorkomen dat er onherstelbare schade wordt
aangericht.
En nu heb ik daar profijt van, ex is super soepel met de omgangs-
regeling ik behulpzaam als er problemen zijn met financiën of
praktische zaken zoals de auto.
De opluchting die je voelt na een woedeaanval richting je ex weegt
niet op tegen de schade die je aanricht in het natraject.
Als je kwaad wordt klop je je kleren af en ga je aan de slag. Afkaarten met die boel.
Geweldig dit. Deze mag moet iedereen lezen die in deze situatie zit.
:
Zat dus in hetzelfde schuitje als New Woman en natuurlijk
ben je kwaad maar wat kan je met die woede?
Slaan? Schelden? Boze brief schrijven?
Omdat je nog zoveel praktische zaken moet regelen SAMEN
is woede en uitingen daarvan een complicerende factor.
Uit woede heb ik wel een half jaar nauwelijks contact gehad,
juist om te voorkomen dat er onherstelbare schade wordt
aangericht.
En nu heb ik daar profijt van, ex is super soepel met de omgangs-
regeling ik behulpzaam als er problemen zijn met financiën of
praktische zaken zoals de auto.
De opluchting die je voelt na een woedeaanval richting je ex weegt
niet op tegen de schade die je aanricht in het natraject.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
dinsdag 27 september 2011 om 19:46
HBG: mee eens!
En natuurlijk ben ik soms vreselijk boos; ik realiseer me ook dat dat verloren energie is. Voor mezelf. En daarnaast is het niet erg constructief, zo'n woedeaanval, als je nog zaken moet regelen en er straks ook nog sámen voor de kinderen wil (moet) zijn..
En natuurlijk ben ik soms vreselijk boos; ik realiseer me ook dat dat verloren energie is. Voor mezelf. En daarnaast is het niet erg constructief, zo'n woedeaanval, als je nog zaken moet regelen en er straks ook nog sámen voor de kinderen wil (moet) zijn..
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..
dinsdag 27 september 2011 om 19:56
De woede die beschreven stond in dat stuk tekst is anders bedoeld dan hoe jullie het opvatten. Ergens moet je boos zijn op je partner om er boven te kunnen gaan staan ipv dat je jezelf naar beneden te halen. Dus geen scheldpatrijen tegen je partner houden, maar woedend zijn op de situatie waar je in zit en tot uiting laten komen op momenten dat je alleen bent...hier zit toch wel een groot verschil in.....
dinsdag 27 september 2011 om 19:59
Ik heb ook in die situatie gezeten en natuurlijk kun je wel iets met je kwaadheid en woede. Het is toch niet persé noodzakelijk dat je die woede aan ex laat blijken, juist niet!
Wat ik van het begin af aan gedaan heb is mezelf groot houden. Ex hoefde niet te zien dat ik verdriet had en kwaad was. Die lol gunde ik hem helemaal niet.
Zijn was kon hij zelf wassen en zijn eten maken idem dito. Ik ben goed maar niet gek en toen hij meende dat het gras ergens anders groener was kon hij wat mij betreft dood vallen.
Jullie snappen waarschijnlijk wel dat ik heel wat heb moeten slikken en heel veel gefietst en gesport heb die tijd
Wat ik van het begin af aan gedaan heb is mezelf groot houden. Ex hoefde niet te zien dat ik verdriet had en kwaad was. Die lol gunde ik hem helemaal niet.
Zijn was kon hij zelf wassen en zijn eten maken idem dito. Ik ben goed maar niet gek en toen hij meende dat het gras ergens anders groener was kon hij wat mij betreft dood vallen.
Jullie snappen waarschijnlijk wel dat ik heel wat heb moeten slikken en heel veel gefietst en gesport heb die tijd
dinsdag 27 september 2011 om 19:59
Ik heb me in het begin ook laten gaan en de boze brieven die ik op die momenten schreef ook echt aan hem gegeven, achteraf niet slim en weet nu ook dat je dat beter niet kunt doen. Maar toch ben ik regelmatig boos op hem, maar hou dit voor mezelf om het contact toch goed te houden voor nu en in de toekomst.
dinsdag 27 september 2011 om 20:06
Ach Soyli, het is ook doodeng, je dacht te weten waar je toekomst je zou brengen en nu ineens, is alles waar je ooit zeker van was radicaal veranderd.
Je toekomst is een groot zwart gat, een vraagteken..
Nou, er zijn wel een paar zekerheden.
Je hebt namelijk altijd jezelf nog, en je kinderen, en hopelijk lieve familie/vrienden om je heen..
En... je hebt dit forum, je hebt ons.
En jij gaat er een mooie toekomst van maken, jij in je eentje, met je nieuwe gezin, eentje zonder die man die je zo hard heeft laten vallen.
Want laten we eerlijk zijn, een relatie, en liefde zouden je blij moeten maken, en sterk..
En je niet tot op het bot moeten kwetsen en onderuit halen...
Dus ga eens serieus nadenken over een toekomst zonder hem, hoe zou het zijn?
Om je eigen beslissingen te nemen, en om je eigen richting te bepalen.
Oke, het gaat even duren, soit..
Het ligt ook voor jou in het verschiet.
Ik was zooo trots op mezelf toen ik vlak na de scheiding met mijn dochter alleen op wintersport ging, en in de zomer samen vliegen naar Italie..
Kijk mij eens, ik flik het toch maar even!
En toen ik helemaal zelf een nieuw duur fototoestel voor mezelf kocht, voor MIJ, omdat ik dat wilde... wauw.. En zo kan ik nog wel even doorgaan..
Dat is wel even wat anders dan genoegen nemen met kruimels...
Maar het is eng ja, doodeng.
Maar het is te doen, en er komt een dag dat je trots bent op jezelf, omdat je boven jezelf uit bent gestegen..
Ik geef het toe, ik heb ook veel moeten leren, en god, wat had ik al die wijsheden liever niet zelf uit ondervinding hoeven ontdekken..
Maar ja, het maakt mij tot wie ik ben, en ik vind mezelf heel oke.
Wat ik leerde van mijn gehandicapte zoon, over acceptatie en over onvoorwaardelijke liefde, over hoe gewoon bijzonder is, en wat ik leerde van mijn niet-gehandicapte dochter, over onvoorwaardelijke liefde en hoe bijzonder gewoon is...
Man, ik vond dat ik wel genoeg levenslessen had gehad..
Maar nee, nog even een pijnlijke scheiding eroverheen...
En weer moest ik leren...
Bah, ik ben nu wel uitgeleerd hoop ik.
Echter de lessen waren wel heel erg waardevol en aangezien ik ze toch voor de kiezen heb gekregen heb ik er maar het beste uit proberen te halen..
Hoop, wanhoop, verdriet, woede, berusting... Dikke dikke tranen, het hoort er allemaal bij.
Het zal je uiteindelijk ook veel goeds brengen, als snap ik dat dat nu even niet zo lijkt..
Voor iedereen
@Bosaapje.. Thanx
Je toekomst is een groot zwart gat, een vraagteken..
Nou, er zijn wel een paar zekerheden.
Je hebt namelijk altijd jezelf nog, en je kinderen, en hopelijk lieve familie/vrienden om je heen..
En... je hebt dit forum, je hebt ons.
En jij gaat er een mooie toekomst van maken, jij in je eentje, met je nieuwe gezin, eentje zonder die man die je zo hard heeft laten vallen.
Want laten we eerlijk zijn, een relatie, en liefde zouden je blij moeten maken, en sterk..
En je niet tot op het bot moeten kwetsen en onderuit halen...
Dus ga eens serieus nadenken over een toekomst zonder hem, hoe zou het zijn?
Om je eigen beslissingen te nemen, en om je eigen richting te bepalen.
Oke, het gaat even duren, soit..
Het ligt ook voor jou in het verschiet.
Ik was zooo trots op mezelf toen ik vlak na de scheiding met mijn dochter alleen op wintersport ging, en in de zomer samen vliegen naar Italie..
Kijk mij eens, ik flik het toch maar even!
En toen ik helemaal zelf een nieuw duur fototoestel voor mezelf kocht, voor MIJ, omdat ik dat wilde... wauw.. En zo kan ik nog wel even doorgaan..
Dat is wel even wat anders dan genoegen nemen met kruimels...
Maar het is eng ja, doodeng.
Maar het is te doen, en er komt een dag dat je trots bent op jezelf, omdat je boven jezelf uit bent gestegen..
Ik geef het toe, ik heb ook veel moeten leren, en god, wat had ik al die wijsheden liever niet zelf uit ondervinding hoeven ontdekken..
Maar ja, het maakt mij tot wie ik ben, en ik vind mezelf heel oke.
Wat ik leerde van mijn gehandicapte zoon, over acceptatie en over onvoorwaardelijke liefde, over hoe gewoon bijzonder is, en wat ik leerde van mijn niet-gehandicapte dochter, over onvoorwaardelijke liefde en hoe bijzonder gewoon is...
Man, ik vond dat ik wel genoeg levenslessen had gehad..
Maar nee, nog even een pijnlijke scheiding eroverheen...
En weer moest ik leren...
Bah, ik ben nu wel uitgeleerd hoop ik.
Echter de lessen waren wel heel erg waardevol en aangezien ik ze toch voor de kiezen heb gekregen heb ik er maar het beste uit proberen te halen..
Hoop, wanhoop, verdriet, woede, berusting... Dikke dikke tranen, het hoort er allemaal bij.
Het zal je uiteindelijk ook veel goeds brengen, als snap ik dat dat nu even niet zo lijkt..
Voor iedereen
@Bosaapje.. Thanx
dinsdag 27 september 2011 om 20:16
Ho ho even HBG, in bedoel helemaal niet dat je je woede moet uitten naar de aanstaande ex-partner.
Integendeel.
Gebruik die woede juist goed, door jezelf ermee overeind te hijsen.
Door het constructief te gebruiken, door knopen door te hakken en dingen te regelen.
Ik heb ondanks mijn woede nooit 1 scheldwoord gebruikt tegen ex, nooit heb ik hem klootzak of zoiets genoemd, dat hield ik voor mezelf.
En ook geen boze brieven of mails., no way.
Als je denkt dat ik het zo bedoel heb je het niet goed begrepen.
Of ik ben niet duidelijk geweest, dat kan ook.
Dus mensen graag boos worden in je eentje, lekker schelden in de auto ging bij mij altijd fijn, even die rottige woorden eruit, dan kon ik weer volle kracht vooruit.
En keiharde muziek, en dan meebleren..
Maar in mijn boze toestand kon ik opstaan, de dingen regelen, dan kon ik ex zakelijk te woord staan
Als ik helemaal verdrietig was kon ik alleen maar onder mijn dekbed janken.. en dat schoot ook niet op..
Duidelijk zo?
Integendeel.
Gebruik die woede juist goed, door jezelf ermee overeind te hijsen.
Door het constructief te gebruiken, door knopen door te hakken en dingen te regelen.
Ik heb ondanks mijn woede nooit 1 scheldwoord gebruikt tegen ex, nooit heb ik hem klootzak of zoiets genoemd, dat hield ik voor mezelf.
En ook geen boze brieven of mails., no way.
Als je denkt dat ik het zo bedoel heb je het niet goed begrepen.
Of ik ben niet duidelijk geweest, dat kan ook.
Dus mensen graag boos worden in je eentje, lekker schelden in de auto ging bij mij altijd fijn, even die rottige woorden eruit, dan kon ik weer volle kracht vooruit.
En keiharde muziek, en dan meebleren..
Maar in mijn boze toestand kon ik opstaan, de dingen regelen, dan kon ik ex zakelijk te woord staan
Als ik helemaal verdrietig was kon ik alleen maar onder mijn dekbed janken.. en dat schoot ook niet op..
Duidelijk zo?
dinsdag 27 september 2011 om 20:25
Weet je ik ben een boek aan het lezen en hierin staat alles zo duidelijk in uitgelegd. Over alle gevoelens die spelen in deze situatie en ook processen die je doormaakt en dit vanuit beide kanten belicht. Daarin staat het volgende:
Het is een rouwproces en misschien nog wel ingrijpender dan een sterfgeval, omdat je weet dat het niet de keuze was van de overledene om je te verlaten. Zonder rouw kan er geen nieuw leven worden opgebouwd. Dus neem er je tijd voor en accepteer dat je in een rouwproces zit.
Fases van rouw:
1.ontkenning
2.woede
3.verdriet
4.impasse
5.apathie
6.berusting en acceptatie
7.orientatie
8.uitdaging, nieuwe plannen
Heel wat te doorlopen dus....
Het is een rouwproces en misschien nog wel ingrijpender dan een sterfgeval, omdat je weet dat het niet de keuze was van de overledene om je te verlaten. Zonder rouw kan er geen nieuw leven worden opgebouwd. Dus neem er je tijd voor en accepteer dat je in een rouwproces zit.
Fases van rouw:
1.ontkenning
2.woede
3.verdriet
4.impasse
5.apathie
6.berusting en acceptatie
7.orientatie
8.uitdaging, nieuwe plannen
Heel wat te doorlopen dus....
dinsdag 27 september 2011 om 20:52
@Soyli, jouw post van 18.44 zou ik geschreven kunnen hebben....
@Allalone, gelukkig gaat het lichamelijk weer wat beter met je... Nu de rest nog...
@Sissalova, tjee, wat een fases... we zijn er nog lang niet... brrr.... Ik zou zo graag willen dat ik vanavond ga slapen en dat er dan gewoon een half jaar voorbij is. Gewoon een half jaar weg, zodat ik daar alvast niet doorheen hoef...
@Bosaapje; mooi motto. En zo waar, ook in deze ellendige situatie... Moet alleen nog ontdekken wie ik nou echt ben denk ik...
@NewWoman, wat fijn om jouw posts te lezen! Je klinkt zo krachtig, zo realistisch en omdat je weet dat jij door hetzelfde bent gegaan, zijn jouw posts des te waardevol.
Ook ik heb voor deze hele ellende al heel veel klappen te verduren gehad en ik had echt zoiets van; na 7 jaar ellende, gaan nou 7 goede jaren komen (zei mijn schoonvader altijd), maar helaas gaat het niet op...
Ik blijf hier voorlopig nog even meelezen, heb heel veel aan jouw posts!! Thanx...
@Allalone, gelukkig gaat het lichamelijk weer wat beter met je... Nu de rest nog...
@Sissalova, tjee, wat een fases... we zijn er nog lang niet... brrr.... Ik zou zo graag willen dat ik vanavond ga slapen en dat er dan gewoon een half jaar voorbij is. Gewoon een half jaar weg, zodat ik daar alvast niet doorheen hoef...
@Bosaapje; mooi motto. En zo waar, ook in deze ellendige situatie... Moet alleen nog ontdekken wie ik nou echt ben denk ik...
@NewWoman, wat fijn om jouw posts te lezen! Je klinkt zo krachtig, zo realistisch en omdat je weet dat jij door hetzelfde bent gegaan, zijn jouw posts des te waardevol.
Ook ik heb voor deze hele ellende al heel veel klappen te verduren gehad en ik had echt zoiets van; na 7 jaar ellende, gaan nou 7 goede jaren komen (zei mijn schoonvader altijd), maar helaas gaat het niet op...
Ik blijf hier voorlopig nog even meelezen, heb heel veel aan jouw posts!! Thanx...
dinsdag 27 september 2011 om 21:45
Lieve, lieve, lieve dames. Wat zou ik graag deze zware lasten van jullie willen overnemen maar dat gaat helaas niet.
Ik had de topics als lezer van New Woman en Hova gevolgd.
New Woman is al een heel eindje verder maar haar postings zijn zo goed. Zeker de emoties die New Woman in haar topic beschreef lieten je hart breken. Maar kijk eens waar ze nu staat.
Petje af!
Hova, Echt shit allemaal. Ik hoop echt dat je het niet te lang laat doorsudderen. dit is niet het leven wat je verdiend.
Vaar je eigen koers en stel je onafhankelijk op!
Ik kan niet zo mooi schrijven als jullie maar de postings over de woede omzetten in kracht kloppen als een bus!
Hou vol en laat zien dat je sterk ben en kom hier uithuilen en adviezen vragen/zoeken.
Heel veel
En heel veel steun, succes voor jullie allen!
*Kruipt slilletjes in haar meelees modus*
Ik had de topics als lezer van New Woman en Hova gevolgd.
New Woman is al een heel eindje verder maar haar postings zijn zo goed. Zeker de emoties die New Woman in haar topic beschreef lieten je hart breken. Maar kijk eens waar ze nu staat.
Petje af!
Hova, Echt shit allemaal. Ik hoop echt dat je het niet te lang laat doorsudderen. dit is niet het leven wat je verdiend.
Vaar je eigen koers en stel je onafhankelijk op!
Ik kan niet zo mooi schrijven als jullie maar de postings over de woede omzetten in kracht kloppen als een bus!
Hou vol en laat zien dat je sterk ben en kom hier uithuilen en adviezen vragen/zoeken.
Heel veel
En heel veel steun, succes voor jullie allen!
*Kruipt slilletjes in haar meelees modus*
Als ik moet kiezen tussen vrede of gerechtigheid dan kies ik voor gerechtigheid.
dinsdag 27 september 2011 om 22:24
quote:Bailey01 schreef op 27 september 2011 @ 21:45:
Dat vind ik eigenlijk ook Bailey. Maar mijn kinderen verdienen wel op te kunnen groeien in hun veilige gezin... daar ligt hetgene dat me (nog) tegenhoudt denk ik...
Dat vind ik eigenlijk ook Bailey. Maar mijn kinderen verdienen wel op te kunnen groeien in hun veilige gezin... daar ligt hetgene dat me (nog) tegenhoudt denk ik...
dinsdag 27 september 2011 om 22:53
Maar Hova, is het nog het veilige gezin die jij voor ogen hebt?
Lang geleden heb ik die keuze ook moeten maken en ooo wat voelde ik mij schuldig. Later heb ik met kind, inmiddels jong volwassene, er vaak over gehad. Hij gaf aan dat scheiding inderdaad niet leuk was maar hij had dondersgoed in de gaten welke spanningen er waren binnen het zo krampachtig proberen het veilige gezellige gezinnetje te zijn. En hij begreep dat het zo niet verder kon. Hij heeft er absoluut niets aan overgehouden. Het was zelfs fijner. Zijn moeder niet meer ongelukkig en vooral de rust.....
Het was zeer zwaar en moeilijk maar ik wilde laten zien dat ik een onafhankelijke vrouw was/ben die haar eigen boontjes kan doppen.
Lang geleden heb ik die keuze ook moeten maken en ooo wat voelde ik mij schuldig. Later heb ik met kind, inmiddels jong volwassene, er vaak over gehad. Hij gaf aan dat scheiding inderdaad niet leuk was maar hij had dondersgoed in de gaten welke spanningen er waren binnen het zo krampachtig proberen het veilige gezellige gezinnetje te zijn. En hij begreep dat het zo niet verder kon. Hij heeft er absoluut niets aan overgehouden. Het was zelfs fijner. Zijn moeder niet meer ongelukkig en vooral de rust.....
Het was zeer zwaar en moeilijk maar ik wilde laten zien dat ik een onafhankelijke vrouw was/ben die haar eigen boontjes kan doppen.
Als ik moet kiezen tussen vrede of gerechtigheid dan kies ik voor gerechtigheid.
dinsdag 27 september 2011 om 23:09
quote:_newwoman_ schreef op 27 september 2011 @ 20:16:
Ho ho even HBG, in bedoel helemaal niet dat je je woede moet uitten naar de aanstaande ex-partner.
Integendeel.
Ik had bosaapje ge quote die had het over woede, volgens
mij schreef jij dat niet
Integendeel.
Ik had bosaapje ge quote die had het over woede, volgens
mij schreef jij dat niet
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
dinsdag 27 september 2011 om 23:11
dinsdag 27 september 2011 om 23:38
Bailey, ik snap wat je bedoelt. Maar het is zo moeilijk die knoop door te hakken zolang er ook maar een klein beetje hoop is dat ons gezin dit overleeft.
Hield ik maar gewoon niet meer van hem, dan zou het makkelijk zijn. Wist hij maar zeker wat hij wilde, dan zou het ook makkelijker zijn.
Iedereen zegt dat ik zo sterk ben, maar eigenlijk ben ik gewoon heel erg zwak... pfff...
Ga maar eens proberen te pitten...
Welterusten lieve mensen.
Hield ik maar gewoon niet meer van hem, dan zou het makkelijk zijn. Wist hij maar zeker wat hij wilde, dan zou het ook makkelijker zijn.
Iedereen zegt dat ik zo sterk ben, maar eigenlijk ben ik gewoon heel erg zwak... pfff...
Welterusten lieve mensen.
woensdag 28 september 2011 om 00:32
quote:hova schreef op 27 september 2011 @ 23:38:
Bailey, ik snap wat je bedoelt. Maar het is zo moeilijk die knoop door te hakken zolang er ook maar een klein beetje hoop is dat ons gezin dit overleeft.
Welterusten lieve mensen.Het is een groei proces , voor je er erg in hebt voel je vanzelf de kracht die je gekregen hebt
Welterusten lieve mensen.Het is een groei proces , voor je er erg in hebt voel je vanzelf de kracht die je gekregen hebt
woensdag 28 september 2011 om 13:54
Hoi allemaal, zou ik ook mee mogen schrijven hier?
Wat is er toch met mannen dat ze allemaal op een jongere collega verliefd worden?
Ook bij ons is dit gebeurt en we hebben de beslissing genomen om toch weer voor elkaar te gaan. Dit nadat hij een maand met die collega had samengewoond, ging vrij snel de ene dag zegt hij te willen scheiden of iig een proefscheiding, de volgende dag trok hij al bij haar in. Ook wij hebben kinderen.
Net zoals bij hova zien ze elkaar nog geregeld op het werk, wat het voor mij heel moeilijk maakt om hem te vertrouwen.
Ook vraag ik me vaak af of ik wel een goede beslissing heb gemaakt.
Aan iedereen die het moeilijk heeft een hele dikke knuffel!!
Wat is er toch met mannen dat ze allemaal op een jongere collega verliefd worden?
Ook bij ons is dit gebeurt en we hebben de beslissing genomen om toch weer voor elkaar te gaan. Dit nadat hij een maand met die collega had samengewoond, ging vrij snel de ene dag zegt hij te willen scheiden of iig een proefscheiding, de volgende dag trok hij al bij haar in. Ook wij hebben kinderen.
Net zoals bij hova zien ze elkaar nog geregeld op het werk, wat het voor mij heel moeilijk maakt om hem te vertrouwen.
Ook vraag ik me vaak af of ik wel een goede beslissing heb gemaakt.
Aan iedereen die het moeilijk heeft een hele dikke knuffel!!
woensdag 28 september 2011 om 14:11
@Dilemma-zoveel, eerst een
Jeetje, dat is helemaal heftig; dat je man meteen met die collega ging samenwonen! Ook zwaar voor jullie kinderen, die begrepen daar vast helemaal niets van!
Waarom is je man toch weer bij je teruggekomen; lukte het niet met die collega of was zijn liefde voor jou toch groter? Dat lijkt me wel een belangrijk punt...
Het is inderdaad verschrikkelijk moeilijk om je man te vertrouwen als de collega nog in beeld blijft. Ik vraag express niet of zij ook op kantoor is, want dat soort dingen word ik alleen maar onrustig van. Ik moet zeggen dat ik het bijna onmogelijk vind om hiermee te kunnen leven. Het vreemdgaan ben ik allang overheen, pure sex is niet iets dat een relatie van 21 jaar kan breken (vind ik persoonlijk). Maar een verliefdheid voor iemand die dan ook nog eens een keer in beeld blijft....
Ik vind het erg lastig en bij ons gaat het momenteel dan ook niet echt de goede kant uit...
Net als jij twijfel ik aan de beslissing die ik moet gaan maken; ik weet gewoon niet welke kant ik op moet. En aangezien man dat ook niet echt weet, is het erg lastig...
En je vraag over wat het toch is waardoor mannen verliefd worden op een jongere collega: het heet midlife crisis!! En het is helaas vernietigend voor alles om de betreffende man heen...
Jeetje, dat is helemaal heftig; dat je man meteen met die collega ging samenwonen! Ook zwaar voor jullie kinderen, die begrepen daar vast helemaal niets van!
Waarom is je man toch weer bij je teruggekomen; lukte het niet met die collega of was zijn liefde voor jou toch groter? Dat lijkt me wel een belangrijk punt...
Het is inderdaad verschrikkelijk moeilijk om je man te vertrouwen als de collega nog in beeld blijft. Ik vraag express niet of zij ook op kantoor is, want dat soort dingen word ik alleen maar onrustig van. Ik moet zeggen dat ik het bijna onmogelijk vind om hiermee te kunnen leven. Het vreemdgaan ben ik allang overheen, pure sex is niet iets dat een relatie van 21 jaar kan breken (vind ik persoonlijk). Maar een verliefdheid voor iemand die dan ook nog eens een keer in beeld blijft....
Ik vind het erg lastig en bij ons gaat het momenteel dan ook niet echt de goede kant uit...
Net als jij twijfel ik aan de beslissing die ik moet gaan maken; ik weet gewoon niet welke kant ik op moet. En aangezien man dat ook niet echt weet, is het erg lastig...
En je vraag over wat het toch is waardoor mannen verliefd worden op een jongere collega: het heet midlife crisis!! En het is helaas vernietigend voor alles om de betreffende man heen...
woensdag 28 september 2011 om 15:02
@hova: hij zegt omdat hij nog veel van me houdt....persoonlijk denk ik omdat hij anders zijn baan kwijt was. Waarom ik dat denk is dat ik er laats ben achtergekomen dat hij haar nog 4 maanden aan het lijntje heeft gehouden. Pas toen zij weer iemand anders vond is het echt afgelopen.
Hier kwam ik pas een paar maanden geleden achter. Ik kon hem wel wat doen. Het vertrouwen is nog maar een heel dun lijntje. Vorige week kwam ik erachter dat ze weer een hele dag hebben samengewerkt, ondanks de toezegging dat dat niet meer zzou gebeuren. Hij ontkent het, maar hij versprak zich vandaar dat ik het weet. Had ook maar ff op de planning gekeken.....
Maar ja je weet helaas hoe het is, een keuze maken is heel moeilijk, stiekem denk ik wel 's had ik maar een andere keuze gemaakt, was ik alweer een heel end verder.
Jij ook heel veel succes, neem geen impulsief besluit.
Hier kwam ik pas een paar maanden geleden achter. Ik kon hem wel wat doen. Het vertrouwen is nog maar een heel dun lijntje. Vorige week kwam ik erachter dat ze weer een hele dag hebben samengewerkt, ondanks de toezegging dat dat niet meer zzou gebeuren. Hij ontkent het, maar hij versprak zich vandaar dat ik het weet. Had ook maar ff op de planning gekeken.....
Maar ja je weet helaas hoe het is, een keuze maken is heel moeilijk, stiekem denk ik wel 's had ik maar een andere keuze gemaakt, was ik alweer een heel end verder.
Jij ook heel veel succes, neem geen impulsief besluit.
woensdag 28 september 2011 om 15:53
Quote Dilemma-zoveel: neem geen impulsief besluit.
Lieverds, dat inmpulsieve besluiten nemen is meer iets voor de overspeligen waar het hier over gaat.
Ik zou de knoop doorhakken na 10 maand nou niet direct een impulsief besluit willen noemen...
Je leuter in een ander hangen en alles wat daarbij komt, dat is pas impulsief... Jullie zijn verre van dat, jullie proberen te redden wat er te redden valt, maar in je eentje kan je geen huwelijk redden helaas...
Jeetje Dilemma, meteen samenwonen met dat jonge ding?
En hij mocht weer terugkomen van jou?
Oei.. ik snap dat je je afvraagt of dat een goede beslissing van je is geweest..
Vanaf hier, en inmiddels een heel stuk verder, denk ik..
Neeeee, had je niet moeten doen.. maar ja, ik had het zelf misschien ook wel gedaan hoor, toen, als ik de kans had gehad..
Maar ja, het bijltje erbij neergooien kan altijd nog...
Ik blijf er versteld van staan wat mensen (meest mannen) allemaal uitvreten en dat ze er ook nog mee weg komen, althans een tijdje...
Dat verzin je toch niet?
Samenwonen met zo'n chick en teruggaan...
Nee Dilemma, ik schopte hem er alsnog uit!
Aju, de groeten...
Dames, sterkte maar weer.
Ik moet rennen....
Lieverds, dat inmpulsieve besluiten nemen is meer iets voor de overspeligen waar het hier over gaat.
Ik zou de knoop doorhakken na 10 maand nou niet direct een impulsief besluit willen noemen...
Je leuter in een ander hangen en alles wat daarbij komt, dat is pas impulsief... Jullie zijn verre van dat, jullie proberen te redden wat er te redden valt, maar in je eentje kan je geen huwelijk redden helaas...
Jeetje Dilemma, meteen samenwonen met dat jonge ding?
En hij mocht weer terugkomen van jou?
Oei.. ik snap dat je je afvraagt of dat een goede beslissing van je is geweest..
Vanaf hier, en inmiddels een heel stuk verder, denk ik..
Neeeee, had je niet moeten doen.. maar ja, ik had het zelf misschien ook wel gedaan hoor, toen, als ik de kans had gehad..
Maar ja, het bijltje erbij neergooien kan altijd nog...
Ik blijf er versteld van staan wat mensen (meest mannen) allemaal uitvreten en dat ze er ook nog mee weg komen, althans een tijdje...
Dat verzin je toch niet?
Samenwonen met zo'n chick en teruggaan...
Nee Dilemma, ik schopte hem er alsnog uit!
Aju, de groeten...
Dames, sterkte maar weer.
Ik moet rennen....
woensdag 28 september 2011 om 16:22
Heftig dilemma-zoveel... jemig ik zou niet weten wat ik zou doen in jouw situatie. Ik gruwel zelf bij de gedachte dat wanneer het niet blijkt te werken met die jongere collega, dat hij dan weer terug zou komen bij mij....dat is eigenlijk hetgeen wat ik het meest haat van dit alles. Wil niet zo zwak overkomen dat ik dat laat gebeuren, maar wat als hij echt terug komt....ben bang dat ik toch ook zwicht. En dan? Wachten tot hij weer een betere kandidaat tegenkomt??
Bleghhhhhhhhhhhhhh
Bleghhhhhhhhhhhhhh
woensdag 28 september 2011 om 16:25
Midlifecrisis....vanaf welke leeftijd speelt dat? Dan zit hij er wel vroeg in :p Maar geloof best dat dat het is....als ik nu goed naar hem kijk en naar z'n gedrag, dan kan ik best concluderen dat hij in z'n twintiger jaren wil blijven hangen....komop vent, wordt volwassen en gedraag je naar je leeftijd! Dat vind ik veel aantrekkelijker dan dit.....
(na info gelezen te hebben op internet; precies.....dit is het echt....weer een stapje verder)
(na info gelezen te hebben op internet; precies.....dit is het echt....weer een stapje verder)