Entertainment alle pijlers

Topchef 2012

28-02-2011 19:07 1408 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer begonnen, Topchef!

Wie kijkt en praat mee?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik dacht ook wel dat Mark door zou mogen (gezien het vlees), maar helaas. Ik had het hem gegund, het is een schat.

Als de gerechten anoniem geproefd zouden worden was er mss een andere uitslag. Soms vragen de chefs eerst nog even van wie een bepaald gerecht is. Dat willen ze wel eerst weten voor ze het proeven. Ik denk dat ze daardoor toch beinvloed worden.

Over eerdere aflevering:

Toen Mark chef was en niet onmiddellijk leiderscapaciteiten vertoonde werd hem onmiddellijk de macht om nog iets te zeggen of om iets te doen ontnomen. Iedereen probeerde een hogere positie op de apenrots in te nemen.

Zo herkenbaar. Iemand als Mark is dan een verademing.
Wie heeft er gewonnen, Maarten en ... Jeroen?
Wat is die djailany ofzoiets arrogant zeg.

mark is een lieverdje.
Ik vond dit altijd een leuk programma maar vind het steeds minder worden.

Vorige week al, Maarten door naar de halve finale. Zijn laatste vlees was gewoon rauw. En een Jeroen, die zich er misschien iets te makkelijk vanaf maakte, maar wel kon koken en de hele week fatsoenlijke gerechten neerzette, ligt eruit.

En nu die sabayon. Het kan best zijn dat het acht keer slecht was, maar je gaat mij niet wijsmaken dat er geen verschillen tussen zaten, als je alleen al zag hoe de resultaten eruit zagen en hoe het werd gemaakt. Geef de kijker dan in ieder geval nog de illusie dat er een klein beetje eerlijk beoordeeld wordt.
quote:ika35 schreef op 20 september 2011 @ 20:17:

En nu die sabayon. Het kan best zijn dat het acht keer slecht was, maar je gaat mij niet wijsmaken dat er geen verschillen tussen zaten, als je alleen al zag hoe de resultaten eruit zagen en hoe het werd gemaakt. Geef de kijker dan in ieder geval nog de illusie dat er een klein beetje eerlijk beoordeeld wordt.

Mee eens!

Ik vind het nog wel steeds een leuk programma (alleen mis ik Mark ) Kranenborg en Jaspers maken het leuk, vind ik. Gisteren ook, met dat kaaskoekje wat helemaal zacht was. Kranenborg: 'Het leeft nog'. En Jaspers, die als een zeelt achter Lars ging staan, toen die werkelijk niets stond uit te voeren tijdens die groepsopdracht.

Er is trouwens weer een nieuwe term geïntroduceerd hè, hebben jullie het gehoord? Luuk zei: 'Ik was tevreden over m'n gerecht, ik had het goed afgesmaakt'.

Juist ja.
Kijkt er niemand meer of is iedereen erover uitgepraat?

Ligt het nou echt aan mij of worden er steeds belachelijke keuzes gemaakt in dat programma.

Luuk gisteren dagwinnaar, hele week prima gekookt, volgens de gasten een goede vitello tonnato en hij ligt eruit.

En een Bob die volgens mij de hele week bij de middelmaat zat, die een mislukt hoofdgerecht neerzet (en kom me niet aan met dat ie niet geholpen is, zelf deed ie ook niets voor het voorgerecht en toen hem hulp werd aangeboden was het antwoord nee) en de bramen maar gewoon door de linzen roert, is door.

Het zal wel...
quote:Kijkt er niemand meer of is iedereen erover uitgepraat?

Als straf van de vorige week heb ik bijna een week overgeslagen, vandaag voor voor het eerst weer gekeken en helaas heb ik niet genoten. Ik hoorde in het voor stukje gevloek wat me een beetje verbaasde.

Ik ben helemaal niet onder de indruk wat deze koks vandaag hebben neergezet, ok al heb ik 5 dagen niet gekeken. Als het met dit niveau doorgaat dan haak ik wat vaker af en begin weer te kijken wanneer het interessant wordt.

Misschien is het leuke eraf en duurt het allemaal wat te lang!
Kan het niet helpen, maar ik vond het gewoon weer erg leuk vandaag...

Bob is alleen maar door, omdat de andere twee gerechten nog slechter waren. Marissa lijkt me niet echt een helder licht zeg. Hoe lang draait dit programma nu al? Al die tijd al moeten er tijdens de cook off vier identieke gerechten gemaakt worden. Heeft ze het dan nooit gezien?!

Jaap vind ik irritant. Hij wil net iets TE graag leuk doen.

Morgen bij Jacob Jan Boerma. Die vond ik de vorige keer leuk!
@ika35; je bent zo goed/slecht als je laatste gerecht en daar werd Luuk de dupe van.

Ben het met je eens hoor dat dat ergens niet klopt; maar ze hebben nu eenmaal voor deze opzet gekozen.

En dan kun je inderdaad de situatie krijgen dat iemand met de hakken over de sloot doorgaat naar de donderdag en dan vervolgens door blunders van een ander door gaat.

Ik denk niet dat de kandidaten van deze week het nog echt heel ver gaan schoppen. Bij het diner voor de gasten was er geen enkel gerecht waar de chefs echt enthousiast over waren en bij de cloche-roulette idem dito.

Het was steeds de minst slechte die door ging.
De amateurkoks deze week van Wie is de chef kookten beter dan al die professionele koks uit Topchef.Tjonge jonge als je ziet wat die koks neerzetten,hoeveel er mislukt dan mag de opleiding wel flink opgekrikt worden.
quote:Pauline65 schreef op 23 september 2011 @ 09:45:

@ika35; je bent zo goed/slecht als je laatste gerecht en daar werd Luuk de dupe van.

Ben het met je eens hoor dat dat ergens niet klopt; maar ze hebben nu eenmaal voor deze opzet gekozen.

En het zou zo makkelijk zijn de opzet wat eerlijker te maken. Gewoon de cijfers van de eerste drie dagen laten staan. Dan de groep waarvoor gekookt wordt ook cijfers laten geven, daarvan het gemiddelde nemen, optellen bij de eerdere drie cijfers en delen door vier. Dan ben je toch klaar?!

Het effect van die twee brigades die tegen elkaar strijden is dan wel weg natuurlijk, maar dat vind ik toch ook al niet kloppen. Pas lieten ze ook al twee koks van dezelfde gang naar die roulette gaan, omdat ze gewoon allebei te slecht gepresteerd hadden.
ik vind het raar dat ze voor een groep moeten koken, maar dat die groep verder geen inspraak heeft in wie het wel en niet goed hebben gedaan
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Deze opzet maakt het wel onvoorspelbaarder, als de punten blijven staan zouden er kandidaten voor spek en bonen meedoen. Het blijft toch arbitrair; de ene week ligt het niveau veel hoger dan de andere week.
Ik had toch liever het bordje van Jaap voor me gehad dan dat van Guus. Je zag het zweet er in stralen indruipen, zo vies.

Nog afgezien daarvan vond ik Jaap ook creatiever en wat zag het er mooi uit.

Ik vind chef Kranenborg steeds meer zichzelf worden.
Wat een gaaf gerechtje zeg, met die blokjes!

En inderdaad zeer onsmakelijk, dat zweet van Guus.

Knap dat Jaap zover is gekomen, maar zijn bord zag er niet mooi uit vond ik. Terecht dat hij eruit ging, en dat vond hij zelf ook.
Oh ja, dat bord met die blokjes.

Nee, dat zag er niet uit, ha ha.

Ik vond zijn eerste gerechtje, die zalm met komkommer, er wel heel mooi uit zien en ook leuk bedacht.

Jaap is wel een goeie kok, maar niet een type sterrenkok.

Zo ben ikzelf eigenlijk niet een type sterrenrestaurantlover. Ik hou van een ander soort keuken.

Maar dat terzijde.
quote:yasuko schreef op 25 september 2011 @ 06:46:

Ik vond zijn eerste gerechtje, die zalm met komkommer, er wel heel mooi uit zien en ook leuk bedacht.

Ja, vond ik ook.

Gewoon met een stalen gezicht komkommer gaan staan roken, terwijl zelfs de chef daar nog nooit van had gehoord. Da's wel lef, en ik vond het dan ook leuk dat hij doorging naar de volgende ronde.
Het is meestal wel moeilijk de eerste dag, zeker wennen. Maar ze hadden zulke "makkelijke" ingredienten. Ik heb provincies gezien dat je dacht, wat moet je daarmee maken.

Het viel me op dat die lerares van de kookstudio er veel moeite mee had. Die week ervoor of daarvoor was er ook een leraar die het zwaar had, zijn leerling die ook in die uitzending zat deed het gemiddeld beter.

Ik heb wel waardering voor de amateurs die het moeten opnemen tegen de prof.koks en leraren.

Ik probeer te herinneren hoe die gerookte komkommer er ook al weer uit zag. Weet wel dat die topchef een compliment gaf dat hij dat zo nog nooit had gegeten, maar hoe het eruit zag weet ik niet meer.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
vond vandaag de beoordeling oneerlijk

4 punten voor een beetje puree en 4 punten omdat je een onderdeel vergeten bent
Vond ik ook erg raar!
En ik verbaas mij, als je mee doet zal je toch wel eens gekeken hebben. Lever je letterlijk niets in, dan geen cijfer. En in een glas wat puree doen is nog een 4.

Het is echt al een paar keer gebeurd dus het is niet onbekend.

En al was het niet ideaal geweest, hij had alles klaar zei hij, dan had ik maar iets in het glas gegooid.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:gerritjevan schreef op 26 september 2011 @ 22:00:

vond vandaag de beoordeling oneerlijk

4 punten voor een beetje puree en 4 punten omdat je een onderdeel vergeten bent

Helemaal mee eens, dat klopte van geen kant.

Ze hebben bovendien die puree van Renee niet eens geproefd.Misschien was het wel niet te hachelen, en heeft ze toch een even hoog cijfer als het gerecht wat alleen de bonen miste.

Jammer, echt een misser van de chefs.
Helemaal eens met voorstaande reacties. Niets inleveren een 0, beetje aardappelpuree in glas een 4 en bonen vergeten terwijl de rest goed was (zeiden de chefs zelf) ook een 4.

Ik snap het echt niet.
quote:Lotte35 schreef op 23 september 2011 @ 11:25:

[...]

En het zou zo makkelijk zijn de opzet wat eerlijker te maken. Gewoon de cijfers van de eerste drie dagen laten staan. Dan de groep waarvoor gekookt wordt ook cijfers laten geven, daarvan het gemiddelde nemen, optellen bij de eerdere drie cijfers en delen door vier. Dan ben je toch klaar?!

Het effect van die twee brigades die tegen elkaar strijden is dan wel weg natuurlijk, maar dat vind ik toch ook al niet kloppen. Pas lieten ze ook al twee koks van dezelfde gang naar die roulette gaan, omdat ze gewoon allebei te slecht gepresteerd hadden.

Het zou inderdaad zo makkelijk eerlijker kunnen. Dat is toch ook voor de kijker veel leuker om te zien?

Er zijn nu zoveel dingen die niet kloppen.

Het is al een paar keer gebeurd dat de beste van 3 dagen koken eruit liggen en de slechtsten door zijn, op 1 gerecht dat dan net wat minder is.

Waarom koken voor een groep 'kritische gasten' als er niets gedaan wordt met hun mening.

En die brigades tegen elkaar klopt helemaal van geen kanten. Twee slechtsten tegen elkaar en hup 1 van de 2 door, op die ene keer na dat ze wel heel slecht presteerden. En rest van de brigade helpen bij een individuele opdracht waar zoveel vanaf hangt is ook raar.
Vandaag heb ik de eerste helft niet kunnen zien. Ik zou zo iets makkelijks maken dat ik om 7 uur klaar zou zijn maar toch niet.

Ik vond het wel een beetje raar dat het ene stel de mogelijkheid kreeg om het toetje beter te storten. Zo vaak hebben kandidaten alles klaar staan maar tijd te weinig voor het bord. En die krijgen ook geen tijd meer.

Oja, het gerecht van gister van de workshop ga ik ook even maken. Klein beetje anders heb ik al bedacht. Maar ik hou het in mijn geheugen, vond het zo'n leuk gerecht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven