Hoe ga je samenwonen.

28-09-2011 13:49 130 berichten
Ik heb een probleem, ik ben zwanger en heb geen eigen woning. Ik sta ingeschreven bij mijn moeder maar kom daar niet meer.

Mijn vriend woont in een studio maar mag niet samenwonen en al helemaal niet met een kind erbij. Staat in zijn huurcontract.

ik heb geen werk en weet niet wat ik moet doen. Mijn vriend verdient niet genoeg om particulier te huren.

Weet iemand hoelang de wachtlijst is voor een goedkope huurwoning in Tilburg of omgeving Tilburg, Waalwijk ect.

En moeten wij ons nu samen inschrijven als woningzoekende in Tilburg of kan ik me ook apart inschrijven en hij later erbij.

Ik kom uit een andere gemeente krijg ik dan wel een huis in Tilburg of hebben mensen uit de eigen gemeente voorrang?

Hoop dat iemand me kan helpen.
Alle reacties Link kopieren
Dus TO, je hebt een vriend die je belazerd en gebruikt, geen vaste woonplaats maar alleen een postadres bij je moeder, geen afgemaakte opleiding waarmee je een sollide baan zou kunnen zoeken en nu ben je (en ik hoop dat het niet zo is) ook nog zwanger van die nietsnut.

En nee hij zal je nu vast niet in huis opnemen en iemand die de huur niet kan betalen en geen economische binding heeft zullen ze niet zomaar een huis geven en evenmin maakt het tegenwoordig iets uit of je zwanger bent of niet.

Hoe heb je je zo de puin in kunnen laten draaien door zo'n nietsnut. Ik wordt er gewoon verdrietig van.
In veel gemeentes is een kind krijgen/hebben geen reden meer voor een urgentie.

Hoe krijg je een huis? Tja. Misschien moet je eens goed met je moeder gaan praten, daar contact herstellen en vragen of ze je wil helpen.
TO zal zich wel weer beroepen dat ze heel veel liefde heeft voor dit kindje en dat dat genoeg moet zijn. Echter liefde uit zich niet alleen in knuffelen, maar vooral in zorg. Onvoorwaardelijke zorg.

Blehg, van dit soort zaken wordt ik altijd een beetje misselijk. Omdat het een kind aan gaat die 100% afhankelijk is van iemand waar je nog geen gup achter wil laten.
Heb je je nou toch met je stomme harses zwanger laten maken?!?!?!?!

Ik dacht dat je wat aan jezelf zou gaan doen? iets met scholing of werk. Dat je eerst zou zorgen dat je e.e.a. op de rit zou hebben zodat je je kindje wat kon bieden in plaats van enkel 'een valse start'... je had vorige week niet eens geld om sigareten te kopen, of 'centjes' voor beltegoed en was boos dat je vriendje je hierrvoor geen geld stuurde.. Van alleen liefde kan een kind niet groot worden hoor.

En nu verwacht je van de maatschappij (en dus feitelijk van ons) dat wij je maar gaan feteren? Een huis gaan geven en een inkomen? Dat ik niet alleen werk om mijn eigen kinderen groot te brengen maar ook dat van jou en jij daar nog eens bij? Kom van je luie reet af en ga werken! Als je mijn dochter was geweest had ik je aan je haren van de bank afgetrokken en naar het uitzendbureau gebracht.

Sorry hoor, maar ik word best misselijk van dit soort minne acties. hebben sommige mensen dan echt geen herseninhoud?

En vind ik dat je recht hebt op urgentie? Nee natuurlijk niet. Dit is een doelbewuste actie van je geweest... heb je over jezelf afgeroepen. En dus geen recht op urgentie... vind ik.

Jij wilde dit toch allemaal zo graag? Jij vond jezelf toch oud en wijs genoeg om een kind te krijgen? Je lost het zelf allemaal maar op ook. Ben je nou helemaal betoeterd! Ontzettende puber dat je d'r bent....

Hoe denk je dit te gaan doen? Een huis heb je niet, een inkomen ook niet, en dat krijg je ook niet omdat je onder de 27 bent, in de wet WIJ valt en je dus gewoon aan de bak moet... Zelfs als je een kind hebt. Je hebt niet eens iets om een huis in te richten, je kind heeft niks te eten en jij voorziet nergens in. Jij KUNT nog helemaal geen kind opvoeden. Daar heb je de juiste instelling niet eens voor. Je kunt nog niet eens voor jezelf zorgen. Je leeft nu al als een proleet op de zakken van een ander. En nu?

Ik ben niet snel kwaad, maar ik kan hier zo pissig om worden. Kansloos leven en dan een onschuldig kind maar in jouw misere geboren laten worden!!! Egoistisch geval dat je bent.
Wachtlijst in Tilburg voor een normale huurwoning via Wonen Breburg circa 4 jaar. In Waalwijk idem. Als je geen werk hebt waar dacht je de huur dan van te betalen? Of moet je vriend die je doelbewust papa maakt dan maar krom liggen terwijl hij waarschijnlijk niet meer kan betalen dan zijn huidige studio?

Misschien kun je antikraak gaan wonen. Verder vind ik het echt ontzettend egoistisch van je. Hoe kun je dit nu doen. Get a life, ga werken voor je centen!
Wow! Even alle topics van TO gelezen..

Om my god!! Gewoon geen woorden voor..

- Omdat je 16 was en hij je eerste is geweest, moet je maar altijd bij hem blijven? Hé! Hoeveel relaties gaan er wel niet fout juist in de leeftijd van 20 tot 25.. Waarom? Omdat je verandert..

- Heb je geen eigenwaarde? Of ben je gewoon zo blind dat je niet ziet dat je inderdaad 'maar een van zijn neukertjes bent'. En hoe prachtig heeft meneer het nu vor elkaar, een van zijn neukertjes krijgt een kind. Hij neemt een ander nummer, laat nooit meer wat van zich horen.. En jij draait op voor de problemen.

Nogmaals; ben je blind? of doof? Een kind heeft niet genoeg aan alleen maar liefde, kreeg jij dat toen je kind was? Alleen maar knuffels en kusjes. 'S ochtends een broodje kus en 's avonds pasta met knuffels.. Dat vult niet..

Werken, ach ja dat is nu ook geen optie meer hé, met dat groeiende kindje in je buik, ook al stil gestaan bij de medische kosten van een bevalling? Zal me niks verbazen dat als je geeneens geld voor btg en peuken (mag God op mijn knietjes bidden dat je daar al gestopt mee bent!!) ook geen zorgverzekering hebt..

OM MY GOD!! Arme baby... Naieve moeder..

Groei op! Slik je trots in, ga naar je moeder, erken haar 'mam, ik heb er een rotzooi van gemaakt'. Laat je helpen door mensen die je willen helpen en niet mensen die je kapot maken!!

Stil staan bij wat hij in het verleden heeft gedaan, dat je nu geen opleiding meer kan doen, je word immers moeder, geen baan hebt en geen inkomen, heeft geen nut. Nu moet je actie ondernemen! Want over 7 maanden heb je een dikke pens en word je op een verdomd jonge, onvoorbereide en onverantwoorde manier moeder!
Kun je nog een abortus doen? Lijkt me een slimme zet in tegenstelling tot je domme keuzes die je maakt en hebt gemaakt.
quote:QQelleQ schreef op 28 september 2011 @ 14:20:

Mijn mond valt hier open van....

Ongelofelijk, wat ben jij (-> TO) een ongelofelijk egoistisch persoon zeg. En dan nog hopen/verwachten dat anderen (lees: de woonstichting/gemeente/sociale dienst) je problemen gaan oplossen. Ik vind het echt een schande.

Naar mijn mening heb je geen woning nodig, maar psychische hulp.....Volgens mij ook, je denkt alleen maar aan jezelf en niet aan een kind wat nog op de wereld moet komen en verder verwacht je maar effe dat anderen jou wel uit de -door jouzelf gecreeerde- shit gaan halen. Grow up, ga naar een abortuskliniek, meld je terug aan op school of neem een baan, dump die vriend en denk er over vijf jaar nog eens rustig over na of het dan beter schikt om aan kinderen te beginnen.
quote:stukje_cake schreef op 28 september 2011 @ 13:59:

[...]

Vergeet niet dat hij geen geld en beltegoed voor haar wil kopen.

To, zoals in 1 van je eerdere topics al genoemd is, was dit niet heel slim van je. Je hele leven is zo instabiel als maar kan en toch kies je ervoor om met de pil te stoppen.

Is het al zeker dat je zwanger bent?

Kijk eens of je hulp via maatschappelijk werk kunt krijgen, meid jij hebt echt alle hulp nodig die je kunt krijgen.

Ach nee toch zeker, is dat TO ??

Tjiesus.. Dat is dat ikke ikke ikke persoontje

You have a problem
TO. Neem contact op het FIOM.

Die zijn er niet alleen voor ongewenste zwangerschappen, ze kunnen ook helpen als je zwanger bent en niet zo goed weet wat je nu allemaal moet doen/regelen.

http://www.fiom.nl/
Je zou vorige week nog die pil gaan halen? Niet gewerkt blijkbaar? Had echt het idee dat je ogen open waren gegaan en dat je werk zou gaan zoeken, eerst je eigen leven op de rit wilde hebben en dan pas moeder worden. Maar goed, jij doet het net andersom

Je komt niet in aanmerking voor een sociale huurwoning omdat je zwanger bent. Als ik het me goed herinner heb/had je geen inkomen, toch? Waar wil je alles van betalen? Een kind heeft idd veel liefde nodig maar een pak luiers kan ook erg handig zijn op z'n tijd.

Ga z.s.m een baan zoeken, kassawerk/schoonmaken/etc. zodat je je eigen broek kan ophouden. Verder zou ik toch maar mijn moeder heeeeel lief aankijken als ik jou was want meer keus heb je denk ik niet?
quote:borderwalk schreef op 28 september 2011 @ 15:42:

TO. Neem contact op het FIOM.

Die zijn er niet alleen voor ongewenste zwangerschappen, ze kunnen ook helpen als je zwanger bent en niet zo goed weet wat je nu allemaal moet doen/regelen.

http://www.fiom.nl/TO kan beter een goede psychiater gaan zoeken...
En mag hij werkelijk niet samenwonen met een kind erbij of heeft hij jou dat vertelt? Pas vroeg jij je nog af hoe het zat en nu staat het ineens in zijn contract. Hadden jullie dat niet eerder kunnen lezen? Hoe ziet jouw vriend de toekomst samen?
Ik ben het eens met Oriane, en ik schiet totaal niet snel uit mijn slof.

Dit is echt ongelofelijk. Per ongeluk.. oké kan ik ergens inkomen, maar doelbewust en nu om advies vragen? Neen.
quote:Silvy schreef op 28 september 2011 @ 15:43:

Verder zou ik toch maar mijn moeder heeeeel lief aankijken als ik jou was want meer keus heb je denk ik niet?

Tja, want moeders zitten wel te wachten op dochters die er moedwillig een puinhoop van maken? Zodat moeders de kolen uit het vuur kan gaan halen en babysit kan gaan spelen over het kind?

Als ik haar moeder was, zou ik haar vertellen dat ze 2 opties heeft: een abortus of als de donder zorgen dat ze verantwoordelijkheid neemt over haar eigen leven en dat van haar ongeboren kind (en ik zou haar daarbij willen ondersteunen, maar die opvoeding/zorg doet ze maar lekker zelf!).
quote:EvyBlissy schreef op 28 september 2011 @ 13:57:

ik dacht dat jij een morning afterpil zou halen?

Dat dacht ik dus ook.. Evenals dat ze al ingeschreven stond zoals ze in het andere topic tegen jou zei...

18-09-2011, 16:16

quote:

EvyBlissy schreef op 18 september 2011 @ 16:14:

[...]

Ik sta al 3 jaar en twee maanden ingeschreven. Ik weet niet waar jij woont maar hier gaat dat niet zo snel.
quote:Oriane schreef op 28 september 2011 @ 14:50:

Heb je je nou toch met je stomme harses zwanger laten maken?!?!?!?!

Ik dacht dat je wat aan jezelf zou gaan doen? iets met scholing of werk. Dat je eerst zou zorgen dat je e.e.a. op de rit zou hebben zodat je je kindje wat kon bieden in plaats van enkel 'een valse start'... je had vorige week niet eens geld om sigareten te kopen, of 'centjes' voor beltegoed en was boos dat je vriendje je hierrvoor geen geld stuurde.. Van alleen liefde kan een kind niet groot worden hoor.

En nu verwacht je van de maatschappij (en dus feitelijk van ons) dat wij je maar gaan feteren? Een huis gaan geven en een inkomen? Dat ik niet alleen werk om mijn eigen kinderen groot te brengen maar ook dat van jou en jij daar nog eens bij? Kom van je luie reet af en ga werken! Als je mijn dochter was geweest had ik je aan je haren van de bank afgetrokken en naar het uitzendbureau gebracht.

Sorry hoor, maar ik word best misselijk van dit soort minne acties. hebben sommige mensen dan echt geen herseninhoud?

En vind ik dat je recht hebt op urgentie? Nee natuurlijk niet. Dit is een doelbewuste actie van je geweest... heb je over jezelf afgeroepen. En dus geen recht op urgentie... vind ik.

Jij wilde dit toch allemaal zo graag? Jij vond jezelf toch oud en wijs genoeg om een kind te krijgen? Je lost het zelf allemaal maar op ook. Ben je nou helemaal betoeterd! Ontzettende puber dat je d'r bent....

Hoe denk je dit te gaan doen? Een huis heb je niet, een inkomen ook niet, en dat krijg je ook niet omdat je onder de 27 bent, in de wet WIJ valt en je dus gewoon aan de bak moet... Zelfs als je een kind hebt. Je hebt niet eens iets om een huis in te richten, je kind heeft niks te eten en jij voorziet nergens in. Jij KUNT nog helemaal geen kind opvoeden. Daar heb je de juiste instelling niet eens voor. Je kunt nog niet eens voor jezelf zorgen. Je leeft nu al als een proleet op de zakken van een ander. En nu?

Ik ben niet snel kwaad, maar ik kan hier zo pissig om worden. Kansloos leven en dan een onschuldig kind maar in jouw misere geboren laten worden!!! Egoistisch geval dat je bent. Jij zegt het, ik denk het.
quote:mamal schreef op 28 september 2011 @ 13:51:

Vaak hebben mensen met kind wel voorrang bij gemeentes...

iedere situatie is weer anders. Ik ben zelf moeder van 2 kinderen en ik woon nu gescheiden van mijn kinderen vanwege woonruimte. Ik woon in een klein kamertje en de kinderen bij bekenden van mij. De gemeente zegt; "zij hebben een dak boven hun hoofd en dat is het belangrijkste" Ik sta ingeschreven voor geschikte woonruimte en maatschappelijk werk is er ook bij betrokken,maar dit kan allemaal nog wel even gaan duren.

Ga er dus niet zomaar van uit dat je wel woonruimte krijgt omdat je een kind hebt.
quote:lilaemme schreef op 28 september 2011 @ 15:45:

[...]

TO kan beter een goede psychiater gaan zoeken...

Gaat die met TO op korte termijn de mogelijkheden op een rij te zetten hoe/of ze voor haar kind kan zorgen? Bovendien TO heeft al vaker therapie gehad.

FIOM en maatschappelijk werk lijken me nu de aangewezen instanties om bij aan te kloppen.
quote:schouderklopje schreef op 28 september 2011 @ 15:49:

[...]

Tja, want moeders zitten wel te wachten op dochters die er moedwillig een puinhoop van maken? Zodat moeders de kolen uit het vuur kan gaan halen en babysit kan gaan spelen over het kind?

Als ik haar moeder was, zou ik haar vertellen dat ze 2 opties heeft: een abortus of als de donder zorgen dat ze verantwoordelijkheid neemt over haar eigen leven en dat van haar ongeboren kind (en ik zou haar daarbij willen ondersteunen, maar die opvoeding/zorg doet ze maar lekker zelf!).Nee denk zeker niet dat moeders daar op zitten wachten maar hoop dat moeder haar nog wat bij kan brengen/schop onder haar kont kan geven?
quote:borderwalk schreef op 28 september 2011 @ 15:56:

[...]

Gaat die met TO op korte termijn de mogelijkheden op een rij te zetten hoe/of ze voor haar kind kan zorgen? Bovendien TO heeft al vaker therapie gehad.

FIOM en maatschappelijk werk lijken me nu de aangewezen instanties om bij aan te kloppen.Gezien dit en eerdere topics van TO denk ik niet dat FIOM nodig is om te weten of zij een kind kan opvoeden. Ze kan niet eens voor zichzelf zorgen. De post van Oriane zegt alles - niets aan toe te voegen.
quote:lilaemme schreef op 28 september 2011 @ 16:10:

[...]

Gezien dit en eerdere topics van TO denk ik niet dat FIOM nodig is om te weten of zij een kind kan opvoeden. Ze kan niet eens voor zichzelf zorgen. De post van Oriane zegt alles - niets aan toe te voegen.Maar aangezien TO wel denkt voor haar kind te kunnen zorgen, denk ik dat gaan praten met maatschappelijk werk en het FIOM nu voor TO de beste tip is.
Je krijgt geen urgentie in jouw geval. Een woningbouw denkt namelijk op dezelfde manier als de mensen op dit forum. Je hebt een eigen verantwoordelijkheid en als jij besluit om zwanger te raken dan dragen zij hier geen verantwoording voor door jou urgentie te geven. Misschien handig om dat soort dingen uit te zoek voor je zwanger wordt?

Och, och, och arm kind (die in je buik dan he).
quote:borderwalk schreef op 28 september 2011 @ 16:16:

[...]

Maar aangezien TO wel denkt voor haar kind te kunnen zorgen, denk ik dat gaan praten met maatschappelijk werk en het FIOM nu voor TO de beste tip is.

Ze komen er inderdaad ws snel achter dat TO niet in staat is/lijkt te zijn om voor een kind te zorgen. Maatschappelijk werk zal hier ook een mening over hebben en dan hoogstwaarschijnlijk de Kinderbescherming of het adoptiebureau inschakelen, mocht het te laat zijn voor een abortus.

Heel hard, normaal reageer ik niet zo, maar aangezien TO moedwillig haar "vriendje/scharrel/neukbeest/melkkoe" haar heeft late bezwangeren en nu graag wil dat iedereen zich voor haar inzet (zonder baan, woning, vangnet e.d.), ben ik hier direct klaar mee.

Ik wil ook graag een kind, maar ik wil een kind een wereld en een leven kunnen bieden. Kan ik dat niet, dan geen kind. En zo naar is het.
quote:lionlily schreef op 28 september 2011 @ 16:20:

[...]

Ze komen er inderdaad ws snel achter dat TO niet in staat is/lijkt te zijn om voor een kind te zorgen. Maatschappelijk werk zal hier ook een mening over hebben en dan hoogstwaarschijnlijk de Kinderbescherming of het adoptiebureau inschakelen, mocht het te laat zijn voor een abortus.

.

Nou als TO, al wilde gaan dan is ze nu waarschijnlijk afgeschrikt. TO heeft idd nu weinig te bieden aan een kind, maar om er vanuit te gaan dat het kind door een instantie meteen ter adoptie wordt opgegeven na de geboorte gaat ook te ver.

Ze is niet dakloos, drugsverslaafd of psychotisch. Bovendien de vader is vooralsnog ook niet uit beeld verdwenen.

Ik ben het ermee eens dat TO hulp nodig heeft, misschien dat een opvanghuis voor jonge moeders geschikt is voor TO, maar daar weet het maatschappelijk werk vast meer vanaf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven