de (r)emigranten gaan verder

28-07-2011 12:46 1672 berichten
Alle reacties Link kopieren

Waar ter wereld je ook woont, hier kun je je verhalen over je leven in binnen- en buitenland kwijt.

EDIT (19 oktober 2012):

Abusu: Noorwegen Nederland

Ainne: Ierland

Beleza: Japan

Caramella: Duitsland

Chicha: Tenerife

Discovery: Nederland

Dutchie: USA

Fladder: Nederland

Guiri: Spanje

HKGirl: Hongkong

Keranet: België

Lapin: Zwitserland Duitsland

Lila72: Frankrijk

Liubi: Duitsland Saudi Arabië

Mapleleaf: Canada

Nanien: Italië

Noppies: Oostenrijk

Nymeria: Engeland

Olifantjeinhetbos: Canada

Pompedon: Oostenrijk

Raccoon: USA

Seymour: Canada Nederland

SFO: USA

Snjokorn: IJsland Nederland

Sombrerito: Bolivia

Yette: Nederland
Snjókorn falla, á allt og alla
abusu, ja ik maak wel gebruik van linkedin maar ik het idee dat het niet de plaats is voor een parttime baan.

Vandaag maar een hele zooi uitzendbureaus gebeld en het liefste was ik langsgegaan maar dat wordt niet ( meer) gewaardeerd geloof ik. Overal hoor ik : stuur je cv maar en dan bellen we wel als we iets hebben.

Ik geloof dat de arbeidsmarkt wat veranderd is in NL sinds mijn laatste baan hier, dat is inmiddels al 4 jaar geleden!
Fladder: ik denk dat je gelijk hebt: eerder was het juist goed om je gezicht even te laten zien. Nu gaat alles via email en telefoon hier netzo. Toch de moed niet opgegeven hoor, je hebt maar een telefoontje of email nodig.
Keranet, lekker naar Co in december! Wat leuk! Reizen met een baby is best makkelijk, ze slapen veel en hebben het niet zo in de gaten.

Later wordt dat wat ingewikkelder.

Fladder, wat zou je graag willen doen? Kun je niet meer terug naar de radio?

Met jouw stem is het misschien een optie om commercials in te spreken? Ik weet niet hoe dat precies werkt, maar misschien heeft de radio wel connecties.

Raccoon, wat gaaf van die baan! Partime en om de hoek, beter kan niet.

Klinkt ook gezellig, met veel collegas.

Vindt je dochter het voetballen nu wel leuker? Als je scoort, heb je vrienden... dat zong Doemaar toch?

SFO, zit je al een beetje in het ritme op je nieuwe baan? Ik hoor je er niet veel over. Je zult ook wel weinig tijd hebben om te internetten.

Seymour, zou je zelf iets kunnen beginnen? Wat die taartenmevrouw kan, kan jij toch ook?

Dutch cakes, of bloemen, of graanjenever?

Snjo, zit je nu in Nederland?? Wanneer moeten we duimen?

Je hebt iig lekker weer.

Abusu, mocht je ooit aan kinderen willen beginnen is het wel handiger om in Nederland te wonen. Lijkt me... alhoewel, in skandinavische landen heb je wel meer benefits als moeder.

Hoe gaat het met het daten?

Een vriendin uit NL gaat nu speeddaten, kan me er niet veel bij voorstellen.

Even wat snaaien uit de koelkast...
@Chicha ik lees wel mee hoor maar ben inderdaad erg druk. Naast mijn nieuwe baan waar ik al de hele dag achter de computer zit ben ik 'savonds vaak bezig om nog dingen voor mijn eigen toko te regelen. Daarnaast gaat zaterdag ook tot nu toe op in werk en als klap op de vuurpijl gebeurd dit ook af en toe op zondag ondanks ik die dag absoluut vrij wil hebben. Het gaat helaas gewoon niet behalve volgende week.

Vrijdag rijden wij naar Las Vegas om mijn kids op te pikken, daarna een week vakantie die wij beide thuis hier had nodig hebben.
Zo, wat druk SFO! Aan de ene kant lekker dat je zo bezig bent (en geld verdient, hopelijk ), aan de andere kant wel om je zelf denken hoor!

Een weekje vakantie met een bezoek aan Las Vegas klinkt heel goed!
WTF?
@Abusu geld is natuurlijk niet alles, en heb het gevoel dat ik nu mijn eigen jobs aan iemand anders moet overlaten niet allemaal onder controle is. Maak het beste er van.

De nieuwe uitdaging (lees job) heb ik bewust gedaan, Het bedrijf waarvoor ik nu werk heeft een heel mooi product wat ik eventueel later zelf mee kan werken. Namelijk Energie Saving voor verlichtings installatie tussen de 40 en 70% afhankelijk waar.

De steady salaris nu mijn lieve schat er op achteruit gaat voelt ook goed. Plus het staat goed op mijn CV, moet dan ook nodig mijn link-in aanpasen.
Hoi allemaal, ben ik ook weer even snel!

Raccoon, gefeliciteerd met je nieuwe baan! Klinkt erg leuk (en lekker!).

Abusu, wat een geweldige katten heb je! Gisteren samen met A. gelachen en lopen zwijmelen bij foto's en filmpjes...

Snjo, kon je rustig naar NL? Wat een gehaast!

SFO, alvast veel plezier met de kids!

Voor de rest
Hallo meisjes en man

Ik was weer even op het Viva forum omdat ik het 'stoppen met roken' forum nodig heb, Volgende week is het weer zover, mijn tweede stoppoging (de eerste is al weer 2 jaar geleden ).

En dan ga ik nu weer snel terug naar Facebook.

Toedeloe
Way to go Lapin! Succes!
Toch wel leuk dat Lapin weer hier eens rond komt dansen, ook al is het alleen maar om van die nare gewoonte af te komen. You Go Lapin.

Zie net de weersberichten voor komend weekend bij Grand Canyon en Bryce Canyon. BRRRRRRRRRRRRRRRRRR.

Eerst maar starten in Las Vegas. Daarnaast heb ik vanavond besloten om dat de vakantie gangers mij naar 6 dagen op het vliegtuig mogen zetten. Mijn eigen projecten lopen aan het einde van de ruwbouw en moet zien dat deze tot een goed eind komen.

Zwar klote zullen we maar zeggen.
I'm back home!!!
Snjókorn falla, á allt og alla
@Raccoon: gefeliciteerd met je baan! Staan Europese producten in de USA goed aangeschreven of juist niet? En wat goed van je dochter! Gaat ze het voetballen nu ook niet leuker vinden, nu blijkt dat ze goed kan scoren?

@ Fladder: ik denk het ook. Ik had ook helemaal geen hoge verwachtingen, ik was eerder enorm aan het twijfelen of ik wel kinderen wilde, met name vanwege alle verantwoordelijkheid die erbij komt kijken. Maar nu blijken ze toch erg leuk. Bijvoorbeeld, terwijl ik dit aan het schrijven was begon dochter te huilen, en toen dacht ik oooh, net als ik even rustig zit. Maar ik tilde haar op, en toen kwam er een enorme boer uit, en daarna begon ze naar me te lachen. Nu ligt ze tegen me aan te slapen. Op zulke momenten ben ik helemaal verliefd.

En ik ben ook geen fan van uitzendbureaus, ze beloven gouden bergen in hun reclames maar als het puntje bij paaltje komt hebben ze niks en wordt je bij de deur afgesnauwd. Waar zoek je naar?

@ Abusu, dat lijkt me echt heel lastig, wel een kinderwens maar geen geschikte partner. Heb je nooit overwogen om het dan maar alleen te doen? Ik zag in het programma Babyboom van de NCRV ook een vrouw die het alleen deed en volgens mij was er hier lang geleden ook nog eentopic over op het forum.

@ Lapin: hallo! En wat goed, succes, je kan het!

@SFO: troost je, het weer kan hier niet veel beter zijn. Regen , regen , regen en eh, oja, regen! Bleeeh. Kun je tussen alle drukte door niet even naar Belize?

@Snjo: las op fb dat je in Nl was ( te laat gezien helaas). Was het leuk en heeft het in het kader van de banenjacht nog wat opgeleverd?

De laatse week van mijn verlof…. Heb wel weer zin om te gaan werken, maar als ik de keuze had zou het parttime zijn, een hele dag weg van dochter is toch wel erg lang. Maarja, als het goed is in december weer lekker samen. Morgen gaan we met een hypotheekmeneer praten, eens kijken wat de mogelijkheden zijn. Maar of eenhuis kopen nu wel zo verstandig is…. Ik twijfel. Wat zouden jullie doen?
Keranet ik kan jouw geen advies geven of je nu wel een huis moet kopen of niet. Hier in de VS zal ik waarschijnlijk ja zeggen maar ken jouw omstandigheden niet.

Zit na een rare week weer in Vegas, dochter lief had de ESTA niet betaald en dus kon ze het shacken en dus had ik een huilend iemand vanuit Dusseldorf aan de lijn. Na heel veel heen en weer en verkeerde informatie van Delta hebben we ze nu eindelijk vanavond hier in Vegas. De dagen dat ze er niet waren hebben we met zijn tweetjes bij de Grand Canyon gekampeerd.

Morgen met ze allen naar Bryce Canyon.
Keranet, ik zou het niet doen momenteel. Je bent een stuk minder flexibel als je een koophuis hebt en jullie willen misschien wel weer verhuizen.

Maar ik snap ook dat je met een kind een beetje comfortabel wil wonen, en ik weet niet of dat mogelijk is met een huurhuis in BE/NL.

En de prijzen zijn wel gunstig als je nu wil kopen....

Tja, wat is wijsheid?

SFO, wat erg van je dochter! Moest ze een vlucht later nemen, alleen? Ach gossie....

Veel plezier in de komende dagen!

Mijn moeder en tante zijn weer naar huis. Manlief is weer eens pleite dus ik heb het heerlijk rustig!
Sterker nog, zij en haar vriend mochten niet vliegen en tja zoon vond een overstap toch niet erg prettig dus men is nu 3 dagen later gekomen.
SFO: waarom mochten ze niet vliegen?..wat een gedoe. Gelukkig zijn ze alsnog gearriveerd.

Keranet; ik sluit me bij chicka aan, ik zou waarschijnlijk ook geen huis kopen. Nu ben je zo vrij als een vogeltje en kun je vertrekken wanneer het jullie uitkomt. En als ik in Nederland zou kopen dan vind ik de hypotheekaftrek ook nog een beetje eng. Er gaat toch wat mee gebeuren denk ik de komende dagen.

Ben even snel eten aan het kopen..man is met kids de halloween versiering aan het afmaken..
Oja, Halloween! Dat komt er ook weer aan.

Dochter had bedacht dat we de garage wel konden leegruimen om dan de hele klas uit te nodigen voor een Halloweenfeest....

Ik ben nu dus hard op zoek naar een alternatief, moet er niet aan denken om hier 30 kinderen te moeten entertainen...

Wat gaan jullie doen, Raccoon? De buurt langs voor trick or treat?

In Spanje is het nog niet zo bekend en veel mensen doen niet eens open.
Chicka: mijn dochter had eigenlijk het zelfde idee als die van jouw..een groot Halloweenfeest. Misschien een volgend jaar maar niet dit jaar. Het huis en de tuin is versierd, en dan op de avond zelf trick or treat, misschien hebben we ergens nog een halloween feestje en dat was het dan. Maar voor de kids is halloween iets geweldigs..
Hier nog steeds geen Haloween uit respect voor mijn overburen. En dat heeft er mee te maken dat hun zoon 4 jaar geleden op de dag in koele bloede is dood geschoten.

Chicha dochterlief had de ESTA niet betaald, dat is en visum om de VS binnen te komen.
Kom weer eens even zwaaien.

We hebben het hier druk. G is acht maanden zwanger en doet dus meer vanuit huis, er zijn veel toeristen in town dus mensen in de winkel en er zijn net een paar mensen aangekomen via de website. Even bikkelen dus (maar wel fijn voor de kassa )

Lees nog wel af en toe mee, maar reageren komt er maar weinig van. Halloween is hier niet enorm populair, de dag ervoor ´Todos Santos´ wel. De mensen geloven hier dat hun overleden geliefden die dag terugkomen naar huis, daar staat hun favoriete eten klaar enz. Heel mooie gedachte vind ik.
Dames misschien hebben jullie het al gelezen, maar voor diegene edie het niet heeft gelezen.

Petitie tegen wetsvoorstel dat dual citizenship wil tegengaan

Het zou erg mooi zijn als jullie de petitie

(i) spoedig ondertekenen,

(ii) doorsturen naar zoveel mogelijk gelijkgestemden, familieleden, vrienden en collegae in het buitenland en

(iii) zoveel mogelijk ruchtbaarheid en steun aan de petitie geeft via email, Twitter, Facebook of wat dan ook.

http://www.nederlandersoverzee.petities.nl/
Ja, dat is Allerheiligen. Geen toevalligheid dat Halloween op de dag erna valt. Was om de ketters/heidenen/andersgelovigen mee te krijgen. Halloween is hier ook helemaal je van het. Kostuums hebben we al weken in huis want ze konden echt niet meer wachten... Ik heb ook wat aangeschaft. Ik wilde natuurlijk als 'Bad Angel' of 'Naughty Nurse' gaan maar aangezien ik buiten werk heb ik maar wat langs en warms uitgekozen.

Ik heb de petitie getekend. Vind het zo dubbel. Voel me enorm betrokken bij beide landen! Hier ben je juist trots op je afkomst; ook al zijn je overgrootouders naar Canada geemigreerd en spreek je die taal helemaal niet meer.

Op mijn werk gaat het zo-zo... vind het niet meer zo heel leuk. Rij nu elke werkdag 3.5 uur in totaal en dat was eerst 2 uur max en wat andere zaken die ik niet zo heel netjes vind.

Ik zet het niet op fb want ik heb iets doms gedaan; mijn baas' verzoek om friends te zijn ingewilligd. Moet je dus nooit doen. Kun je niet meer zeiken op fb.
Seymour zeiken over mijn baas doe ik eigenlijk nooit op het internet, je zult net zien dat de zoekservers iets oppikken. Ben met je eens, het is zo dubbel wat betreft de betrokkenheid.
SFO, ik heb het nieuws niet gevolgd ivm het wetsvoorstel tegen het verbieden van dubbele nationaliteit. Maar betekent dit dan ook dat mijn dochter ooit zal moeten kiezen?

Ze is nu én spaans én nederlands, zou dat gaan veranderen?

Niet dat het echt een probleem is, ze is 100% spaans en spreekt maar amper nederlands, maar ik vind het wel een leuk idee dat ze toch ook nederlands is.

Raccoon, hoe gaat het op je nieuwe werk? Ben je al een beetje gewent?

Vanavond is Halloween, maar ik heb nog steeds geen idee wat we gaan doen. Zal wel weer een pizza worden.

Llama, is de beeb er al? Je ouders zouden toch één dezer dagen komen?

We gaan vrijdag een weekendje naar Londen, met de baas van mijn man. Ik ga dus maar eens wat winterkleren zoeken onder in de kast, kijken of ik er nog in pas...
Chicha wat heerlijk zeg, naar Londen. Veel plezier! Wat ga je doen, heb je daar ook nog gelegenheid om lekker te shoppen?

SFO groot gelijk dat je niet klaagt over je werk op FB, je zou de eerste niet zijn die op zo'n manier z'n ontslag heeft gekregen!

Wat sneu voor jouw dochter zeg dat ze die problemen had met de vlucht.

Keranet heb je al wat besloten of jullie een huis gaan kopen?

Fladder, Seymour en Snjokorn, zijn er bij jullie nog nieuwe ontwikkelingen op werkgebied?

Hoe waren de Halloween vieringen? Hier in België merk ik niet zoveel van Halloween. Morgen is het Allerheiligen en woensdag Allerzielen, die dagen worden wel gevierd. Wat dat betreft is het wel leuk om in een katholiek land te wonen, zo heb je tenminste wat meer officiële vrije dagen

Ik heb trouwens mijn Facebook voorlopig op non-actief gezet, ik werd er een beetje mesjogge van. 'k Ga nu eerst maar eens bedenken wat ik er verder mee wil, misschien alleen nog voor de WW gebruiken ofzo. Ik wilde nog een berichtje achterlaten op de WW maar het is op FB zo lekker handig geregeld dat bij deactivatie van je account je berichten ook allemaal verdwijnen.... dus dat heeft weinig zin dan. Gelukkig is het VivaForum er nog en kan ik jullie zo toch nog op de hoogte stellen. :-)
Obstacles are those frightful things you see when you take your eyes off your goal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven