huis kopen in je eentje?
woensdag 28 september 2011 om 17:30

donderdag 29 september 2011 om 00:39
quote:meds schreef op 28 september 2011 @ 19:34:
en vergeet de OZB niet, en groot onderhoud, een verfbeurt aan de buitenkant, elke 3 jaar, kost je zo 800 euro. Nieuwe dakgoot of andere onderhoudszaken, het tikt flink aanDat ligt voor TO anders, aangezien ze een appartement wil gaan kopen. Bij bijna alle appartementen heb je te maken met een VVE waar maandelijks een bijdrage aan moet worden voldaan. Deze bijdrag wordt o.a. gebruikt voor dergelijk onderhoud.
en vergeet de OZB niet, en groot onderhoud, een verfbeurt aan de buitenkant, elke 3 jaar, kost je zo 800 euro. Nieuwe dakgoot of andere onderhoudszaken, het tikt flink aanDat ligt voor TO anders, aangezien ze een appartement wil gaan kopen. Bij bijna alle appartementen heb je te maken met een VVE waar maandelijks een bijdrage aan moet worden voldaan. Deze bijdrag wordt o.a. gebruikt voor dergelijk onderhoud.

donderdag 29 september 2011 om 11:36
Hmm, in steden als Amsterdam gaat het in ieder geval moeilijk worden denk ik. Mijn vriend verdiend 2700 euro bruto, maar kon voor dat salaris niks vinden dat hij kon kopen (behalve Zuid-Oost). Wij zijn dus aan het wachten tot ik ook ben afgestudeerd, zodat we wel een leuk appartementje kunnen kopen met minimaal 2 slaapkamers (en ook nog in een leuke buurt).
Het kan dus wel, als je genoegen neemt met slechte wijken en hele kleine huisjes, maar persoonlijk wacht ik dan liever tot een echt leuk appartementje.
Het kan dus wel, als je genoegen neemt met slechte wijken en hele kleine huisjes, maar persoonlijk wacht ik dan liever tot een echt leuk appartementje.
donderdag 29 september 2011 om 17:18
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb indeedaad een vast contract dat is grllukig het probleem niet. Het gaat om woonruimte is het oosten van het land dus dat zit gelukkig ook mee. Ik ga binnenkort eens een afspraak maken bij de hypotheekadviseur en voor mezelf eens afwegen of ik wil huren of toch kopen. Ik vind het fijn dat er toch wat van jullie alleen hebben gekocht en om te lezen dat het dus niet geheel onmogelijk is.

zondag 2 oktober 2011 om 09:14
quote:_Webs_ schreef op 28 september 2011 @ 19:24:
[...]
Hmmm, is dat omdat je een vrouw (alleen) bent denk je? Ik ben ook naar huizen aan het kijken en kan volgens de bank een behoorlijke hypotheek krijgen.
*weg* ben erachter dat het in Utrecht/Amsterdam toch heel erg tegenvalt. Meer dan max 2 kamers zit er in ieder geval niet in
Oh, ajb niet quoten, haal zo de bedragen weer weg Ja dat is ook zo.Bij sommige hypotheek verstrekkers kan het 20.000 euro schelen of je MAN of VROUW invult bij je bruto jaarinkomen.Vind het persoon echt prehistorisch maar toch.
[...]
Hmmm, is dat omdat je een vrouw (alleen) bent denk je? Ik ben ook naar huizen aan het kijken en kan volgens de bank een behoorlijke hypotheek krijgen.
*weg* ben erachter dat het in Utrecht/Amsterdam toch heel erg tegenvalt. Meer dan max 2 kamers zit er in ieder geval niet in
Oh, ajb niet quoten, haal zo de bedragen weer weg Ja dat is ook zo.Bij sommige hypotheek verstrekkers kan het 20.000 euro schelen of je MAN of VROUW invult bij je bruto jaarinkomen.Vind het persoon echt prehistorisch maar toch.