stinkende spijkerbroek
vrijdag 30 september 2011 om 07:29
Sinds vorige week zit er in meerdere spijkerbroeken (van man, mij en zoontje) een nare lucht.
Ik vermoed dat het is gekomen door het drogen in huis terwijl het erg vochtig was.
Helaas krijg ik de lucht er niet uit. Ik heb de wasmachine extra op 90 graden laten draaien met een beetje soda, vervolgens de stinkende broeken op 40 met schoonmaakazijn gewassen en buiten gedroogd. Het leek beter te zijn. Nog niet helemaal weg, dus nog een keer met de was mee gedraaid. En nu weer terug bij af. De lucht is weer terug.
Wat kan ik nu nog meer doen om het eruit te krijgen?
Iemand tips?
Ik vermoed dat het is gekomen door het drogen in huis terwijl het erg vochtig was.
Helaas krijg ik de lucht er niet uit. Ik heb de wasmachine extra op 90 graden laten draaien met een beetje soda, vervolgens de stinkende broeken op 40 met schoonmaakazijn gewassen en buiten gedroogd. Het leek beter te zijn. Nog niet helemaal weg, dus nog een keer met de was mee gedraaid. En nu weer terug bij af. De lucht is weer terug.
Wat kan ik nu nog meer doen om het eruit te krijgen?
Iemand tips?
vrijdag 30 september 2011 om 08:02
vrijdag 30 september 2011 om 08:04
quote:lelytjevandalen schreef op 30 september 2011 @ 08:01:
Die kan ik ook proberen. Maar dan is het toch raar dat het alleen in de spijkerbroeken zit?
Is ook raar, snap ik ook nog niet. Ik had het in spijkerbroeken en in 'joggingstof- dingen'. (Sportkleding, huispak.)
Met de rest van de was niks aan de hand.
Die kan ik ook proberen. Maar dan is het toch raar dat het alleen in de spijkerbroeken zit?
Is ook raar, snap ik ook nog niet. Ik had het in spijkerbroeken en in 'joggingstof- dingen'. (Sportkleding, huispak.)
Met de rest van de was niks aan de hand.
vrijdag 30 september 2011 om 08:15
Spijkerbroek in de droger durf ik niet. Ooit is gedaan en toen had ik een broek voor hoog water. Mocht de lucht er niet uitgaan dan kan dat altijd nog.
Ik laat nooit was lang in de machine zitten. Ik was snachts, zet de timer zo dat ik op kan hangen als ik wakker ben. Gisteren heeft de broek de hele dag, alleen aan een rek zodat het niet tegen andere kleding hing, buiten gehangen. Was dus nog hetzelfde.
Inieder geval dank voor de tips, ga hem vannacht in een emmer azijn zetten en morgen laten drogen buiten. Dan wassen zonder wasverzachter en als het dan nog niet weg is, in de dettol (geeft geen rare vlekken toch?)
En als het dan nog niet weg is in de droger.
En als het dan nog niet weg is, dan gooi ik het maar weg
Ik laat nooit was lang in de machine zitten. Ik was snachts, zet de timer zo dat ik op kan hangen als ik wakker ben. Gisteren heeft de broek de hele dag, alleen aan een rek zodat het niet tegen andere kleding hing, buiten gehangen. Was dus nog hetzelfde.
Inieder geval dank voor de tips, ga hem vannacht in een emmer azijn zetten en morgen laten drogen buiten. Dan wassen zonder wasverzachter en als het dan nog niet weg is, in de dettol (geeft geen rare vlekken toch?)
En als het dan nog niet weg is in de droger.
En als het dan nog niet weg is, dan gooi ik het maar weg
vrijdag 30 september 2011 om 13:14
quote:mali30 schreef op 30 september 2011 @ 12:21:
"RosaP, 3 uur geleden
Dagje laten weken in emmer met azijn! Alle luchtjes verdwijnen!
Geen schoonmaakazijn, gewone witte azijn trouwens."
Beetje mosterd Het moet niet gekker worden...twee keer dezelfde tip, niet het hele topic lezen..zal t niet meer doen.
"RosaP, 3 uur geleden
Dagje laten weken in emmer met azijn! Alle luchtjes verdwijnen!
Geen schoonmaakazijn, gewone witte azijn trouwens."
Beetje mosterd Het moet niet gekker worden...twee keer dezelfde tip, niet het hele topic lezen..zal t niet meer doen.