Verboden verdriet

02-10-2011 12:50 388 berichten
Alle reacties Link kopieren
Getrouwde vent gaat vreemd met getrouwde vrouw.

Ze spreken af enkel met elkaar sex te hebben en natuurlijk met hun eigen partners.

Getrouwde minnares gaat scheiden en treft een vrije vent waar ze verder mee wil.

Getrouwde vent (TO dus) is nu verdrietig omdat hij niet meer van 2 walletjes kan eten.

Dat is het ongeveer.
anoniem_132375 wijzigde dit bericht op 02-10-2011 17:30
Reden: aangepast op verzoek
% gewijzigd
In een vriendschap ga je niet samen naar een hotel. Althans, niet om te neuken.
quote:derringer schreef op 02 oktober 2011 @ 12:59:

Dat weet ik ergens wel, dat kun je ook tussen de regels lezen. Maar verstand en gevoel liggen mijlenver uit elkaar. Het is niet zo dat je even een bijvriendinnetje neemt, er komt veel meer bij kijken. Meer dan ik ooit beseffen kon.

Het vervelende is dat jij twee liefdes had en dat één van die liefdes niets weet van de andere liefde. Voor jou gaat het niet om een 'bijvriendinnetje', in de ogen van je onwetende vrouw, zal dat waarschijnlijk ontzettend zijn. Zij heeft geen idee van het feit dat ze een van de twee was. Je verdriet om je andere liefde zul je dus net zo stiekem moeten verwerken als je verhouding met haar was.

Hoewel ik echt begrijp dat je verdrietig bent, is dat toch echt het risico van het hebben van een verhouding.

Het gaat wel over, je liefdesverdriet. Vandaag niet, morgen ook niet maar met de tijd wel.

Sterkte.
Samenvatting voor degenen die geen zin hadden het hele verhaal te lezen:

Man (TO) en vrouw, beide gehuwd, kregen een affaire, beloofden elkaar eeuwige vriendschap met extra`s. Vrouw ging uiteindelijk scheiden, TO bleef getrouwd. TO verwachtte van minares wel trouw aan hun affaire en was erg gekwetst dat zij een nieuwe partner vond en voor die relatie wilde gaan en zomaar de affaire en hun belofte aan de kant schoof. Hij mist haar nu ontzettend.
Hoe zit het nou met je vrouw? heb je kinderen?
quote:flowerbombje schreef op 02 oktober 2011 @ 13:06:

En trouwens....dit een vriendschap noemen vind ik zo not done. Het is gewoon een ordinaire affaire.

Eens. Als ze een gewone vriendin was geweest, hadden jullie best contact kunnen houden nu zij een nieuwe relatie heeft.

Maar zij was iets heel anders dan een vriendin....
quote:Kier_V schreef op 02 oktober 2011 @ 13:09:

[...]

Dat lees ik wel degelijk in onderstaande tekst van TO

Maar uit alles was op te maken dat ze afstand aan het nemen was en dat er zich iets aan het afspelen was wat ze me niet wilde vertellen. Er ging bij mij een lichtje branden maar toch ontkende ik het zelf ook, dat zou zij immers toch nooit doen?Ok, dan lezen wij anders. Ik lees dit meer als zijn eigen ongeloof en angst voor iets warvan hij weet dat het kan gebeuren. Ook vind ik het jammer dat hij niet zijn verhaal kwijt kan zonder allerlei oordelen over zich uitgegooid te krijgen en dat volgens mij juist hier doet omdat het in het dageljks leven niet kan. Ik lees verder niet zoveel oordeel over de keuze die zij heeft gemaakt, alleen een wanhopig verdriet.
quote:flowerbombje schreef op 02 oktober 2011 @ 13:06:

Eerlijk gezegd vind ik dit heel erg eigen schuld dikke bult. Je weet dat dit soort dingen kunnen gebeuren als je buiten de deur neukt. Niet zo miepen zou ik zeggen.
" Mijn gezin begrijpt niet wat er met me aan de hand is, ik geef er maar een draai aan dat ik niet goed in mijn vel zit. "

Bij het woord "gezin" denk ik eigenlijk altijd aan een man+vrouw+minimaal 1 kind. Kan aan mij liggen natuurlijk. Maar vind daarom dit verhaal nog erger voor de onwetende kant. Je brengt dit verhaal heel mooi vanuit jezelf, met verdriet en gevoel en verlangens maar hey; je bent en blijft een vreemdganger, die zich niks aantrekt van de gevoelens en verlangens en (toekomstig) verdriet van zijn vrouw. Iemand die nadat ie verlaten is door zijn minnares, nog steeds vreemdgaat want blijkbaar ben je er nog zoveel mee bezg dat dit zijn invloed op je gezin heeft en het zelfs die opvalt dat er iets niet spoort.

Denk dat jij moet ophouden met zwelgen in zelfmedelijden over je verloren 2e (!!!!!) liefde en je vrouw moet geven wat ze verdient. Een eerlijk huwelijk. De vraag is alleen of dat nog kan, zij zal waarschijnlijk in onwetendheid gelaten worden en jij zult je nooit voor de volle 100% geven, omdat je blijft hangen in het idee dat je de mooiste parel bent verloren.
quote:DeKenau schreef op 02 oktober 2011 @ 13:11:

Hoe zit het nou met je vrouw? heb je kinderen?

Ja, wel goed de hele tekst lezen hoor :-)

Met zijn vrouw zal het wel goed gaan, die weet van niets. Ze is wel zijn 1e liefde schrijft ie, dus vindt ze het vast niet erg dat er jaren een 2e liefde is geweest.

2e liefde is passé maar TO heeft veel verdriet van de break-up.

Maar dat vindt echtgenote vast niet erg (als ze het weten zou), want zij is de 1e liefde.

:puke:
Nobel hoor, dat jullie alleen met elkaar seks zouden hebben zodat er geen soa's in jullie huwelijken kwamen....

Ik snap best dat het pijn doet maar medelijden kan ik niet hebben. Ja, met je vrouw misschien.
Ik heb medelijden met haar ex en met jouw vrouw. Jullie zijn allebei hypocriet geweest. Zij heeft haar huwelijk beeindigd.

Waarschijnlijk kon zelfs een verhouding met jouw de lol mbt tot haar huwelijk er niet inhouden.

Nu niet huilie huilie doen, want dat gelul over trouw tussen jullie slaat nergens op. Jullie kunnen niet trouw zijn aangezien jullie beiden jullie partners bedonderden. Dan kan je al nagaan dat trouw bij jullie beiden niet hoog in het vaandel staat.

En dan vind jij het vreemd dat ze jou ook laat zitten en met een ander verdergaat? Hoe naief kan je zijn.

Ik vind je een misselijke vent, dat je je partner nog aan durft te kijken zeg na zo'n verhaal.

Weet je, ga gewoon op zoek naar een nieuw neukertje. Dat heb je tenslotte ook gedaan toen je met haar wat begon.

Wees een kerel en kap met je partner, dan heb je alle vrijheid om je met je neukertjes bezig te houden en je houdt je gezin niet voor de gek.
quote:VotesforLeo schreef op 02 oktober 2011 @ 13:11:

[...]

Ok, dan lezen wij anders. Ik lees dit meer als zijn eigen ongeloof en angst voor iets warvan hij weet dat het kan gebeuren. Ook vind ik het jammer dat hij niet zijn verhaal kwijt kan zonder allerlei oordelen over zich uitgegooid te krijgen en dat volgens mij juist hier doet omdat het in het dageljks leven niet kan. Ik lees verder niet zoveel oordeel over de keuze die zij heeft gemaakt, alleen een wanhopig verdriet.Ik kan er geen medelijden mee hebben..
Je kunt er vanalles om heen draaien maar het komt op dit neer:

Dikke pech. Leer er mee leven.
Waarom praat je er niet met een vriend over?

Ik vind je nogal met twee maten mee. Jij zet je gezin op de eerste plaats, maar voelt je wel gekwetst als zij jou niet meer als middelpunt van haar bestaan behandelt? Als je van haar houdt, ben je toch blij voor haar dat ze een partner heeft gevonden met wie ze een fijne en gelijkwaardige relatie kan aangaan? Dat ze niet meer hoeft te wachten op de momenten waarop jij tijd voor haar kan maken, maar iemand heeft die er helemaal voor haar is, met wie ze gewoon hand in hand over straat kan lopen en die ze aan haar familie kan voorstellen? Dat gun je haar toch?

Als je echt van haar houdt - op een altruïstische manier, bedoel ik - dan hoop je dat ze niet op haar schreden terugkeert en gelukkig wordt met deze man. Soms is liefde loslaten.
Ga in therapie!
quote:VotesforLeo schreef op 02 oktober 2011 @ 13:11:

[...]

Ok, dan lezen wij anders. Ik lees dit meer als zijn eigen ongeloof en angst voor iets warvan hij weet dat het kan gebeuren. Ook vind ik het jammer dat hij niet zijn verhaal kwijt kan zonder allerlei oordelen over zich uitgegooid te krijgen en dat volgens mij juist hier doet omdat het in het dageljks leven niet kan. Ik lees verder niet zoveel oordeel over de keuze die zij heeft gemaakt, alleen een wanhopig verdriet.

Ik lees ook wel zijn ongeloof en angst maar dan nog:

Dit had hij toch kunnen weten? Erg zelfingenomen om trouw te verwachten van iemand die vrij is, die zelf gebonden is aan iemand anders!

Ik kan zijn verdriet begrijpen, maar niet dat hij er dan niet voor is gegaan indertijd toen de mogelijkheid zich voordeed om samen met haar te zijn na haar scheiding.

Komt op mij over als jengelen omdat je iets niet krijgt, ontkennende dat je zelf debet daaraan geweest bent.

Hij mist zijn vriendschap? Zal best!
Ik kan daadwerkelijk geen greintje medelijden met je hebben. De OP kon trouwens een stuk korter:

"Ik ging vreemd, vrouw weet van niks (denk ik) en nu heeft buitenhuwelijks speeltje een ander speelkameraadje gevonden. Boehoe ik ben sielug, ook al heb ik schijt aan mijn gezin."

Je wordt een steeds grotere droeftoeter, hoe langer ik hierover nadenk. Je bent niet zielig, je hebt zelf hiervoor gekozen. Het gevolg is ook dat je dan zelf op de blaren moet zitten.
TO, even een serieuze vraag.

Hoe zou jij het vinden als jou vrouw naast jou zo'n "maatje heeft? Zou je het oke vinden? En antwoord eerlijk.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Wanneer dacht je dat dit ooit een everlasting thing zou zijn.

Echt?

Vanaf het begin had je kunnen weten dat de bom ooit eens zou barsten, vanaf vriendin's kant, of vanaf vrouw 's kant (als ze er wel achter gekomen was).

De droom is over, verwerken en verder gaan en nu richting je vrouw hè, niet weer naar een ander, want: lees je eigen verhaal.
quote:Kier_V schreef op 02 oktober 2011 @ 13:17:

[...]

Ik kan zijn verdriet begrijpen, maar niet dat hij er dan niet voor is gegaan indertijd toen de mogelijkheid zich voordeed om samen met haar te zijn na haar scheiding.Hier ben ik het voor 200% mee eens en dat is ook de vraag die ik stel maar geloof dat TO alweer verdwenen is? Of hij daar ooit over nagedacht heeft en of ze het daar ooit over hebben gehad. Want ik lees ook niet uit het verhaal dat zij is gaan scheiden van haar man om hem...
quote:derringer schreef op 02 oktober 2011 @ 12:50:

Aan het eind van mijn Latijn en psychisch uitgeput heb ik dan maar met veel innerlijke weerstand zelf de knoop doorgehakt omdat ik anders echt was doorgedraaid van de gekmakende onzekerheid. En ik heb toch ook een gezin draaiende te houden.
Hij weet pas wat hij mist, als ze er niet is.

Rare conclusie van hem. Nergens lees ik iets over spijt t.o.v. zijn gezin.

Egotripper. Als jij maar gelukkig bent hè? Boeien wat de rest ervan denkt. Het leven draait natuurlijk om jou.
Waarom heb je je vrouw niet verlaten voor haar?
quote:hipslala schreef op 02 oktober 2011 @ 13:21:

Hij weet pas wat hij mist, als ze er niet is.

Rare conclusie van hem. Nergens lees ik iets over spijt t.o.v. zijn gezin.

Egotripper. Als jij maar gelukkig bent hè? Boeien wat de rest ervan denkt. Het leven draait natuurlijk om jou.

En blijven zwelgen in zelfmeelij.

Wanneer je door wilt met je 'verdriet' en leven, dan ga je toch geen topic openen met een inhoud dat de wond vers houdt?
Wat ben jij fout zeg! Toen je iets ging voelen voor een andere vrouw had je dit al met je vrouw moeten bespreken. Jij wilt gewoon lekker van twee walletjes eten. En nu gaan we zielig doen! Bah!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven