Word probleempje, wie helpt?
zondag 2 oktober 2011 om 13:43
Ik ben bezig met een tekst waarin bullits voorkomen. Niks ingewikkelds dus, maar nu zit er teveel afstand tussen de bullits. Het lijkt alsof er een extra regel tussen zit, maar als ik die weghaal, dan vervalt de 2e bullit.
Weet iemand hoe ik de bulltis gewoon aansluitend krijg? Ik gebruik Word 2010.
Alvast bedankt!
Weet iemand hoe ik de bulltis gewoon aansluitend krijg? Ik gebruik Word 2010.
Alvast bedankt!
zondag 2 oktober 2011 om 14:08
In Word op het lint het dialoogvenster Alinea weergeven (klik hiervoor op het kleine icoontje rechtsonder in de hoek van de rubriek Alinea) en daar de regelafstanden aanpassen. Kijk op http://www.pcleek.be/ms-o ... 10-regelafstand-aanpassen
zondag 2 oktober 2011 om 14:14
quote:bennie21 schreef op 02 oktober 2011 @ 14:08:
In Word op het lint het dialoogvenster Alinea weergeven (klik hiervoor op het kleine icoontje rechtsonder in de hoek van de rubriek Alinea) en daar de regelafstanden aanpassen. Kijk op http://www.pcleek.be/ms-o ... 10-regelafstand-aanpassen
In hetzelfde schermpje zie je ook: afstand voor / afstand na.
Als je deze op 0 zet, kan het ook helpen!
De shift+enter werkt niet op dit probleem, want dan krijg je geen bullet op de volgende regel.
Laat je het nog weten?
In hetzelfde schermpje zie je ook: afstand voor / afstand na.
Als je deze op 0 zet, kan het ook helpen!
De shift+enter werkt niet op dit probleem, want dan krijg je geen bullet op de volgende regel.
Laat je het nog weten?
zondag 2 oktober 2011 om 14:15
Ja, die had ik al geprobeerd, maar dat werkte niet. Nu heb ik op de één of andere manier de bullits wel bij elkaar maar de afstand tussen de gewone tekst en de bullits is te groot. En als ik daar wat aan doe met regelafstand, dan zijn m'n bullits opeens weer weg.
Ik puzzel nog even verder maar tips zijn welkom! Stom genoeg had ik dit probleem nooit bij m'n vorige Windows versies, waarom nu dan wel?
Ik puzzel nog even verder maar tips zijn welkom! Stom genoeg had ik dit probleem nooit bij m'n vorige Windows versies, waarom nu dan wel?
zondag 2 oktober 2011 om 15:25
quote:flint schreef op 02 oktober 2011 @ 14:15:
Ja, die had ik al geprobeerd,Wat had je al geprobeerd? Er werden meerdere tips gegeven...quote:maar dat werkte niet. Nu heb ik op de één of andere manier de bullits wel bij elkaar maar de afstand tussen de gewone tekst en de bullits is te groot. En als ik daar wat aan doe met regelafstand, dan zijn m'n bullits opeens weer weg.De afstand voor / na truc werkt ook op de alinea boven je bullets.
Als je even op die alinea gaat staan, dan kan je kijken wat de instellingen daarvan zijn.
Ja, die had ik al geprobeerd,Wat had je al geprobeerd? Er werden meerdere tips gegeven...quote:maar dat werkte niet. Nu heb ik op de één of andere manier de bullits wel bij elkaar maar de afstand tussen de gewone tekst en de bullits is te groot. En als ik daar wat aan doe met regelafstand, dan zijn m'n bullits opeens weer weg.De afstand voor / na truc werkt ook op de alinea boven je bullets.
Als je even op die alinea gaat staan, dan kan je kijken wat de instellingen daarvan zijn.
zondag 2 oktober 2011 om 15:27
quote:Kastanjez schreef op 02 oktober 2011 @ 14:36:
Als je de bullits dichter bij je tekst wil, kun je het makkelijkst je hele lijst selecteren en dan bovenin in de liniaal met de pijltjes schuiven.
Ik gebruik echt never nooit die liniaal-functie. Vind het een onlogisch ding en begrijp dan niet wat ik aan het doen ben. Is het 't zelfde als via de alinea-instellingen getallen aanpassen, maar dan een andere weg?
(overigens zie ik in mijn Word 2007 nu even geen liniaal staan überhaupt, maar ik mis 'm dus niet...)
Als je de bullits dichter bij je tekst wil, kun je het makkelijkst je hele lijst selecteren en dan bovenin in de liniaal met de pijltjes schuiven.
Ik gebruik echt never nooit die liniaal-functie. Vind het een onlogisch ding en begrijp dan niet wat ik aan het doen ben. Is het 't zelfde als via de alinea-instellingen getallen aanpassen, maar dan een andere weg?
(overigens zie ik in mijn Word 2007 nu even geen liniaal staan überhaupt, maar ik mis 'm dus niet...)
zondag 2 oktober 2011 om 20:26
zondag 2 oktober 2011 om 21:35
Hey maar Flint, heb je nu al gekeken naar "afstand voor" en "afstand na"? Daar hoor ik je niet over en ik denk dat de kans groot is dat daar de oplossing in zit. Of kan je het niet vinden?
(Klik rechts op de tekst, ga naar 'alinea' en dan zie je het staan.
Is hetzelfde scherm als van de regelafstand)
(Klik rechts op de tekst, ga naar 'alinea' en dan zie je het staan.
Is hetzelfde scherm als van de regelafstand)