Vanaf oktober 2010, kindervrij, deel 11!

14-09-2011 08:07 2505 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wegens groot succes inmiddels deel 11 van ons groepje kindvrijen, hier op de kinderpijlerT.

We blijven ook nu weer doorgaan met slap ouwehoeren, serieuze aangelegenheden, het ondersteunen van elkaars ellende. Maar ook goede grappen en grollen mogen ook op deze plaats.

En let wel: elf is het gekkengetal.... Eindelijk een cijfer dat bij ons past

Wij slapen graag 's nachts door, willen gaan en staan waar we willen maar bovenal delen we de mening: we hebben geen oerdrang om ons te laten bevruchten. Hoe dat komt weten we ook niet. Wellicht aangeboren.

Maar iedereen is van harte welkom!

Voor de elfde keer zeg ik:

VANAF OKTOBER 2010, KINDVRIJ!

En voor de zekerheid laat ik deze ook nog staan:

Disclaimer aan ouders die hier komen meelezen: Graag respect voor onze mening. Kindvrijen nemen aanstoot aan het antwoord "dat komt nog wel" - we hebben een weloverwogen keuze gemaakt. Wij begrijpen uit velerlei reacties dat het vele moeders ook pijn doet in hun moederhart dat "wij" geen kind willen baren/opvoeden/verzorgen en dat "wij" het uit gaan, laat opblijven, uit eten gaan en veel meer egoïstische dingen verkiezen boven het moederschap. Maar leven en laten leven. Een kind geeft een dimensie aan iemands leven maar dit is een dimensie die wij graag aan ons voorbij laten gaan.

Disclaimer copyright Artemission.(ere wie ere toekomt)
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
@Wereldmeid: best bizar dat je vriend al zo'n moeite heeft om om te gaan met het feit dat je misschien je baan verliest. Wat nu als het om iets écht ergs gaat, zoals 'n dierbare verliezen? Bedoel, een baan verliezen is ronduit kut, ik kan er inmiddels over meepraten, maar ben er verder niet depri onder ofzo.
Goedemorgen.

@Wereldmeid: Wat fijn dat jullie het uit hebben kunnen praten. En ook heel fijn dat je vriend bij zichzelf inziet dat hij nog moet leren om te gaan met ingrijpende dingen. Je werk kwijtraken levert vaak inderdaad een rouwproces op waar je doorheen moet. Het staat in de top 10 van meest stressvolle situaties die je in je leven kunnen overkomen (net als een verhuizing trouwens).

Empathie is bij sommige mensen aangeboren, maar er zijn ook mensen die dat in de loop van hun leven leren door dingen die hen overkomen. Ik denk dat je vriend dus inderdaad nog moet leren er voor iemand te zijn. Zeker als er zijn zijn jeugd nooit over dingen werd gepraat en jullie nog redelijk jong zijn.

Ik vind het hoopgevend dat hij in zichzelf merkt dat hij niet goed is omgegaan met de situatie.

Iba-man en ik hebben weer veel steun aan elkaar, gelukkig wel. Toen hij middenin zijn ziekte zat, was hij erg egocentrisch (wat ook wel begrijpelijk is) maar hij heeft nu weer oog voor mijn behoeften. Al moet ik die soms heel erg duidelijk uitspellen. Maar goed, het is een man, geen waarzegger.
Wij hebben een groot, breed bed. Met 2 aparte dekbedden. Veel fijner dan één zo'n groot geval met een tochttunnel in het midden.
@Iris: Ik heb niets met mode en er ook geen verstand van. Aan mij heb je dus niets op dat gebied.

@EB: Weten jullie al wanneer je zus gescand kan worden?

@Confi: Gefeliciteerd met de promotie.

Ik vergeet volgens mij nog dingen, maar weet het zo even niet meer.
Goedemorgen, danjewel Iba, jij ook nog gefeliciteerd. Fijn dat jullie het leuk hebben gehad.

Hier een kutweekend, drie onverlaten op een scooter zijn tegen m'n oldtimer onderuit geschoven en doorgereden. Vreselijk lelijke beschadiging. Daarnaast hebben ze ook wietplanten ergens uit een tuin getrokken en tegen m'n auto aan gegooid. Gelukkig krijgen we alles van het waarborgfonds, maar toch. Heb een kap van z'n scooter en ga eens polsen op de middelbare scholen want ik ben woest.
Verder wel genoten van het weer, maar toch.
Goed köt Confi. Handig dat je die kap hebt, je kunt er ook mee naar de politie.

Wij kwamen zaterdag nog door de plaats waar jullie huis staat:)
Goedemorgen!

Ik dacht om half 9 ik ga er zo uit. Werd dus om 10.15 wakker gebeld door mijn moeder.

Wij slapen onder 1 dekbed. Gier-man beweegt zich amper in zijn slaap. Dat doe ik des te meer
Bah Confi dat is balen! In het voorjaar heeft een kind krassen op onze auto gemaakt met de trapper van een fiets. Natuurlijk ook geen briefje of zo.

Gier-man was ook in alle staten.
@ Wereldmeid fijn dat het weer goed is tussen jou en je vriend.
Roos, dan moet je bijna wel vlak langs m'n huis zijn gekomen!

Heerlijk Gier, uitslapen!
@Iba, ik denk dat het bij m'n vriend wel goed komt met die empathie. Het is een gevoelige vent en hij heeft het hart op de juiste plaats, alleen treft hij soms de verkeerde snaar uit onwetendheid. Door duidelijk te maken waar ik wel en geen behoefte aan heb en te bespreken of hij daar mee uit de voeten kan, komen we een heel eind. Hij vindt het zelf een gebrek aan z'n opvoeding dat hij zo weinig heeft meegekregen, maar door ervaring in relaties heeft hij veel bijgeleerd. En hij verschuilt zich niet achter z'n opvoeding (anders zou ik daar korte metten mee maken, hij is al 33 ).

@Nien, fijn dat je niet van streek bent geraakt door het verlies van je werk. Voor mij ligt dat toch iets anders denk ik.

@Confi wat vervelend! Ik hoop dat je de daders kunt achterhalen.

Bij m'n zus in de straat heeft iemand met een scherp voorwerp alle auto's aan 1 kant bekrast. Ook zo'n rotstreek.

Fijne dag allemaal, ik ga straks met m'n moeder naar het ziekenhuis, ze krijgt een routine onderzoek.
Routineonderzoek blijft spannend Wereldmeid, succes.
@Confi, dan hadden we even moeten stoppen voor een borrelrette.

Zometeen het zeil erop maar een van de poezen is naar buiten en Roosman gaat niet weg voordat poes binnen is. Pfffff.

Wereldmeid, ik begrijp dat het schrikken is. Zelf ken ik dat gevoel niet omdat mijn contracten altijd van zeer korte duur waren en ja, soms had je dan enkele maanden geen werk. Maar er komt altijd wel weer wat op je pad.
Fijn dat je het met je vriend hebt uitgepraat Wereldmeid! Een relatie blijft natuurlijk ook een "leerproces", waarin je naar elkaar toegroeit en van elkaar leert.

Iebs, wat ben je toch een fantastisch wijs mens!
Ja Roos, ben je door het "stadshart" ;) gereden? Of langs de bekende sloot?
quote:wereldmeid schreef op 03 oktober 2011 @ 11:33:

@Nien, fijn dat je niet van streek bent geraakt door het verlies van je werk. Voor mij ligt dat toch iets anders denk ik.

Weet ik niet. In mijn branche is nagenoeg geen werk hier in de omgeving, dus het zal voor mij ook lastig worden weer iets te vinden. Sowieso iets wat 'n beetje normaal salaris biedt, want het is wel bedroevend hier door veel vraag en te weinig aanbod proberen werkgevers voor 'n dubbeltje op de eerste rang te zitten.

Heb er net 'n sollicitatie uit gedaan 150 km van mijn woonplaats met de vraag of die functie ook grotendeels als thuiswerk uitgeoefend mag worden. Eén keer per week zo'n klere-eind op en neer rijden vind ik wel te doen, maar zeker niet 5 keer.
Zo, ik ben weer terug.

En waaarghhhh, wat een klere bende weer. Collega die al een aantal keer eerder op de irritatie zenuwen heeft gewerkt heeft het nu toch echt verbruid. Zonde, het is een aardige meid maar dit is gewoon geen werken meer. Dat gelieg en gedraai, werk slecht doen, dingen constant vergeten en bij ieder kritiek meteen er een heel hysterisch drama van maken. Pffff.

Baas, voorvrouw 1, voorvrouw 2 en ik zijn er helemaal klaar mee.
@Nien, ik kreeg de indruk dat je vrij ontspannen met je situatie van werkloosheid omgaat. Dat het voor jou lastig is om in je omgeving een passende baan te vinden, wist ik niet. 150 km reizen is wel erg ver, ik vind een uur in de trein het maximum.

Net de hele middag in het ziekenhuis geweest. Met m'n moeder is alles in orde. Over 5 jaar krijgt ze weer zo'n onderzoek, ze heeft een darmziekte maar de situatie is al vrij lang stabiel.

Zo'n middag duurt eindeloos als je moet wachten. M'n moeder was 3 kwartier later dan gepland klaar. Ik ging me al afvragen of er iets aan de hand was.

Ik heb met je te doen Iba, ziekenhuis in, ziekenhuis uit.
Brrrrr... volgens mij ben ik gebeten door een of ander eng beest!

Na het hardlopen gisteren ben ik vandaag een dik uur in de sportschool aan het zweten geweest. Het moet niet gekker worden!

Ook meteen even een kaartje gehaald voor de film van De Dijk morgen, ben benieuwd.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wereldmeid, fijn dat je moeder meteen de uitslag heeft gekregen en ze over 5 jaar pas weer terug hoeft.
@Confi: Dat is balen van jullie auto. Nog succes gehad met je scooter-speurtocht?

@Wereldmeid: Fijn dat alles goed is met je moeder!

@Nien: De arbeidsmarkt is heel, heel slecht momenteel. En de meeste werknemers willen maar een schijntje betalen. Ze weten dat ze toch wel iemand vinden.

Ik was ook wel bereid wat verder te reizen voor werk, maar moet daar nu wel op terugkomen. Met mijn rugprobleem is autorijden enerzijds pijnlijk, anderzijds door medicatie niet altijd mogelijk. Dus ja, dan moet je je idee gaan bijstellen.

@Magda: Gaat die collega in kwestie ontslagen worden?

@Hima: Dat is het bewegingsvirus wat er rond gaat. Pas maar op, want voordat je het weet, ben je opeens sportief en zie je eruit als de avatar van Meds.
Iba, ik weet het niet. Voorvrouw 1 en de baas gaan er vandaag nog over spreken, dus ik neem aan dat ik er nog wel van hoor vandaag of morgen.

Wereldmeid: Fijn dat met je moeder alles in orde is!

Hima: Stuur dat wat je gister gebeten heeft eens door naar mij toe? Hoewel, ik ga morgen eens proberen of Zumba wat voor me is, dan nu eindelijk dan eens echt.
quote:Ikbenanoniem schreef op 03 oktober 2011 @ 17:51:

@Hima: Dat is het bewegingsvirus wat er rond gaat. Pas maar op, want voordat je het weet, ben je opeens sportief en zie je eruit als de avatar van Meds.

Jij gek!

Tegen die tijd moeten jullie me maar weer vermanend toespreken..
quote:Magdalan schreef op 03 oktober 2011 @ 18:09:

Hima: Stuur dat wat je gister gebeten heeft eens door naar mij toe? Hoewel, ik ga morgen eens proberen of Zumba wat voor me is, dan nu eindelijk dan eens echt.

Pas maar op binnenkort, het is een virusje, met name overdraagbaar in bloedrode bolides

Ik heb ook Zumba gedaan, een paar lessen. Vond de lerares stom, de ruimte veel te klein en dezelfde pasjes op iedere keer dezelfde muziek ronduit geestdodend.

Maar veel plezier, in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven