curacao zonder vliegtuig?

03-10-2011 12:25 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo ik ben een jonge meid van 20

en wil al heel erg lang naar curacao toe.

nu heb ik een probleem want ik wil en kan niet vliegen i.v.m mijn oren vlies is een keer geknapt en heb echt veel pijn daar aan overgehouden ,

nu dacht ik misschien is er wel een andere manier , met de auto en het laatste met de boot of iets? maar heb op internet gelezen dat er helemaal geen boten naar de nederlandse antillen gaan dus wie heeft hier ervaring mee of weet een oplossing .

het is de bedoeling om ongeveer 3 maanden te gaan ,

ik hoop dat er iemand iets weet dan zou ik erg geholpen zijn

Groetjes ,.
quote:Waldorf114 schreef op 03 oktober 2011 @ 13:32:

Toegegeven: er is heel wat lef voor nodig om dit te vragen. Ik zou het niet durven.to komt ook vast niet terug
quote:MarianneDavids schreef op 03 oktober 2011 @ 13:30:

Je kunt via Zweden naar Groenland met de boot, dan zak je via Amerika helemaal door naar Venezuela en daarvandaan kun je misschien met een bootje naar Curaçao, het is een omweg maar wel avontuurlijk.Ik zie het al helemaal voor me TO is al maaaaaaanden onderweg voordat ze ein-de-lijk bij dat bootje aankomt. Ergens in de bushbush waar ze toevallig twee oude mannetjes treft die wat bananen naar Curacao gaan brengen. Van die mannen met maar twee tanden in hun gebit en vol rimpels. Spreken geen enkele taal die TO kan verstaan. Komt ze aanrennen, helemaal oververhit, kleerscheuren, met een enorme koffer terwijl ze haar zonnehoed op haar hoofd probeert te houden "senor! senor! Curacao?"
Maar, als je met de auto wil; je kan natuurlijk Rusland doorrijden, naar de uiterste noord-oost hoek, daar (even wachten tot de winter) Alaska inrijden, en dan door Canada, USA, Mexico, El Salvador, Costa Rica etc, door naar Venezuela. Dan hoef je het laatste stukkie alleen maar met de boot.
quote:MarianneDavids schreef op 03 oktober 2011 @ 13:30:

Je kunt via Zweden naar Groenland met de boot, dan zak je via Amerika helemaal door naar Venezuela en daarvandaan kun je misschien met een bootje naar Curaçao, het is een omweg maar wel avontuurlijk.Nee joh, dat is om. Gewoon in de winter eerst oostelijk door Rusland heen. Dan hopen dat de Beringszee door de klimaatverandering helemaal dichtvriest. Dan afzakken door Canada en de VS.
quote:borderwalk schreef op 03 oktober 2011 @ 13:37:

[...]

Nee joh, dat is om. Gewoon in de winter eerst oostelijk door Rusland heen. Dan hopen dat de Beringszee door de klimaatverandering helemaal dichtvriest. Dan afzakken door Canada en de VS.Beringzee? Een beetje die-hard pakt de Noordpool hoor! Hoef je ook niet op klimaatsveranderingen te wachten
Ik nomineer voor Openingspost van het Jaar.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:hanneke000 schreef op 03 oktober 2011 @ 13:36:

Maar, als je met de auto wil; je kan natuurlijk Rusland doorrijden, naar de uiterste noord-oost hoek, daar (even wachten tot de winter) Alaska inrijden, en dan door Canada, USA, Mexico, El Salvador, Costa Rica etc, door naar Venezuela. Dan hoef je het laatste stukkie alleen maar met de boot.Precies, appeltje eitje toch?
quote:het is de bedoeling om ongeveer 3 maanden te gaan

En dan ook 3 maanden om terug te komen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Op deze manier wil ik trouwens ook wel naar Curacao
Dat dichtvriezen wil de laatste jaren niet zo goed lukken, het lijkt me ook niet leuk om met je auto'tje op een ijsschots te belanden.
verba volant, scripta manent.
quote:nlies schreef op 03 oktober 2011 @ 13:39:

quote:het is de bedoeling om ongeveer 3 maanden te gaan

En dan ook 3 maanden om terug te komenOptimistisch. Een lekke band heb je niet zomaar vervangen in Siberië.
quote:MarianneDavids schreef op 03 oktober 2011 @ 13:40:

Dat dichtvriezen wil de laatste jaren niet zo goed lukken, het lijkt me ook niet leuk om met je auto'tje op een ijsschots te belanden.

Als je de goede route pakt zit het gewoon nog dicht hoor
quote:MarianneDavids schreef op 03 oktober 2011 @ 13:40:

Dat dichtvriezen wil de laatste jaren niet zo goed lukken, het lijkt me ook niet leuk om met je auto'tje op een ijsschots te belanden.Ach, met een beetje mazzel drijf je precies de goeie kant op. Je moet wel wat durven wagen in het leven tuuk.
Ik zou terug dan trouwens afzakken door Zuid Amerika. In Argentinë de boot pakken naar Zuid Afrika, en dan terug omhoog rijden.

Hoef je daarna alleen nog maar te sparen voor een autotocht naar Australië en dan heb je de wereld el zo'n beetje gezien.
http://mens-en-gezondheid ... pijn-bij-het-vliegen.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik nomineer Hanneke voor reisplanner van het jaar! Je bent echt on a roll Han!
quote:Chantalo1984 schreef op 03 oktober 2011 @ 13:06:

[...]

Misschien denkt ze wel dat het naast Texel ligt ofzo ?

Daar kun je toch gewoon heen lopen als het eb is?
Misschien ben je het goedkoopst uit als je je vaarbewijs haalt en een boot koopt.
Krijgen ze tegenwoordig op school geen aardrijkskunde (en taal) meer ??
quote:hanneke000 schreef op 03 oktober 2011 @ 13:43:

Ik zou terug dan trouwens afzakken door Zuid Amerika. In Argentinë de boot pakken naar Zuid Afrika, en dan terug omhoog rijden.

Hoef je daarna alleen nog maar te sparen voor een autotocht naar Australië en dan heb je de wereld el zo'n beetje gezien.Als je toch al je baan hebt opgezegd voor een strandvakantie op curacao, dan zak je toch meteen even af naar het zuidelijkste puntje van Chili om dan door te gaan naar de zuidpool, stukje naar het westen rijden en dan weer noordelijk richting Australië, dan wat eiland hoppen, Vietnam, China, Kazachstan, Rusland, Oekraïne en je bent weer thuis.
TO reageert helemaal niet meer...

Ik zou je net als vele anderen adviseren naar de KNO arts te gaan. Ik ken stewardessen die het wordt afgeraden elke dag te gaan vliegen voor hun oren. Zij mogen echter heus wel vliegen naar hun vakantiebestemming. En doen dat ook met graagte. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand helemaal never nooit meer mag vliegen. Ik zou het echt even gaan navragen. Tegenwoordig zijn er ook hele goede speciale oordopjes te koop voor vliegen bij de apotheek en in het vliegtuig (beetje laat...). Ik heb diverse keer een geknapte trommelvlies gehad. Met deze oortjes nooit meer.

Rijden en varen is alleen een hele fijne optie als je enorm veel tijd en heel erg veel geld hebt. Er is een aanbieiding enkele reis per cruiseschip voor oktober van Euro 4795 op basis van binnenhut, 2 personen. En terug vliegen... :-D

Doe je voordeel met de vele tips. Curacao valt zeker tegen als je daar 3 maanden voor onderweg bent geweest. Voor 10 uur zeker de moeite waard! Vooral de zonnnnnnnnnn
Volg je hart. Dat klopt.
quote:Pauline65 schreef op 03 oktober 2011 @ 13:49:

Krijgen ze tegenwoordig op school geen aardrijkskunde (en taal) meer ?? Misschien heeft TO n.a.v. dat akkefietje met d'r oren vlies zó lang in het ziekenhuis gelegen dat ze de aardrijkskundelessen allemaal gemist heeft?
Bij mijn huisgenoot op de Antillen was haar trommelvies geknapt tijdens het duiken en zij is echt nog thuis gekomen hoor

Maar.. Ook cruiseschepen gaan toch niet rechtstreeks van Europa naar midden-zuid Amerika? Dan moet je toch echt eerst naar Miami ofzo vliegen.. Je zou naar Tokio kunnen rijden en dan met de kajak naar Hawaï en weer door (google-maps had daar toch een route voor ).

Maar even zonder gein, waarom zou je zoveel reistijd uittrekken voor maar drie maandjes op dat eiland? Het is prachtig en ik had het niet willen missen maar er zijn zoveel mooie plaatsen op de wereld waar je veel sneller kunt komen en een toptijd kunt beleven!
Zeilen is natuurlijk ook een optie. Als het zeilmeisje Laura het kan, kun jij dat ook.
quote:borderwalk schreef op 03 oktober 2011 @ 13:28:

[...]

Wat zou TO dan ongeveer kwijt zijn voor een retourtje curaçao? ruwe schatting natuurlijk.

Ruwe schatting Geen idee.

Maar jij noemde dat het ongeveer ¤110 per dag was, en daar zit een cruise schip onder.

Maar eh, ruwe schatting, laten we eens een poging wagen met mijn route.

Trein vanaf haar woonplaats naar Hoek van Holland, boot overtocht naar Harwich en dan trein naar Southampton.

Hier zit je al over de ¤100.

Dan overtoch naar New York met Cunard, die zijn wel aan de dure kant, maar alleen de cruise moet voor ¤500 kunnen, wel in een binnen hut. Duurt 5 dagen.

Dan van New York naar Miami, lekker goedkoop met Greyhoud, 3 dagen in een stinkede bus zitten, nog eens ¤100.

Dan dus met een schip van Miami naar Curacao. Je moet dan wel een volledige cruise kopen, en over het algemeen gaan alleen de 2 weekse cruises daar heen, het ligt dus helemaal in het Zuiden van het Caribbisch gebied. Z'on cruise kost ongeveer ¤700.

Dus zitten we op ¤1700.

Das een enkeltje he!

En zitten geen hotel overnachtingen bij.

Wat koste jouw boot ook al weer???

Rechtstreeks kan met een vrachtschip misschien wel goedkoper zijn, aangezien je rechtstreeks gaat, en er dus korter over doet.

Man, waarom komt TO hier niet meer posten.

We hebben haar hele reis al gepland!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven