
curacao zonder vliegtuig?
maandag 3 oktober 2011 om 12:25
hallo ik ben een jonge meid van 20
en wil al heel erg lang naar curacao toe.
nu heb ik een probleem want ik wil en kan niet vliegen i.v.m mijn oren vlies is een keer geknapt en heb echt veel pijn daar aan overgehouden ,
nu dacht ik misschien is er wel een andere manier , met de auto en het laatste met de boot of iets? maar heb op internet gelezen dat er helemaal geen boten naar de nederlandse antillen gaan dus wie heeft hier ervaring mee of weet een oplossing .
het is de bedoeling om ongeveer 3 maanden te gaan ,
ik hoop dat er iemand iets weet dan zou ik erg geholpen zijn
Groetjes ,.
en wil al heel erg lang naar curacao toe.
nu heb ik een probleem want ik wil en kan niet vliegen i.v.m mijn oren vlies is een keer geknapt en heb echt veel pijn daar aan overgehouden ,
nu dacht ik misschien is er wel een andere manier , met de auto en het laatste met de boot of iets? maar heb op internet gelezen dat er helemaal geen boten naar de nederlandse antillen gaan dus wie heeft hier ervaring mee of weet een oplossing .
het is de bedoeling om ongeveer 3 maanden te gaan ,
ik hoop dat er iemand iets weet dan zou ik erg geholpen zijn
Groetjes ,.
maandag 3 oktober 2011 om 14:00
quote:Pink2510 schreef op 03 oktober 2011 @ 13:51:
Rijden en varen is alleen een hele fijne optie als je enorm veel tijd en heel erg veel geld hebt. Er is een aanbieiding enkele reis per cruiseschip voor oktober van Euro 4795 op basis van binnenhut, 2 personen. En terug vliegen... :-DDat kan vele malen goedkoper, zeker voor een 4e van die prijs.
Rijden en varen is alleen een hele fijne optie als je enorm veel tijd en heel erg veel geld hebt. Er is een aanbieiding enkele reis per cruiseschip voor oktober van Euro 4795 op basis van binnenhut, 2 personen. En terug vliegen... :-DDat kan vele malen goedkoper, zeker voor een 4e van die prijs.
maandag 3 oktober 2011 om 14:18
quote:vivagirl schreef op 03 oktober 2011 @ 13:58:
[...]
Ruwe schatting Geen idee.
Maar jij noemde dat het ongeveer ¤110 per dag was, en daar zit een cruise schip onder.
Maar eh, ruwe schatting, laten we eens een poging wagen met mijn route.
Trein vanaf haar woonplaats naar Hoek van Holland, boot overtocht naar Harwich en dan trein naar Southampton.
Hier zit je al over de ¤100.
Dan overtoch naar New York met Cunard, die zijn wel aan de dure kant, maar alleen de cruise moet voor ¤500 kunnen, wel in een binnen hut. Duurt 5 dagen.
Dan van New York naar Miami, lekker goedkoop met Greyhoud, 3 dagen in een stinkede bus zitten, nog eens ¤100.
Dan dus met een schip van Miami naar Curacao. Je moet dan wel een volledige cruise kopen, en over het algemeen gaan alleen de 2 weekse cruises daar heen, het ligt dus helemaal in het Zuiden van het Caribbisch gebied. Z'on cruise kost ongeveer ¤700.
Dus zitten we op ¤1700.
Das een enkeltje he!
En zitten geen hotel overnachtingen bij.
Wat koste jouw boot ook al weer???
Rechtstreeks kan met een vrachtschip misschien wel goedkoper zijn, aangezien je rechtstreeks gaat, en er dus korter over doet.
Man, waarom komt TO hier niet meer posten.
We hebben haar hele reis al gepland!
Stel dat TO begint in Le Havre (Eurolines zal niet al te duur zijn, zeg 40 euro) en terug uitstapt in Rotterdam. (Anders moet je heen eerst helemaal mee via hamburg etc) Dan duurt de heenreis 13 dagen en terug 15. A 110 per nacht zit je dan op een totaal van
3.120 euro
Eenmaal in Cartagena, Colombia kan TO natuurlijk wel een goede deal maken met een lokale bananenboot voor een lift heen en terug. Het voordeel ten opzicht van een cruise is dat TO wel vijf weken op curacao heeft minus de tijd (in de hut van de kapitein) op de bananenboot natuurlijk.
[...]
Ruwe schatting Geen idee.
Maar jij noemde dat het ongeveer ¤110 per dag was, en daar zit een cruise schip onder.
Maar eh, ruwe schatting, laten we eens een poging wagen met mijn route.
Trein vanaf haar woonplaats naar Hoek van Holland, boot overtocht naar Harwich en dan trein naar Southampton.
Hier zit je al over de ¤100.
Dan overtoch naar New York met Cunard, die zijn wel aan de dure kant, maar alleen de cruise moet voor ¤500 kunnen, wel in een binnen hut. Duurt 5 dagen.
Dan van New York naar Miami, lekker goedkoop met Greyhoud, 3 dagen in een stinkede bus zitten, nog eens ¤100.
Dan dus met een schip van Miami naar Curacao. Je moet dan wel een volledige cruise kopen, en over het algemeen gaan alleen de 2 weekse cruises daar heen, het ligt dus helemaal in het Zuiden van het Caribbisch gebied. Z'on cruise kost ongeveer ¤700.
Dus zitten we op ¤1700.
Das een enkeltje he!
En zitten geen hotel overnachtingen bij.
Wat koste jouw boot ook al weer???
Rechtstreeks kan met een vrachtschip misschien wel goedkoper zijn, aangezien je rechtstreeks gaat, en er dus korter over doet.
Man, waarom komt TO hier niet meer posten.
We hebben haar hele reis al gepland!
Stel dat TO begint in Le Havre (Eurolines zal niet al te duur zijn, zeg 40 euro) en terug uitstapt in Rotterdam. (Anders moet je heen eerst helemaal mee via hamburg etc) Dan duurt de heenreis 13 dagen en terug 15. A 110 per nacht zit je dan op een totaal van
3.120 euro
Eenmaal in Cartagena, Colombia kan TO natuurlijk wel een goede deal maken met een lokale bananenboot voor een lift heen en terug. Het voordeel ten opzicht van een cruise is dat TO wel vijf weken op curacao heeft minus de tijd (in de hut van de kapitein) op de bananenboot natuurlijk.
maandag 3 oktober 2011 om 14:21
Ja dat kan. Een vliegtuig is echt niet de enige weg ook al denken veel forummers dat hier. Sommige mensen kunnen of mogen niet vliegen. Als je googled op passagier op vrachtschip vind je wel wat opties, bijvoorbeeld http://www.cargoshipcruises.nl/
Is wel ff varen maar als je drie maanden gaat is dat niet zo erg denk ik.
Soms kan je zelfs werken op zo'n boot, sla je twee vliegen in een klap.
Is wel ff varen maar als je drie maanden gaat is dat niet zo erg denk ik.
Soms kan je zelfs werken op zo'n boot, sla je twee vliegen in een klap.
maandag 3 oktober 2011 om 14:41
He, wat doen jullie flauw! Terwil de plossing zo simpel is.
TO, je pakt inderdaad de auto, richting Den Helder, en dan doe je het laatste stukje per boot. Het enige probleem waar je goed op moet letten, is dat die gekke curacouers hun eiland in het lokale dialect ook wel "Texel" noemen. Maar als je dat eenmaal weet, gaat het helemaal goed komen hoor!
Heel veel plezier op het zonnige eiland vol schaapjes!
TO, je pakt inderdaad de auto, richting Den Helder, en dan doe je het laatste stukje per boot. Het enige probleem waar je goed op moet letten, is dat die gekke curacouers hun eiland in het lokale dialect ook wel "Texel" noemen. Maar als je dat eenmaal weet, gaat het helemaal goed komen hoor!
Heel veel plezier op het zonnige eiland vol schaapjes!

maandag 3 oktober 2011 om 14:59
quote:borderwalk schreef op 03 oktober 2011 @ 14:35:
Denk je dat TO in aanmerking komt om te werken op een containerschip?
Nee maar de meeste forummers hier wel. Het is helemaal niet zo raar om per boot te gaan, voor alle nitwits hier :: er zijn gewoon rederijen die dat verkopen. Je doet er alleen wat langer over dan per vliegtuig maar ik ken vliegmaatschappijen die soms zoveel vertraging hebben dat een boot echt zo gek nog niet is.
Dat men het niet kent wil nog niet zeggen dat het niet bestaat.
Denk je dat TO in aanmerking komt om te werken op een containerschip?
Nee maar de meeste forummers hier wel. Het is helemaal niet zo raar om per boot te gaan, voor alle nitwits hier :: er zijn gewoon rederijen die dat verkopen. Je doet er alleen wat langer over dan per vliegtuig maar ik ken vliegmaatschappijen die soms zoveel vertraging hebben dat een boot echt zo gek nog niet is.
Dat men het niet kent wil nog niet zeggen dat het niet bestaat.

maandag 3 oktober 2011 om 15:04
Je hebt helemaal gelijk Bronny, alles kan. TO kan ook naar Dakar rijden en de boot pakken naar Rio etc. Lijkt mij stiekem een hele leuke onderneming.
Maar TO schreef letterlijk:
nu dacht ik misschien is er wel een andere manier , met de auto en het laatste met de boot of iets?
Dat klinkt toch wel een beetje naief, op zijn zachtst gezegd.
Maar TO schreef letterlijk:
nu dacht ik misschien is er wel een andere manier , met de auto en het laatste met de boot of iets?
Dat klinkt toch wel een beetje naief, op zijn zachtst gezegd.
maandag 3 oktober 2011 om 15:05
quote:Bronny schreef op 03 oktober 2011 @ 14:59:
[...]
Nee maar de meeste forummers hier wel. Het is helemaal niet zo raar om per boot te gaan, voor alle nitwits hier :: er zijn gewoon rederijen die dat verkopen. Je doet er alleen wat langer over dan per vliegtuig maar ik ken vliegmaatschappijen die soms zoveel vertraging hebben dat een boot echt zo gek nog niet is.
Dat men het niet kent wil nog niet zeggen dat het niet bestaat.Ik was de eerste die een vrachtschip suggereerde, maar met de beste optie die ik tot nu toe ben tegengekomen ben je nog meer dan 3000 euro kwijt voor het retourtje en dan ben je in Colombia, nog niet eens in curaçao (kan een transatlantisch containership überhaupt daar de haven wel in?)
[...]
Nee maar de meeste forummers hier wel. Het is helemaal niet zo raar om per boot te gaan, voor alle nitwits hier :: er zijn gewoon rederijen die dat verkopen. Je doet er alleen wat langer over dan per vliegtuig maar ik ken vliegmaatschappijen die soms zoveel vertraging hebben dat een boot echt zo gek nog niet is.
Dat men het niet kent wil nog niet zeggen dat het niet bestaat.Ik was de eerste die een vrachtschip suggereerde, maar met de beste optie die ik tot nu toe ben tegengekomen ben je nog meer dan 3000 euro kwijt voor het retourtje en dan ben je in Colombia, nog niet eens in curaçao (kan een transatlantisch containership überhaupt daar de haven wel in?)
maandag 3 oktober 2011 om 15:05
http://www.seatravel.nl/i ... e&id=18&Itemid=35&lang=nl
http://cruise.allerbest.nl/#Wereldwijd
http://www.reizendoejezo.nu/met_de_boot.html
http://cruise.allerbest.nl/#Wereldwijd
http://www.reizendoejezo.nu/met_de_boot.html
maandag 3 oktober 2011 om 15:09
quote:groentsoep2 schreef op 03 oktober 2011 @ 15:04:
Je hebt helemaal gelijk Bronny, alles kan. TO kan ook naar Dakar rijden en de boot pakken naar Rio etc. Lijkt mij stiekem een hele leuke onderneming.
Maar TO schreef letterlijk:
nu dacht ik misschien is er wel een andere manier , met de auto en het laatste met de boot of iets?
Dat klinkt toch wel een beetje naief, op zijn zachtst gezegd.Ach dan help je zo'n kind toch gewoon een beetje op weg? Het lijkt mij trouwens wel lekker zo' n stukkie varen, je doet er geloof ik een dag of 12 over. Als je de tijd hebt...
Je hebt helemaal gelijk Bronny, alles kan. TO kan ook naar Dakar rijden en de boot pakken naar Rio etc. Lijkt mij stiekem een hele leuke onderneming.
Maar TO schreef letterlijk:
nu dacht ik misschien is er wel een andere manier , met de auto en het laatste met de boot of iets?
Dat klinkt toch wel een beetje naief, op zijn zachtst gezegd.Ach dan help je zo'n kind toch gewoon een beetje op weg? Het lijkt mij trouwens wel lekker zo' n stukkie varen, je doet er geloof ik een dag of 12 over. Als je de tijd hebt...
maandag 3 oktober 2011 om 15:12
quote:borderwalk schreef op 03 oktober 2011 @ 14:18:
[...]
Stel dat TO begint in Le Havre (Eurolines zal niet al te duur zijn, zeg 40 euro) en terug uitstapt in Rotterdam. (Anders moet je heen eerst helemaal mee via hamburg etc) Dan duurt de heenreis 13 dagen en terug 15. A 110 per nacht zit je dan op een totaal van
3.120 euro
Eenmaal in Cartagena, Colombia kan TO natuurlijk wel een goede deal maken met een lokale bananenboot voor een lift heen en terug. Het voordeel ten opzicht van een cruise is dat TO wel vijf weken op curacao heeft minus de tijd (in de hut van de kapitein) op de bananenboot natuurlijk.
Ja, dan is TO met jouw optie ¤14.85 goedkoper uit.
Is het eten in begrepen op het container schip?
Een maaltijd kost ongeveer ¤0.50, dan is ze met mijn optie toch ¤0.21 goedkoper uit.
Ze moet wel op de centjes letten natuurlijk.
[...]
Stel dat TO begint in Le Havre (Eurolines zal niet al te duur zijn, zeg 40 euro) en terug uitstapt in Rotterdam. (Anders moet je heen eerst helemaal mee via hamburg etc) Dan duurt de heenreis 13 dagen en terug 15. A 110 per nacht zit je dan op een totaal van
3.120 euro
Eenmaal in Cartagena, Colombia kan TO natuurlijk wel een goede deal maken met een lokale bananenboot voor een lift heen en terug. Het voordeel ten opzicht van een cruise is dat TO wel vijf weken op curacao heeft minus de tijd (in de hut van de kapitein) op de bananenboot natuurlijk.
Ja, dan is TO met jouw optie ¤14.85 goedkoper uit.
Is het eten in begrepen op het container schip?
Een maaltijd kost ongeveer ¤0.50, dan is ze met mijn optie toch ¤0.21 goedkoper uit.
Ze moet wel op de centjes letten natuurlijk.
maandag 3 oktober 2011 om 15:17
quote:Bronny schreef op 03 oktober 2011 @ 14:59:
[...]
Nee maar de meeste forummers hier wel. Het is helemaal niet zo raar om per boot te gaan, voor alle nitwits hier :: er zijn gewoon rederijen die dat verkopen. Je doet er alleen wat langer over dan per vliegtuig maar ik ken vliegmaatschappijen die soms zoveel vertraging hebben dat een boot echt zo gek nog niet is.
.
Schip naar Venezuela doet er 55 dagen over.
Is een vliegtuig, zelfs met vertraging en indirect, inclusief aswolk toch ietsje sneller.
En je geeft ook opties over een cruise schip, om daar op te werken. Helaas werkt dat niet zo. Je krijgt een contract van 6 maanden, en als je eerder ontslag neemt, wordt je per direct op het vliegtuig gezet naar huis, ivm visum mag je nergens blijven en vakantie vieren na die tijd.
Maar waar iedereen hier over valt, is dat TO 'het laatste stukje' met de boot wil doen!
Ik ben het verder met je eens dat je verder moet kijken dan je neus lang is, en er zeker meer opties zijn dan alleen het vliegtuig.
Dat men het niet kent wil nog niet zeggen dat het niet bestaat
[...]
Nee maar de meeste forummers hier wel. Het is helemaal niet zo raar om per boot te gaan, voor alle nitwits hier :: er zijn gewoon rederijen die dat verkopen. Je doet er alleen wat langer over dan per vliegtuig maar ik ken vliegmaatschappijen die soms zoveel vertraging hebben dat een boot echt zo gek nog niet is.
.
Schip naar Venezuela doet er 55 dagen over.
Is een vliegtuig, zelfs met vertraging en indirect, inclusief aswolk toch ietsje sneller.
En je geeft ook opties over een cruise schip, om daar op te werken. Helaas werkt dat niet zo. Je krijgt een contract van 6 maanden, en als je eerder ontslag neemt, wordt je per direct op het vliegtuig gezet naar huis, ivm visum mag je nergens blijven en vakantie vieren na die tijd.
Maar waar iedereen hier over valt, is dat TO 'het laatste stukje' met de boot wil doen!
Ik ben het verder met je eens dat je verder moet kijken dan je neus lang is, en er zeker meer opties zijn dan alleen het vliegtuig.
Dat men het niet kent wil nog niet zeggen dat het niet bestaat
maandag 3 oktober 2011 om 16:20
maandag 3 oktober 2011 om 17:05
quote:borderwalk schreef op 03 oktober 2011 @ 16:20:
[...]
TO zegt op een ander topic dat zij in Groningen woont.Oh, vandaar dat "dat laatste stukje' met de boot wil doen. Die moet eerst nog helemaal vanuit Groningen naar Rotterdam/Hoek van Holland. Dan stelt de zeereis niets meer voor x-D
[...]
TO zegt op een ander topic dat zij in Groningen woont.Oh, vandaar dat "dat laatste stukje' met de boot wil doen. Die moet eerst nog helemaal vanuit Groningen naar Rotterdam/Hoek van Holland. Dan stelt de zeereis niets meer voor x-D
Poep, wie heeft jou gescheten?
maandag 3 oktober 2011 om 17:09
quote:Bronny schreef op 03 oktober 2011 @ 14:59:
[...]
Nee maar de meeste forummers hier wel. Het is helemaal niet zo raar om per boot te gaan, voor alle nitwits hier :: er zijn gewoon rederijen die dat verkopen. Je doet er alleen wat langer over dan per vliegtuig maar ik ken vliegmaatschappijen die soms zoveel vertraging hebben dat een boot echt zo gek nog niet is.
Dat men het niet kent wil nog niet zeggen dat het niet bestaat.Inderdaad alles kan, theekan, koffiekan, tarkan ...
[...]
Nee maar de meeste forummers hier wel. Het is helemaal niet zo raar om per boot te gaan, voor alle nitwits hier :: er zijn gewoon rederijen die dat verkopen. Je doet er alleen wat langer over dan per vliegtuig maar ik ken vliegmaatschappijen die soms zoveel vertraging hebben dat een boot echt zo gek nog niet is.
Dat men het niet kent wil nog niet zeggen dat het niet bestaat.Inderdaad alles kan, theekan, koffiekan, tarkan ...
maandag 3 oktober 2011 om 17:25
