Jongensnamentopic
maandag 13 september 2010 om 13:40
Het is weer tijd voor een nieuw deel!
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
E-mail | redactievivaforum@gmail.com
zaterdag 1 oktober 2011 om 12:21
Wij zijn in verwachting van een jongetje en hebben wel al een voorkeur voor de naam.
Wat vinden jullie van de naam: SIL
Twijfel ooit een beetje of het niet te veel doet denken aan afkorting van Silvia voor een meisje.
Maar vind de naam toch ook wel weer iets stoers hebben...
Ben benieuwd naar jullie reacties!
Twijfel ooit een beetje of het niet te veel doet denken aan afkorting van Silvia voor een meisje.
Ben benieuwd naar jullie reacties!

zaterdag 1 oktober 2011 om 18:18
zaterdag 1 oktober 2011 om 20:21
Ridder... ik zou even op het 'welke namen vind je verschrikkelijk'-topic kijken... Niet verkeerd bedoeld hoor, maar daar wordt hij regelmatig genoemd en ik vind het zelf ook uhm...te apart. Maar als je dat soort namen leuk vind kun je altijd nog voor Bikkel, Bink, Beer, Storm e.d. gaan?
Andere suggesties:
Ties
Tijl
Bram
Job
Joost
Thijn
Brent
Jens
Rein
Ik vind Wessel trouwens een hele leuke naam. En aangezien jij van korte namen houdt: Wes?
Andere suggesties:
Ties
Tijl
Bram
Job
Joost
Thijn
Brent
Jens
Rein
Ik vind Wessel trouwens een hele leuke naam. En aangezien jij van korte namen houdt: Wes?

zaterdag 1 oktober 2011 om 21:16
Ridder en dan in combinatie met welke achternaam dan ook vind ik echt te erg. Sorry. Krijg je zoiets als Ridder Bruins of Ridder Jansen. Als volwassene lijkt het dan net of je een titel hebt maar net niet... Ik zou het mijn kind niet aan doen.
De andere namen vind ik eigenlijk allemaal wel leuk, vooral Thije en Thijmen.
De andere namen vind ik eigenlijk allemaal wel leuk, vooral Thije en Thijmen.
zaterdag 1 oktober 2011 om 23:17
zondag 2 oktober 2011 om 12:46
quote:kleurenmeisje schreef op 01 oktober 2011 @ 12:21:
Wij zijn in verwachting van een jongetje en hebben wel al een voorkeur voor de naam.
Ben benieuwd naar jullie reacties!quote:biekoe schreef op 01 oktober 2011 @ 12:52:
Ik vind Sil wel aardig. Het doet me niet denken aan Silvia, eerder aan 'de strandjutter'
BTW, jij bent in verwachting en je partner krijgt een kindje over enkele maanden!Wat een onzin! Als je verbetert moet je dat wel op het goede moment doen he? Tuurlijk zijn ze wel samen in verwachting, ze verwachtten toch samen een kindje? Ze zijn alleen niet samen zwanger, zoals sommige mensen zeggen "wij zijn zwanger" dat is niet correct. Maar wij zijn in verwachting is gewoon correct en gebruikelijk Nederlands hoor.
Ben benieuwd naar jullie reacties!quote:biekoe schreef op 01 oktober 2011 @ 12:52:
Ik vind Sil wel aardig. Het doet me niet denken aan Silvia, eerder aan 'de strandjutter'
BTW, jij bent in verwachting en je partner krijgt een kindje over enkele maanden!Wat een onzin! Als je verbetert moet je dat wel op het goede moment doen he? Tuurlijk zijn ze wel samen in verwachting, ze verwachtten toch samen een kindje? Ze zijn alleen niet samen zwanger, zoals sommige mensen zeggen "wij zijn zwanger" dat is niet correct. Maar wij zijn in verwachting is gewoon correct en gebruikelijk Nederlands hoor.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
zondag 2 oktober 2011 om 23:02
Mijn broertje heet Sil
De link met Silvia is bij hem nooit gelegd, wel met de strandjutter (maar steeds minder) en de vraag of het de afkorting is van Sylvester. Ook kreeg mijn moeder toen hij een jaar of 8 was de vraag of hij vernoemd was naar ''Sil uit gtst... die was net geboren en dat vond ze zóóóó'n leuke naam''.
Ik ken ook een Sil & Sep en een Sil & Jur, misschien vind je dat ook leuk?
Maar over de naam Sil, ik zou het doen! Maarja, ik heb dan ook een beeld van een stoer en creatief jongetje voor me...
Ridder vind ik meer een ''hippe'' naam... Leuk als hij 3 is, minder als hij 23 of 43 is.
De link met Silvia is bij hem nooit gelegd, wel met de strandjutter (maar steeds minder) en de vraag of het de afkorting is van Sylvester. Ook kreeg mijn moeder toen hij een jaar of 8 was de vraag of hij vernoemd was naar ''Sil uit gtst... die was net geboren en dat vond ze zóóóó'n leuke naam''.
Ik ken ook een Sil & Sep en een Sil & Jur, misschien vind je dat ook leuk?
Maar over de naam Sil, ik zou het doen! Maarja, ik heb dan ook een beeld van een stoer en creatief jongetje voor me...
Ridder vind ik meer een ''hippe'' naam... Leuk als hij 3 is, minder als hij 23 of 43 is.
maandag 3 oktober 2011 om 15:06
Sil vindt ik wel een jongensnaam, moet
niet aan Silvia denken ofzo.
Ridder is voor mij te apart, ook nog nooit gehoord in t echt.
Wij zijn ook druk op zoek naar een jongensnaam maar t wil nog niet echt lukken. Ik vind namen als Julian, Tycho en Job erg leuk. Door stage veel ervaring met kids opgedaan en daardoor bij elke naam ook wel een soort kind in gedachten. Zoo lastig. Manlief heeft eigenlijk nog geen enkele naam die hem aanspreekt (die wil t nog even afwachten en niet zoeken maar bij gaat t echt op mn zenuwen werken).
Aparte namen zoals Storm en Beer vind ik niks.
Hopelijk hebben jullie nog ideeen.....
niet aan Silvia denken ofzo.
Ridder is voor mij te apart, ook nog nooit gehoord in t echt.
Wij zijn ook druk op zoek naar een jongensnaam maar t wil nog niet echt lukken. Ik vind namen als Julian, Tycho en Job erg leuk. Door stage veel ervaring met kids opgedaan en daardoor bij elke naam ook wel een soort kind in gedachten. Zoo lastig. Manlief heeft eigenlijk nog geen enkele naam die hem aanspreekt (die wil t nog even afwachten en niet zoeken maar bij gaat t echt op mn zenuwen werken).
Aparte namen zoals Storm en Beer vind ik niks.
Hopelijk hebben jullie nog ideeen.....