Eind 2006/ begin 2007 vanaf 6 maart 2011

06-03-2011 09:17 2499 berichten
Alle reacties Link kopieren
En wederom een nieuw topic

Klik hier voor een link naar het vorige deel

En het topic daarvoor

Hier nog een ouder topic

En het Theehuizentopic!

Flubberbuikjestopic

Noot aan mezelf; excel, photoshop, photobucket....
anoniem_2998 wijzigde dit bericht op 12-12-2011 15:22
Reden: Tabel
% gewijzigd
Hey Mir jij ook hier?

Tristan

Tarik

Hjalmar

is wat ik wel mooie namen vind (edit, ik was deze post om 16.50 al begonnen, maar tussendoor even eten koken, eten, kinderen in bad en naar bed enz enz...ben je zo een paar uur verder)
Leuk; Scandinavische namen!

Sten

Kjell

Jens

(niet veel inspiratie....)

snel een kus voor jullie en weer weg!
Thor en verder kom ik ook niet
Hahaha, alvast dank!!! Ja, we hebben flink wat inspiratie nodig, het hoeft overigens niet perse een Scandinavische naam te zijn. We hadden bijvoorbeeld ook Timme op ons lijstje staan, maar dat wordt hem dus niet. Ook Rens vinden we leuk, maar wordt hem ook niet. Dus eigenlijk zoeken we gewoon een stoere korte naam.

Ivar vinden we prachtig, maar we kennen teveel Ivars in onze omgeving. Sten....hmmm, die komt weer terug op de lijst. De rest vind ik leuk maar niet geschikt.

De lijst dankzij jullie opbrengst tot nu toe, maw; kom maar op!!! Hahahaha;

Sten

Esben

Sverre is inderdaad een druktemaker en een wervelwind. Hij doet zijn naam eer aan. Dat was al zo toen hij in mijn buik zat.
Wat grappig dat je Ivar wel een prachtige naam vindt. Ik verzin nog even door.
En Istvan dan?

Is geen Ivar, maar bekt wel lekker. Mats, Sverre en Istvan.

Offeuh...Rinze, Renze..... en anders gewoon Tom.
Ik vind Boris er leuk bij passen.

En een Mats die ik ken, heeft een broertje Ole.

Mats, Sverre en

Torben

Ivar (ik blijf het toch de leukste vinden, sorry)

Olaf (is dat niets?)

Ivan

Alec

Finn

Tycho

Jens
Hé wat leuk, gaan we namen noemen... De Mats die ik ken heeft een broertje die Sep heet...maar vind ik persoonlijk niet een geweldige naam. (Scandinavische) namen die ik leuk vind zijn:

Finn

Tristan

Sven (maar lijkt teveel op Sverre)

Stijn

Ties

Sil

Jelte

Misschien zit er wat bij...

Verder weet ik het niet zo goed meer. Mijn werkweek zit er weer op. Jasmijn zit in een lastige slaap periode. Gaat laat slapen, is veel wakker 's nachts, roept om onnozele dingen. Heel irritant. Mmman is er nu ook heen, ze slaapt nog steeds niet, lag er om 19 uur al in...echt balen.

Verder alles goed hier, weinig bijzonderheden. Ik ga zaterdag en zondag een nachtje weg met mijn beste vriendin naar een hotel. Zaterdag naar Walibi en zondag naar Batavia stad. Leukleuk!
Mmmoi; Ella heeft ook een tijd heel slecht geslapen (m.n. veel smoezen verzinnen..... ) soms duurde het wel een uur voor ze eindelijk ging slapen. Wat helpt? Stickers plakken! Als ze goed is gaan slapen, mag ze de volgende dag een sticker plakken. Ik dacht eerst dat het niet zou werken omdat het geen directe beloning is, maar het werkt als een tierelier! Ik denk dat ze nu al een week of 3 zonder zeuren is gaan slapen (in bed; van te voren is het soms nog groot drama met tandenpoetsen, omkleden etc).

Annie;

Olaf, Ivar en Jens vind ik ook heel leuk. Grappig dat je Sten weer "terug" op je lijstje zet Heb ooit een jongetje in de klas gehad dat zo heet, had de naam nog nooit eerder gehoord (wel Stan en Sven, maar Sten nog niet).

Ik heb nog wel een paar suggesties:

Siemen (of Simon)

Juus

Roel of Roef

Bart of Bram (stonden bij mij ook heel hoog bij Gijs)

Loek of Loet

Mijn nichtje ligt sinds een week in het zkh. Ze heeft al de hele zw.schap last van bloedverlies. Ze dachten steeds dat het haar blaas was. Ze verloor (achteraf dan) ook vruchtwater. Ze denken dat er een scheurtje in haar vliezen zit omdat ze zo weinig vruchtwater heeft. Ook dat vochtverlies werd aan de "blaasontsteking" toegekend. Ze is nu 30 weken en 3 dagen en het is toch wel spannend. Ze heeft van het weekend weeën gehad, kreeg weeënremmers, maar als het nu zou doorzetten, zou het kindje geboren mogen worden. Ze hebben haar ook al medicijnen gegeven (longrijpers voor het kindje). Ze ligt in een zkh met neonatologie. Helaas is het een uur rijden! Alsof we dichterbij mijn woonplaats niet gewoon 3 andere ziekenhuizen hebben met een NICU.. kan niet eens ff op bezoek want het is echt een eind uit de richting...

Mijn werkweek zit er bijna op. Morgen nog een dagje (ik ga wat eerder en we hebben vergadering) en 's middags weer naar Tilburg voor de studie.. .. Pffff, zal blij zijn als het donderdag is!

Komend weekend heb ik repetitieweekend met de toeterclub; heerlijk een weekendje weg
Ik zal ook blij zijn als het donderdag is.

Pffft ben gebroken en dan mag ik vanavond nog een late dienst draaien tot 22.30 (en dan vanaf 21.00 alleen) met sondes die moeten worden afgekoppeld en doorgespoeld....Ik vind het maar knap lastig. Gisteravond om 23.00 thuis en om 24.00 in bed en vanochtend om 6.30 ging de wekker wekker weer. Voel me behoorlijk geradbraakt momenteel.

pffffft
Ook hier drukke dagen.

Vanmiddag is de oplevering van ons huis maar dat was gisteren pas bekend dus ik moest van alles regelen (opleveringskeuring, spoedoverboeking uit het bouwdepot, oppas voor Eva, iemand die met Floor naar zwemles kan) omdat manlief er niet bij kan zijn.

Vandaag worden ook de tegels geleverd en morgen gaat de tegelzetter aan de slag.

Nu even snel een wasje wegvouwen en dan alweer Floor ophalen.

Ze is vandaag als Pippi Langkous naar school omdat het kinderboekenweek is. Ze mogen als hun superheld uit een boek op school komen. Maar veel kinderen zijn gewoon als Mega Mindy, Spiderman of princes (wat niet zo veel met boeken te maken heeft).

Als het er zo na school nog een beetje behoorlijk uitziet dan zal ik wel proberen om een foto te maken en op facebook zetten.
hahahaha hier ook een meisje die als Pippi langkous naar school is geweest, met precies dezelfde reden. Eerst wilde ze niet verkleed, maar vanochtend, 5 minuten voordat we de deur uit moesten, bedacht ze zich opeens. gelukkig lag de Pippi jurk ergens op d'r kamer, twee vlechtjes zijn zo gemaakt en sproetjes ook.

ook hier veel mega mindy, mega toby, prinsesjes ed. Een meisje was verkleed als een musketier uit een barbiefilm, wel heel erg origineel iig.
Grappig ja bij Aimee is nu ook het thema helden gestart in kader van kinderboekenweek. Ze had het al over Spiderman en megamindy die ze na hadden gespeeld ?! En later las ik de brief van school. De komende periode moet ze maar bedenken wie haar held is.

Pebbles: zal wel druk zijn bij jullie met een kleintje en nieuw huis etc. Ik vind mijn vrije dagen op oa woensdag soms wel vermoeiend. Brengen, halen etc etc. Op kantoor is het relaxter.

Ringel zal wel wennen zijn om in het werkritme te komen. Is het er leuk? En straks weer salaris, of al gehad?

Annie wanneer was je uitgerekend? Namen poeh... Bij jullie namen staat gelukkig veel:

Thijm, Huib, Jens (zoals al gezegd, heel leuk), Boaz, Freek, Mink, Thomas, Ruub.

Zit nu beetje de namen op te noemen van mensen die ik ken. Jongensnamen zijn moeilijk.

Voor de rest iedereen hoi!
Grappig zeg, dat er dus over het hele land vandaag verklede kinderen rond liepen vanwege de kinderboekenweek.

Ik heb een foto gemaakt maar nog niet op facebook gezet (en mijn telefoon ligt aan de andere kant van de kamer en ik heb nu geen zin om op te staan ;) ).

Hopelijk denk ik er straks nog aan.

En hoera, we hebben de sleutel van ons huis.

Het was nog een heel gedoe want de keurmeester was te laat vanwege het verkeer en kon daarna het nieuwe adres niet vinden maar kon ook niet bellen omdat hij het verkeerde nummer van ons had.

Uiteindelijk zijn we een uur later begonnen en heeft het bijna 3 uur geduurd. De meiden waren gelukkig bij de buurvrouw en Valentijn heeft de hele tijd in de maxi cosi (hoe onverantwoord) geslapen. Er zat uiteindelijk 5 uur tussen zijn voedingen!

Ik heb zelf ook 4 uur gestaan want er zijn nog geen stoelen daar. Dan voel ik toch echt wel dat ik nog aan het herstellen ben (logisch natuurlijk).

Er waren wel wat punten die de aannemer nog moet doen dus ik was blij dat de keurmeester erbij was om alles te controleren.

Maar nu hebben we dan ook echt de sleutel van ons nieuwe huis!
Jaaaa! Thijm, da's echt een superleuke naam!!! Moet je echt doen als het een jongen wordt Annie!

Jeetje Pebbs, dat is snel gegaan, nu al de sleutel! Voor mijn gevoel moest er nog echt heel veel gebeuren toen wij er de vorige keer waren, maar dat viel dus wel mee? Gaan jullie de keuken en badkamer er door andere bedrijven in laten zetten?

Hier weinig bijzonders te melden. Gezellige dag gehad vandaag, met vriendinnen en hun kinderen. Morgen een lange dag alleen want mijn man heeft een meeting van zijn werk waren alle medewerkers uit heel NL heen moeten en we weten nog niet waar dat over gaat. Hopelijk niet over ontslagen of faillisement ofzo... Hij komt pas rond 21 uur thuis, dus het wordt wel spannend en wachten voor mij!

Verder eigenlijk weinig te melden. Ik zit een beetje tv te kijken. Ik ga maar eens op tijd naar bed. Vanmorgen om zes uur kroop Thijm al naast me met ijskoude voetjes. Hij viel gelukkig wel weer in slaap maar ik zelf niet...blergh.
Ris, hahahaha, jij hebt echt een paar namen genoemd die we op de lijst hebben...ik zeg niet welke, want wie weet wordt het hem toch!

Leuk he, die superhelden. Ik ben vandaag met Sverre naar de boekenzaak gegaan, paar leuke boekjes uitgekozen. Bij Mats op school gaat het nu ook over de helden.

Babba, ik ben 15 november uitgerekend, vandaag dus 34,1 week zwanger...Ben met verlof/ einde contract. Ik heb het gevierd/ mezelf verwend door een hele stapel pannenkoeken te bakken.
@mmmoi: Fijn he, die kinderen die je 's ochtends wakker maken. Tegen de tijd dat Valentijn vanmorgen rond 6 uur net weer sliep kwamen Floor en Eva bij mij in bed en die gingen liggen klieren met elkaar en kletsen tegen mij.

We moeten inderdaad nog wel veel doen aan ons nieuwe huis voordat we erin kunnen maar als de vloeren gedaan zijn en de badkamer en keuken er in zitten dan is het belangrijkste wel klaar. De keuken en badkamer laten we inderdaad door anderen doen.

@Annie: Ik vind trouwens Storm ook een leuke en stoere jongensnaam.

Waren de pannenkoeken lekker?

Jeetje dat schiet op zeg met dat huis. wanneer is de verwachting dat jullie erin kunnen?

@mmmoi. oi dat zijn ook spannende dingen, kan me voorstellen dat je dan wil wachten tot hij thuis is. En vooral ook niet prettig dat je niet weet waar het over gaat (zijn er tekenen dat het niet goed gaat?) en dat iedereen er heen moet (je gaat dan toch het ergste denken)

Heb m'n eerste salaris al gehad hahahaha, voor 2 weken (half maandsalaris dus zonder ORT) was toch nog zo'n 550,- euro ben benieuwd wat een heel maand salaris met ORT doet (ORT is de onregelmatigheids toeslag) maar goed, als je meer werkt betaal je ook meer belasting natuurlijk.

en ik ben momenteel geheel inspiratieloos wat betreft jongens namen.

vandaag veel te doen, flinke slag door het huis maken en voor het weekend de boel aan kant, want ben het weekend aan het werk.....
Vanmorgen met Sverre naar het CB geweest. Hij had de vorige keer de oogtest niet gehaald. Ik dacht door afleiding maar nu werd toch wel pijnlijk duidelijk dat hij het gewoon niet goed zag. Daarna vroeg de arts of wij herkenden dat Sverre vaak valt...ehhh, ja dus, we noemen hem zelfs vaak stuntel.....er vallen heel wat puzzelstukjes op hun plek; luchtballonen die Sverre niet kan ontdekken in de lucht, veel vallen, de constante vraag 'waar dan'.

Misschien valt het mee en is er geen bril nodig voor nu...maar ik was er zelf ook aardig jong bij.

Ris, hoe ging dat destijds met Ella?
@annie: is wel even wennen zeker aan het idee dat Sverre misschien een bril moet? Als ik zo lees wat hij allemaal niet kan zien en dat hij veel valt dan zal het voor hem wel heel erg fijn zijn als hij met een bril goed kan zien.

@mmmoi: waar ging die spannende bijeenkomst gisteravond nou over? Niks negatiefs hoop ik.

Net weer een paar uur op de bouw gelopen om met de tegelzetter te overleggen en om de tegels op een andere plek te krijgen (hadden ze gewoon op de weg voor ons huis gezet maar onze straat is maar 6 meter breed en het bouwverkeer kon er nu haast niet meer door).

Ook nog even bij onze nieuwe buren gekeken, die zijn er afgelopen weekend af ingetrokken.

Het is een hele andere woning geworden als de onze maar wel erg mooi.
Zo, hier liggen de kinderen al in bed. Die spannende avond van mmmans werk is vanavond Pebbs, dus ik was alleen met ze. We hebben lekker opwarm poffertjes gegeten en toen snel douchen en erin Jasmijn kreeg vandaag een nieuwe pyjama dus die ligt er op haar paasbest bij. Voor Thijm kan ik nog niet echt slagen voor pyjama's maar die zit gelukkig nog niet zonder, die van Jasmijn werden echt kaal en kort.

Vanmiddag heb ik koffie gedronken bij mijn schoonmoeder en verder eigenlijk weinig gedaan. Vanavond lekker wat klusjes, beetje aanrommelen en douchen, tv kijken...en wachten tot mijn man thuis komt met meer nieuws!
O ja, en @Annie: Kan me voorstellen dat het even slikken is als je kindje een bril moet, maar ja, als het nodig is, gewoon een super hip modelletje uitzoeken, toch? Mijn vriendinnen hebben allebei een zoontje die met 2 jaar al een bril hadden dus ik ben het wel gewend in mijn omgeving. Die jongetjes moeten ook allebei één oog afplakken een paar uur per dag, maar ja het is voor het goede doel.

Mijn vriendin belde vanmorgen dat ze last minute tóch maar naar de sample sale van een bekend kledingmerk ging, of ze nog wat mee moest nemen. Haha, dat is natuurlijk niet vervelend. Ze heeft een rokje met colbertje voor Jasmijn mee gebracht, ik zal eens kijken of ik een foto kan googlen.
Kan het niet plakken hier...heb nou geen zin meer.

Ik ga nog even verder met mijn geklets in mijn eentje haha.

Iemand zin om a.s. zaterdag naar Walibi te gaan? Ik ga met een vriendin maar ik heb vier vrijkaartjes voor die dag. Geldt alleen op die datum dus....kan er ook wildvreemden blij mee maken maar heb liever vrienden of kennissen die het zien zitten!
had graag gewild, maar wij kunnen niet. We hebben zaterdag een familie-iets van lief zijn kant van de familie. Wel leuk om iedereen weer te zien. Hij heeft een leuke familie.

@annie, ik had met m'n 4e ook een brilletje. Eerst een tijd zo'n sticker op mijn oog. Kan me nog voor ogen halen hoe dat voelde, het eraf te halen. Hahaha.

@pebbs, fijn de sleutel. Neem wel je tijd om te herstellen van de bevalling he! Je bent wel heel fanatiek en driest. Kan op zich weinig anders natuurlijk, maar neem wel je rust.

Kindertjes slapen hier wel goed op het moment. Jesper wordt nog weleens wakker 's nachts, maar Roan eigenlijk nooit. Die is door de week zijn bed niet uit te branden en in het weekend is hij om 6.30 uur klaarwakker. Grmbl.

Ik blijf het lastig vinden dat hij iedere dag vraagt of hij thuis mag blijven. Het is verder nl helemaal geen probleem om hem op school te krijgen. Hij huppelt vrolijk naar de klas en kletst met iedereen. Zie wel dat hij in het contact met anderen nog wat te leren heeft. Vanmiddag in de speeltuin mocht hij niet meespelen met de meisjes (jaja, op die leeftijd komen ze). Dat vond hij niet leuk en hij bleef vervolgens een potje provoceren bij ze in de buurt. Tja, dat is ruzie na 10 minuten. Wanneer hij even het deksel op zijn neus krijgt, trekt hij zich niet terug, maar is van het oog om oog principe. Gelukkig zit er ook veel positief sociaal gedrag in hem. Lekker jonkie, maar ik wilde dat ik zijn padje lekker glad kon maken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven