Berlijn in December?
dinsdag 4 oktober 2011 om 15:39
In December ben ik een jaar samen met mijn vriend en we wilden nog een keer naar Berlijn. Nu dacht ik: misschien kan ik dat wel combineren.
Ik had sowieso het idee om een weekendje weg te organiseren als verrassing, maar ik wil wel echt iets waar we ook heen willen en niet een weekendje weg om het weggaan(is natuurlijk ook leuk, kost wel echt veel geld).
Maar is Berlijn in December te doen, of is het dan ontzettend grijs, grauw en koud?
We wonen zelf in Wenen, dus daar hoeven we niet heen. Krakau zijn we al geweest en in Budapest ben ik ook al vaak geweest.
Ik had sowieso het idee om een weekendje weg te organiseren als verrassing, maar ik wil wel echt iets waar we ook heen willen en niet een weekendje weg om het weggaan(is natuurlijk ook leuk, kost wel echt veel geld).
Maar is Berlijn in December te doen, of is het dan ontzettend grijs, grauw en koud?
We wonen zelf in Wenen, dus daar hoeven we niet heen. Krakau zijn we al geweest en in Budapest ben ik ook al vaak geweest.
dinsdag 4 oktober 2011 om 15:43
dinsdag 4 oktober 2011 om 15:44
Ik ben met mijn ex ook ooit naar Berlijn geweest, dat waren de dagen tegen kerst en met 1ste kerstdag. Ik vond het heel mooi, al die lichtjes, lekker koud, kerstsfeer, romantisch, fijn samen.
Die laatste twee zijn nogal persoonlijk. En hoewel het heel romantisch kán zijn, is het dat in ieder geval niet met die ex. Op mijn verjaardag 's avonds in het reuzenrad en hij heeft me niet eens gekust!
Hoe dan ook, toch een aanrader. Er zijn dan ook kerstmarkten e.d.
Die laatste twee zijn nogal persoonlijk. En hoewel het heel romantisch kán zijn, is het dat in ieder geval niet met die ex. Op mijn verjaardag 's avonds in het reuzenrad en hij heeft me niet eens gekust!
Hoe dan ook, toch een aanrader. Er zijn dan ook kerstmarkten e.d.
dinsdag 4 oktober 2011 om 15:48
Ik wil liever niet voor een weekendje vliegen, ik ben een beetje een eco-freak. Ik ga zelfs vaak met de trein van Wenen maar NL en dat is 15 uur.
Ja dat het heel erg vergelijkbaar is, ben ik wel bang voor. Maar dat is alles in de buurt rond kerst (Linz, Salzburg, Munchen enz enz)
Lijkt heel erg op hoe het hier is rond Kerst, magut, maar wel heel mooi!
Ja dat het heel erg vergelijkbaar is, ben ik wel bang voor. Maar dat is alles in de buurt rond kerst (Linz, Salzburg, Munchen enz enz)
Lijkt heel erg op hoe het hier is rond Kerst, magut, maar wel heel mooi!
dinsdag 4 oktober 2011 om 15:51
Kan best zn charmes hebben, samen door de kou (sneeuw) banjeren en warme drankjes drinken in gezellige bars.
Op deze site staat trouwens nog wat uitgebreidere informatie over de winters van Berlijn: http://www.klimaatinfo.nl/duitsland/berlijn.htm
Op deze site staat trouwens nog wat uitgebreidere informatie over de winters van Berlijn: http://www.klimaatinfo.nl/duitsland/berlijn.htm
dinsdag 4 oktober 2011 om 15:58
Ik ga dit jaar voor de tweede keer naar Berijn in de koude, gure periode en ik zie daar echt niet tegenop. De eerste keer was ook heerlijk, we waren net verliefd. Ik vond het voorjaar wel iets relaxter, maar ik ben dan ook absoluut geen wintermens.
Even een toevoeging:
Het is er heel romantisch in de winter, veel lichtjes, marktjes, gluhwijn en worstenkraampjes. Het KaDeWe is prachtig overdadig versierd en overal lonken etalages. Ik vond het écht heel mooi en voor mij is Berlijn dan ook de stad van de liefde.
Even een toevoeging:
Het is er heel romantisch in de winter, veel lichtjes, marktjes, gluhwijn en worstenkraampjes. Het KaDeWe is prachtig overdadig versierd en overal lonken etalages. Ik vond het écht heel mooi en voor mij is Berlijn dan ook de stad van de liefde.
dinsdag 4 oktober 2011 om 16:09
quote:pompedom schreef op 04 oktober 2011 @ 16:02:
Praag is ook een goed idee, is ook maar de helft zo ver!
Praag is ook erg romantisch. Ach, met de juiste persoon is alles romantisch. Misschien ligt het daaraan.
Ik kan nu al niet meer wachten tot december weer naar Berlijn.
Ben je van het stappen of heb je dat gehad? Ik heb geen idee hoe oud je bent. Qua stappen kan ik aardig wat vertellen.
Praag is ook een goed idee, is ook maar de helft zo ver!
Praag is ook erg romantisch. Ach, met de juiste persoon is alles romantisch. Misschien ligt het daaraan.
Ik kan nu al niet meer wachten tot december weer naar Berlijn.
Ben je van het stappen of heb je dat gehad? Ik heb geen idee hoe oud je bent. Qua stappen kan ik aardig wat vertellen.