Berlijn in December?

04-10-2011 15:39 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
In December ben ik een jaar samen met mijn vriend en we wilden nog een keer naar Berlijn. Nu dacht ik: misschien kan ik dat wel combineren.

Ik had sowieso het idee om een weekendje weg te organiseren als verrassing, maar ik wil wel echt iets waar we ook heen willen en niet een weekendje weg om het weggaan(is natuurlijk ook leuk, kost wel echt veel geld).

Maar is Berlijn in December te doen, of is het dan ontzettend grijs, grauw en koud?

We wonen zelf in Wenen, dus daar hoeven we niet heen. Krakau zijn we al geweest en in Budapest ben ik ook al vaak geweest.
Volgens mij is dat heel goed te doen!

Op google ziet het er goed uit!

Of Londen, dat is ook erg leuk rond kersttijd!
Nope
Barcelona is geen optie? Daar is het in ieder geval aangenaam in december.

Zou Berlijn niet te vergelijken zijn met Wenen in de winter?
Over Berlijn:

De winters daarentegen zijn eerder koud en vochtig, met temperaturen die rond het nulpunt schipperen. Extreme koude komt echter nooit voor. Sneeuwval komt wel vaak voor. De koudste maanden van het jaar zijn december, januari en februari.
Ik ben met mijn ex ook ooit naar Berlijn geweest, dat waren de dagen tegen kerst en met 1ste kerstdag. Ik vond het heel mooi, al die lichtjes, lekker koud, kerstsfeer, romantisch, fijn samen.

Die laatste twee zijn nogal persoonlijk. En hoewel het heel romantisch kán zijn, is het dat in ieder geval niet met die ex. Op mijn verjaardag 's avonds in het reuzenrad en hij heeft me niet eens gekust!

Hoe dan ook, toch een aanrader. Er zijn dan ook kerstmarkten e.d.
Ik wil liever niet voor een weekendje vliegen, ik ben een beetje een eco-freak. Ik ga zelfs vaak met de trein van Wenen maar NL en dat is 15 uur.

Ja dat het heel erg vergelijkbaar is, ben ik wel bang voor. Maar dat is alles in de buurt rond kerst (Linz, Salzburg, Munchen enz enz)

Lijkt heel erg op hoe het hier is rond Kerst, magut, maar wel heel mooi!
Kan best zn charmes hebben, samen door de kou (sneeuw) banjeren en warme drankjes drinken in gezellige bars.

Op deze site staat trouwens nog wat uitgebreidere informatie over de winters van Berlijn: http://www.klimaatinfo.nl/duitsland/berlijn.htm
Ik ga dit jaar voor de tweede keer naar Berijn in de koude, gure periode en ik zie daar echt niet tegenop. De eerste keer was ook heerlijk, we waren net verliefd. Ik vond het voorjaar wel iets relaxter, maar ik ben dan ook absoluut geen wintermens.

Even een toevoeging:

Het is er heel romantisch in de winter, veel lichtjes, marktjes, gluhwijn en worstenkraampjes. Het KaDeWe is prachtig overdadig versierd en overal lonken etalages. Ik vond het écht heel mooi en voor mij is Berlijn dan ook de stad van de liefde.
Ik vond Praag trouwens ook een erg mooie stad.
Praag is ook een goed idee, is ook maar de helft zo ver!

Ik heb niks tegen kou, donsjack aan en gaan!
Ik was vorig jaar met de kerst in Berlijn. Prachtige, sfeervolle stad met een interessante geschiedenis maar wel heel veel sneeuw en erg koud. Ik ga beslist nog een keer terug maar dan in de zomer.
BTW: ik kan me geen mooiere stad voorstellen dan Wenen met kerst, maar mss zal dat anders zijn als je er woont.

Nope
Wenen is prachtig in de advent tijd, helemaal met je eens!

Een van de grotere adventmarkten is op het plein voor het gebouw waar ik werk, dat is echt heerlijk!

Het gaat trouwens niet om kerst maar om midden december.
quote:pompedom schreef op 04 oktober 2011 @ 16:02:

Praag is ook een goed idee, is ook maar de helft zo ver!

Praag is ook erg romantisch. Ach, met de juiste persoon is alles romantisch. Misschien ligt het daaraan. ;)

Ik kan nu al niet meer wachten tot december weer naar Berlijn.

Ben je van het stappen of heb je dat gehad? Ik heb geen idee hoe oud je bent. Qua stappen kan ik aardig wat vertellen.
We zijn nog jong (27) maar we zijn beiden meer overdag actief dan echte stappers.

Maar goede tips zijn natuurlijk altijd welkom.
@ Pompedom

Even off topic

Wat betaal je nou eigenlijk voor n treinreis naar Wenen?!? Wil altijd nog eens namelijk!
hmm een terourtje is tussen de 120 en 180 euro voor de nachttrein. Met de dagtrein is het een helle tocht. Soms heb je geluk en is er een Sparnight aanbieding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven