Geld & Recht alle pijlers

Woedend en in tranen na UWV ziektewet gesprek !

05-10-2011 13:44 424 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Ik denk dat je te lui bent om te werken, een dramaqueen bent en een schop onder je hol verdient.
Tjonge. Is het vandaag de Nationale Dag van de Ellenlange Onbegrijpelijke Openingsposts?
Ik ben na ongeveer de helft gestopt met lezen. Sorry, het is niet te lezen.
Denk je dat het verstandig is dat je weer bij je ex bent gaan wonen?

Er is toch wel veel gebeurd als hij de situatie zo weet te krijgen dat je een zm poging doet.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Gewoon weer proberen te werken

Kan niet ligt op het kerkhof, en ik wil niet ligt er naast!

Sterkte!
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Dit is waarschijnlijk niet wat je wil horen, maar gebaseerd op wat je hier schrijft, zou ik ook zeggen dat je moet gaan werken. Daarnaast zou ik inderdaad ook therapie nemen, want je lijkt nogal een naar binnen gekeerde negatieve blik te hebben, en vooral te focussen op je moeilijkheden.

Kun je niet naar werk zoeken dat je wel kunt doen in je huidige staat (met je negatieve gedachtegangen dus). Bijvoorbeeld puur fysiek werk zonder veel stress (schoonmaak werk of zo). Dat geeft je meer financiele ruimte, en ook nog eens meer eigenwaarde.

Over het oordeel van het UWV dat je zelf de therapie gestopt bent, daar kan ik niets over zeggen: daar heb ik geen verstand van en geen mening over.

Wel heb ik begrip voor je lastige situatie. Het moet niet makkelijk voor je zijn. Maar je maakt het met je houding (focussen op wat anderen fout doen en hoe moeilijk het voor jezelf is) alleen maar moeilijker voor jezelf. Ik denk dat als je de energie zou vinden om je schouders eronder te zetten en je problemen aan te pakken, je je een stuk beter zou voelen. Niet makkelijk, ik weet het. Succes!
Waar is jouw verantwoordelijkheid eigenlijk?
TO het is inderdaad een warrig en lang verhaal geworden. Misschien kun je de zaak melden bij de rechtsbijstand. Ik wil je alleen wel meegeven dat het UWV gelijk heeft dat je aan je herstel moet werken, het feit dat je de rekening van de psycholoog niet kunt betalen is geen reden om niet gaan. Een betalingsregeling was misschien ook mogelijk geweest. Door niet meer te gaan heb je er voor gekozen niet aan je herstel te werken.

Het feit dat je suïcidale gedachten hebt wil inderdaad niet zeggen dat je niet kunt werken.
Een baan zoeken lijkt me minder moeilijk, vernederend en stressvol dan dit gebedel bij het UWV. Ook therapie klinkt als een idee. Richt je alsjeblieft op wat je wel kan en je eigen zelfstandigheid ipv op ziektegeld, uitkeringen, je (instabiele) huwelijk en alle daarmee samenhangende ellende. Dat gaat je niet helpen!
Ik heb je verhaal niet helemaal gelezen maar heb toch wat tips.

Loop je bij een particuliere psycholoog? Misschien kan je een doorverwijzing naar GGNet krijgen. Daar loop ik ook en ik heb nog nooit een rekening gehad.

Wat betreft het UWV kan je denk ik niets anders doen dan wachten. Je kan je er wel druk om maken maar dat helpt niet en je hebt er alleen jezelf mee. Ik snap je frustratie trouwens wel.

Ik denk dat je de reacties hier niet helemaal kan sturen. Mensen nemen hier inderdaad geen blad voor hun mond. Ik heb gemerkt dat dit soms erg prettig en soms erg vervelend kan zijn.

Sterkte.
Misschien zou je toch moeten proberen weer aan het werk te gaan. Werk kan ook een invulling aan je leven geven zodat je je weer nuttig voelt en iets hebt om voor te leven. Dat gedoe met je vriend/man vind ik niet zo aanmoedigend klinken. Probeer er in elk geval voor te zorgen dat je jezelf kunt redden!
Ik denk dat je je rechtsbijstand weer moet bellen en vragen of deze jou belangen kunnen behartigen. Want hier ga je zelf niet meer uitkomen.

Daarnaast denk ik ook dat je misschien je verlies maar moet nemen qua geld en kijken of je zsm ergens een baan kunt aannemen die niet zo veel van je vraagt, maar die wel zorgt voor geld dat binnen komt. Dit kasje-naar-de-muur-gebeuren kan nog wel jaren aanhouden en daar ben jij niet mee geholpen. Dus kop omhoog en kijken naar de dingen die je wel kan en die je wel verder kunnen helpen.
quote:blop schreef op 05 oktober 2011 @ 13:50:

Ik denk dat je te lui bent om te werken, een dramaqueen bent en een schop onder je hol verdient.Ja, dit ongeveer ja.
Ik denk dat het ziektewetpotje heel snel leeg zou zijn als iedereen die wel eens suicidale gedachten heeft zich ziek zou melden. Bovendien kan werk ook een heel heilzaam effect hebben. Je bent bezig, komt onder de mensen, je wordt even afgeleid van je sores zeg maar. Van binnen zitten zwelgen in je narigheid is nog nooit iemand opgeknapt.
Neem contact op met je vaste psycholoog en huisarts en vertel hoe je er nu geestelijk voorstaat. Heb je verder alle documentatie nog in de tijd van de arboarts en dergelijke?
Misschien niet relevant, maar wat voor werk deed je? Op een kantoor, begrijp ik? Wat voor functie?
Mijn hemel, dit is echt de eerste post die ik lees waar de frustratie zo verwoord wordt dat het lijkt alsof iemand het in mijn oor staat te schreeuwen. TO, je had het bij één zin kunnen laten: Alles zit mij tegen, ik mankeer alles wat je maar kan mankeren en ik doe niks om het beter te maken want ik zwelg liever in zelfmedelijden. (ok, twee zinnen): en het is allemaal de schuld van een ander!
sorry, ik kwam er ook niet echt door heen, maar deze alinea viel me op:quote:lieff2 schreef op 05 oktober 2011 @ 13:44:

echt nog steeds ben ik aan het huilen wat snappen mensen niet aan ik heb geen rooie cent en ik zie het leven niet meer zitten ? moet ik perse nog een zelfmoordpoging doen ofzo totdat ze inzien hoe zwaar ik het heb ? denken ze dat ik het leuk vind om op 24 jarige leeftijd bij het uwv om geld zit te bedelen want zo voelt dit aan !Het lijkt me nogal een roep om aandacht en zoals je het hier verwoordt, roept het niet veel begrip op..
Je krijgt een beslissing van de afdeling ZW (meestal krijg je die mee na het spreekuurcontact). Tegen deze beslissing kun je, binnen twee weken, bezwaar aantekenen bij het UWV. Een andere arts zal dan beoordelen of de beslissing juist is genomen. Je kunt om een hoorzitting vragen. Dit is een gesprek met de arts (en evt een andere medewerkster) van het UWV.

In de tussentijd kun je je bij het UWV werkbedrijf melden en een WW-uitkering aanvragen.
Ik weet niet wat voor werk je normaal gesproken doet maar afgaande op je OP denk ik dat je gelijk hebt en niet in staat bent om te functioneren nu. Verder snap ik er natuurlijk geen hol van.
Als ik het zo lees denk ik dat je je beter een tijdje kunt laten opnemen.!
Heb je papieren, e-mails, afspraakkaartjes o.i.d. die jouw verhaal ondersteunen?

Zo ja, dan een schema maken met data en wat er gebeurd is, bv.

01-07 Afspraak psycholoog verzet door UWV arts Maria Bakker

10-07 .....

En dan met dat schema en de papieren die jouw verhaal ondersteunen terug naar het UWV.
Misschien is het handig als je een korte samenvatting boven je openingspost zet.
Ik denk inderdaad dat jij op 24 jarige leeftijd liever je hand ophoudt dan aan de slag gaat, ja! Moet iedereen die ooit is gedumpt door een vent jankend thuis gaan zitten en een uitkering beuren?? Wat maakt het ene fuck uit dat je werd gedumpt na drie maanden huwelijk?? Anderen worden na 25 jaar aan de kant gezet en maken ook wat van hun leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven