Mode & Beauty alle pijlers

Hoe vaak shoppen?

04-10-2011 18:58 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd of jullie ook vaak winkelen.

Zeker 1 of 2 keer in de maand haal ik nieuwe dingen, en doe mijn kleren die heel duur zijn (shirtjes-vestjes) paar keer aan en dan vind ik het goed geweest en laat ik het in de kast liggen en wil weer heel veel nieuwe dingen.

Vriendinnen vinden mij een gek dat ik zoiets doe en jammer van het geld.

Wat denken jullie ervan? Hoe vaak kun je nieuwe dingen shoppen? En doe je de oude nog wel aan?
Laatst schrok ik echt van iemand, dat noem ik pas een verwend nest.

Ze had het over kleren en toen zei ze; achjaa je hebt het toch een paar keer aan en dan gooi je het weg.

En dat klopt ook echt bij die persoon want elke keer heeft ze serieus iets anders aan.
Ik shop wanneer ik zin heb of iets tref wat ik erg leuk vind (of nodig denk te hebben ).

Gelukkig ben ik in de gelegenheid om in de VS te shoppen. Dat scheelt echt een hoop geld (voor merkkleding - van Ralp Lauren tot H&M).

Ik gooi overigens makkelijk kleding weg (zak van Max bijv).. Heb ik het een jaar niet gedragen, dan gaat het weg.
Ik gooi niks weg op ondergoed na. Na verloop van tijd, kan best lang duren, favorites hou ik tot in den treure in de kast, geef ik het weg. Meestal aan bekenden die het graag willen hebben.
Ik shop ook best vaak. Minimaal 1 keer per maand in het eggie en ook regelmatig via internet.

Omdat het best een dure hobby is, ben ik wel een beetje van strategie veranderd.

De basisstukken die ik koop (fijne spijkerbroek, goede looplaarzen etc.) mogen best wat kosten want die gaan ook een tijd mee.

Jurkjes ed. die ik voor de leuk koop moeten tegenwoordig wat minder kosten. Ik bepaal dus vooraf een beetje hoe vaak ik het wil gaan dragen en hang daar voor mezelf een prijskaartje aan.

Ik ben ook van plan om m'n overtollige kleding binnenkort via internet te koop te zetten. Nu puilen m'n kasten uit met dingen die ik een paar keer gedragen heb en niet meer van plan ben om aan te trekken. Die kunnen dan mooi verkocht worden en voor de opbrengst koop ik dan wel weer wat nieuws.
Ik winkel minder dan ik zou willen.

Andere geldelijke prioriteiten, helaas voor mij.
laatste 2 jaar denk max 100 euro uitgegeven aan kleding
Thee,

Omdat je het geld niet ervoor hebt of omdat je er niks om geeft?

Ik koop elke maand wel een aantal kledingstukken, schoenen en tassen ben ik ook gek op. Ik koop nu wel iets minder, omdat ik voor wat duurdere items ga. Ik ben echt gek op shoppen.
Tja, itsssme, als je doorlopend krediet hoeft af te sluiten voor je shopverslaving, zou ik vooral doorgaan... Maar persoonlijk vind ik het enorm zonde om relatief nieuwe kleding weg te gooien. Zelfs Maxima draagt haar kleding vaker geloof ik

Ik kan enorm verknocht zijn aan kleding, sommige kledingstukken heb ik al meer dan 10 jaar.

Nog een goede tip:

Classics always come back, never throw them away

Ik heb het ook, na een x of 5 dragen ben ik het zat

Ik koop echt veels te veel, heb nieuwe kleding in de kast met de kaartjes eraan hangen en toch maar blijven kopen

Per maand geef ik wel een half maandsalaris uit
Ik shop op het moment niet vaak, niet zo veel te besteden . Toen ik nog thuis woonde shopte ik wel vaker! Toch wel 1 keer per maand en ook wel eens wat op internet. Daardoor heb ik nu ook genoeg spullen om nog af te kunnen wisselen ;) ik heb nu zo'n 30 jurken in de kast hangen, dat is echt mijn tic! Sommige jurken hebben meer gekost (¤100 of meer) en andere jurkjes kostten me ¤15 maar ik draag alles! Ik kan nu alles nog afwisselen en hoef dan ook echt even niks te kopen.

Alle spullen die ik weg doe gaan naar het leger des heils. Sommige kledingstukken heb ik nu 4 jaar en draag ik nog steeds, ik koop meestal geen echt trendgevoelige dingen en als ik dat wel doe, koop ik het bij de H&M/Vero Moda.

Ik snap niet hoe je zo snel kleren weg kunt gooien trouwens, ik ben zelf altijd heel erg gehecht aan mijn kleren en koop het alleen als ik het echt heel gaaf vind, dan kan ik het niet over mijn hart verkrijgen m'n kleren weg te gooien!
Ik vind het veel. Zeker als je het zo weinig aanhebt en het dan weer laat liggen of wegdoet. Naar mijn idee heb je dan én een gat in je hand én nog nooit geldzorgen gehad. Je kunt ook genieten van kleine dingen, het geluk zit 'm niet in zoveel kleding.

Zelf koop ik 1 of 2 keer per jaar een bloesje of een broek, meer niet. Ik doe heeeeeeeel lang met mijn kleren, heb veel dingen die al zo'n jaar of 10 oud zijn (en sommige dingen zelfs langer!). Daarnaast krijg (gratis dus) ik veel van anderen. Dan heb ik toch 's een keer wat anders aan.
@Molly,

Ik heb wel geldzorgen gehad, en mijn moeder heeft die ook altijd gehad. Ik kan het me nu veroorloven en ik hou ervan, daarom shop ik veel. En dat zonder schulden te maken, heerlijk!
Ik shop meestal zo'n 2x in de maand. Sinds ik het me kan veroorloven gaat er ook een hoop geld aan op maar als ik ergens van geniet dan is het wel mooie kleding,schoenen en tassen!

Wat ik zou doen met opvallende blousjes of vestjes is elke keer anders combineren. Bijvoorbeeld 1x een fel blousje in een kokerrok en de andere keer met een spijkerbroek en eventueel leuk sjaaltje of colbertje.

Gelukkig kost me kleding niet zo heel veel. Meerendeels van me inkomen gaat op aan dure tassen en schoenen. Al ben ik ook gewoon in de van Haren te vinden.
Ik winkel niet zoveel. Als ik eens ga, één keer in de paar maaden, koop ik een paar dingen. Maar ik doe heel lang met mijn kleding.

Spijkerbroeken wel zes jaar, een paar jurkjes heb ik al zeker 10 jaar.. schoenen en laarzen ook heel lang.

Ben redelijk stabiel qua maat, dat scheelt.

Heb wel een zwak voor winterjassen, elk jaar een nieuwe, dat is dan eigenlijk wel weer raar.
quote:Turkooiss schreef op 04 oktober 2011 @ 21:08:

@Molly,

Ik heb wel geldzorgen gehad, en mijn moeder heeft die ook altijd gehad. Ik kan het me nu veroorloven en ik hou ervan, daarom shop ik veel. En dat zonder schulden te maken, heerlijk!Maar jij zult er geen last (met je gevoel) van hebben. TO blijkbaar wel, want anders vraagt ze zich niet af "Vriendinnen vinden mij een gek dat ik zoiets doe en jammer van het geld. Wat denken jullie ervan?" Zij vindt het blijkbaar ergens toch niet helemaal normaal.
Ik winkel ook graag en het liefst elke dag! Ik geef denk ik de helft van mn salaris uit aan kleding/schoenen/luchtjes..had ooit een sieradentik maar met een mooie buda2buda en 1 goed horloge ben ik nu al 3 jaar tevreden! Ik herken het opzich wel met het niet te vaak dragen van bepaalde kleding stukken! Ik heb bv een tijger vestje, maar doe die ook maar 3x in t jaar aan anders sta je straks bekend om ' het meisje met het tijger vestje/tijgertje :-). Zo ook met meerdere felle/opvallende kledingstukken
Ik winkel als ik iets nodig heb.

Het liefst zo weinig mogelijk. Als er iets is wat ik niet leuk vind om te doen, dan is het wel winkelen.
Ik kijk heel veel rond, vooral op internet. (In mijn woonplaats zijn er maar 3 winkels waar ik wel eens kan slagen). Maar ik koop niet zo heel veel, probeer heel goed te combineren. Basics als een jeans, nette zwarte broek, t-shirts en eenvoudige truitjes draag ik tot ze te verwassen en vaal zijn of erg gaan pillen. Rokken/jurkjes en meer modieuze items gaan vaak 2 tot 4 jaar mee. Helaas heb ik er ieder jaar wel een miskoop bij, waar ik vreselijk van baal, zo zonde. Die blijft in de kast hangen en wordt maar een paar keer gedragen. Dit voorjaar was dat een mooie zwarte broek van Esprit met iets linnen erin, deze is gewoon te groot, zakt af (ik ben niet afgevallen). Vorig jaar een wijde kleurige rok van Dept die me achteraf te veel een "Cora Kemperman" gevoel gaf.

Zolang mijn kleding in een enkeldeurs kast past (80 cm breed) en ik er meerdere jaren mee doe heb ik niet het gevoel dat ik teveel koop. (heb dan wel de echte seizoenskleding in plastic Ikea kledinghoezen op zolder, nu dus de hoogzomerkleding, jeans en t-shirts draag ik het hele jaar door).
Ik koop ook veel kleding en schoenen, maar ik draag het soms echt tot het op is of tot de vorm eruit is. Ik moet nu echt óf nodig wat weg doen óf even stoppen met kopen. Ik heb een walking closet waar ik me nu een beetje voor schaam eigenlijk. Die zit zo vol dat er stapeltjes kleding op de grond liggen.

Vriend wordt er soms hondsdol van. Ik ben van plan om het deze maand dan ook flink op te gaan ruimen.
Dat bedoel ik ninabo, dat je word gezien als het meisje met .......

Achjaa shoppen blijft verslavend
quote:driewieler schreef op 05 oktober 2011 @ 10:35:

Ik heb een walking closet .Ik zie nu die walking fridge van die bierreclame voor me
quote:alfea schreef op 05 oktober 2011 @ 11:25:

[...]

Ik zie nu die walking fridge van die bierreclame voor me

Walk-in Closet
Ik vind het leuk om dingen te kopen en geld uit te geven. Ik hou van mooie spullen en ben gek op designerkleding, maar ik heb een godsgruwelijke hekel aan shoppen. Winkel in, winkel uit, slenter slenter slenter. Ik besluit ook nooit om zomaar een dagje te gaan shoppen. Als ik het al doe dan doe ik het lekker alleen. Dan hoef ik ook niet te wachten als een vriendin iets wil passen en ik niet. De vreselijke drang naar constant nieuwe kleding heb ik gelukkig ook niet meer.
Er zijn tijden geweest dat ik vaak kleding via internet bestelde, maar daar is de lol een beetje vanaf voor mij. Het was vaak niet goed en dan moest ik het terugsturen, en ook het ophalen van de pakjes werd me allemaal teveel werk. En vaak was het dus toch net anders dan ik gedacht had. Ik ben blij dat ik daar vanaf ben. Dus nu heb ik de beperking dat ik echt naar de winkel moet, en terwijl ik dat vroeger leuk vond, nu ook niet meer zo. Vooral in mijn eentje shoppen vind ik niks meer aan. Ik koop dus gewoon een stuk minder en dat bevalt me prima. Ik ben heel tevreden met de kleding die ik heb en ga er zorgvuldig mee om, dus voorzichtig wassen, strijken, goed ophangen etc. Regelmatig bedenk ik nieuwe combinaties. Ik heb jasjes en broeken die ik heel veel draag en combineer die met andere items waardoor het er toch net weer anders uitziet. Ik ben gewoon van die drang naar nieuwe kleren af, heerlijk. Ik vind andere dingen toch leuker/belangrijker om te doen en het bespaart me veel geld zo.
Halve maandsalarissen die weggeshopt worden, ik ben gewoon perplex. Hebben die vrouwen een heel hoog salaris, of weinig vaste lasten? Ik snap dat niet.

Maar hé, als je dat kunt, en je kunt de rest van je leven blijven bekostigen zonder leningen, en je hebt er lol in, vooral doen hoor. Jullie zijn goed voor de economie!

nb. Maar nooit eens last van schaamte over al dat geld wat je over de balk smijt? En al die kleidng die nutteloos in de kast ligt te verstoffen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven