***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Ik voel haar fontanellen nog steeds, kan het ook nog zien op haar hoofdje. Volgens mij duurt dat ook best lang voordat ze echt dicht zijn.

Ik ga eens even bij Zahra kijken, slaapt al sinds 8.30 uur.
Ja, Swissie, afspreken is leuk! NIet alleen voor de kids :-) !

Moet wel even op een zaterdag. MIsshien komend weekend? Zal even kijken.
Wat een heerlijk weer! Ik ben echt al een heel stuk opgekanpt, en denk dat het weer daar wel een rol in speelt. En dat we vanmorgen tot 9 uur konden uitslapen!

Meet is leuk! (De NL meet dan in mijn geval). Ehm, jullie zijn van harte welkom maar we wonen piepklein en het parkeertarief is 4,80 euro per uur, dus niet ideaal.

Tot later!
Xaloy en Swis, ik kan volgend weekend met jullie meeten! Tenminste, als jullie dat ook willen. Wij gaan zaterdagochtend om 06:00 weg en denken dat we er toch twee dagen over moeten rijden. Kunnen we niet ergens een plek die voor ons alle drie makkelijk is afspreken?

Lara, ik ben ook niet een baby-baby mens. Ik vond Steijn en Hugo heel lief toen ze nog zo klein waren, maar ik ben blij dat ze groter worden. Het is veel gezelliger en ik voel me nu echt moeder, in plaats van melkfabriek. Ze reageren veel meer op wat ik zeg en doe met ze en zij zijn op hun beurt ook veel actiever. Gezellig! Ik vind het zo'n geinig gezicht om twee mannetjes door de kamer te zien hopsen, boeken uit de kast te zien trekken, ruzie met elkaar te zien maken, elkaar te zien knuffelen! Kom maar op met die peutertijd!

Drop, de prikjes vielen dus mee? Steijntje en Huug zijn 6 maart de sjaak en mamma ziet er heel erg tegenop! Eerst zouden we eind februari aan de beurt zijn, maar we moeten 3 maart naar de kinderarts en dat vind ik iets belangrijker. (het stomme cb zei dat het niet uitmaakt als ze niet lekker zijn van de prikjes en ze moeten naar de kinderarts. Ik denk er anders over) Als alles goed is, wordt het de laatste keer dat ze dokter Bakker zien! Ik ga er eigenlijk wel van uit, aangezien hij met zes maanden zo tevreden over ze was dat we pas terug moesten komen met een jaar! (normaliter is het elke drie maanden) We gaan dan ook nog even langs de couveuseafdeling om ze even te laten zien. Ze hebben er toch drie weken gelegen en ik vind het leuk om ze weer aan alle verpleegster en verpleger te laten zien. Daarnaast gaan we ook nog wat oude kleertjes in maat 44 van ze doneren. De eerste en mooiste dingetjes houden we zelf, maar we hebben ook nog een paar pakjes die niet leuk zijn, maar waar ze wel heel veel aan hebben gehad.
LEUK Xaloy en Spitsmuis!

Waar gaan jullie precies heen Muis? Lijkt me heel leuk om de beroemde tweeling te ontmoeten. Laten we eerst maar ff kijken waar jullie heen gaan en of het echt realiseerbaar is.

Xaloy, laten we dan eerst maar ff kijken of we de muizenfamilie kunnen ontmoeten, anders kunnen jullie misschien bij ons komen eten zaterdag? Overleg maar ff met je mannen.

Ik vind het ook wel heel leuk hoor, nu Finn iets groter is. Helemaal als hij zo lief omkijkt als ik "nee" zeg. Hij weet dat hij niet aan de compu mag zitten en als hij erheen loopt kijkt hij al om. Ik zeg nee en hij schudt zijn koppie, zoetje.

Wij gaan ook maar eens de zon opzoeken, tot later
Jeetje Swissie.. 'als hij erheen loopt', wat gaat dat toch snel bij dat mannetje van jullie!

Meiden ,bedankt voor jullie felicitaties, jullie zijn lief!

Muiske..ik heb net pas je verhaal gelezen, wat een ellende voor je. Dikke knuffel!

Fachat/Lara.. tja, in December hebben we het dus 1x onveilig gedaan, omdat toen nog de planning was er nog dit jaar voor te gaan. Daarna altijd met condoom, maargoed, die ene keer was genoeg blijkbaar

Xaloy.. ik ben het helemaal met je eens..ik had het ook totaal niet verwacht omdat ik zo druk was met die nieuwe baan enzo. Ach, nu is het zo en is het toch wel erg leuk weer! Hoe het verder gaat met mn werk, geen idee, daar moet ik nog eens heel goed over denken.

Wat is het heerlijk weer he, ik ben net met Daan en mijn zusje een eind gaan wandelen, van mij mag de lente weer beginnen hoor!

Ik ga nu even lekker een paar ramen openzetten, tot later!
Wij zitten lekker in het zonnetje :-) Heb Robbie's box buiten gezet en hem met een dikke trui erin gezet, hij heeft een uur liggen rollebollen en doen, en nu slaapt hij. Ging prima! (robbie's koppie had ik uit de zon met behulp van een deken over een deel van de rand van de box zodat hij wel lekker zon op z'n lichaampje had maar niet op z'n koppie)

Muis, leuk! Maar jullie gaan naar Grindelwald, dan rij je normaal gesproken over Bern. Jullie kunnen ook overwegen om via Luzern/ Interlaken te rijden, dat kost je een uur meer. Ik weet niet of dat kan, voordeel is dan wel dat je bij ons kunt crashen voor lunch, of eventueel zelfs kunt blijven slapen. Wij zijn in ieder geval gewoon thuis!
Xaloy: natuurlijk wil ik ook een minimeet met jullie! Vorig jaar waren we in een chalet in Altdorf en dat beviel zo goed dat we misschien weer een weekje gaan.

Heerlijk weer en ik moet gaan, want ik heb zo een verjaardag. Zwaaaaaai!
Lievelust, dat lopen was verkeerd hoor, hij kruipt en gaat dan staan. Lopen lukt alleen aan de hand (twee handen).

Ik heb zo'n duwkarretje gekocht vorige week. De blokken die erin zitten zijn een groot succes, maar lopen wil hij nog niet.

Gezellig Lara, even kijken wanneer jullie hier zijn, dan komen Finn en ik wel een keertje bij jullie buurten.

He bah, ik moet nog boodschappen doen, geen zin. Laat Finn denk ik maar ff hier, dan gaat het wat sneller.
Hallo!

Lievelust; gefeliciteerd! Wat leuk zeg!

Ik ben nu officieel afgestudeerd! heb gisteren mijn eindgesprek gehad, ging goed en heb as woensdag de diploma uitreiking! Er is echt een last van mijn schouders afgevallen en ben zo blij!

ben nu ook sinds afgelopen maandag begonnen met werken, goede indruk tot nu toe! Een erg gezellig team, er hangt een prettige sfeer! Kreeg op mijn eerste werkdag een welkoms bloementje!

Weet niet meer wie het vroeg maar ik denk dat luna's fontanellen ook nog niet dicht zitten, anders zou de helm weinig nut meer hebben! De kinderarts zei dat bij de meeste kindjes de fontanellen dicht zijn met 12 maanden! Maar goed die kant gaan we hier al op!
Gefeliciteerd Leen! Fijn dat je werk tot nog toe goed bevalt!

Ole is nu echt aan het lopen met zijn blokkenwagen, eerst schoof hij steeds uit, maar nu heeft hij het door en gaat hij steeds gecontroleerder lopen!

Fontanel bij Ole is nog niet dicht hoor!

Swissie, wat goed dat Finn al echt aan het luisteren is zeg! Dat doet Ole hem nog niet na!
Zouden die (on)gelukjes nou echt zo vaak voorkomen of zijn de aprilmoeders niet representatief? Framboos met haar zoekgeraakte condoom en Lievelust en ik aaaaltijd veilig behalve die ene keer. Wel leuk hoor!

Leen, gefeliciteerd, lekker dat het nu echt allemaal zover is!

Ik heb het idee dat Morris' fontanellen dicht zijn, zou dat kunnen?

Het was echt lekker weer vandaag! Vanmorgen met vriendin (die een week voor mij uitgerekend is) en de kinderen naar de speeltuin geweest, en vanmiddag met z'n vieren rondje gefietst (voor het eerst met twee stoeltjes) en naar het park. Mensen aan het witbier en de rosé (ik niet), beetje overdreven maar wel heel leuk!

O ja, brrr, heeft iemand van jullie weleens een zwangerschapsmasker gehad? Ik tot nu toe nog niet, maar ik ben er wel heel bang voor, zeker omdat ik nu in de lente en zomer het zwangerst ben. Heb namelijk sproeten en volgens mij heeft het daarmee te maken.
Op olliewood staat een mooie luiertas! Op new, en dan bij babyboys, een camouflagetas met een oranje binnenkant, ik vind 'm gaaf!
Inderdaad opmerkelijk 3 ongeplande zwangerschappen op zo'n klein cluppie!

Of zou een ongepland zwangerschap in nederland toch ook een soort persentage hebben van 3op de 10? (Muis jou even niet meegerekend was dat was toch stiekum gepland?)

Fijn lievelust dat je er zo nuchter onder bent! en blij! Het is ook gewoon super dat zoiets je zomaar nog een keer gegeven wordt toch? geniet ervan!!

Als die fontanel al dicht is, of bijna, kan het hoofdje dan nog wel groeien???

Of houden ze voor altijd dit kleine koppie???hihihi

Ben moe....ben ik de laatste tijd vaker na 18uur...zal wel door de zwangerschap komen (in combi met tommy)

Oja, ik heb gister een viltenbarbapapa gemaakt!! Zo lief! roze, en met belletjes erin! Voor .....straks!

sleep mij even weer naar de bank...
Ben weer terug.

Eerst ff bijgelezen want ik moest natuurlijk wel weten of er weer meisjes zwanger waren.. Ik moest ff zoeken in de 14 pagina's (stelletje kletskouzen)... maar vond uiteindelijk dat Lievelust zwanger is. Gefeliciteerd!! Geniet er maar van.

Muisje voor jou heel veel sterkte. Kan me voorstellen dat het wel even schrikken was. Hopelijk word je snel weer zwanger!

Wij hebben een lekkere vakantie gehad. Gelukkig konden we vorige week zaterdag begin van de middag toch vertrekken. Na een ochtendje slapen waren we allebei toch wel weer redelijk fit. Waarschijnlijk gewoon iets verkeerds gegeten. Dus toen naar CH afgereisd. Met Koen is het prima gegaan. Een deel geslapen, wat gespeeld en ook wel een beetje gemopperd, maar het was te overzien hoor.

De hele week heerlijk geskied. Het was prachtig weer. Ook lekker gewandeld met Koen in de rugdrager. Hij vond het prachtig. Best zwaar maar het is zeker een aanrader.

Gisterenavond terug gereden. Helaas werd Koen niet helemaal fit. Waren we net een uurtje aan het rijden en toen spuugde hij alles er onder. Gelukkig bleef hij er zelf redelijk rustig onder dus na het verschonen heeft hij zich de hele reis prima gedragen. Wel is hij vandaag echt ziekig en sluit hij zich aan bij de ziekenboeg. Ik geloof dat het heerst.

Fachat: Ik kan me voorstellen dat jij inmiddels moe bent. Ole heeft wel een intensief voedingsschema. Koen heeft ook een periode veel gegeten snachts maar het is hier gelukt om het een beetje af te bouwen. Toch laten huilen. Hier ging dat de ene keer beter dan de ander.

Koens schema ziet er ongeveer zo uit:

7.00 bv

9.00 fruit

12.00 boterham + bv

15.00 diksap + iets lekkers

17.30 warme hap + yoghurt (of andersom

18.30 bv

en dan nog ergens snachts meestal rond 2 uur nog bv

Wat gaat de ontwikkeling bij onze kleintjes toch snel. Hugo gaat staan, Fleurtje gaat bilschuiven, Morris loopt, ....

Afgelopen week heb ik ook weer ervaren dat het zo snel gaat. Koen gaat echt overal tegenop staan/klimmen. Hij laat zich ook nog wel eens vallen en klettert dan heel hard met zijn hoofd op de grond. Ook kan hij nu echt zwaaien

Leuk dat er weer een meet gaat komen. Heb er al helemaal zin in.

Verder weet ik het ff niet meer. Duik zo maar mijn bedje in want het zieke mannetje zal ons nog wel een paar keertjes wakker maken vannacht.
Framboos, bij ons was het inderdaad gepland! Geeft niet hoor, we doen het nu even rustig aan en kijken over een maand of twee, drie weer hoe snel het lukt. (heb nu even geen zin meer)

Hee, waarom ga je je knutseltjes niet verkopen? Je hebt altijd zulke leuke ideeen en bent creatief, ik weet zeker dat er een markt voor is! Een klant heb je al: mij! (ik ben dus helemaal geen crea. Zou het wel willen zijn overigens)

Mich, jemig! Dat klinkt gezellig! Ik ben dus ziek vandaag (blegh) en zit binnen, maar ik krijg echt de "ik wil naar de terrasjes toe"kriebels!
Buitenmeisje! Je bent er weer! Gezellig! Wat fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad!

Hoe heb jij het gedaan met Koen en eten? Wij gaan volgende week naar CH en ik wil eigenlijk geen potjes geven. De mannetjes hebben in heel hun leven nog geen vijf potjes met z'n tweetjes gegeten en dat wil ik eigenlijk zo houden. Doen ze in CH moeilijk met etende baby's en moeten we voor een week aan Olvarit meeslepen of is het heel makkelijk?
Gefeliciteerd Leen! Wat lekker dat het allemaal klaar is!

Micha: ik was ook als de dood voor een zwschapsmasker en heb toen heel veel met een hoge factor gesmeerd, omdat maart/ april hele mooie dagen waren en ik veel op het dakterras zat. Baat het niet dat schaadt het niet.

Die zonnebrand had ik trouwens bij jou in de buurt gekocht. Die drogist is top!

Framboos: ik hoop dat je gauw wat minder moe bent!!

Op de verjaardag was het gezellig! Helaas hadden mijn vriend en ik een communicatiestoornis. Ik had gevraagd of hij om 18:00 kon komen zodat we om 18:30 naar huis konden en Max om 19:00 in bed zou liggen. Hij dacht dat ik zou bellen en was er dus pas om 19:00. Nu is Max een beetje uit zijn elementje en wil nog niet slapen, de man van de klok. Lastig... (en ik wil er zo een film ingooien!).
Gezellig Buitenmeisje is weer terug! Beterschap voor Koen!

Muisje: als je hier kookt kan het daar toch ook? Potjes hebben ze overal dus dat is ook geen probleem. Neem gewoon 2 potjes mee voor de heenweg, dan komt het vast goed.
Ik had mijn ouders vanmiddag even op bezoek en Ole moet echt nog steeds niks van mijn vader hebben. Zo sneu voor hem, als mijn vader Ole aankijkt zie je zijn koppie al vertrekken, hij kijkt dan echt heel bang en begint te huilen. Na een tijdje wordt het dan wel iets beter,maar op schoot is een halve minuut leuk en dan wil hij echt niet meer.

Het is ook heel a-typisch gedrag voor Ole, hij heeft dat echt verder met niemand, ook bij wildvreemden niet. Waar zou dat nou aan kunnen liggen?

Ik vind het zo zielig voor mijn vader, hij doet ook echt zijn best om contact met Ole te maken (en dat is echt al heel wat voor mijn vader!).

De vorige keren was het precies hetzelfde!

Over de fontanel(len), normaal gesproken sluit een fontanel zich tussen de 12 en 18 maanden (op zijn vroegst rond 9 maanden). Als een fontanel zich te vroeg sluit schijnt dit niet goed te zijn, de hersenen hebben dan nl geen ruimte meer om te groeien en dit kan een misvormd gezicht of zichtproblemen opleveren! (de achterste fontanel sluit zich trouwens al binnen 8 weken)
Hé buitemeisje weer terug! Fijn dat het zo leuk is geweest!

Het gaat al iets beter met Ole's schema. We hebben het nu zo aangepast:

06.00 uur bv

07.30 uur boterham

10.00 uur fruithapje + bv

12.30 uur boterham

14.30 uur bv

17.30 uur avondeten + yoghurt

19.30 uur papflesje

01.00 uur bv

En dit gaat de afgelopen nachten redelijk goed. Het papflesje van 19.30uur drinkt hij gulzig op, dus ik denk dat hij dan toch echt nog honger had.

Het zijn nog steeds best wel veel eet/drink momenten, maar het is al een hele verbetering en hij slaapt 's nachts al een heel stuk beter!
Buitenmeisje, fijn dat je er weer bent en dat jullie het leuk hebben gehad! Wel naar dat Koen nu ook ziek is, beterschap. Zahra kan ook zwaaien!!! We zeggen nu expres iedere keer Daaag!!! en dan beweegt ze haar armpje op en neer. Schattig is dat hè.

Framboos, wat leuk, Barbapapa! Wij kijken er 's morgens vaak naar tijdens het pap eten. (beetje afleiding is altijd makkelijk) Vervelend dat je zo moe bent, dat vond ik van de hele zwangerschap eigenlijk het rotste. Maar het is niet makkelijk met Tommy erbij natuurlijk, dan kun je niet meer zomaar dutjes doen wanneer je zou willen.

Zahra ligt overigens steeds vroeger op bed. Vandaag lag ze er ook om 19.00 uur in, ze wilde echt haar fles om 18.30 uur en toen ik haar op bed legde heeft ze geen kik meer gegeven. Ze heeft nog steeds diarree, gelukkig niet zo heel erg als de vorige keer, maar dat komt ws omdat ik gelijk haar melk ben gaan verdunnen. Ipv 3 scheppen Similac geef ik er nu nog maar 2 op 180cc water. Ze heeft vandaag niet veel gegeten. Pap heeft ze wel op, maar boterham voor 3/4 en maar een half potje Olvarit culinair en 2 hapjes yoghurt. Ze had denk ik gewoon geen zin omdat ze niet lekker is. Haar melk heeft ze wel helemaal gedronken, maar diksap had ze ook geen zin in.
Muis je kan gewoon in hotel vragen om aardappelpuree bij het eten en daar dan de groenten die je zelf krijgt er doorheen mixen? Dat zou ik denk ik proberen. Of toch een aantal maaltijdjes meenemen en die dan daar in de vriezer laten leggen. Ofzo. Zwitsers zijn gek op kinderen, ze doen alles voor ze, helemaal bij zulke schatjes als jouw twee!
iedereen weer lekker weekend zie ik.

Fijn dat je weer terug bent Buitenmeisje. En gelukkig maar dat jullie toch nog bijtijds konden vertrekken.

Over de (on)gelukjes.... Ik geloof wel dat dat bij een tweede of derde makkelijker gebeurd. een vriendinnetje van mij had het ook bij nummer twee.. Blijkbaar ga je er dan ook relexter mee om omdat je wel weet dat je nog een kindje wilt. Als je zeker weet van niet dan neem je geen risico's en ren je meteen naar de apotheek. Dus volgens mij zijn het toch redelijk bewuste (on)gelukjes. Als bij ons nu de condoom scheurt ga ik ook geen actie ondernemen hoor

Haha, vanmiddag lag Fleur flink herrie te schoppen in bed. Mijn man zou haar even uit bed halen, maar riep toen dat ik ook even moest komen. Ons kleine druktemakertje had zich voor het eerst met slaapzak en al op haar buik gedraaid en lag druk te kletsen. Ben wel blij dat het nu pas voor het eerst gebeurde. We hebben nu het bed ook maar omlaag gezet. Deze week gaat het ineens weer heel hard dus wil geen risico's nemen.

Vandaag waren er vrienden op bezoek met een dochtertje van 3 jaar en een zoontje van 8,5 maand. Fleur heeft de hele middag zitten stralen door alle aandacht die ze kreeg van de 3-jarige. Ze vond het prachtig! Jammer dat je geen óudere'zusjes kunt maken.... Maar hieruit kunnen we wel afleiden hoe leuk ze het vind met de andere kindjes op de opvang. Ze was het jongetje op een gegeven moment over zijn hoofd aan het aaien. Zo schattig!!!

OOh ja, de autoplannen zijn even op de lange baan geschoven. We gaan eerst een nieuwe badkamer aanschaffen. Maandag gaan we ons orienteren en ik heb er reuze veel zin in. Ik wil vooral een groot familiebad!
Goeiemorgen! Robbie wordt steeds vroeger wakker, vanmorgen was het 6.45. 2 Weken geleden was het soms nog 9 uur..! OK, ik mag niet klagen.

Fachat, fijn dat Ole wat beter slaapt! En jij dus ook! Ik moet echt bekennen dat ik superblij ben dat Robbie de nachten al eeuwig doorslaapt, zelfs de nacht dat hij voor het eerst uit het ziekenhuis kwam sliep hij alweer door. Ik had er niet goed tegen gekund, elke nacht eruit. Maar goed, jij kan er ook niet goed tegen, wie wel. Maar door het schrijven op dit forum besef ik weer vaak hoe blij ik er wel niet mee ben!

Robbie draagt maat 86!!! We hebben gister gewogen en gemeten. 78 cm lang en 10,7 kilo zwaar. Bijna niet in gewicht aangekomen dus, maar wel in de lengte. En 80 past hem nog wel natuurlijk, maar omdat hij wat rond is zit 86 lekkerder... Joekel! De 80cm die in het schema staan was een gokje, nu dus officieel tot de hak gemeten. Ik vind het ongelovelijk, hij groeit nog steeds zo hard (hoewel nu in de lengte en niet meer zo in de breedte :-)

Daarnaast eet hij gewoon, dus ik snap niet waar hij het allemaal vandaan haalt. Hij krijgt gewoon pap 's ochtends, fruithapje, lunch met een broodje en wat melk, dan om 16 uur nog een flesje en om 19 uur warm eten en om 19.30 ligt hij in bed. Zoals het hoort!

Buitenmeisje, welkom terug, fijn dat je het leuk had!

Muis al besloten hoe je het gaat doen komend weekend?

Leen, gefeliciteerd met je afstuderen! Ben benieuwd waar je werkt maar dat zul je wel niet op Viva willen zetten :-)

Lara, leuk, Altdorf. Is echt om de hoek hier! Klein half uurtje rijden. Verheug me erop!

Robbie's fontanel is nog helemaal aanwezig, ik voel het gat zitten als ik over z'n hoofdje wrijf. De arts controlleert trouwens ook steeds. Maar dat ligt misschien aan zijn ziektegeschiedenis.

Ontbijt! Robbie heeft allang een volle maag maar mama nog niet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven