Viva en Facebook

05-10-2011 21:41 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is het toeval dat ik een van mijn vrienden op Facebook hier op de Viva als dit-vind-ik-leukerd zie staan?

Of is het soms zo dat deze vriend zonder dat ik dit van ém weet ook regelmatig op het forum te vinden is?

Ik doe niet aan duimpjes , dus mezelf zal ik niet voorbij zien komen.

Of ziet iedereen avatars van andere facebookers?
Echt waar Mefs?!
google adds.... en die pakt bekenden van jou omdat je ook je FB hebt opengehad oid.
of schrijf je ads?

nouja Google adds of Google ads dus
Bij alles wat je doet op FB, mee doen aan een spel, iets liken en posten vanuit een andere site etc geef je toestemming aan FB om die gegevens te gebruiken. Geef je geen toestemming dan wordt het artikel niet gepost, kun je het spel niet spelen etc.

Ook bij het aanmaken van een profiel heb je je ziel verkocht aaan FB.
Maar stel, ik heb Viva niet geliket.

En ik heb tegelijk Facebook en Viva openstaan, dan kan het zo zijn dat ik dus daarop kom te staan met mijn foto? Voor het hele forum zichtbaar?

Lijkt me heel vreemd?
Ik zie ook mensen die ik niet ken idd. Maar ik kan ze niet linken aan een forumnaam (of ze zouden dezelfde nick moeten hebben als echte naam)
hmm dit is idd niet zo leuk en ook n beetje vreemd. ik heb wel dat als ik op wehkamp of een andere winkelsite heb rondgesurft dat ik daarna die spullen overal als advertentiebanner zie op andere sites. irritant is dat, je wordt achtervolgd. weet ook niet hoe je dit kan uitschakelen of voorkomen.
Miss Marvellous: dat heeft met cookies te maken. Ik heb ook nog lang een vakantiebestemming in beeld gzien. Volgens mij kun je je pc 'opschonen' door tijdelijke internetbestanden te wissen.

Yellow: dat linken aan een forumnaam zóu kunnen als je verhalen naast elkaar neerlegd bvb., theoretisch gezien bedoel ik. Vroeg me meteen ook af: ik heb als beginavatar op FB geen foto van mezelf. Dan zal ik dus ook niet bij zo'n rijtje verschijnen (toch?).
Ja maar ik neem aan dat de meeste forummers hun facebook wel hebben afgeschermd toch?

Dus als ik weet dat jij uit Assen komt, blond haar hebt, 4 kinderne en een kat die Snoesje heet, hoe ga ik dat dan linken?
Euh... geen idee Yellow, haha. Maar afgelopen week zat ik daar toevallig aan te denken.

Misschien, als voorbeeldje, het volgende: iemand op het forum noemt zich Essie1234 (ik noem maar wat hè, voordat deze ook echt bestaat). Als je dan bij die gezichtjes een Ester ziet staan en je klikt erop en komt op haar FB-pagina terecht, dan zou je die gegevens van 4 kids, Assen, blond, etc. aan elkaar kunnen koppelen. Zoiets dan?

Ik weet niet meer waarom ik er afgelopen week aan dacht, maar ik moest wel aan zo'n soort constructie denken, zonder dat ik precies wist hoe of wat.
Ik denk dat wijze les is dat je nick maar niet op je echte naam moet lijken
Ja maar als ik een bekende op die foto zie staan, dan ga ik dus automatisch opletten of ik die tegenkom op het forum, terwijl ik er anders waarschijnlijk nooit op zou hebben gelet, laat staan zou hebben herkend.

Als dit echt zo werkt als eerder beschreven gooit Viva haar sterke privacy-principes over boord.
Ja, ook dat inderdaad Primabella. Zo kan het dus ook nog 's.

Misschien moet Viva hier eens induiken, of wellicht kunnen ze hier helderheid in geven? :-)
En daarom heb ik dus viva niet geliked op fb.
quote:Primabella schreef op 05 oktober 2011 @ 22:36:

Maar stel, ik heb Viva niet geliket.

En ik heb tegelijk Facebook en Viva openstaan, dan kan het zo zijn dat ik dus daarop kom te staan met mijn foto? Voor het hele forum zichtbaar?

Lijkt me heel vreemd?Volgens mij niet.
Toen ik dat schermpje voor het eerst zag met een vriendin van mij had ik echt even zoiets van zit zij ook op het forum? Maar toen bedacht ik me dat ik op mijn hyves startpagina ook ineens viva zag staan terwijl ik nooit lid ben geworden of wat dan ook van een of andere viva hyves.

Ik denk dus ook dat ze gewoon aan de hand van IP je achtervolgen. Ben ik ook niet zo blij mee maar wat doe je er tegen? Ik denk dat dat een van de nadelen is van internet wat lang niet zo anoniem is eigenlijk.
Hier hetzelfde, 2 van mijn fb-vriendinnen zie ik al weken staan. Ik vraag me af of zij dit zelf ook zien en of ze het uberhaupt wel weten. Ik wil het eigenlijk wel tegen ze zeggen maar ik ben zelf voor hen, als ze een beetje nadenken, herkenbaar hier, dus ik wil liever niet dat zij weten dat ik hier ook rondhang...
En het fenomeen komt vaker voor, bijvoorbeeld bij online kranten en fok etc. Zoals eerder gezegd, oppassen met 'liken'en regelmatig je cookies wissen.
het volg me niet register

volgens mij zet die wel weer een cookie neer

geen idee of facebook zich eraan houdt maar wehkamp in ieder geval wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven